W168 startti ongelma.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Auto on siis -00 vuoden A160 ja ongelma on seuraava eli startti ei lyö kehälle vaan pyörii ns. tyhjää. Startti on uusi ja startin rele on vaihdettu eli missä lienee vika? Akulla irrallaan testatessa startti toimii normaalisti, voiko tuohon tehdä jonkun hyppylangan tms. starttinapin vai mikä neuvoksi?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuntuisi että jännite ei riitä ..katsopa liittimet ja korin ja moottorin ja akun väliset maa liitokset.
Erillisellä napilla tuskin saat sitä käyntiin kun tietokoneet ei sitten anna sitä muuten tehdä.
Oliko startti kehä jees?...säätömahdollisuuksia ei kai ollut rattaan säätämistä kohdalleen?....ollut jossakin vastaavan laista ja jostain huonosta sähkö liitoksesta se oli kiinni se vika.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Starttikehä on kunnossa, säätää ei voi ja liittimet sekä maadotukset näyttäisi olevan ok.
Herätekö sieltä nyt sitten puuttuu eli olisiko vika virtalukossa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

susanne kirjoitti:Starttikehä on kunnossa, säätää ei voi ja liittimet sekä maadotukset näyttäisi olevan ok.
Herätekö sieltä nyt sitten puuttuu eli olisiko vika virtalukossa?
Heräte on ok jos startti hurahtaa kun avaimesta kääntää
tarkistitko irallan oleesa että "bendix" ei luista

E: vaikka uusi onkin ja onhan se samanlaineen kuin vanha
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Startti on tarkistettu ja löytyi yksi vikakoodikin eli P0355 crankshaft position sensor, voisiko tällä olla asian kanssa tekemistä?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

susanne kirjoitti:Startti on tarkistettu ja löytyi yksi vikakoodikin eli P0355 crankshaft position sensor, voisiko tällä olla asian kanssa tekemistä?
no se estää käynnistymisen jos kyseinen vika päällä koko ajan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Kampiakselin tunnistin vaihdettu, tehty uudet maadoitukset joka puolelle, starttirele uusittu, kytkimessä oleva anturi mitattu, toinen uusi startti kokeiltu, virtalukko testattu ja kokeilun vuoksi tehty myös erillinen starttinappi mutta mikään ei muuttunut, alkaa tuntua että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin yksinkertaisesti luovuttaa.......
Avatar
ninzzasd
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 24.01.2014 09:45
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja ninzzasd »

Ajattelin varmistaa, kun ei asiasta ollut mainintaa:
Onko akku varmasti kunnossa? Puskeeko se riittävästi jännitettä?
S211 320 CDI -05
S124 300TDT -91 (paku)
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Kokeiltu myös ladatulla akulla ja lisänä käynnissä olevasta toisesta autosta kaapelit kytkettynä.
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja hharri »

Jos startti pyörii, niin sehän tarkoittaa sitä että solenoidi toimii. Silloinhan startin hammaspyörä siirtyy eteenpäin. Mahtaako se saavuttaa hammaskehän vaan voisiko olla että jää "lyhyeksi"?
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Juurikin tätä epäilen mutta miksi hammaspyörä ei siirry, olen nyt kokeillut 3:lla samanlaisella startilla alkuperäinen mukaan lukien.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

susanne kirjoitti:Juurikin tätä epäilen mutta miksi hammaspyörä ei siirry, olen nyt kokeillut 3:lla samanlaisella startilla alkuperäinen mukaan lukien.
Ja irrallaan se siis siirtyy eikä luista (no tuskin kaikissa kolmessa luistaisi)
eli vikaa etsiä auton puoleltaa, tarkistaa että hammaskehä on kiinni ja ehjä
tarkistella kohta mihin startti tulle kiinni että ei ole mitään ylimääräistä välissä tai vaurioita
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Hammaskehä on kiinni ja ehjä, startti/startit ei luista ja kaikki on putsattu, ei vaurioita eikä mitään ylimääräistä ole välissä. Alkaa tosiaan hieman turhauttaa kun ei ihan kaikista helpoin homma ole näistä A-sarjalaisista tuo startin irroitus. Toki nyt 6:nen irroitus kerran jälkeen alkaa sujumaan aika automaatiolla suodatinjutut/imm jne. irti, imusarja ja suuttimet pois, termostaatti ja vesiletkut pois, öljynsuodatin jalan kera pois jne........
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

susanne kirjoitti:Hammaskehä on kiinni ja ehjä, startti/startit ei luista ja kaikki on putsattu, ei vaurioita eikä mitään ylimääräistä ole välissä. Alkaa tosiaan hieman turhauttaa kun ei ihan kaikista helpoin homma ole näistä A-sarjalaisista tuo startin irroitus. Toki nyt 6:nen irroitus kerran jälkeen alkaa sujumaan aika automaatiolla suodatinjutut/imm jne. irti, imusarja ja suuttimet pois, termostaatti ja vesiletkut pois, öljynsuodatin jalan kera pois jne........
Ja irrallan se startin hammas ratas likkuu ääriasenosta toiseen
jos niin ja autossa ollessan startti vin hurisee niin laita siihen startin hammasrattaaseen hampaisiin ja päätyyn merkintä väriä,

joko se tökää jonnekin tai siteen on läjä vääriä starteja,
ehkä jotain oleelista jäänyt vahingossa kertomatta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Juu kait sitä mittailla täytyy, tuntuu vaan kummalliselta että startti millä auto toiminut tekee nyt samaa. Pitänee myös kokeilla vetää startin päästä pidemmät piuhat erilleen ja kokeilla josko ns. bendixin yhdistys toisi mitään muutosta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

susanne kirjoitti:Juu kait sitä mittailla täytyy, tuntuu vaan kummalliselta että startti millä auto toiminut tekee nyt samaa. Pitänee myös kokeilla vetää startin päästä pidemmät piuhat erilleen ja kokeilla josko ns. bendixin yhdistys toisi mitään muutosta.
Selkeyden vuoksi
Bendixseen ei mene johtoja ratas on siinä kiinni
solenoidin menne pieni ja iso

E: jos auto on jollain noista starteista toiminut niin mikä on syy strtin uusimiselle jos toimii nyt kuten uusi
onko jotain muuta remontia tehty
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Kyllä, meilläpäin puhutaan bendixin napauttamisesta kun solenoidin päässä olevat pieni ja iso napa yhdistetään esim. meisselillä mutta sekun ei tässä autossa ole mahdollista niin pitää laittaa napoihin jatkojohdot.

Muuta remonttia ei ole tehty ja syy startin vaihtoon korjaamon diagnoosi että se on rikki.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

susanne kirjoitti:Kyllä, meilläpäin puhutaan bendixin napauttamisesta kun solenoidin päässä olevat pieni ja iso napa yhdistetään esim. meisselillä mutta sekun ei tässä autossa ole mahdollista niin pitää laittaa napoihin jatkojohdot.
Sitä en tiedä mistä puhtaan missäkin
mutta jos puhuttan niin väärin puhutaan
se mitä napautetaan on solenoidi
(vaan eipä sen väliä jos kuitenkin oikeat osat tulee tarkistettua)
mitään johtoja siihen ei kuitenkaan mene

tuossa esimerkki kuvatuksessa ratas ja bendix
Kuva
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Pilkkua viilaten niin oikeinhan se menee eli bendixhän niillä solenoidin napojen yhdistämisellä napautetaan liikkeelle.

Taitaa tämän mersun kohdalla kuitenkin olla niin että pitänee myydä jollekkin paremman motivaation omaavalle vaikka varaosiksi taikka eräille oikeinkin tunnetuille mersumiehille. Kun en saa mitään selkoa asiaan, eikä vikaakaan löydy.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

susanne kirjoitti:Pilkkua viilaten niin oikeinhan se menee eli bendixhän niillä solenoidin napojen yhdistämisellä napautetaan liikkeelle.

Taitaa tämän mersun kohdalla kuitenkin olla niin että pitänee myydä jollekkin paremman motivaation omaavalle vaikka varaosiksi taikka eräille oikeinkin tunnetuille mersumiehille. Kun en saa mitään selkoa asiaan, eikä vikaakaan löydy.
Napautaa likkelle... sehän lähtee likeelle :roll:
jos startti pyörii, näkyy ihan siinä irrallaan testailessa
ja että liikuu edestakaisin

kerro missä päin noin puhutaan niin tietää lukijat suoraan ensikerralla
mitä milläkin siellä päin tarkoitetaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja hharri »

Tämä on lähinnä "ääneen" ihmettelyä: Näyttäisi olevan pari eri starttimallia vaihtoehtoina A160 malliin (jos kyseessä 168.031/131/033/133 tai 168.032/132). Vanha on Valeo ja integroitu starttirele, modifioitu on Bosch jossa starttirele on erikseen.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
susanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.06.2013 21:45

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja susanne »

Auto on 168.033, erillinen rele ja viimeeksi toiminut startti on merkiltään valeo.
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja hharri »

Onko manuaali vai automaatti?
Onko tässä ajonestoa?
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hharri kirjoitti: Onko tässä ajonestoa?
On,
kaikkissa CDI:koneisissa on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

hharri kirjoitti:Onko manuaali vai automaatti?
Onko tässä ajonestoa?
Avaatko vähän mitä haet tällä? Eihän se ajonesto niin toimi että lyö jonkin kiilan eteen ettei startin ratas mene vauhtipyörän hammaskehälle.
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja hharri »

Tässä vaan haarukoin, kun vika kuulostaa niin mystiseltä. Mietin, josko startti ei sittenkään pyöri vaan ei saakaan syystä tai toisesta sähköä paikoillaan ollessaan (oireista tosin ymmärrsin että pyörisi mutta kunhan kysyin sillä joskus on hyvä tiedustella asiaa muutaman kerran).

Jos startti siis startatessa pyörii paikoillaan ollessaan, niin ainoa mikä minulle tulee mieleen on se, että vauhtipyörän hammastus on sen verran saanut siipeensä ettei startin hammaspyörä pääse loppuun asti ulos vaan jää vauhtipyörän hammastuksen eteen ja silloin tietty pyörii tyhjää. Ainakin http://www.aclassinfo.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; sivuston mukaan vauhtipyörän hammastus on yksi mahdollinen vikakohde.
(Tietty startti on voinut saada siipeensä, mutta tässähän on kokeiltu useammalla startilla).
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Avatar
Tonyio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 18.07.2007 22:36
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja Tonyio »

Tähän samanaiheiseen ketjuun on hyvä jatkaa, josko apuja löytyisi; (malli siis w168)
Kääntäessä virtasentoon niin releet/soilenoidit napsastelee yhtäjaksoisesti ja akun jännite tipahtaa alle 9v, jos vielä yrittää käynnistää, niin mittarivalotkin katoaa.
Akkuvika poissuljettu (On kokeiltu kolmella eri akulla ja sama kaikilla.)
Jos kokeilen starttiavulla/apukäynnistimellä, niin saan auton käyntiin. mutta normaaliakut nyykähtää, jo virtaavaimen 1 asentoon laittamisessa.
Voisiko solenoidi /startti olla oikarissa ja kyykyttää akun?
Missä ihmeessä kummassa tuossa on starttimoottori?. En rupea välttämättä itse vaihtämaan mutta jos ensiapuna hiukan naputtlisi kylkeen.

Malli siis w168; -98 140 (autom)
300-24 SL -89 (2000- >...
SL 320 -97 (2018->...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18102
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Starttimoottori on kurjassa paikassa (kuten melkein kaikki muukin näissä) eli alakautta kun työntää käden moottoripaketin päälle voi tuntea sen. No, kai se näkyykin.

Mihin kytket apuvirran ? Omituiselta kuulostaa ...
wiimax.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tonyio kirjoitti:Tähän samanaiheiseen ketjuun on hyvä jatkaa, josko apuja löytyisi; (malli siis w168)
Kääntäessä virtasentoon niin releet/soilenoidit napsastelee yhtäjaksoisesti ja akun jännite tipahtaa alle 9v, jos vielä yrittää käynnistää, niin mittarivalotkin katoaa.
Akkuvika poissuljettu (On kokeiltu kolmella eri akulla ja sama kaikilla.)
Jos kokeilen starttiavulla/apukäynnistimellä, niin saan auton käyntiin. mutta normaaliakut nyykähtää, jo virtaavaimen 1 asentoon laittamisessa.
Voisiko solenoidi /startti olla oikarissa ja kyykyttää akun?
Missä ihmeessä kummassa tuossa on starttimoottori?. En rupea välttämättä itse vaihtämaan mutta jos ensiapuna hiukan naputtlisi kylkeen.

Malli siis w168; -98 140 (autom)
Maadoitus ongelmalta vaikuttaa tai sitten startin"puslta" loppu
sikäli mikäli akku on yhtään tolkuissan eikä oikosulussa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Tonyio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 18.07.2007 22:36
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W168 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja Tonyio »

CDI203 kirjoitti:
Tonyio kirjoitti:Tähän samanaiheiseen ketjuun on hyvä jatkaa, josko apuja löytyisi; (malli siis w168)
Kääntäessä virtasentoon niin releet/soilenoidit napsastelee yhtäjaksoisesti ja akun jännite tipahtaa alle 9v, jos vielä yrittää käynnistää, niin mittarivalotkin katoaa.
Akkuvika poissuljettu (On kokeiltu kolmella eri akulla ja sama kaikilla.)
Jos kokeilen starttiavulla/apukäynnistimellä, niin saan auton käyntiin. mutta normaaliakut nyykähtää, jo virtaavaimen 1 asentoon laittamisessa.
Voisiko solenoidi /startti olla oikarissa ja kyykyttää akun?
Missä ihmeessä kummassa tuossa on starttimoottori?. En rupea välttämättä itse vaihtämaan mutta jos ensiapuna hiukan naputtlisi kylkeen.

Malli siis w168; -98 140 (autom)
Maadoitus ongelmalta vaikuttaa tai sitten startin"puslta" loppu
sikäli mikäli akku on yhtään tolkuissan eikä oikosulussa
Thanks Dealer ja CDI203
starttiavun kytkin suoraan akun napuoihin.
normi akulla (1 uusi ja pari käytettyä akkua) kokeiltuani vain sopenoidi tai rele napkuttaa eikä startti pyörähdä.
Pitä kokeilla maadottaa moottori kokeilumielessä runkoon järeämmin, josko se olisi ratkaisu.
Joku menee selkeästi oikariin, kun avainta kääntää, koska normi akku(t) nyykähtää heti alle 9V (joka taas äkkiseltään pääteltynä ei tue teoriaa huonosta maadoituksesta)
300-24 SL -89 (2000- >...
SL 320 -97 (2018->...
Vastaa Viestiin