Moro,
En saa millään tuota ajotietokoneen kautta tapahtuvaa moottoriöljyn määrän mittausta toimimaan, eikä mittatikkuakaan tuossa siis ole. Ohjekirjassahan käsketään että: sytytysvirtojen ollessa päällä, perusnäytön eli km-lukeman ollessa ruudulla, painamaan ylös- tai alas-nuolta niin monta kertaa kunnes näyttöön tulee "Engine oil level. Vehicle must be level for correct measurement". Kysymys kuuluukin, että kuinka monta kertaa on "niin monta kertaa" ? Ainakaan ihan parillakymmenellä painalluksella ei vielä tapahtunut mitään. Kokeiltu niin ylös- kuin alaspäin nuoltakin. Olen kyllä lukenut että riippuen onko 5min odotusaikaa odotettu, tai jos moottori ei tarpeeksi lämmin tai ihan vaikka väärällä kuun asennollakin voi antaa jonkun virheilmoituksen, mutta mun autossa ei vaan tapahdu mitään.
Olen kokeillut myös dyno-tilaa, mihin pääsee kolmella resetin painalluksella, mutta sielläkin näyttää öljymäärän kohdalla vain viivoja, riippumatta siitä onko moottori käynnissä, stopissa, kylmä, kuuma. Nämähän voisivat tietysti viitata ehkä johonkin öljymäärän anturi-vikaan, mutta ei ajettaessa kyllä herjaa mitään eikä sytyttele vikavaloja vaikka näin voisi kuvitella tapahtuvan jos auto ei saa öljymäärästä lukemaa?
Oisko kellään mitään niksiä millä tuon ominaisuuden saisi toimimaan?
-JK
W203 facelift öljymäärän mittaus
Re: W203 facelift öljymäärän mittaus
Dynomodessa pitää laittaa virrat päälle 1-asennosta -> 2-asentoon, niin pitäis ilmestyä litrat näkyviin.
EDIT. pitäisi kyllä näyttää lukemaa myös käynnissä, lukaisin hiukan huolimattomasti alotusviestin
EDIT. pitäisi kyllä näyttää lukemaa myös käynnissä, lukaisin hiukan huolimattomasti alotusviestin
ex: S204 220cdia Avantgarde Premium Business -11 tuikutettu
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93