Verkkovirralla toimiva korin lämmitin sijaitsee keskikonsolin sivuseinämässä apumiehen jalkatilassa. Lämmitin sulattaa ensin oikean takaikkunan ja viimeksi tuulilasin. Oli juuri viisi astetta pakkasta ja kolmen vartin lämmitysaikana ei tuulilasi sulanut kuin lähes puoliväliin. Hieman enemmän apumiehen puolelta.
Miten lasit sulaa 30 asteen pakkasessa? Onko joku kehittänyt ilman ohjauksen tuulilasin sulatukseen?
Talvivarusteet
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Talvivarusteet
Eräällä toisella foorumilla tämä oli ratkaistu laittamalle Defa telineeseen etupenkkien väliin. Hiukan karun ja itse tehdyn näköinen mutta kirjoittajan mielestä toimiva. Luonnollisesti puhallus-suunnalla on väliä, tässäkin tapauksessa.
Itse olen luopunut kaikista lämmittimistä toistaiseksi, kun niitä ei ole
. Ehkä kuitenkin lampaan nahka penkille talveksi, jos sen jostain löydän.
Skrapaa ja harjaa joutuu tietysti hiukan käyttämään, mutta eipä tuo kovin kummoinen homma ole. Sisätilanlämppäri on kyllä hyvä ja onhan siitä mukavuus-hyötyäkin, kun taas öljypohjassa olevasta säteilylämmittimessä ei ole mitään järkeä. (ainakaan taloudellisessa mielessä tai lämmitys mielessä). Jos olisi intoa, niin ehkä letkulämppäri, mutta kun katselin tuota, niin pitäisi laitella kaikenlaista muhvia ja kulmaa sekä yhdettä. Miksi ei sitä myydä 1:1 asennussarjana? (y):stä tuollaiset sovittelut ja jameloinnit. Uskonto taas kieltää teettämästä muilla
Lasi pysyy sulana ainakin viltillä.
-30 astetta on liikaa mihinkään liikkumiseen. Jos on pakko, niin sitten jokun toisen värkeillä. Tuossa kylmyydessä rupeaa olemaan kyse jo pelkästä selviytymisestä. Onneksi tuo työhommakin (niin kauan kun sitä nyt ylipäätään on) on sellaista, että tuolloin voi vetää peittoa korviin ja puita takkaan kotona. Ei juurikaan askarrella, paitsi jos tulee jääkausi.
Ajomatkaa on aina sen verran, että akut latautuu ja lasit sulaa.
Autossa pitää muuten olla sellaiset värkit, että pärjää vaikka leviäisi taipaleelle. Oli sitten mikä aika vuodesta tai vuorokaudesta. Paksukaan lompakko ei auta, jos taksin tulo kestää ja kuskilla on hierojan varustus.
Kylmästä käymään ja sulka ylös!
Itse olen luopunut kaikista lämmittimistä toistaiseksi, kun niitä ei ole

Skrapaa ja harjaa joutuu tietysti hiukan käyttämään, mutta eipä tuo kovin kummoinen homma ole. Sisätilanlämppäri on kyllä hyvä ja onhan siitä mukavuus-hyötyäkin, kun taas öljypohjassa olevasta säteilylämmittimessä ei ole mitään järkeä. (ainakaan taloudellisessa mielessä tai lämmitys mielessä). Jos olisi intoa, niin ehkä letkulämppäri, mutta kun katselin tuota, niin pitäisi laitella kaikenlaista muhvia ja kulmaa sekä yhdettä. Miksi ei sitä myydä 1:1 asennussarjana? (y):stä tuollaiset sovittelut ja jameloinnit. Uskonto taas kieltää teettämästä muilla

Lasi pysyy sulana ainakin viltillä.
-30 astetta on liikaa mihinkään liikkumiseen. Jos on pakko, niin sitten jokun toisen värkeillä. Tuossa kylmyydessä rupeaa olemaan kyse jo pelkästä selviytymisestä. Onneksi tuo työhommakin (niin kauan kun sitä nyt ylipäätään on) on sellaista, että tuolloin voi vetää peittoa korviin ja puita takkaan kotona. Ei juurikaan askarrella, paitsi jos tulee jääkausi.

Ajomatkaa on aina sen verran, että akut latautuu ja lasit sulaa.
Autossa pitää muuten olla sellaiset värkit, että pärjää vaikka leviäisi taipaleelle. Oli sitten mikä aika vuodesta tai vuorokaudesta. Paksukaan lompakko ei auta, jos taksin tulo kestää ja kuskilla on hierojan varustus.
Kylmästä käymään ja sulka ylös!
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Talvivarusteet
Kyllähän Defan pitäs sulattaa näilä pakkasilla. Ettei vaan ollu joku puoliteho tms. päällä? 30 pakkasilla ei riitä sit mihinkään, silloin saa webastoakin huudattaa pitkän aikaa, että on sulaa ja lämmintä.Halsu kirjoitti:Verkkovirralla toimiva korin lämmitin sijaitsee keskikonsolin sivuseinämässä apumiehen jalkatilassa. Lämmitin sulattaa ensin oikean takaikkunan ja viimeksi tuulilasin. Oli juuri viisi astetta pakkasta ja kolmen vartin lämmitysaikana ei tuulilasi sulanut kuin lähes puoliväliin. Hieman enemmän apumiehen puolelta.
Miten lasit sulaa 30 asteen pakkasessa? Onko joku kehittänyt ilman ohjauksen tuulilasin sulatukseen?
E350CDI&A180CDI
Re: Talvivarusteet
Oon nähny semmosen plexistä (luultavasti itse) väännetyn telineen millä lämmitin tuli takapenkin keskimmäisen niskatuen paikalle, ja puhalsi siis eteenpäin. Hankala tietysti jos keskipenkkiä tarttee usein, mutta ainakin tuulilasi sulaa hyvin.
Ja lisäksi tietysti pitää vetää sähköt esim. takaluukkuun, eli lisävaivaa asentaessakin.
Ja lisäksi tietysti pitää vetää sähköt esim. takaluukkuun, eli lisävaivaa asentaessakin.
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Re: Talvivarusteet
Pitänee purkaa liikkeen asennus konsolista (tai varustaa se pistorasialla) ja laittaa vanha korin lämmitin takapenkille kuten edellisessäkin autossa oli.
Aikanaan Webastosta oli hyvät kokemukset - mietintää...
14.1.2020 Tuulilasi on sulanut paremmin kevytmetallisen taipuisan kierreputken (Ø n. 5 cm)) ottaessa ilmaa jalkatilan puhaltimelta. Putki kaartuu kojetaulun päälle vaakasuoraan ja siinä on reikiä jakamassa ilmaa tuulilasin alaosaan. Putki on nauhalla ripustettu näyttöön ja asetetaan paikalleen tarvittaessa. Harmittaa ettei autoa ole tehty valmiiksi tehtaalla.
Aikanaan Webastosta oli hyvät kokemukset - mietintää...
14.1.2020 Tuulilasi on sulanut paremmin kevytmetallisen taipuisan kierreputken (Ø n. 5 cm)) ottaessa ilmaa jalkatilan puhaltimelta. Putki kaartuu kojetaulun päälle vaakasuoraan ja siinä on reikiä jakamassa ilmaa tuulilasin alaosaan. Putki on nauhalla ripustettu näyttöön ja asetetaan paikalleen tarvittaessa. Harmittaa ettei autoa ole tehty valmiiksi tehtaalla.