
Jee e! Kynäiskarit tuli eilen, niin pääsee niitä sovittelemaan viikonloppuna



Asiallinen projekti!IiroS kirjoitti:Wapusta selvittiin ja perjantaina kädet vapisten ja Jaffaa maistellen hallille autojen kimppuun. Perjantaina sain moottorin laatikkoineen irrtoitettua ja nostettua ulos väykystä. Piti vähän aikaa ihmetellä, että miten kanattaa nostaa ja mitä kaikkea joutuu irroitamaan, kun en ole aikaisemmin konetta irroittanut ja eipä ollu ketään keneltä kysyä neuvoa, mutta hyvinhän se sieltä irtos. Lauantaina w123:sen koneen irroitus olikin helppo homma, kun oli edellisenäpäivänä harjoitellut. Tein lukkopelistä "irroitettavan" jotta koneen paikalleen ja pois vekslaaminen laatikon kiinni ollessa helpottuu. Sunnuntaina sai pähkäillä ja mittailla riittämiin moottorin kiinnikkeiden kanssa, että sai koneen mahdollisiman taakse ja matalalle ja mielellään vielä suoraan. Kiinnikkeistä tuli muuten kestävän oloiset, mutta tällähetkellä koneen kannakkeiden ja moottorin kumityynyjen välissä olevat 3/8" lämpöputkesta tehdyt holkit pitää korvata paksummilla, niin saan mielen rauhan, vaikka ehkä noikin kestäisivät. Pitää vielä näyttää laikkaa apurungon palkille, ettei öljypohja ole aivan siinä kiinni. heitin ne satakakskolmosen omat kumityynyt helvettin ja laitoin noi väykyn hydrauliset tilalle kun vaikuttivat olevan vielä ihan soivat pelit ja ei tarvii miettiä sitä, että kone heiluisi sivuttaissuunnassa niin paljon, kun ne vaimentaa sitä liikettä paremmin kuin ne pelkät kumiset. Hei ja jos joku sattus tarviimaan om606 vakio ahdinta ja pakosarjaa niin yv:tä tulemaan. Ahtimessa ei ole väljää. Ilmastoinnin kompura ja ohjaustehostin tasonsäädön lähdöillä myös myynnissä, niin kuin kaikki muukin autosta, myyn halvalla osat mitä ei myydä menee loppu auton kanssa paaliin!
[ [url=http://i1383.photobucket.com/albums/ah294/IiroS/W123%20-300D/DSC00898_zpsrdyu2aeo.jpg] ][/url][ [url=http://i1383.photobucket.com/albums/ah294/IiroS/W123%20-300D/DSC00897_zpsubwgm0la.jpg] ][/url] [ [url=http://i1383.photobucket.com/albums/ah294/IiroS/W123%20-300D/DSC00895_zpstkqte2fj.jpg] ][/url]
Todellakin väärin. Ruiskutus pitää tehdä puristustahdin lopussa, kuten bensakoneessa annetaan kipinä. Eikös mersussa alunperin se ajoitus säädetä jotenkin hönösti ykk jälkeen, mutta jos katsot sillä "joutsenkaula" systeemillä niin jonkun matkaa ennen ykk se pitää sinne ruiskauttaa.IiroS kirjoitti:Olenko ymmärtänyt tuon pumpun ajoittamisen sitten jotenkin väärin, kun pumppu syöttää ainetta juuri ennen/ imutahdin alussa.