320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Moro, eli 320CDI -07 autossa pientä ongelmaa varsinkin lämpimänä. Jos auto ajetaan lämpimäksi kunnolla, niin käynnistys sen jälkeen voi olla haasteellista. Auto kyllä käynnistyy, mutta joutuu sahaamaan jonkun aikaa. Vikakoodit luettu ja joskus syttyy vikavalo palamaankin joka kyllä sammuu kun onnistuneita startteja tulee tarpeeksi.
Vikakoodeista ilmoittaa nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistinta, molemmat vaihdettu orkkisosiin vajaa vuosi sitten (kampiakselin 2 viikkoa sitten). Voiko ketju olla venynyt, näyttäisi että ketjukiristin on aika lailla ääriasennossa mutta ei ole lopussa vielä.
Ideoita??!?!!?!?!?!?!?!?!?
Vikakoodeista ilmoittaa nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistinta, molemmat vaihdettu orkkisosiin vajaa vuosi sitten (kampiakselin 2 viikkoa sitten). Voiko ketju olla venynyt, näyttäisi että ketjukiristin on aika lailla ääriasennossa mutta ei ole lopussa vielä.
Ideoita??!?!!?!?!?!?!?!?!?
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Nöy ideä?Frankie kirjoitti:Moro, eli 320CDI -07 autossa pientä ongelmaa varsinkin lämpimänä. Jos auto ajetaan lämpimäksi kunnolla, niin käynnistys sen jälkeen voi olla haasteellista. Auto kyllä käynnistyy, mutta joutuu sahaamaan jonkun aikaa. Vikakoodit luettu ja joskus syttyy vikavalo palamaankin joka kyllä sammuu kun onnistuneita startteja tulee tarpeeksi.
Vikakoodeista ilmoittaa nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistinta, molemmat vaihdettu orkkisosiin vajaa vuosi sitten (kampiakselin 2 viikkoa sitten). Voiko ketju olla venynyt, näyttäisi että ketjukiristin on aika lailla ääriasennossa mutta ei ole lopussa vielä.
Ideoita??!?!!?!?!?!?!?!?!?
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
No vielä uudestaan koodeja, pilipali anturin voi vikaantua hetikin, johtosarjat voi rispaantua, kerran muistan keissin missä kampianturin tunnistinkehä oli irronnut paikoiltaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Kokeile toisella nokkaakselin asennon tunistimella
Mökkillä
'
'
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
.
Suuttimet
Suuttimet
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
työkaverilla 320cdi,oli sama ongelma.yksi suutin vuoti yläpaineen järjestelmästä .
vaihto korjasi ongelman.
vaihto korjasi ongelman.
W163 400 cdi
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Ok, hyvä vinkki. Eli suuttimet voivat aiheuttaa häröä vaikka vikakoodia ei tulekaan? Mistä tuon voisi luotettavasti diagnosoida? Lukemalla livedataa vain miten?tuikku kirjoitti:.
Suuttimet
Mistä muuten kannattaa ostaa suuttimet jos tarvis tulee? voiko niitä kunnostaa?
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Siis jossei antureista enää tule koodia niin tod. näk. suutin vuotaa liikaa, voi mitata ihan itse laittamalla vuotolinjoihin letkunpätkät ja tukkimalla vaan sen oman paluuletkun (kuvia löytyy täältä tai naapurifoorumilta). Livedatasta taasen näkee nouseeko rail-paine riittävästi, käynnistyslupaa ei anneta jossei painearvo täyty.
Tuollahan on tuo suuttimenkorjaus threadi vahemmille suuttimille, kai niitä luulisi olevan jo näillekin saatavilla, mutta melkein sanoisin että kannattaa ostaa pajalla korjattu suutin (sillekin taisi olla jo oma otsikkonsa foorumilla), satasen pinnassa tais pyöriä hinnat...
Tuollahan on tuo suuttimenkorjaus threadi vahemmille suuttimille, kai niitä luulisi olevan jo näillekin saatavilla, mutta melkein sanoisin että kannattaa ostaa pajalla korjattu suutin (sillekin taisi olla jo oma otsikkonsa foorumilla), satasen pinnassa tais pyöriä hinnat...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Ilmeisesti mitään virhettä ei tule suuttimista. Autoa on käytetty Hortilla ja siellä on vaihdettu nuo anturit. Ehdottavat että ketju venynyt mutta ei ainakaan kalkata kylmäkäynnistyksen alussa (vielä siis painetta ketjukiristimessä).MiHe kirjoitti:Siis jossei antureista enää tule koodia niin tod. näk. suutin vuotaa liikaa, voi mitata ihan itse laittamalla vuotolinjoihin letkunpätkät ja tukkimalla vaan sen oman paluuletkun (kuvia löytyy täältä tai naapurifoorumilta). Livedatasta taasen näkee nouseeko rail-paine riittävästi, käynnistyslupaa ei anneta jossei painearvo täyty.
Tuollahan on tuo suuttimenkorjaus threadi vahemmille suuttimille, kai niitä luulisi olevan jo näillekin saatavilla, mutta melkein sanoisin että kannattaa ostaa pajalla korjattu suutin (sillekin taisi olla jo oma otsikkonsa foorumilla), satasen pinnassa tais pyöriä hinnat...
Moottorista muuten kuuluu säksätystä kun kunnolla kaasuttaa, ihan kuin venttiilit säksättäisivät (ei tasakaasulla ääntä). Voiko ne olla suuttimet? Mielestäni ääni on koventunut kilometrien myötä.
Viitisikö joku linkata sen suutinketjun mistä löytyy kunnostettuja suuttimia
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Kyllä näissä venynyt ketju aiheuttaa pidentynyttä starttausta.
W213 220d +W242 electric drive
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Ok, kuulemma kun katsoo öljyntäyttökorkista niin se ketjunkiristin on melkein ääriasennossa eli se kiristysvara on melkein lopussa.markoala kirjoitti:Kyllä näissä venynyt ketju aiheuttaa pidentynyttä starttausta.
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Juh, kuvia löytyy mesen puolelta...Frankie kirjoitti:Ok, kuulemma kun katsoo öljyntäyttökorkista niin se ketjunkiristin on melkein ääriasennossa eli se kiristysvara on melkein lopussa.markoala kirjoitti:Kyllä näissä venynyt ketju aiheuttaa pidentynyttä starttausta.
pähkintää käytettyjen ruiskujen ostosta jos sille osastolle joutuu
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=128840" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=115653" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Veikkaan että samaa herjaa heittää edelleen antureista (nokka ja kampiakseli), pitää käydä taas lukemassa ne vikakoodit
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Jos ketjun venymistä epäillään niin siellä WIS:ssä ohjeistettu miten oskilloskoopilla mitataan nokka-aksen anturipulssin ja kampiakselin anturipulssien välinen aika ero. Siinä on tietty raja-arvo mitä ei saa ylittää.
En ole varma, miten moottoriohjain on ohjelmoitu toimimaan, mutta epäilen että jos tämä aikaero ylittyy, nokka-akselin jäädessä tarpeeksi paljon jälkeen, kone ei saa käynnistymislupaa. Turvaominaisuus.
Oliko suuttimien ohivuoto jo mitattu? Starttausvaiheessa rail-paineen pitäisi välittömästi nousta yli 250Baarin. Jos jää roikkumaan 200 baarin alle niin vika on jossakin suuttimessa. Vuotaa liikaa ohi paluupuolelle, eikä paine pääse siksi nousemaan ja starttauslupaa ei tule. Ominaisuus on hyvin paljon riippuvainen koneen lämpötilasta.
Itelläkin riitti kun vaihdoin sen kaikkein huonoimman suuttimen. Kaksi muuuta vähemmän huonoa on sen yhden vaihtamisen jälkeen toiminu vielä 70.000km. Pari uutta odottaa hyllyssä. Nämähän on siis piezoja. Suomessa ei taida kukaan vieläkään kunnostaa näitä.
En ole varma, miten moottoriohjain on ohjelmoitu toimimaan, mutta epäilen että jos tämä aikaero ylittyy, nokka-akselin jäädessä tarpeeksi paljon jälkeen, kone ei saa käynnistymislupaa. Turvaominaisuus.
Oliko suuttimien ohivuoto jo mitattu? Starttausvaiheessa rail-paineen pitäisi välittömästi nousta yli 250Baarin. Jos jää roikkumaan 200 baarin alle niin vika on jossakin suuttimessa. Vuotaa liikaa ohi paluupuolelle, eikä paine pääse siksi nousemaan ja starttauslupaa ei tule. Ominaisuus on hyvin paljon riippuvainen koneen lämpötilasta.
Itelläkin riitti kun vaihdoin sen kaikkein huonoimman suuttimen. Kaksi muuuta vähemmän huonoa on sen yhden vaihtamisen jälkeen toiminu vielä 70.000km. Pari uutta odottaa hyllyssä. Nämähän on siis piezoja. Suomessa ei taida kukaan vieläkään kunnostaa näitä.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
HannuS kirjoitti:Jos ketjun venymistä epäillään niin siellä WIS:ssä ohjeistettu miten oskilloskoopilla mitataan nokka-aksen anturipulssin ja kampiakselin anturipulssien välinen aika ero. Siinä on tietty raja-arvo mitä ei saa ylittää.
En ole varma, miten moottoriohjain on ohjelmoitu toimimaan, mutta epäilen että jos tämä aikaero ylittyy, nokka-akselin jäädessä tarpeeksi paljon jälkeen, kone ei saa käynnistymislupaa. Turvaominaisuus.
Oliko suuttimien ohivuoto jo mitattu? Starttausvaiheessa rail-paineen pitäisi välittömästi nousta yli 250Baarin. Jos jää roikkumaan 200 baarin alle niin vika on jossakin suuttimessa. Vuotaa liikaa ohi paluupuolelle, eikä paine pääse siksi nousemaan ja starttauslupaa ei tule. Ominaisuus on hyvin paljon riippuvainen koneen lämpötilasta.
Jos eroa on likka niin synronointi ei onnistu ja siksi ei käynnisty
(tosin sitä eroa pitää olla paljon)
eikö painne puute siis voi johtua mistään muusta vaikapa vialisesta paineen säätimestä
Mökkillä
'
'
Re: 320CDI -07, sahaus käynnistettäessä, anturi herjaa
Ei vuotanut suuttimet tai ketjukaan ollut liian venynyt. Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin uudelleen ja vika korjaantui. Anturi vaihdettiin jo kertaalleen, mutta se oli ilmeisesti rikki jo valmiiksi.
BMW-kuski on aina oikeassa