W210 220CDI kytkinremppaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jontte2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 06.07.2015 10:42

W210 220CDI kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja Jontte2 »

Kyseessä siis yllämainittu auto, -98 ja ajettu hiukan vajaa 400 000. Auto on 5-vaihteisella manuaalilaatikolla. Pikuhiljaa tullut epäilys että kytkin on kulkenut aikansa loppuun, ei luista mutta vaihteet, varsinkin pienemmät kaupunkinopeuksissa _todella_ jäykät laittaa sisään, sekä vapauttaa heti kun nostaa pojinta pohjasta ylös. Autolla olen ajanut 11000 km itse ja ostosta asti ollut vaihteet jäykät ja tiedossa tuleva kytkinremppa mutta viimiseen tonniin tuntunut että vaihteiden sisäänlaitto vaikenee entisestään. Kaikki öljyt vaihdoin kun auton ostin, laatikosta hieman huohotti öljyä mutta tuskin vikaa laatikossa (?), eikös kyseiset oireet viittaa aika selvästi kytkineen. Onko mitään tekoengitysmahdollisuutta vai pitääkö vain toivoa että kytkin kestää ensi kevääseen jolloin mahdollisuutta uusia? Vaurioittaako laatikkoa jollaintapaa pidemmän päälle? Kilometrejä tulee melkein tonni viikossa eli kevät ehkä optimistista? :?

Kiitos!
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: W210 220CDI kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja G280E »

jos sulla laatikos on manuaalilaatikkoon soveltuva automaatti öljy,ni se puoli tuntuis olevan ok. tuntuis sit että kytkin ei irrota kunnolla,eritoten jos auto tuntuu yrittävän liikkeelle samalla kun vaihdetta yrität päälle.kuiva/vaurioitunut silmälaakeri tekee kans samansuuntaisen ongelman,kytkinakseli yrittää jatkaa pyörimistä jumivan laakerin vuoksi,vaikka kytkin irrottaisikin.
jos kytkin alkaa irrottaan vasta ihan pohjassa,vois kokeilla ilmata se.jos ei auta,vaikuttais et painelaakeri on menossa tähtilevyasetelman läpi tai siirtohaarukka vaurioitunut..Onhan työsylinteri varmasti kiinni laatikossa?
voisiko sit kytkinlevy olla vääntynyt,muutenhan,jos asetelma toimii,ei se vois jättää kytkin akselia veto päälle...
Ei ole mulla tullu vastaan et vaik kytkimestä joku simahtaa,menis sit muuta sen seurauksena rikki,kytkin vain heittää pelaamasta ja siitä tulee todellinen manuaali,startilla liikkeelle ja vaihdot sopivaan kierrosväliin ilman kytkintä.
Tällasia mietteitä alkuun..
W163 400 cdi
Jontte2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 06.07.2015 10:42

Re: W210 220CDI kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja Jontte2 »

Kiitoksia! Muutkin mietteet tervetulleita. Öljyt on kl varaosista haettu eli oikeeta pitäs olla. Toi ilmaus ja työsulinterin tarkistus pitää varmaan koittaa seursavaksi, missä se sykinteri tarkkaan ottaen siel laatikonkyljes sijaitsee? Jos ei noilla parane niin ei kai auta kun joko oottaa et pimenee kytkin kokonaan tai sitten nostaa auto pukille kun kerkiää. Autoon tosiaan tulee kilometrejä reilulla kädellä joten ei ole kauheen mukava ajella matkaa pelkoperseessä millon kytkin sanoo sopimuksen irti :roll:
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: W210 220CDI kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja G280E »

Ni no viel,ettei tietysti niiden vastaan laittavien vaihteiden syngronirenkaat oikein hyvää tykkää,kun puoliväkisin joudut laittaa vaihdetta päälle.
W163 400 cdi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 220CDI kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

6-vaihteinen aski on tarkka öljystään eli oltava oikeaa ja ei saa laittaa liikaakaaan...sekin huonontaa kytkeytymistä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin