W202 c280 M104 ja kipinä kateissa; kipinä löytyi.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Malagutisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 25.12.2012 17:44
Paikkakunta: Kurikka/Vaasa

W202 c280 M104 ja kipinä kateissa; kipinä löytyi.

Viesti Kirjoittaja Malagutisti »

Otsikonmukainen potilas.
Ajettiin talliin käyvänä ja parsittiin johtosarjasta joka ikinen johto uusiksi. Puolien johdot uusittu jo talvella, nyt tehtiin loput.
Johtosarjan asennuksen jälkeen kokeiltiin käyntiin, hörähti pari kertaa mutta ei enää lupaa edes. Ruuvaltiin tulpat irti ja laitettiin lattarautaa vasten ja lattarauta apuvirtakaapelilla varmasti maihin ->ei kipinää :thumbdown: .
Bensa haisee starttaillessa joten olettavasti suuttimet ja polttoainepuoli toimivat.

Kuuluuko konehuoneessa vasemmassa nurkassa sulakkeiden vieressä oleviin liittimiin (tulee suuttimilta toinen johto sekä puolien toinen johto) tulla jännite? Capriceman:in tekeleitä lueskellessa ymmärsin että ainakin puolille tulee toiseen +12v ja toiseen ohjaus ECU:lta. Kuitenkaan liittimiin ei tällähetkellä tule jännitettä. Muistaisin joskus mitanneeni noista sen +12v :shock: . Onko tässä jotain relettä joka tuota katkoisi? Sulakkeet ok.

Onko kenelläkään hyvää moottorin sähkökaaviota tiedossa?
Lisäksi kaivataan puolien mittausarvoja, ja ilmeisesti pitää ecu:n trankutkin mittailla.

Onko NGK BCP6ES sopiva tulppa? Tälläiset kiinni atm.
Viimeksi muokannut Malagutisti, Pe 11.09.2015 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-e46
Malagutisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 25.12.2012 17:44
Paikkakunta: Kurikka/Vaasa

Re: W202 c280 M104 ja jälleen kerran kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja Malagutisti »

Huppista ja ylöspäin!

On se kumma juttu kun ei sähkötekniikan DI-opiskelija osaa käyttää yleismittaria :mrgreen: .
Eli puolien (kuten myös suuttimien) +12v syöttö on kunnossa, joten kuten näissä hommissa yleensäkin on ECU:lta tuleva maan katkonta hukassa. Mitä tietoa ecu tarvitsee koneen käynnistymiseen? Varmaankin nokan ja kammen asennot?
Nyt tarvitsisi pinnijärjestyksen niin saisi mittailtua kytkentöjen oikeellisuuden, jos olenkin vahingossa vaihtanut ko. asentotunnistimien liittimet päikseen.

Help anyone? :wave:

Ja heti edittiä perään; google antoi tällaisen http://www.sg-motorsports.com/hfm_diagrams.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei muutakuin kokeilemaan.

EDIT2: Yo. kytkiksellä pääsin vian jäljille, teippaaja pro oli teippaillut kampiakselin ja nokan asentotunnistimet ristiin. Nyt on taas 280ssä johtosarja joka kestää seuraavat 20v :mrgreen: . Eipä tuo paha rasti loppujenlopuksi ole, n.20h meni koko johtosarjan uusintaan.
-e46
Vastaa Viestiin