w201 alusta&vanne -asiaa

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Peltsi28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 08.01.2011 20:10
Paikkakunta: Kurikka / Kajaani

w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Peltsi28 »

Tervehdys!

Päätimpä kesäksi kohentaa kesäksi vanhan ulkonäköä.
Ensin pari kysymystä alustasta.
http://www.modificars.fi/tuotteet/merce ... series-201" onclick="window.open(this.href);return false; Kiikarissa tälläinen alustasarja. Onko kokemuksia? Onko hyvä, huono vai jotain siltä väliltä?

Vanteista. Onko nämä BBS RS replicavanteet täyttä vapputinaa vai uskaltaako tuollaiset ostaa? Miten on mahtuuko 9 tuumanen kaarien sisään takana ilman mankelointia vai pitääkö suosista ottaa 8 tuumaset joka nurkkaan?
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&g ... 2&item=511" onclick="window.open(this.href);return false;

Linkittäkää toki parempia vaihtoehtoja näiden tilalle jos tarpeelliseksi näette! Muistutan toki että tarkoitus on pysyä maltillisella budjetilla, ettei valitettavasti rahkeet riitä priimoihin osiin.
w201 2.3 - käyttis
w124 200d - kunnostusprojekti
lada-sex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 24.04.2013 16:59

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja lada-sex »

Itsekkin ihan alottelija näissä madallus hommissa olen ja kesäksi kans tarkotus saada tuo tenava katseenkestäväksi.

-Mitä pienempi ET luku niin sitä enemmän se tuo vannetta ulospäin, eli vanteen ET luku on ratkasevassa roolissa.

-Katso nykysestä vanteestas ET luku ja leveys ja siintä sitte laskeskelemaan millasta vannetta sinne alle vois saada mahtumaan. Suosittelen kuitenkin, että hankit jonkun tyypin mankeloimaan ne sun kaaret pientä korvausta vastaan ja hommaat myös ne vanteet sopivalla ET;llä ja mieluisella leveydellä niin istuukin sitten mukavasti vaikka voihan sinne aina spaceria iskeä väliin.

-Eiköhän nuokin repsut kasassa kestä normaalissa ajossa suht hyvin! Tässäkin tärkeempi juttu on se, että kestätkö SINÄ kun liikennevaloissa vierelle rullaa 1cm apurungosta oleva mk3 golffi aidoilla räsillä niin perkele mitä katseita,viittomakieltä ja hävyttömiä huuteluita tulee, kun oot menny ostaa replica räsät! Tähän auttaa viellä se, jos liimaat niihin bbs logot keskiöihin niin sitte en enää voi varmuudella luvata, että säilyisit ilman seksuaalista väkivaltaa! :D :D Tuolla hinnalla sais käytettynä ihan asiallisia laatuvanteita, eli selaile ebayta/nettivaraosaa, jos sieltä sattuis löytymään löytöjä ja välillä viellä asialliset renkaatkin päällä.

-Alustasta en osaa sanoa mitään, mutta mulle suositeltiin h&r cup cittii 40/40, kun sanoin budjetiksi maksimissaan sen 450e. HUOM! Ebayn kautta tilattuna tulee kustantamaan tuo kyseinen alusta n,450e tuolla modificarssin sivuilla näytti olevan sama alusta 558e.
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja T-D »

10" vanne pyörii takana ilman mankelointia oikealla et:llä (20~). Jos meinasit hankkia tuolla hintaa noi "rs" vanteet niin renkaiden kanssa niiden hintaa ei saa mitenkään alle tonniin ja sillä saa jo koottavaa laatukiekkoo.
edit: jäi katsomatta toi alustan linkki ja mulla ois palttiarallaa 10tkm ajettu tollanen sarja jouten.
sammy79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 01.12.2011 00:26
Paikkakunta: Keminmaa

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja sammy79 »

Tänään sain laitettua h&r cup citin 40/40 keulapää vasta valmis mutta tuntuu jotenki löysältä... takapään iskarit oli taas vastaavasti todella jäykät..
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Peltsi28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 08.01.2011 20:10
Paikkakunta: Kurikka / Kajaani

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Peltsi28 »

Elvytetääs topic!

Tilasin Orange-tuning.de:stä H&R:n cup kitin 60/40 jota nyt parhaillaan odotellaan postiin saapuvaksi. Kustanti postineen päivineen hieman päälle 500. En pidä pahana ollenkaan verrattuna suomen hintoihin.

Seuraavana hankintalistalle osuu vanteet, joiden hankkiminen alkaa pian olla jo epätoivoista.
Itseltä löytyi MSV:n 15 tuumaiset 7 tai 7,5 leveet hunajakennovanteet jotka saattavat mennä alle, ellei parempaa ratkaisua löydy.
Ehdotuksia vanteista otetaan vastaan!
w201 2.3 - käyttis
w124 200d - kunnostusprojekti
Avatar
-Yamatec-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 12.03.2013 09:19
Paikkakunta: Sastamala

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja -Yamatec- »

Odotellaan siis Peltsin alustasarjaa saapuvaks :twisted: Tilaan sitten vasta omani kun kuulen mimmonen on :D Spaxin säädettävääkin sais saksanmaalta päältä viidensadan mutta tiiä sitten mimmonen on :think: Tarvis kans hakee kesäks uusi setuppi kohdilleen kun 16x9 brockit vaihtu 17x8.5 ja 17x10 borbetteihin. Saas nähä meneekö syteen vaiko saveen :geek:
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
Peltsi28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 08.01.2011 20:10
Paikkakunta: Kurikka / Kajaani

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Peltsi28 »

Alustasarja saapui ja on tällä hetkellä unboxattuna tuossa lattialla.
Ei täälä olisi kellään lainata mersun jousipuristinta? En rupea kyllä urheilemaan niiden jousien kanssa ettei käy häjysti.
w201 2.3 - käyttis
w124 200d - kunnostusprojekti
Peltsi28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 08.01.2011 20:10
Paikkakunta: Kurikka / Kajaani

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Peltsi28 »

Jousipuristin löytyi!

Kysymyksiä:
1. Mitä pohjaanlyöntikummeja ootte käyttäneet omissa sataysikympeissä? Ostanko suoraa 1. koon (koot on käsittääkseni 1 - 4) vai madaltaako jo aivan hanittomasti edestä?

2. Iskarien vaihtoon ohjetta pala palalta? Autonosturi ja työkalut on.

Alusta menee ens viikonloppuna alle jahka pääsen kotikonnuille työmaalta!
w201 2.3 - käyttis
w124 200d - kunnostusprojekti
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 781
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

1. Tarkoitatko nyt jousikumeja? Jos kyllä, niin kesä setupissa jos meinaat oikeesti laskee niin kannattaa käyttää ykkösen kumeja. Sitten voi talvella nostaa autoa korkeemmilla kumeilla. Pohjaanlyöntikumeja saa ostettua yhdessä koossa ja niitä kannattaa lyhentää kierros ainakin jos tosiaan meinaa kunnolla laskea.

2. Iskarien vaihto aika yksinkertaista. Takana rengas irti. Jos vaihtelet samalla jouset niin sitten tukivarsi sisemmästä pultista auki ja tunkilla laskee tukivarren varovasti alas. Jousi pois. Iskarin alapultti pois. Kontista iskarin yläpää auki ja sitten iskari onkin jo kädessä. Jos et vaihda jousta niin sitten joudut mahdollisesti irroittamaan vakaajaa ja jotain muuta siitä edestä, että saat iskarin helposti taitettua pois. Ei tosiaan kuitenkin vaikea homma. Eteen taas yläpään kuusiokolo on vähän erikoisempi 7mm kokoinen joten kannattaa katsoa että sellainen löytyy työkalupakista. Muuten aika perus homma sinnekin. Yläpäästä mutteri auki. Alapäästä abs anturin johdot ja muut varovasti pidikkeestä irti. Sitten kolme alapään pulttia auki jolloin napa putoaa käteen. Napa jollain rautalangalla kiinni niin ettei roiku letkujen varassa. Ja sitten vaan iskari pois. Alatukivarren alla tietysti joku pönkkä ettei ponnahda jousi otsalohkoon. Taaskaan jousen kanssa ei ongelmaa jos olet ekana sen ottanut pois jos nekin vaihdat.

Järki kädessä vaan kun siellä puuhaa. Ei ole mikään erikoinen homma. Pyöränkulmat kannattaa käydä säädättämässä rempan jälkeen. Ja kannattaa yläpään iskarien tukikumit tarkastaa ja vaihtaa samalla mikäli alkaa olemaan repeytymiä.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Peltsi28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 08.01.2011 20:10
Paikkakunta: Kurikka / Kajaani

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Peltsi28 »

juu-zo kirjoitti:1. Tarkoitatko nyt jousikumeja? ...
Joo kyllä tarkoitin! Termit kateissa :oops: Hyvä tietää! Laitamma suoraa siis ykköset sinne ja katotaan miten äijän käy.
Kiitokset tästä! Onneksi mukana vaihto-operaatiossa on myös sellainen henkilö jolla työkalut pysyy vielä paremmin käsissä kuin itsellä.
Toimitan kuvan tähän jahka saamma uuden alustan alle. :thumbup:
w201 2.3 - käyttis
w124 200d - kunnostusprojekti
Peltsi28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 08.01.2011 20:10
Paikkakunta: Kurikka / Kajaani

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Peltsi28 »

Kuva

Ja noin saatiin alusta alle! Vielä kesävanteet pitäs viedä soodapuhallukseen ja maalaukseen ennen kiinnittämistä! Paremman kuvan lisään jahka kerkeän, mutta tuo antaa jo vähän osviittaa

Mahtava alusta ajaa verrattuna vakioon! Roiskeläpät pitää poistaa kun hinkkaa asfalttiin :D Töyssyt nyt tuntuu vähä kovemmin perseeseen mutta esim. kallistelu mutkissa loppui käytännössä kokonaan!
w201 2.3 - käyttis
w124 200d - kunnostusprojekti
Avatar
-Yamatec-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 12.03.2013 09:19
Paikkakunta: Sastamala

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja -Yamatec- »

Saattaa olla että kallistun 40/40 madaltavan linjalle :think: Näyttää keula tippuvan ihan kohtalaisesti ja sinne pitäis saada 8.5/17'' pyöriin 215/40 kumilla :thumbup:
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
Peltsi28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 08.01.2011 20:10
Paikkakunta: Kurikka / Kajaani

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Peltsi28 »

-Yamatec- kirjoitti:Saattaa olla että kallistun 40/40 madaltavan linjalle :think: Näyttää keula tippuvan ihan kohtalaisesti ja sinne pitäis saada 8.5/17'' pyöriin 215/40 kumilla :thumbup:
Suosittelen ton kokoselle renkaalle ehdottomasti 40/40 sarjaa!
195/65r15 rengas osuu kaariin kun kääntää täydet. Maalaamolta tuleviin hunajakennovanteisiin venytän 165/55 kummin päälle, ettei osu kaariin... Muuten tuo alusta on aivan loistava!
Kuva
w201 2.3 - käyttis
w124 200d - kunnostusprojekti
Kharvinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 19.04.2013 11:37
Paikkakunta: Turku

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Kharvinen »

Tuli tilattua completokselta tuo h&r 60/40 cup kit hinnasta ja ennen kaikkea paikan maineesta huolimatta.. vaikea on kyseisestä paikasta löytää juttua että joku oikein kehuisi toimitus aikoja mutta oli positiivinen yllätys kun 15.6 kävin tilaamassa ja tänään saapui paketti.. :clap: Olihan tuo kallis tuolta tilata mutta ei oikein saksasta tilaaminen lämmittänyt mieltä.. sit vielä jostain Rs replicat niin avot 8)
2.3 16v vm-85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja epk »

ennen kun lyöt paikalle sarjan niin harkitse onko tarvetta käyttää palautus oikeutta, ainakin takavuosina tuon sarjan takaiskarit olivat aivan päättömän jäykät :(
Jonttu_96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 12.03.2015 20:47

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Jonttu_96 »

Noista pohjaanlyönti kumeista sen verran että meneekö samat pohjaanlyöntikumit mitkä ovat edessä myös taakse? Onko se irskari putki siis paksumpi edessä niin ettei niitä kumeja saa taakse. Huomenna tsekkaan viimeistään jos ei ole foorumilta tullut vastausta :D . Kävin nimittäin kysymässä näitä kumeja tänään kl varaosasta ja myy vaan eteen. Ottaa siis takana renkaaseen kiinni kun on 4 ihmistä kyydissä. (Pokaukset yksi syy :lol: jotka mankeloidaan kohta kun tuon kaarimankelin ostan)
Ps. Auto siis w201
Alluman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 01.02.2013 22:56

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Alluman »

Ilmeisesti 124 jouset käy 201 päittäin? Huomasin tuossa että oli yksi jousi poikki takaa, joten sama uusia sitten kummatkin/kaikki sen varjolla :) Motonetissä olisi myynnissä perus vakio kierrejousia ja haun perusteella ilmeisesti 124 4syl. tehdyt jouset laikattuina olisi jämäkät, muttei kivireki? Löytyhän tuolta toki vahvistetut 190 jousetkin, mutta meneekö laikattuina sitten jo todella jäykäksi? Tarkoituksen madaltaa myös hivenen n.40mm. Autona siis 190 2.3l 8v.
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Alluman kirjoitti:Ilmeisesti 124 jouset käy 201 päittäin? Huomasin tuossa että oli yksi jousi poikki takaa, joten sama uusia sitten kummatkin/kaikki sen varjolla :) Motonetissä olisi myynnissä perus vakio kierrejousia ja haun perusteella ilmeisesti 124 4syl. tehdyt jouset laikattuina olisi jämäkät, muttei kivireki? Löytyhän tuolta toki vahvistetut 190 jousetkin, mutta meneekö laikattuina sitten jo todella jäykäksi? Tarkoituksen madaltaa myös hivenen n.40mm. Autona siis 190 2.3l 8v.

201seen menöö 124 202 210 laittamalla kumit vaa saattaa olla erilaase. itelle kokeelin 124sen farkun vahvistettuja ja vetelät ne oli .mätänetistä ja germany merkkiset
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Alluman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 01.02.2013 22:56

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja Alluman »

Jaa nekö on niin löysiä kumminki, toki varmasti iskaritkin pitäisi itseltä uusia jos hyvän haluaa. Cup kitti oli itsellä 202 ja kohtuu hyvin siinä toimikin, ilmeisesti 201 ei niinkään haun perusteella ole suositeltu. Ilmeisesti aikalailla sama sitten ottaako 201 vahvistetut tai 124 jouset..
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: w201 alusta&vanne -asiaa

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

itelle laitoon 202sen c280sportin vanhat etujouset nii jäykisty. vielä taakse pitääs kattella jouset tai tehrä jousilautaset etujousia varte
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Vastaa Viestiin