w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Saattaisi olla tilaisuus vaihtaa vanha ja uskollinen nokileka saman ikäiseen bensamalliin jolla on ajettu yli 200tkm vähemmän. Taloudellisuus ei todella voi olla vaihdon peruste mutta mutta.. Ajo ominaisuudet on tuossa bensavehkeessä kohdallaan ja kulkupuoli "vähän" hanakampi kuin 200D:ssä..
220e taitaa olla harvinainen tuossa w124 korissa täällä suomessa? Täältä varmaan löytyy myös jokunen 220e:n omistaja, onko koneessa mitään "tauteja" ja miten menovesi maistuu kun kyseessä on automaattiversio?
Kyllä tuon bensa automaatin mukavuus ja äänetön eteneminen on jäänyt kytemään kun edellinen auto oli automaattiomega. Tämä 220e olis suorituskyvyltään ja kulutukseltaan aika lähellä a mallin 2L omegaa mistä kokemuksia kertyi 60tkm edestä.
Vähän tuohon pitäis väliä maksaa mutta onhan noilla vehkeillä ollut uutenakin hirvittävä hintaero.
EDIT: typot pois...
220e taitaa olla harvinainen tuossa w124 korissa täällä suomessa? Täältä varmaan löytyy myös jokunen 220e:n omistaja, onko koneessa mitään "tauteja" ja miten menovesi maistuu kun kyseessä on automaattiversio?
Kyllä tuon bensa automaatin mukavuus ja äänetön eteneminen on jäänyt kytemään kun edellinen auto oli automaattiomega. Tämä 220e olis suorituskyvyltään ja kulutukseltaan aika lähellä a mallin 2L omegaa mistä kokemuksia kertyi 60tkm edestä.
Vähän tuohon pitäis väliä maksaa mutta onhan noilla vehkeillä ollut uutenakin hirvittävä hintaero.
EDIT: typot pois...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Täällä olis saman mallin pirssi. Löytyykö muita? Oma kulkine tosiaan 22OE ja vuodelta -93. Lienee kohtuu harvassa, koska koriltaan prefacelift mallia, mutta koneena tuo 2,2 mylly. Korissa pientä sanomista, mutta tekniikka ja kulkupuoli kunnossa! 

W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Sanotaanpa näin että noista kahdesta ottaisin isommin miettimättä 220bensa automaatin 

W163 400 cdi
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
NO, onhan noita. Kaasuläppäkotelossa saattaa josus esiintyä ongelmia ja se biohajoava johtosarja on sitten toinen tekniikkamurheen sellainen selvästi enempi esillä ollut mahdollinen murhe. Muutoinhan noin vanhassa autossa voi sitten olla mitä vaan, ruostettakin...
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Mulla on -94 220 kuuppa automaatilla, koneella ajettu 200 tkm joista itse olen ajellut 10 tkm. Hummia tuosta on otettu enemmän irti kuin 230 mallista ja olen antanut itseni ymmärtää, että M111 kone on yksi tuon ikäluokan mersun parhaita. Mitään ongelmia koneen kanssa ei ole ollut, ainakaan vielä. Bensaa menee 10 litraa satkulla, sekalaista ajoa. Laatikko pikkuisen nykäisee vaihdoissa kylmänä, lämpöisenä vaihtoja tuskin huomaa, tästä syystä en ole halunnut laatikon säätöjä mennä räveltämään. Paha mennä sanomaan mitään tyyppivioista kun tuossa ei ole semmoisia ollut.
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Johtosarjamurheet ja kaasuläppäkotelovika voi vaivata joskus, mutta kyllähän tuo kokonaisuutena paras 124 bensakone on.
Ellei ajoa ole paljon (polttoainekulut) niin mikä ettei !
Ellei ajoa ole paljon (polttoainekulut) niin mikä ettei !
wiimax.fi
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Itsellä ei hapertuvaa johtosarjaa konehuoneessa näy, eli jossakin vaiheessa mennyt vaihtoon. Hieman tekisi mieli laatikon toimintaa säätää pehmeämpään suuntaan, ainakin vaihdossa 1 --> 2:lle. Olisiko tämän koneen ja automaatin säädöstä kenelläkään kokemuksia?
Kulutuksella ei niin suurta merkitystä, koska kilsoja n. 5000 vuodessa.
Kulutuksella ei niin suurta merkitystä, koska kilsoja n. 5000 vuodessa.
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
tuotahan tankkaa sitten jo säästyneen dieselveron edestä, jos kilsoja tulee vaan 5000 vuoteen. olishan se kannattavampaa ajaa pensa-autolla, jos kestää vanhan pensamoottorin ominaisuudet. nykimiset ja pätkimiset ja tyhjäkäyntiongelmat yms.jpel82 kirjoitti:Itsellä ei hapertuvaa johtosarjaa konehuoneessa näy, eli jossakin vaiheessa mennyt vaihtoon. Hieman tekisi mieli laatikon toimintaa säätää pehmeämpään suuntaan, ainakin vaihdossa 1 --> 2:lle. Olisiko tämän koneen ja automaatin säädöstä kenelläkään kokemuksia?
Kulutuksella ei niin suurta merkitystä, koska kilsoja n. 5000 vuodessa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Nyt taidat yleistää turhan paljonjpel82 kirjoitti:olishan se kannattavampaa ajaa pensa-autolla, jos kestää vanhan pensamoottorin ominaisuudet. nykimiset ja pätkimiset ja tyhjäkäyntiongelmat yms.

Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Suurin ongelma on noissa se ruoste jota on sitten enemmän kuin -93 vanhemmissa...eli tutki tarkkaan .Jos pääsee käsiksi -92 mallin loppu vuodesta eli myrkkyväri kopassa toi moottori niin se olisi löytö...niitä on tehty hieman päällekkäin useamman kuukauden kunnes tuli vesiväri kuvioon...niitä vain on tosi vähän..sen tunnistaa että takakontin verhoilun alla ei ole pinta värinen sisäpuoli...vaan kuin vanhemmissa harmaa.
Moottori on hyvä ja sieltä ne yleis probleemat eli johto sarja ja kaasuläppäkotelo tulikin.
Moottori on hyvä ja sieltä ne yleis probleemat eli johto sarja ja kaasuläppäkotelo tulikin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
atlas kirjoitti:Suurin ongelma on noissa se ruoste jota on sitten enemmän kuin -93 vanhemmissa...eli tutki tarkkaan .Jos pääsee käsiksi -92 mallin loppu vuodesta eli myrkkyväri kopassa toi moottori niin se olisi löytö...niitä on tehty hieman päällekkäin useamman kuukauden kunnes tuli vesiväri kuvioon...niitä vain on tosi vähän..sen tunnistaa että takakontin verhoilun alla ei ole pinta värinen sisäpuoli...vaan kuin vanhemmissa harmaa.
Moottori on hyvä ja sieltä ne yleis probleemat eli johto sarja ja kaasuläppäkotelo tulikin.
Auto on rekisteröity kesällä -93 (WDB1240221B969730). Kurkkasin konttiin ja siellä pohja väriltään harmaa. Mihin väriin kontin pohja muuttui uudemmissa?
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Vesi väri koreissa muuttui auton väriseksi kontit ja yleensä osat jotka oli vanhemmissa harmaita..luukun ja kontin sisä osat ,konepellin sisä puoli.......
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
atlas kirjoitti:Vesi väri koreissa muuttui auton väriseksi kontit ja yleensä osat jotka oli vanhemmissa harmaita..luukun ja kontin sisä osat ,konepellin sisä puoli.......
Auton värikoodi on 172 (harmaa), eli paha siitä päätellä enempää. Papereiden mukaan valmistuspäivä 1.1.1993.
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Niin, tarkennetaas vielä omaa ylempänä nopeasti heitettyä vastausta. Itsellä on ollut kaksi m111 2,2 koneista autoa, S124 ja W202. Automaattifarkku lyhyine väälityksineen tykkäsi bensasta käytännössä melkein yhtä paljon kuin kasikoneella oleva isompi ja rutkasti painavampi väyrynen. C-sarjalainen 5-vaihteisella manuaalilla meni maantiepainotteisessa ajossa helpohkosti seiskalla alkaviin lukemiin. Kaasuläppäkotelon jouduin vaihtamaan siihen farkkuun ja W202 oli omistuksessa melkein kymmenen vuotta ja 100tkm, jotka oli käytännössä lähes murheettomia, ja auto oli sentään jo ostaessakin toisella kympillä ikäänsä.dealer kirjoitti:Johtosarjamurheet ja kaasuläppäkotelovika voi vaivata joskus, mutta kyllähän tuo kokonaisuutena paras 124 bensakone on.
Ellei ajoa ole paljon (polttoainekulut) niin mikä ettei !
Tuo 5tkm vuoteen tuo kyllä mieleen muitakin vaihtoehtoja autoiluun, koska polttoainekuluilla ei tuolla ajomäärällä juuri enää ole merkitystä...

Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Ute kirjoitti:Nyt taidat yleistää turhan paljonjpel82 kirjoitti:olishan se kannattavampaa ajaa pensa-autolla, jos kestää vanhan pensamoottorin ominaisuudet. nykimiset ja pätkimiset ja tyhjäkäyntiongelmat yms.Kaikissa käytetyissä moottoreissa joskus jotain tulee, oli se sitten polttomoottori tai tiisseli. Mutta jos käsiin sattuu joku huonosti pidetty yksilö, niin noin se varmaan menee.
joo, yleistin. mulla aika vähän ollu pensa-autoja, mutta nekin vähän mitä on ollut, niin kaikissa enemmän, tai vähemmän jotain sekoilua mottorin toiminnassa. siis juurikin jotain pätkimistä, tai nykimistä, tai kierroksien seilailua, päästöjen kanssa ongelmia yms. diiseleissä ei koskaan mitään tuolla saralla. toki vikoja diiseleihinkin tulee ja niitä joutuu korjaileen ihan yhtälailla, mutta se, kun sen laittaa käymään, niin se käy tasaseen joka tilanteessa, vetää tasasesti ja menee päästöistä läpitte. vanhoja on autot olleet ja vanhaa autoa tässä kait ollaan hankkimassakin, niin sillä uskalsin tuon kommentin laittaa. uudemmista pensa-autoista ei kokemuksia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 200D -> w124 220e onko järkeä? :)
Paitsi että ainakaan tavaratilan osalta ei voi yleistää noin. Esim. mulla tossa -94 W124 E -mallissa tavaratila oli ympäriinsä maalattu vaalealla harmaalla, vaikka auto on melkein musta. Siis tavaratila ympäriinsä tarkoittaa tässä tapauksessa tavaratilan etu- ja takaseinää, pohjaa kaikkineen sekä takalokasuojien sisäpuolia ynnä muitakin tavaratilan kylkiosia. Ja toi auto on kyllä maalattu vesiohenteisella.atlas kirjoitti:Vesi väri koreissa muuttui auton väriseksi kontit ja yleensä osat jotka oli vanhemmissa harmaita..luukun ja kontin sisä osat ,konepellin sisä puoli.......
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09