w211 SRS
w211 SRS
Uusi "Onnellinen" mersunomistaja kirjautui foorumille! 2kk -03. W211 200cdi aut. Omistaneena on yllätyksiä ollut jonkinverran.
Kannentiiviste (autoliikkeen piikkiin) 2xjousia poikki, jatkuvaa vikatilaan menoa lisääntyneessä määrin ja pohjan muovien irroittelua..
Eilen auton pohja hiekkapuhallukseen+käsittelyyn finikorille. Kahvimaan autossa viime viikolla vikakoodien luku ja tuloksena :
-P0100 ilmamassamittari-tai ilmamäärämittari jännite liian korkea
-P2024 imuilman lämpötunnistin jännite liian korkea
-P2513 imukanavan kytkentä toimintahäiriö
-P2346 Pakokaasujen takaisinkierrätys
Olisiko tuo imusarjan koodi tullut kun irroittelin sitä ja putsailin sisäänmenon luota suurempia karstoja, vaikuttaa ongelmalliselta irroittaa koko sarjaa läpitulevien johtojen sekä putkien vuoksi. Tarkoitus olisi kyllä tuokin toimenpide tehdä. Läpät näyttivät kaasuttaessa liikkuvan.
No uusi bosch massamittari sekä imuilman lämpötunnistin odottaa tallissa, sekä uudet jouset että iskarit taakse. (Eteen jo vaihdoin)
Toivottavasti vikatilat noilla poistuu?
Lisääntynyt ongelma myös jo tuohon mielestäni liittyy että kylmänä vaihteen kytkettäessä auto tuppaa usein sammumaan ja varsinkin limp moden ollessa päällä. Kommenttia tai kokemuksia vastaavasta muilla?
Mutta viimeisimpänä tuli tuo SRS herja näyttöön, aiemmin vilkutteli näytössä tuota matkustajan turvatyynyn valoa ajossa. Nyt tilanne sitten se että valo syttyy kun turvavyön laittaa kiinni muttei SRS valo sammu kuitenkin tuo matkustajan off valo silloin syttyy..
Päätelmä: Istuintunnistin viallinen?
Saisikohan tuon missä koodattua pois? ettei tarvitsisi ostaa A-kallista mattoa joka on käytössäni turhake B-simulaattoria sekä matolle että turvavyön lukitsimelle (mielestäni huono vaihtoehto)
Itse autohan on oikein tyylikäs ja upea ajettava joka tuli hankittua pihalla olevan veneen nostoja sekä laskuja varten, kunhan tuon nyt saisi kuntoon..
Ps.Autolla ajettu 340 000.
Pps.Upea ja hienosti toimiva foorumi!
Kannentiiviste (autoliikkeen piikkiin) 2xjousia poikki, jatkuvaa vikatilaan menoa lisääntyneessä määrin ja pohjan muovien irroittelua..
Eilen auton pohja hiekkapuhallukseen+käsittelyyn finikorille. Kahvimaan autossa viime viikolla vikakoodien luku ja tuloksena :
-P0100 ilmamassamittari-tai ilmamäärämittari jännite liian korkea
-P2024 imuilman lämpötunnistin jännite liian korkea
-P2513 imukanavan kytkentä toimintahäiriö
-P2346 Pakokaasujen takaisinkierrätys
Olisiko tuo imusarjan koodi tullut kun irroittelin sitä ja putsailin sisäänmenon luota suurempia karstoja, vaikuttaa ongelmalliselta irroittaa koko sarjaa läpitulevien johtojen sekä putkien vuoksi. Tarkoitus olisi kyllä tuokin toimenpide tehdä. Läpät näyttivät kaasuttaessa liikkuvan.
No uusi bosch massamittari sekä imuilman lämpötunnistin odottaa tallissa, sekä uudet jouset että iskarit taakse. (Eteen jo vaihdoin)
Toivottavasti vikatilat noilla poistuu?
Lisääntynyt ongelma myös jo tuohon mielestäni liittyy että kylmänä vaihteen kytkettäessä auto tuppaa usein sammumaan ja varsinkin limp moden ollessa päällä. Kommenttia tai kokemuksia vastaavasta muilla?
Mutta viimeisimpänä tuli tuo SRS herja näyttöön, aiemmin vilkutteli näytössä tuota matkustajan turvatyynyn valoa ajossa. Nyt tilanne sitten se että valo syttyy kun turvavyön laittaa kiinni muttei SRS valo sammu kuitenkin tuo matkustajan off valo silloin syttyy..
Päätelmä: Istuintunnistin viallinen?
Saisikohan tuon missä koodattua pois? ettei tarvitsisi ostaa A-kallista mattoa joka on käytössäni turhake B-simulaattoria sekä matolle että turvavyön lukitsimelle (mielestäni huono vaihtoehto)
Itse autohan on oikein tyylikäs ja upea ajettava joka tuli hankittua pihalla olevan veneen nostoja sekä laskuja varten, kunhan tuon nyt saisi kuntoon..
Ps.Autolla ajettu 340 000.
Pps.Upea ja hienosti toimiva foorumi!
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: w211 SRS
En osaa noista tekniikkapuolen asioista sanoa mitään mutta ainahan niissä tahtoo olla kaikenlaista pientä kun ikääkin jo on mutta nautinto on ajella sitten kun saa kuntoon kaikki paikat. Itsellä samanlainen w211 270cdi ajettu just saman verran, ollut nyt muutaman kuukauden ja oli alussa kans kaikkea pientä mutta ei voi muuta kun tykätä pirssistä, meneekin niin vähällä
Ei muuta kuin tervetuloa foorumille ja kysymyksiä ongelmista vaan rohkeesti tänne, aina joku asiantuntija vastaa ja neuvoo jotka tietää kokemuksesta.

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: w211 SRS
Kiitosta vaan vastauksesta ! Juu, kyllä tuo nyt olisi muutaman vuoden tarkoitus pitää kun muut kriteerit täyttyvät=takaveto, automaatti ja tähti keulalla . Heh!
Mutta mielellään otan apuja vastaan tuossa tunnistimen asiassa jos vaikka jollain foorumilaisella olisi aikaa tuota koodaila.. Saa laitella yvtä..
Myös mahdolisesti jumitteleva Egr olisi kiva saada pois, mutta tuossahan se ei ihan tulppaamalla onnistu..
Mahtaneeko tuolla ebayn pallonivelenirroitus työkalulla tehdä mitään? Hintaa ei olisi kuin viitisenkymppiä.
Mutta mielellään otan apuja vastaan tuossa tunnistimen asiassa jos vaikka jollain foorumilaisella olisi aikaa tuota koodaila.. Saa laitella yvtä..
Myös mahdolisesti jumitteleva Egr olisi kiva saada pois, mutta tuossahan se ei ihan tulppaamalla onnistu..
Mahtaneeko tuolla ebayn pallonivelenirroitus työkalulla tehdä mitään? Hintaa ei olisi kuin viitisenkymppiä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 SRS
EGR tulppaus pitää tehdä ohjelmastaismol kirjoitti:Kiitosta vaan vastauksesta ! Juu, kyllä tuo nyt olisi muutaman vuoden tarkoitus pitää kun muut kriteerit täyttyvät=takaveto, automaatti ja tähti keulalla . Heh!
Mutta mielellään otan apuja vastaan tuossa tunnistimen asiassa jos vaikka jollain foorumilaisella olisi aikaa tuota koodaila.. Saa laitella yvtä..
Myös mahdolisesti jumitteleva Egr olisi kiva saada pois, mutta tuossahan se ei ihan tulppaamalla onnistu..
Mahtaneeko tuolla ebayn pallonivelenirroitus työkalulla tehdä mitään? Hintaa ei olisi kuin viitisenkymppiä.
Mökkillä
'
'
Re: w211 SRS
Tänään eemeli hiekkapuhalluksesta ja suojauksesta,josko nyt ei sitten tarttis heti hitsailla muutamaan vuoteen! Auto pihasta käyntiin ja vikatila välittömästi päällä.. No kotio ja massamittari sekä imuilman lämpömittari kiinni,koeajo. Eipä lähteny moodi pois. Josko sittenkin se EGR? Venttiili irti, muovikuori pois ja huh mikä karstan määrä (venttiili oli jäänyt hieman auki asentoon) ei meinannut käsin liikkua. Harja käteen,wd ja kuivaus..
Koeajolle= Vikatila pois! Toivottavasti myös pysyisi.
Seuraavana vuorossa takaiskarit ja jouset,pohjamuovit takas.
Sitten tuo ongelmallinen imusarja irti. En löytänyt tohon w211 oikein irroitusohjeita.
Miten tuo johtosarja ja putket? Uskaltaako akunkengän irroittaa vai meneekö sekaisin tai jotain rikki?
Viimeisenä vielä apparin penkin johtojen tarkistus,jospa olis vaan poikki. Muuten vikaluvun tarkistus ja toimenpiteet sen mukaan.
Koeajolle= Vikatila pois! Toivottavasti myös pysyisi.
Seuraavana vuorossa takaiskarit ja jouset,pohjamuovit takas.
Sitten tuo ongelmallinen imusarja irti. En löytänyt tohon w211 oikein irroitusohjeita.
Miten tuo johtosarja ja putket? Uskaltaako akunkengän irroittaa vai meneekö sekaisin tai jotain rikki?
Viimeisenä vielä apparin penkin johtojen tarkistus,jospa olis vaan poikki. Muuten vikaluvun tarkistus ja toimenpiteet sen mukaan.
Re: w211 SRS
Hae ismol minulta palloniveltyökalu lainaan jos tarvitset, tilasin sen joskus ebay:sta kun oli tarvetta. Eiköhän se käy autosi nivelten vaihtoon.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 SRS
Tuossa kohdin se EGR on vielä helppo/halpaismol kirjoitti:Tänään eemeli hiekkapuhalluksesta ja suojauksesta,josko nyt ei sitten tarttis heti hitsailla muutamaan vuoteen! Auto pihasta käyntiin ja vikatila välittömästi päällä.. No kotio ja massamittari sekä imuilman lämpömittari kiinni,koeajo. Eipä lähteny moodi pois. Josko sittenkin se EGR? Venttiili irti, muovikuori pois ja huh mikä karstan määrä (venttiili oli jäänyt hieman auki asentoon) ei meinannut käsin liikkua. Harja käteen,wd ja kuivaus..
Koeajolle= Vikatila pois! Toivottavasti myös pysyisi.
Seuraavana vuorossa takaiskarit ja jouset,pohjamuovit takas.
Sitten tuo ongelmallinen imusarja irti. En löytänyt tohon w211 oikein irroitusohjeita.
Miten tuo johtosarja ja putket? Uskaltaako akunkengän irroittaa vai meneekö sekaisin tai jotain rikki?
Viimeisenä vielä apparin penkin johtojen tarkistus,jospa olis vaan poikki. Muuten vikaluvun tarkistus ja toimenpiteet sen mukaan.
"korjat" laitamalla ohjelmasta
Pois päältä eli jos vielä tulee siitä johtuvaa vikaa niin osaa ei tarvitse uusia
Mökkillä
'
'
Re: w211 SRS
Jees! Yksi pallonivel pitäis vaihtaa kun oli kuulemma välystä,uusi jo ostettuna. Hieno homma et noin läheltä löytyy,laittelen vaikka yvtä kun on aikaa vaihtaa. Tota EGR ohjelmasta poistoa olenkin harkinnut. Jos sais ton imusarjan irroteltu ens viikolla.. Kannattaisko poistaa läpät vai jättää jos on ehyet? Miten paljon vie alavääntöjä tosta 200:sta?
Oisko kellään tarkempaa tietoa vielä tosiaan noista johdoista jotka sarjan läpi tulee? Kerran jo oli kaikki irti mutta rohkeus loppui niihin ja ruuvasin kamat takas kiinni..
Oisko kellään tarkempaa tietoa vielä tosiaan noista johdoista jotka sarjan läpi tulee? Kerran jo oli kaikki irti mutta rohkeus loppui niihin ja ruuvasin kamat takas kiinni..
Re: w211 SRS
Tuulilasikin tuli uusi, samoin vesipumppu ja termari kun lämmöt huiteli max 60asteessa,nyt on olleet tasaisen 95. Vähän korkea mut vissiin ihan normaali kun pysyy kokoajan samassa.
Kyllä tosta vielä hyvä tulee
Siistikin on kun sika pienenä.
Duunikaverit jo ehtiny naureskella et ostit sitten laatuauton kun kädet kokoajan mustat. No kyllä toi just ja just 406hdi:n voittaa johon ei tosin vuoden aikana ihan hirveitä remppoja tarvinnu tehdä.
Kyllä tosta vielä hyvä tulee

Duunikaverit jo ehtiny naureskella et ostit sitten laatuauton kun kädet kokoajan mustat. No kyllä toi just ja just 406hdi:n voittaa johon ei tosin vuoden aikana ihan hirveitä remppoja tarvinnu tehdä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 SRS
Läppien poistosta tiedän tehdyn "sokko" testejä ja eroa ei huomaa jos ei tiedä niitä poistettunismol kirjoitti:Jees! Yksi pallonivel pitäis vaihtaa kun oli kuulemma välystä,uusi jo ostettuna. Hieno homma et noin läheltä löytyy,laittelen vaikka yvtä kun on aikaa vaihtaa. Tota EGR ohjelmasta poistoa olenkin harkinnut. Jos sais ton imusarjan irroteltu ens viikolla.. Kannattaisko poistaa läpät vai jättää jos on ehyet? Miten paljon vie alavääntöjä tosta 200:sta?
Oisko kellään tarkempaa tietoa vielä tosiaan noista johdoista jotka sarjan läpi tulee? Kerran jo oli kaikki irti mutta rohkeus loppui niihin ja ruuvasin kamat takas kiinni..
sikäli kun auto on muuten kunnossa,
jos läppä syteemi on ehjä niin sen voi jättä poistamattakin
egr homman jälkeen sitä ei mikään enään tuhri ja jumitumisen riski häviää lähes olemattomiin
minkä myötä myöskään eivät vivustot/säätömoottori joudu niin lujille
(tehneet niitä niinkin että imusarjan tukkoisuudesta
ei ole ollut vielä mitään oireita niin likaantuminen on lopetettu sulkemalla egr)
johdot joutuu irrotamaan ja pujottamaan sieltä imusarjan välistä
akkun jos irroittaa niin avaimet pois ensin
Mökkillä
'
'
Re: w211 SRS
Totta varmasti tuo että läppämoottori rasittuu vähemmän jos on irti.näytti olevan juttua et vois jättää surisemaan helpommalle paikallekkin johtoja jatkamalla. Turvallisempaa olis akunkenkä irrottaa mutta ettei sitten tosiaan nuo ohjausyksiköt mene sekaisin kun virransaanti katkeaa..
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 SRS
Niin siis taroitin että jättä sen läppä systeemin kokonaan ennallen jos on ehjäismol kirjoitti:Totta varmasti tuo että läppämoottori rasittuu vähemmän jos on irti.näytti olevan juttua et vois jättää surisemaan helpommalle paikallekkin johtoja jatkamalla. Turvallisempaa olis akunkenkä irrottaa mutta ettei sitten tosiaan nuo ohjausyksiköt mene sekaisin kun virransaanti katkeaa..
akun irrotellus on tosiaan riskinsä mutta sen irrotammata jättämisessä on myös
vaikapa imusarajja irrotellessa työkalu putoaa startin päävirtaan iloisesti kipinöiden...
(no tuoltahan vältyy kun ei sähälää)
Mökkillä
'
'
Re: w211 SRS
Pitää vielä tutkailla miten tuon kanssa toimii,putsattua se kuitenkin täytyy saada ja mielellään vielä kun ilmat suosii!
Re: w211 SRS
Pari tuntia pohjamuovien kimpussa pihalla! Takalokarit ja keskimuovit jätin vielä laittamatta kun pitää huomenna koittaa nuo iskarit ja jouset saada vaihdettua taakse, toivottavasti menee yhtä helposti kun pösössä. Etupää olikin peruspuristimilla yhtä "hauska" kun pösöössä pitkien jousien takia,no 2 paria peruspuristimia ja hieman harkintaa niin kyllähän tuo onnistui.
Oman mukavuutensa tuohon tekee nyt tuore massaus jota on sitten jokapuolella
Pääsee homman jälkeen pyykkäämään käsiä pyykkipulverilla 
Oman mukavuutensa tuohon tekee nyt tuore massaus jota on sitten jokapuolella


-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 SRS
Taka lokarien muovit kun on poissa niin tarkista samalla niiden taakse jäävät jarruputket
ovat usein hapertuneet siellätä piilosta
ovat usein hapertuneet siellätä piilosta
Mökkillä
'
'
Re: w211 SRS
Jep. Huomasinkin jo kun muoveja irroittelin. Kuljettajan puolelta edessä ja takana,vielä selvis hiomalla mutta hyvin tiedossa nyt tuokin
normisti oisin jo vaihtanut ne mutta kun on tuo hieno keksintö SBC! Sekin pumppu oli juuri vaihdettu ennen auton mulle tuloa.
