Olen seurannut tuota Jyyrän, Touhottajan, Unskin ja Karran kattavaa vikalistaa tässä kesän mittaan. Kone ei edelleenkään käynnisty.
Uusi EHA (Bosch OEM) on paikallaan ja piuha kiinni. Kun startattaessa suihkuttaa starttipilottia ilmaläpästä sisään, ei yritäkään käynnistyä. Kokeilin kipinää ja normaali valkoinen kirkas kipinä on tulpissa. Tulpat huomattavan nokiset.
Jos kipinä tulee tulpalle asti, luulisi starttipilotilla hörähtävän, mutta eipä hörähtänyt.
Irrotin puolan johdon jakajasta ja koetin sentin etäisyydeltä saada sen napsahtamaan, mutta eipä napsahtanut. En tiedä oliko piuha riittävän lähellä konetta, kun on nuo piippumallin piuhat.
Kertoisiko Jyyrä tai muu tietäjä, missäpäin tuo alla mainittu kylmäkäyntisuutin on ?
"Kylmäkäyntisuuttimen avulla sen pitäisi startata kylmänä hyvin. Se on sähköinen suutin ja toimii 12v jännitteellä. Siinä moottorin päällä on kytkin. joka maadoittaa kylmänä suuttimen virtapiirin, jolloin sen pitäisi aueta. Anturissa on käämi joka kuumia ja virtapiiri katkeaa nopeasti käynnistyksen jälkeen. "
Veholla kertoivat, että tässä autossa on heidän tietojensa mukaan lambda. Kertoisiko joku, missä se sijaitsee, jotta pääsisin mittaamaan ?
Ja vielä yksi kysymys: kun irrotin ilmanputsarin, otin huohotinletkun irti. Samalla irtosi pari milliä ohut läpinäkyvä letku jostain päin moottoria. Toinen pää on yhä kiinni putsarissa, mutta en tiedä minne toinen pää tulee kiinni. Tietysti jonkin anturin letku, jonka irtioleminen vaikuttaa näihin käynnistysyrityksiin

Osaako kukaan sanoa, minne ohuen letkun toinen pää tulee ? Tähystin aikani tuonne moottoritilaan lampun kanssa, mutta siellä on niin paljon tavaraa, etten löytänyt sopivaa paikkaa...