W204 Saksasta, onko järkeä?
W204 Saksasta, onko järkeä?
Nyt olisi MB-harrastajien mielipiteet kirjaimellisesti kalliit
Ajan nykyisin W203:lla, joka on hyvä auto, mutta siinä on alkanut olla vähän liikaa pikkuvikoja. Himottaisi hankkia tilalle W204. Olen tutkinut tarjontaa Saksassa. Haaveissa olisi W204 220 CDI automaatti.
Jos ajattelee että hankkisin faceliftatun mallin Junge Sterne -takuulla, niin hinnat tuntuvat liikkuvan siinä 22 000 euron paikkeilla Saksassa. Ilmeisesti verot näihin ovat n. 5000-6000 euroa jolloin auton kokonaishinta pyörisi jopa 28 000 euron tietämillä ja siihen tuontikulut, jolloin ollaan ehkä jopa jossain 29 500 euron paikkeilla.
Tuolla rahalla saa kotimaastakin monenlaista W204:ää ja toisekseen meikäläisen budjetin yläraja olisi oikeastaan jossain 25 000 euron kohdilla.
Pitäisikö luopua koko saksantuontiajatuksesta ja kytätä vain Nettiautoa vai onko mun laskelmissa jotain pielessä kokeneempien mielestä?
Vinkeistä kiitos jo etukäteen.
Edit: Mainitsenpa vielä, että vaihtoehto "köyhälle saksalainen auto" voisi olla esim. Opel Insignia. Niitä näyttää saavan ihan asiallisia Opelin oman vaihtoauto-ohjelman läpikäyneitä yksilöitä n. 17 000 eurolla ja niihin on verot n. 4000 euroa, jolloin kokonaiskustannus olisi jossain 22 500 euron paikkeilla. Tämä johtuu ilmeisesti pääosin siitä, että Tullin Mahtin hinta-arviot Ooppeleille on paljon pienemmät kuin C-sarjalaiselle.
Ajan nykyisin W203:lla, joka on hyvä auto, mutta siinä on alkanut olla vähän liikaa pikkuvikoja. Himottaisi hankkia tilalle W204. Olen tutkinut tarjontaa Saksassa. Haaveissa olisi W204 220 CDI automaatti.
Jos ajattelee että hankkisin faceliftatun mallin Junge Sterne -takuulla, niin hinnat tuntuvat liikkuvan siinä 22 000 euron paikkeilla Saksassa. Ilmeisesti verot näihin ovat n. 5000-6000 euroa jolloin auton kokonaishinta pyörisi jopa 28 000 euron tietämillä ja siihen tuontikulut, jolloin ollaan ehkä jopa jossain 29 500 euron paikkeilla.
Tuolla rahalla saa kotimaastakin monenlaista W204:ää ja toisekseen meikäläisen budjetin yläraja olisi oikeastaan jossain 25 000 euron kohdilla.
Pitäisikö luopua koko saksantuontiajatuksesta ja kytätä vain Nettiautoa vai onko mun laskelmissa jotain pielessä kokeneempien mielestä?
Vinkeistä kiitos jo etukäteen.
Edit: Mainitsenpa vielä, että vaihtoehto "köyhälle saksalainen auto" voisi olla esim. Opel Insignia. Niitä näyttää saavan ihan asiallisia Opelin oman vaihtoauto-ohjelman läpikäyneitä yksilöitä n. 17 000 eurolla ja niihin on verot n. 4000 euroa, jolloin kokonaiskustannus olisi jossain 22 500 euron paikkeilla. Tämä johtuu ilmeisesti pääosin siitä, että Tullin Mahtin hinta-arviot Ooppeleille on paljon pienemmät kuin C-sarjalaiselle.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Osta suomesta, autokauppa ihan jäissä joten pyynneistä saa tonnikaupalla pois, saat halvemmalla kuin uittamalla. Ellei nyt väri ja varuste kriteerit ole sellaista ettei Suomesta löydy.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Mikä lienee ihan loogistakin, jos pyynnöt Saksassakin ovat 5000 alemmalla tasolla.vpiv kirjoitti:Tämä johtuu ilmeisesti pääosin siitä, että Tullin Mahtin hinta-arviot Ooppeleille on paljon pienemmät kuin C-sarjalaiselle.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
En tiedä mihin tietoon perustuu edellisen kirjoittajan ( EPK ) perusteella saavan mainitusta autosta Suomessa tonnikaupalla pois hinnasta. Häytyskellot täytyy soida tässäkin tapauksessa. Halpoja autoja ei ole olemassakaan vaan hinta laatusuhde toimii näissäkin tapauksissa.
Jos auton hinta poikkeaa muista vastaavista, voi huokean hinnan taustalla olla ketunhäntä kainalossa myyjällä.
Kehottaisin ostajakandidaattia tutkituttamaan auton alan ammattilaisella mahdollisten vikojen selvittämiseksi. Mainitun auton käypä arvo voi olla jopa 10000 euroa alempi piilossa olevien vikojen perusteella.
Jos auton hinta poikkeaa muista vastaavista, voi huokean hinnan taustalla olla ketunhäntä kainalossa myyjällä.
Kehottaisin ostajakandidaattia tutkituttamaan auton alan ammattilaisella mahdollisten vikojen selvittämiseksi. Mainitun auton käypä arvo voi olla jopa 10000 euroa alempi piilossa olevien vikojen perusteella.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
autojen seisottaminen liikkeessä vasta kalliiksi tuleekin kauppiaille. kyllä niiden pisnes perustuu siihen, että autoja tulee ja menee. jos autokapat on jäässä, niin kyllä ne haluaa varsinkin uudemmista autoista äkkiä eroon. vuodenkin seisoo liikkeessä tollanen pari vuotta vanha auto, niin arvohan siinä laskee. mielummin myy vähän halvemmalla vaan jollekkin, kuka on valmis sen ostamaan. vanhoissa autoissa eri asia, kun ei arvo sillä tavalla laske iän takia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Autoliikkeen jälkimarkkinointipäällikön tietojen perusteella voin todeta autojen sisäänostohinnan sekä vallitsevan markkinahinnan erotuksen, joten uudenkarheaa autoakin on jo sen perusteella varaa seisottaa autoliikkeessä, puhumattakaan verotukselliset kirjaamiset.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
kyse ei ollut siitä onko varaa seisottaa. kyllä hyvällä liikkeellä voi ollakkin varaa seisotella niitä autoja, mutta ei se ole niiden bisnesideana, vaan niiden myynti. jos esim. ihan täysin uutta autoa aletaan myymään, niin ei se ylivuotisena enää ole saman arvonen, kun edellisvuonna. kyllä niiden arvo vaan tippuu, oli siinä sitten jälkimarkkinointipäällikko, tai ihan vaan autokauppias sitä asiaa ihmettelemässä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Liike nyt eriasia, yksityiseltä saa edukkaasti kun kauppa vaan ei käy.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
tottahan tuo. enkä nyt oikein ole perillä että mitä ne siellä nykyään maksaa ja mitenkä tuo verotus menee. yhden auton olen saksasta tuonut ja siitäkin on jo 10 vuotta aikaa. faija toi juuri pari viikkoa sitten saksasta pari vuotta vanhan c koppasen. järkevyydestä en tiedä, enkä sen hinnoistakaan, kun en niistä kysellyt. työasioilla siellä oli, niin samalla vaivalla toi auton.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Sakasasta kannattaa hankkia Mersu kun vaan tietää mistä sellaista hakee. Autojobbareilta ei niitä parhaita saa. Täytyy olla tuttavapiirissä yhdyshenkilöSaksassa, joka hankkii Mersun yksityiseltä henkilöltä. Pahimmat pyydykset löytää Turkkilaisilta jobbareilta.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Kyllä turkkilaisiltakin hyvän auton saa. Käytännössä kaikki yli 150000 ajetut Mersut menevät merkkiliikkeistä eteenpäin muihin kauppoihin tai yrityksille. Näissä häkkiliikkeissä ym. pienissä firmoissa kauppiaana on usein etniseltä taustaltaan jokin muu kuin saksalainen, vaikka saattaa olla ihan siellä syntynytkin. Ei se auto siitä vielä huonoksi mene, jos sen kauppaa esim. turkkilainen, mutta on ollut edellisellä omistajalla hyvällä pidolla.
Jos etsii tätä vähemmän ajettua Mersua niin en missään nimessä ostaisi yksityiseltä vaan merkkiliikkeestä, koska silloin saa autoon takuun. Eikä tarvi olla yhteyshenkilöä tällaisessa tapauksessa Saksassa.
Jos etsii tätä vähemmän ajettua Mersua niin en missään nimessä ostaisi yksityiseltä vaan merkkiliikkeestä, koska silloin saa autoon takuun. Eikä tarvi olla yhteyshenkilöä tällaisessa tapauksessa Saksassa.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Kerroin nyt oman näkemykseni auton hankinnasta asiassa. Useita autoja tuonut Saksasta ja olen omiin kokemuksiini tyytyväinen yksityiseltä ostettuun autoon. Ei ole välikäsiä jotka pistää hintaa lisää mitättömien " huoltojen " ja fixauksen saantona.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
En epäile yhtään etteikö yksityiseltä saisi hyvää autoa myös. Mitä tarkoitat mitättömillä huolloilla ja fiksauksilla?
Tuollaista w204 faceliftia ostaessa ja vielä takuunalaisena autona on niitä vaan paljon paremmin saatavilla mersukaupoista. Ja jos ei osta takuunalaista niin siltikin yksityisillä näitä 204-facelifteja on vähän myynnissä.
Tuollaista w204 faceliftia ostaessa ja vielä takuunalaisena autona on niitä vaan paljon paremmin saatavilla mersukaupoista. Ja jos ei osta takuunalaista niin siltikin yksityisillä näitä 204-facelifteja on vähän myynnissä.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Sellaisilla " huolloilla " jotka eivät ole huoto-ohjelman mukaisia. Kannattaisi jos mahdollista ottaa Stari mukaan ostoreissulle.tn62634 kirjoitti:En epäile yhtään etteikö yksityiseltä saisi hyvää autoa myös. Mitä tarkoitat mitättömillä huolloilla ja fiksauksilla?
Tuollaista w204 faceliftia ostaessa ja vielä takuunalaisena autona on niitä vaan paljon paremmin saatavilla mersukaupoista. Ja jos ei osta takuunalaista niin siltikin yksityisillä näitä 204-facelifteja on vähän myynnissä.
Kaikki turhat huollot myyjän ilmoittaman mukaan vaan nostattaa hintaa. Yksityisiltä ostaessa on monesti huollot tehty huolto-ohjelman mukaisesti ja täyttävät takuuehdot.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Vänkään tästä nyt vielä.
Tuollaisessa W204:ssa on digitaalinen huoltokirja, josta kyllä selviää kaikki määräaikaishuollot mitä autolle on tehty. Ei kai kukaan osta Saksasta tai Suomesta tällaista autoa, jos digitaalisessa huoltokirjassa on puutteita? Ja ei tuollainen jobbari mitään ylimääräistä näihin yleensä tee vaan auto koitetaan saada mahdollisimman vähin kustannuksin eteenpäin? Monesti tällainen auto on jollain firmalla ollut ja siihen on teetetty huolto-ohjelman mukaiset huollot valtuutetussa merkkiliikkeessä. Myyjäliike vaan myy sitä eteenpäin. Jonkun yksityishenkilön tai yrityksen omistuksessahan se auto on tällaisessakin tapauksessa ollut ennen jobbarille päätymistä.
Sitten jos ostaa kysyjän mukaista Junge Sterne -autoa mersuliikkeestä, on varsin turhaa kantaa mukanaan mitään muuta matkallaan kuin varakalsarit. Auto kun on juuri sitä mitä pitääkin ja sen voi ostaa ihan etukäteen näkemättä.
Tuollaisessa W204:ssa on digitaalinen huoltokirja, josta kyllä selviää kaikki määräaikaishuollot mitä autolle on tehty. Ei kai kukaan osta Saksasta tai Suomesta tällaista autoa, jos digitaalisessa huoltokirjassa on puutteita? Ja ei tuollainen jobbari mitään ylimääräistä näihin yleensä tee vaan auto koitetaan saada mahdollisimman vähin kustannuksin eteenpäin? Monesti tällainen auto on jollain firmalla ollut ja siihen on teetetty huolto-ohjelman mukaiset huollot valtuutetussa merkkiliikkeessä. Myyjäliike vaan myy sitä eteenpäin. Jonkun yksityishenkilön tai yrityksen omistuksessahan se auto on tällaisessakin tapauksessa ollut ennen jobbarille päätymistä.
Sitten jos ostaa kysyjän mukaista Junge Sterne -autoa mersuliikkeestä, on varsin turhaa kantaa mukanaan mitään muuta matkallaan kuin varakalsarit. Auto kun on juuri sitä mitä pitääkin ja sen voi ostaa ihan etukäteen näkemättä.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Ei tässä varmaan mistään vänkäämisestä ole kysy, näkökulmia on jokaisella.
Saksankielen taitoinen jos on, niin yksityiseltä paikalllisesti voi saada tosi sopivasti auton itselleen. Monesti yksityinen ei myy tai vaihda autoaan yritykselle/ jobbarille, koska eivät maksa niistä juuri mitään.
Nyt lähden kesälomalle, joten turinat jää tältä osin hetkeksi aikaa. Mersulla mennään, toivottavasti ei tule auton kanssa ongelmia.
Saksankielen taitoinen jos on, niin yksityiseltä paikalllisesti voi saada tosi sopivasti auton itselleen. Monesti yksityinen ei myy tai vaihda autoaan yritykselle/ jobbarille, koska eivät maksa niistä juuri mitään.
Nyt lähden kesälomalle, joten turinat jää tältä osin hetkeksi aikaa. Mersulla mennään, toivottavasti ei tule auton kanssa ongelmia.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Ketjun aloittajalle .
Ei kustannusten vuoksi kannata 203:stä päivittää 204:een , mutta onhan joku syy keksittävä , että voi auton vaihtaa.
Usein näkee sitä , että verrataan Saksan merkkiliikeen hintatasoa Suomessa nettiautossa myynnissä oleviin halvimpiin autoihin, eikä esim Vehossa myynnissä oleviin
Alla olevasta linkistä näet kaikki mobillessa myynnissä olevat Jungestern 204- meset . Vuodesta 2011 alkaen (facelift tuli kai jo 8/2011) , automaatit , farkut ja sedanit .
http://bot.fi/10yy" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku ehkä tietää tarkemmin , koska tuo facelift tarkalleen tuli ?
Ei kustannusten vuoksi kannata 203:stä päivittää 204:een , mutta onhan joku syy keksittävä , että voi auton vaihtaa.
Usein näkee sitä , että verrataan Saksan merkkiliikeen hintatasoa Suomessa nettiautossa myynnissä oleviin halvimpiin autoihin, eikä esim Vehossa myynnissä oleviin
Alla olevasta linkistä näet kaikki mobillessa myynnissä olevat Jungestern 204- meset . Vuodesta 2011 alkaen (facelift tuli kai jo 8/2011) , automaatit , farkut ja sedanit .
http://bot.fi/10yy" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku ehkä tietää tarkemmin , koska tuo facelift tarkalleen tuli ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Kannattaa vertailla haluttua varustusta, ajokm, tehtyjä huoltoja jne ja tehdä sitten niiden perusteella päätös mistä auton ostaa. 1 omistaja ja sähköinen huoltokirja merkkiliikkeen ohella, sekä kirjallinen kysely auton kunnosta niin uskaltaa melkeinpä ostaa näkemättä auton Saksastakin. Suomeen saa kuljetettua tonnilla mikä tietty kannattaa miettiä ostohinnan ja verojen lisäksi kuluihin. Sitten vielä toiset renkaat, webasto/lämmitin jos ei ole jo valmiina. Takuuasioiden hoitaminen on tietty (ainakin luultavammin) helpompaa Suomiliikkeen kanssa jos huono tuuri sattuu kohdalle. Ei tuon päättäminen ihan helppoa ole.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Takuita on varmaan monenlaisia, mutta ainakin Junge Sterne -takuuasioiden hoitaminen ei voi olla enää yhtään helpompaa: auto valtuutettuun huoltokorjaamoon ja Junge Sterne -kortti tiskiin. Huoltoliike ottaa yhteyttä Saksaan ja saa tiedon korvataanko takuusta vai ei. Jos autolla on ajettu yli 100tkm, joutuu osista maksamaan (kilometrien mukaan kasvavan) osuuden itse.Mihkaili kirjoitti:Takuuasioiden hoitaminen on tietty (ainakin luultavammin) helpompaa Suomiliikkeen kanssa jos huono tuuri sattuu kohdalle. Ei tuon päättäminen ihan helppoa ole.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Vähän päivitystä asiaan. Päädyin ostamaan faceliftatun W204:n sitten Suomesta, kun sattui sopivan oloinen yksilö kohdalle.
Puhtaasti yhteenlaskulla en varsinaisesti saanut Saksasta tuottamista näyttämään kannattavalta, varsinkaan kun ei olisi oikein ollut itse aikaa, viitseliäisyyttä eikä ehkä osaamistakaan lähteä sitä autoa hakemaan.
Saksan-tuonti (minun mielestäni) kannattaa, jos:
- Hakee itse eli ei tarvitse maksaa konsulteille,
- Haluaa Junge Sternen,
- Haluaa jotain varusteita mitä tyypillisesti Suomeen uutena maahantuoduissa autoissa ei ole, kuten Distronicin tai Comandin.
Muutama päivä on nyt tullut tuolla omalla "uudella" autolla ajeltua ja toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen hankintaan.
Puhtaasti yhteenlaskulla en varsinaisesti saanut Saksasta tuottamista näyttämään kannattavalta, varsinkaan kun ei olisi oikein ollut itse aikaa, viitseliäisyyttä eikä ehkä osaamistakaan lähteä sitä autoa hakemaan.
Saksan-tuonti (minun mielestäni) kannattaa, jos:
- Hakee itse eli ei tarvitse maksaa konsulteille,
- Haluaa Junge Sternen,
- Haluaa jotain varusteita mitä tyypillisesti Suomeen uutena maahantuoduissa autoissa ei ole, kuten Distronicin tai Comandin.
Muutama päivä on nyt tullut tuolla omalla "uudella" autolla ajeltua ja toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen hankintaan.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Juurikin näin . Uuden auton osto ei yleensäkään ole kuin rahan menoa mutta jokainen punnitsee itse mikä on kohtuullista. Itse kävin hakemassa auton Saksasta alkuvuodesta ja vaakakupissa painoivat juurikin Comand ja Distronic. Sain auton viisi tonnia halvemmalla (veroineen ja matkoineen) kuin halvin näillä varustettu auto Suomessa. Helpottaa kauppoja jos osaa edes jonkinlaiset saksan perusteet ja on googlettanut pohjatiedot ajantasalle!vpiv kirjoitti:Saksan-tuonti (minun mielestäni) kannattaa, jos:
- Hakee itse eli ei tarvitse maksaa konsulteille,
- Haluaa Junge Sternen,
- Haluaa jotain varusteita mitä tyypillisesti Suomeen uutena maahantuoduissa autoissa ei ole, kuten Distronicin tai Comandin.
S204 C250 CDI MY13
S203 C270 CDI MY05
S203 C200 CDI MY03
S203 C270 CDI MY05
S203 C200 CDI MY03
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Menee Saksasta haku myös vaikeaksi, jos välttelee mustaa ja valkoista väriä.
Mutta haluaa täysnahat, ja 200+ kaakkia pellin alle.
Vero suunnittelu hankaloittaa lisää. 1 tärkeä juttu on 03/2012 ensirekisteröinti, varsinkin, jos sattuu 4M kohdalle.
Taivas aukeaa, kun löytää edellä mainittujen lisäksi vielä V6 nokkapellin alle.
Mutta haluaa täysnahat, ja 200+ kaakkia pellin alle.
Vero suunnittelu hankaloittaa lisää. 1 tärkeä juttu on 03/2012 ensirekisteröinti, varsinkin, jos sattuu 4M kohdalle.
Taivas aukeaa, kun löytää edellä mainittujen lisäksi vielä V6 nokkapellin alle.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
Ei todellakaan haku Saksasta mene hankalaksi, jos haluaa täysnahalla olevan auton isolla moottorialla jollain muulla kuin perusvärillä. Nimenomaan erityisenväriset (lue jokin harmaan sävyt) autot ovat yleensä paremmin varusteltuja. Kyllähän V6 autoja on koko Saksa täynnä, jos ei välitä erityisistä päivämääristä tai C-sarjasta.simosami kirjoitti:Menee Saksasta haku myös vaikeaksi, jos välttelee mustaa ja valkoista väriä.
Mutta haluaa täysnahat, ja 200+ kaakkia pellin alle.
Vero suunnittelu hankaloittaa lisää. 1 tärkeä juttu on 03/2012 ensirekisteröinti, varsinkin, jos sattuu 4M kohdalle.
Taivas aukeaa, kun löytää edellä mainittujen lisäksi vielä V6 nokkapellin alle.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
D-MB kirjoitti:Ei todellakaan haku Saksasta mene hankalaksi, jos haluaa täysnahalla olevan auton isolla moottorialla jollain muulla kuin perusvärillä. Nimenomaan erityisenväriset (lue jokin harmaan sävyt) autot ovat yleensä paremmin varusteltuja. Kyllähän V6 autoja on koko Saksa täynnä, jos ei välitä erityisistä päivämääristä tai C-sarjasta.simosami kirjoitti:Menee Saksasta haku myös vaikeaksi, jos välttelee mustaa ja valkoista väriä.
Mutta haluaa täysnahat, ja 200+ kaakkia pellin alle.
Vero suunnittelu hankaloittaa lisää. 1 tärkeä juttu on 03/2012 ensirekisteröinti, varsinkin, jos sattuu 4M kohdalle.
Taivas aukeaa, kun löytää edellä mainittujen lisäksi vielä V6 nokkapellin alle.
Tässä esimerkki omasta suosikista. Mutta kun se ensirek päivä sattu 3/12 jälkeen, niin verot nousee about 5%.
Vähän ajettu, kostautuu senkin takia korkeana vertailuhintana.
Vm 12 olisi taas kiva, kun olisi faceliftattu.
Esim. Beige tai vaaleanharmaat nahat on vähän turhan arat meikäläiselle farkku miehelle.
Tässä liki täydellinen, mustilla jakkaroilla. (Sais tietenkin olla 350-malli)
Mutta ei näistä ole kovin paljoa tarjontaa
http://goo.gl/HFbYiw" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W204 Saksasta, onko järkeä?
on huomattu täysin sama, itellä cls cdi etsinnässä. Jos haluat muun kuin mustan mustalla ja sopivat varusteet niin tarjonta putoaa lähes nolliin. Veroissa sama homma, pitäis olla max 04/2009 jottei verot nouse tonnikaupalla, ihan päätöntä