Moro. Mistähän vois vikaa lähteä paikallistamaan, joka on että lämmityslaite puhaltaa vain kuumaa/kylmää (haaleaa)? Lämmönsäätöpaneelin piirilevyä käytin sähköhuollossa jonka mukaan tinat ja muukin on OK, seuraavaksi otin hanskalokeron veke ja katoin oisko se sisälämmön haistelijan imuri tullut aikansa päähän, mutta tässä mallissa nähtävästi sitä kyseistä imuria ei ole.
Jari Ke kirjoitti:Kattovalon vieressä on sisälämpötilan anturi. Siellä liitokset kunnossa?
Sen voisi seuraavaksi katsoa, muuta en sille tehnytkään kun paineilmaa annoin että pölyt lähtee tukkimasta sitä anturia. Läheetkö se ehjänä ihan vaan meisselillä kampeamalla?
Jari Ke kirjoitti:Kattovalon vieressä on sisälämpötilan anturi. Siellä liitokset kunnossa?
Sen voisi seuraavaksi katsoa, muuta en sille tehnytkään kun paineilmaa annoin että pölyt lähtee tukkimasta sitä anturia. Läheetkö se ehjänä ihan vaan meisselillä kampeamalla?
Mulla oli lankku jossa ko moottoria ei ollu. vm10/89 200d. Auto ei vieläkään ole paloina joten siitä vois ihan mielenkiinnolla kattoa miten tuo ilmanhaistelu on toteutettu. Jokatapauksessa sisäilman lämpötilan kanssa ei ollu ongelmia vaikka tuiota moottoria ei ollu. Siitä on oikein valokuvakin jossain mulla tallessa jossa ko alue missä moottorin pitäis olla on kuvattu.
Voihan se olla että moottori on otettu pois ja uutta ei o laitettu mutta sit pitäis letkun joka moottoriin tulee kiinni olla aika saapusoilla. Tarkistetaan.
Vika muutti muotoaan. Kun auton käynnistää lämmöt säädettynä kaikista viileimpään, puhaltaa se silti kuumaa.
Sitten kun puhaltimen laittaa puhaltamaan hetkeksi kaikista kovimmalle, niin lämpö muuttuu sitten haaleaksi ja sen kun säätää takas pienemmälle niin lämmöt pysyy viileänä. Välimallin lämpöä ei vieläkään ole.
Mikähän, sitä lämpöanturia en oo vielä saanut aikaseks tutkia niin oiskohan vika siinä?
Tilanne olis seuraavanlainen auton kanssa; tutkittuani uudelleen hanskalokeron taakse niin olihan siellä sittenkin se imuri joka jumissa. Brake cleaneria sisään ja imuri rupes pyörimään, paperinpala pysyy nyt siellä kattovalon vieressä lämpöanturissa auton ollessa käynnissä.
Mutta eihän se ongelma muuttunut miksikään vaikka nyt on sisäilman haistelijakin mukana pelissä, närhenmunat oon käyttäny pari kertaa irti tarkistaakseni että kaikki on kunnossa ja puhtaat paikat.
Kaverilta ostin tiedettävästi ehjän lämmönsäätöpaneelin jolla lämpötila muuttuu muihinkin asteisiin kun kuuma/kylmä, mutta siinä kestää aika pitkään ennenkuin se säädetty lämpötila rupee tulemaan puhaltimelta.
vm94 lankku ja tuota moottoria ei ole vaan letku kiertää lämppärille asti. Autoa oli purettu aikatavalla muta tuo letku oli vielä jalkatilassa. Autoon oli istutettu jälkiasennus ilmastointikin.
Eli näitä haistelijan moottoreita joko on tai sitten ei ole eikä pelkän vuosimallin perustaalla voi päätellä asiasta yhtään mitään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jari Ke kirjoitti:vm94 lankku ja tuota moottoria ei ole vaan letku kiertää lämppärille asti. Autoa oli purettu aikatavalla muta tuo letku oli vielä jalkatilassa. Autoon oli istutettu jälkiasennus ilmastointikin.
Eli näitä haistelijan moottoreita joko on tai sitten ei ole eikä pelkän vuosimallin perustaalla voi päätellä asiasta yhtään mitään.
Onkos kuva purkuautosta ihka tuore, jos niin otappa siitä lämppäri hässäkästä myös kuva!? Siitähän löytyy kaksin kappalein myös lämpötilan haistelijaa/anturia, kuskille ja apparille omansa, josko jompi kumpi olisi nyt ko tapauksessa pimeänä tahi molemmat! Tämä näin villiksi kortiksi....
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Toimiikos sähköinen kiertovesipumppu?..sitten voisi myös olla paikallaan pestä järjestelmä vaikka konepesu aineella.
Itsellä coupe kun tuli niin haaleaa ja säätö hidasta niin kunnon pesu operaatio kuumaksi kone pesuaine tableteilla niin johan alkoi kuumaa pukkaamaan että kynsiä poltti suulakkeen edessä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Jari Ke kirjoitti:vm94 lankku ja tuota moottoria ei ole vaan letku kiertää lämppärille asti. Autoa oli purettu aikatavalla muta tuo letku oli vielä jalkatilassa. Autoon oli istutettu jälkiasennus ilmastointikin.
Eli näitä haistelijan moottoreita joko on tai sitten ei ole eikä pelkän vuosimallin perustaalla voi päätellä asiasta yhtään mitään.
Onkos kuva purkuautosta ihka tuore, jos niin otappa siitä lämppäri hässäkästä myös kuva!? Siitähän löytyy kaksin kappalein myös lämpötilan haistelijaa/anturia, kuskille ja apparille omansa, josko jompi kumpi olisi nyt ko tapauksessa pimeänä tahi molemmat! Tämä näin villiksi kortiksi....
On vajaat 2viikkoa vanha mutta autohan lähti ns. viimeiselle taipaleelle. Oli niin mätä alta ja yltä etten ihan justiin oo tuollaista nähny. Oli jossain kohtaa myntikorjattu pakkelilla oikein huolella Eikä kilomertejakaan ollu puoltamiljoonaa edes. No mittarista tiedä mutta simpukkaa ei oltu kiristetty kertaakaan ja vielä se vaikutti olevan ihan tikissään.
Laitoin ton kuvan nyt vaan siinä mielessä kun jossain kohtaa aiemmin tässä keskustelussa oli sensuuntaista keskustelua siitä että kuuluuko tämä haistelijanmoottori olla laitanaan kaikissa W124:ssa vaiko ei. No nyt se on varmaa että välttämättä sitä ei ole vaikka auto olisi loppusarjan W124:sia eikä sitä kyllä ollu ex 200D:ssäkään joka oli vm 10/89.
Sensijaan näissä mitä nyt on pihassa ni niissä se on niinkun oli ex E300D:ssäkin niinikään vm94. Kolmessa näisä on alkuperäisilmastointi ja tuossa 250DT:ssa ei ole.
Hiltune kirjoitti:Sulake on ehjä, samoin johdot mitkä menee sille lämpöanturille/haistelijalle näyttäisi olevan kunnossa.
Ne sulakkeen päät usein hapettuu.
Kantsii vaihtaa ihan uuteen, niin ei ainakaan se sitten renkkaa.
Yksi vaiva on myös sulakekotelossa sulakkeilta lähtevien johtojen kaapelikenkien ruuvien löystyminen. Ne on asennettu rivi rivin päälle
ja ne on syytä laputtaa( ettei sekaannu ) yksi kerrallaan ja iroittaa ja aloittaa kiristäminen alimmasta rivistä. Kun kaikki on saatu kiristettyä paikoilleen voi lukituksen varmentamiseksi suihkuttaa eristelakka tai vastaavaa ruuvien päälle. Tällä konstilla loppu monet ihmeelliset sähköhäiriöt mesestä.
Herätellääs tätä henkiin hiukan
Kyseessä 300 TDT ja ilmastoitu malli.
Puhaltaa haaleaa sisälle vaikka pyydetään kuumaa ja välillä menee ihan viileän puolelle, että jäätyy autoon näin pakkasilla.
Kattovalopaneelin anturi putsattu ja pieni imu tuntuu siellä. Sulakkeet tarkistettu ja vaihdettu uusiin. Jäähdytysnestettä on tarpeeksi ja on kokeiltu irrottaa närhenmunien pistokekkin ja ei vaikutusta.
Osaisko joku taas ehdotella mitä tutkitaan seuraavaksi
Eihän kannentiiviste vuoda? Jos ei ni muuttuuko puhallusilma kylmäksi siinä vaiheessa kun pysähdyt liikennevaloihin eli silloin kun mosan kierrokset putoaa tyhjäkäynnille? Lämmitä alkaa taas tulla kun mosan kierrokset nousee? Jos käy näin niin silloin se sähköinen kiertovesipumppu on rikki lähes 100% varmuudella.
Tietty jos siihen moottoriin tulevat letkut on väärässä jrjestyksessä ni sekin saa tuollaista aikaan. Mosalta tulo kuuluu tulla siihen pumpun päähän keskelle ja kennolle lähtevä kuuluu lähteä siitä pumpun kyljestä.
Onko tuon moottorin johdot ollu poikki tai niiden paikka jostain syystä vaihtunu? Tökkeli ollu joskus purettua ja ne liittimet menny väärinpäin? Tosiaan jos tuo kiertovesipumpun moottori pyörii väärinpäin niin pumppausteho ei ole lainkaan sitä mitä sen kuuluisi olla. Sen pumpppuosan päädyssä on muistaakseni nuoli joka osoittaa oikean pyörimissuunnan.
Vastaan jaakolle näin jälkeen että tosiaan siellä lämppärikotelon "kyljessä" on kaksi anturia kuskille oma ja apparille oma. Tai ainakin niissä on ollu mitä olen purkanu. Siinäkin tosiaan on vikapaikan mahdollisuus. Mutta jos rullat on kokonaan punaisella niin oli ne kunnossa tai ei niin kuumaa pitäis tulla näin olen ymmärtäny?