-91 mallisessa 200tkm. ajetussa TDT 300 MB:ssä syöttöpumpun päältä lähtevien ruiskuputkien juuresta vuotaa naftaa melko runsaasti. Siellä näyttäs olevan O-renkaat tiivisteenä. Auto oikkuilee siten että ku se käy tyhjäkäyntiä ja polkasee vähän kaasua, päästää kaasun niin kierrokset laskee alle tyhjäkäynnin hetkeksi ja taas sitten korjaantuu normaaliksi. Kun kone on oikein lämmin moottori saattaa jopa sammua ku kaasun päästää.
Voiko oireet johtua just noista O-renkaista vai pitääkö pumppua aukasta enempiki? Vuoto on melko voimakas kyllä sitä naftaa valuu koneen kykeä pitkin maahan asti.
TDT 300 pumppu vuotaa..
jaaha
Ittelläni samanlaista ongelmaa ja käyntihäiriöt on vain pahentunu ajan myötä. Vein koslan sitten taammerdieseliin tarkasteltavaksi ja ne sano että
ennakonsäädin/painosarja kulunu ja pumppu pitäis aukaista että saisi kaikki vuodot loppumaan hinta-arvio oli 800-1000 ööree. olen tässä vielä mietiskelly muita vaihtoehtoja ja yrittäny saada jotain lisätietoja ko. ongelmasta mutta tuntuu että kukaan ei oikein osaa sanoa tuon pumpun sielun elämästä kuten esim. tyhjäkäynnin säätyminen. Nyt en ole vähään aikaan paneutunu asiaan ollenkaan kun ei tosiaan huvita olla kuumassa konehuoneessa näillä keleillä. Mutta vielä se arvoitus jonain päivänä ratkeaa ..kele.
300D -85
ennakonsäädin/painosarja kulunu ja pumppu pitäis aukaista että saisi kaikki vuodot loppumaan hinta-arvio oli 800-1000 ööree. olen tässä vielä mietiskelly muita vaihtoehtoja ja yrittäny saada jotain lisätietoja ko. ongelmasta mutta tuntuu että kukaan ei oikein osaa sanoa tuon pumpun sielun elämästä kuten esim. tyhjäkäynnin säätyminen. Nyt en ole vähään aikaan paneutunu asiaan ollenkaan kun ei tosiaan huvita olla kuumassa konehuoneessa näillä keleillä. Mutta vielä se arvoitus jonain päivänä ratkeaa ..kele.
300D -85
Joo
Mulla teki TDT samaa, muttei sammunut, mekaaninen tyhjäkäynti pitäisi olla säädetty niin että kone pysyy käynnissä 500 kierroksella vaikka sähköiseen tulisikin vika. No kuitenkin pumpun täyssäädön yhteydessä kun tyhjäkäynti rakennettiin kokonaan uudestaa alkoi homma pelaamaan todella hyvin, ilmeisesti tyhjäkäynnin seokset oli ihan viturallaan.
Nyt pelaa todella hyvin ja potkua on paremmin kuin alunperin. Tiivisteet kannattaa uusia, dieselkorjaamotkaan eivät veloita kuin muutaman kympin O-renkaiden vaihdosta.
Nyt pelaa todella hyvin ja potkua on paremmin kuin alunperin. Tiivisteet kannattaa uusia, dieselkorjaamotkaan eivät veloita kuin muutaman kympin O-renkaiden vaihdosta.
No
No välttämättä ei mitään, siellä putkissa on sen verran painetta ettei ilma taida päästä väliin kuin ehkä koneen seisoessa. Voihan tietty olla että se aiheuttaa aaltoilevaa käyntiä kun yksi pytty ei saa soppaa kuten muut ja varsinkin kaasutettaessa kun päästät kaasun ja pumpun paine pienenee voi se notkahdus johtua siitä. Joka tapauksessa kannattaa laittaa kuntoon, sotkee koko konehuoneen ja se vuoto pahenee kuitenkin niin että alkaa haittaamaan käyntiä.
Yksi kaveri on kyllä ajanut ruotsin halki 300 TDT:llä jossa oli haljennut syöttöputki, pakkorako kun oli eikä korjaajaa yöllä löytynyt.
Yksi kaveri on kyllä ajanut ruotsin halki 300 TDT:llä jossa oli haljennut syöttöputki, pakkorako kun oli eikä korjaajaa yöllä löytynyt.