w211 e220 cdi under boost
w211 e220 cdi under boost
Mikä kumma on mersussa vikana kun auto menee limb modeen kun ahtopaineet liian alhaalla. Autoon on takuu aikana vaihdettu uusi ecu. Viritystä autossa ei pitäisi olla, mutta autossa on 3bar map (miksi?). Ensitöinä hain veholta uuden anturin rek numerolla ja vaihtoehdoksi tuli 2.5 map. Laitoin paikoilleen niin tyhjäkäynnillä tulee heti vikakoodi kun ahtopaineet ovat 0.4bar, ja vaikka alipaineletkun irroittaa niin ei vaikutusta. Muuten ajossa toimii loistavasta ja ahtopaineet nousee jopa 1.4baariin. Sitten veholta uusi anturi joka oli 3baarin mutta ahdot ei nouse kuin 0.8 ja limb mode. Tyhjäkäynnillä tällä anturilla auto toimii normaalisti. Vanhalla 3bar mapilla auto toimii samanlailla kuin uudella. Molemmat mapit on testattu paineilmalla että näyttää testerillä samaa painetta kuin kompuran painemittari. Turboakin katselin että vnt siivet liikkuu hyvin kun auton käynnistää. Painetestissä imusarjan läppien akseliläpiviennin vuotivat mutta ne on nyt poistettu ja tulpattu. Maf on uusi.
Re: w211 e220 cdi under boost
olennaisin tieto kysymyksestä puuttuu
eli onko auto joskus toiminut vai onko se ollut aina samanlainen
jos joskus toiminu kunnolla niin silloin siihen on tullut jokin vika
jos aina on ollut samanlainen niin silloin voi epäillä että ecua viritetty
selailin noita ecun ohjelmia ja näyttää olevan w211 200/220 olevan sekä 2,5 ja 3,0 baarin mappeja niissä käytössä sekaisin vm 2002-2006 (bosh eculla)
mallin tultua oli ilmeisemmin 2,5bar mappi jossain ja myöhemmissä on 3 baarin mappi
väittäisin että se 3 baarin mappi on oikea koska pelaa tyhjäkäynnillä
epäilisin ahtoputki vuotoa voi olla joskus vaikea löytää yleensä vuoto kohdassa on öljy sotkua
eli onko auto joskus toiminut vai onko se ollut aina samanlainen
jos joskus toiminu kunnolla niin silloin siihen on tullut jokin vika
jos aina on ollut samanlainen niin silloin voi epäillä että ecua viritetty
selailin noita ecun ohjelmia ja näyttää olevan w211 200/220 olevan sekä 2,5 ja 3,0 baarin mappeja niissä käytössä sekaisin vm 2002-2006 (bosh eculla)
mallin tultua oli ilmeisemmin 2,5bar mappi jossain ja myöhemmissä on 3 baarin mappi
väittäisin että se 3 baarin mappi on oikea koska pelaa tyhjäkäynnillä
epäilisin ahtoputki vuotoa voi olla joskus vaikea löytää yleensä vuoto kohdassa on öljy sotkua
Re: w211 e220 cdi under boost
Auto on toiminut kyllä ennen. Paine testi on tehty ja ei suhise mistään enää, mutta silti ei toimi. Se ihmetyttää miksi 2.5b mapilla ahtopaineet oon saanut nousemaan jopa 1.5bar ja auto vetää kyllä hyvin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 e220 cdi under boost
Mittanut sen paineen mekaanisella mittarilla
Jos ei niin sähköinen mittaus näyttä mitä sattuu
Väärällä anturilla, ahtimen vivun liikuminen
ei vielä tarkoita että siivet liikkuu,
Pientä vuotoa voi olla vaikka jumitelavan
EGR systeemin kautta,
Mitä testeri näytää siellä tapahtuvan juuri ennen vikatilaa,
Mikä on vika koodi ja sen selitys teksti,
Missään muualla mitään vika koodeja/vikoja
Mikä oli syy Ecun takuuvaihdolle
(sielä on vertailu anturi näytääkö se oikeen)
Jos ei niin sähköinen mittaus näyttä mitä sattuu
Väärällä anturilla, ahtimen vivun liikuminen
ei vielä tarkoita että siivet liikkuu,
Pientä vuotoa voi olla vaikka jumitelavan
EGR systeemin kautta,
Mitä testeri näytää siellä tapahtuvan juuri ennen vikatilaa,
Mikä on vika koodi ja sen selitys teksti,
Missään muualla mitään vika koodeja/vikoja
Mikä oli syy Ecun takuuvaihdolle
(sielä on vertailu anturi näytääkö se oikeen)
Mökkillä
'
'
Re: w211 e220 cdi under boost
Auto kävi nyt starin nokassa ja vika viittaa egr venttiilin. Vikakoodia tuosta ei ollut tullut mutta testillä se ei liiku ollenkaan ja ajossa se ei informoi staariin muuta kuin näyttämällä 5%FinlandMerceds kirjoitti:Mittanut sen paineen mekaanisella mittarilla
Jos ei niin sähköinen mittaus näyttä mitä sattuu
Väärällä anturilla, ahtimen vivun liikuminen
ei vielä tarkoita että siivet liikkuu,
Pientä vuotoa voi olla vaikka jumitelavan
EGR systeemin kautta,
Mitä testeri näytää siellä tapahtuvan juuri ennen vikatilaa,
Mikä on vika koodi ja sen selitys teksti,
Missään muualla mitään vika koodeja/vikoja
Mikä oli syy Ecun takuuvaihdolle
(sielä on vertailu anturi näytääkö se oikeen)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 e220 cdi under boost
Onko EGR ventiilin "D" näköisen muovinpalan alta tunkenut mustaa jos on niin ainkin sen alla puoli kannattaa tarkistaajaketson kirjoitti:Auto kävi nyt starin nokassa ja vika viittaa egr venttiilin. Vikakoodia tuosta ei ollut tullut mutta testillä se ei liiku ollenkaan ja ajossa se ei informoi staariin muuta kuin näyttämällä 5%FinlandMerceds kirjoitti:Mittanut sen paineen mekaanisella mittarilla
Jos ei niin sähköinen mittaus näyttä mitä sattuu
Väärällä anturilla, ahtimen vivun liikuminen
ei vielä tarkoita että siivet liikkuu,
Pientä vuotoa voi olla vaikka jumitelavan
EGR systeemin kautta,
Mitä testeri näytää siellä tapahtuvan juuri ennen vikatilaa,
Mikä on vika koodi ja sen selitys teksti,
Missään muualla mitään vika koodeja/vikoja
Mikä oli syy Ecun takuuvaihdolle
(sielä on vertailu anturi näytääkö se oikeen)
Mökkillä
'
'
Re: w211 e220 cdi under boost
On tullut mustaa ja oli täynä karstaa. Puhdistettu vivusto ja moottorin puoli mutta ei toimi. Uusi lähti tänään tilaukseen niin maanantaina näkee oliko vika siinä. Jos oireet jatkuu niin tiistaina on jo aika veholle jolloin vaihtavat taas murrosnivelen takuuseen. Pyydän samalla katsomaan mikä voisi olla vialla.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 e220 cdi under boost
Uuden tilaaminen saatoi hyvinkin olla turhaa... jos ei antanut vika koodia siitä niin sähkö osa ilmeisemmin ehjäjaketson kirjoitti:On tullut mustaa ja oli täynä karstaa. Puhdistettu vivusto ja moottorin puoli mutta ei toimi. Uusi lähti tänään tilaukseen niin maanantaina näkee oliko vika siinä. Jos oireet jatkuu niin tiistaina on jo aika veholle jolloin vaihtavat taas murrosnivelen takuuseen. Pyydän samalla katsomaan mikä voisi olla vialla.
ja sitä myöten sen voi ohjelmasta(sähköinen tarkistus menee läpi) sulkea minkä jälkeen
voi tulpat vaikka mekaanisesti niin ei ainakkan sieltä vuoda
toinen juttu on tuo 5% mikä hiukan kertoilee että ohjelmalle ehkäpä on jotain tehty
mikäpä se oli syy sille takunaa tehdyle ecun vaihdolle ja vaihtuihan se uuteen eikä korjattun tms
Mökkillä
'
'
Re: w211 e220 cdi under boost
Kyllä se egr välissä yritti liikkua ja staarissa vilahti joskus 20% ja muita lukemia. Kun egrrää starilla kiusailtiin niin vikakoodia se sitten antoi. Vanha egr vuoti uloskin akselista. Se ihmetyttää kun 2.5bar mappi laitettiin niin egr liikkui yhtä vähän mutta auto toimi todella hyvin mutta tyhjäkäynnillä tulee se ongelma. Ecu oli vaihettu, kun oli ollut lämpimänä käynnistysongelmia.
Re: w211 e220 cdi under boost
Egr vaihdettu mutta edelleen vikatilaan. Jonkun verran paremmin vetää. Katista alkanut kuulumaan helinää, oiskohan se tukossa?
Re: w211 e220 cdi under boost
Vika löytyi takemmasta katista. Ensin poistettiin etummainen ku se helisi mutta takimmainen palautti tehot ja vikatilaa ei enää tule