W140 s500 vm 1997 on alla ja se kolisee niin että päät kääntyy. Könysin auton alle koputtelemaan ja katalysaattoreistahan se helinä tulee.
Kävin huvikseni kysymässä merkkiliikkeen varaosahintaa ja osasetä sanoi 1350 €/kpl ja tarvehan on siis kaksi.
Olisi siis pari kysymystä;
a) onko nuo pakko olla? Jos leikkaan rälläkällä pois ja laitan suoraa putkea tilalle?
b) entä jos tyhjennän katit toivon että päästöt jää alle sallitun
c) millanen show on hitsailla tarvikekatit paikalleen?
Muut ideat?
Ässän katit kolisee
Re: Ässän katit kolisee
Kerran ostin rivineloseen tarvikekatin ja ääni muuttui ompelukoneen sirinäksi.
Taisi olla hintaero tarvikekatin hyväksi 800 € joten vanhaan autoon valinta oli helppo.
Huono homma oli että tarvikekatti ei ollut bolt- on vaan jäi 2-3 cm llyhyemmäksi kuin original.Hitsuuhommiin joutu kun putkenpäätä piti jatkaa ja sovitella.Katti oli Fennosteel.
Ja kyllähän se paljon pienempi oli tilavuudeltaan. Nyt tekisin niin että aukaisisin rikkinäisen katin
ottaisi irto osat pois ja hitsaisin takaisin pellit kiinni. Jos ei käytettyä ehjää löydä mutta eiköhän nekin ole jo paloiteltu.
Ei muuten, mutta 8- koneessa äänimaailma on se juttu, mahtaako myös muuttua tarvikekatin myötä.
Taisi olla hintaero tarvikekatin hyväksi 800 € joten vanhaan autoon valinta oli helppo.
Huono homma oli että tarvikekatti ei ollut bolt- on vaan jäi 2-3 cm llyhyemmäksi kuin original.Hitsuuhommiin joutu kun putkenpäätä piti jatkaa ja sovitella.Katti oli Fennosteel.
Ja kyllähän se paljon pienempi oli tilavuudeltaan. Nyt tekisin niin että aukaisisin rikkinäisen katin
ottaisi irto osat pois ja hitsaisin takaisin pellit kiinni. Jos ei käytettyä ehjää löydä mutta eiköhän nekin ole jo paloiteltu.
Ei muuten, mutta 8- koneessa äänimaailma on se juttu, mahtaako myös muuttua tarvikekatin myötä.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Ässän katit kolisee
Kannattaa mitä pikimmiten ottaa pois ne katit tai rakentaa tilalle jotain muuta.
Tuo M119 moottori on alumiinilohkolla (ja sylintereillä) joka menee pilalle kun katit tukkeutuu.
Itelle tein ex 600seen uudet katit ihan pulttilaipoilla ja katsastuksen väliajoiksi sinne on sitten helppo laittaa suorat putket tai pienet äänenvaimentajat tilalle.
Suosittelen kyllä pieniä äänenvaimentajia suorien putkien sijaa.
ex 500seen en sitten jaksanut pulttilaippoja värkätä joten laitoin vaan tarvikekatit vanhojen tilalle.
Leimallahan nuo on oltava. Päästöarvot voi tuurissaan menna rajojen alle mutta ainakin kuoret on oltava.
Tuo M119 moottori on alumiinilohkolla (ja sylintereillä) joka menee pilalle kun katit tukkeutuu.
Itelle tein ex 600seen uudet katit ihan pulttilaipoilla ja katsastuksen väliajoiksi sinne on sitten helppo laittaa suorat putket tai pienet äänenvaimentajat tilalle.
Suosittelen kyllä pieniä äänenvaimentajia suorien putkien sijaa.
ex 500seen en sitten jaksanut pulttilaippoja värkätä joten laitoin vaan tarvikekatit vanhojen tilalle.
Leimallahan nuo on oltava. Päästöarvot voi tuurissaan menna rajojen alle mutta ainakin kuoret on oltava.