S124 - öljynpaineen anturin vaihto edessä..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

S124 - öljynpaineen anturin vaihto edessä..

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Öhöm, auttakee.

- Farkku 124seni öljynpaineen mittari pärähtää uudellakin mittaristolla het tappiin kun virrat laittaa päälle, anturin vaihto siis edessä.

En ole auton konetilaan kerinnyt vielä könytä, mutta antakaapa osviittaa, vaihdanko itse vai vienkö hoitolaan?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

helppo vaihtaa. anturi löytyy öljynsuodattimen jalan juuresta... pyöreä (melkein)pallo josta lähtee yks johto... muistaakseni 14mm kannalla kiinni suodatin jalassa...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jep, ja mulla on ylimääräinen anturi...
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

.

Viesti Kirjoittaja jarski »

Onko anturiin menevä johto varmasti kunnolla paikoillaan ja ehjä? :arrow: jos johto on irti tai poikki, niin mittari nousee heti tappiin kun virrat kääntää päälle...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: .

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

jarski kirjoitti:Onko anturiin menevä johto varmasti kunnolla paikoillaan ja ehjä? :arrow: jos johto on irti tai poikki, niin mittari nousee heti tappiin kun virrat kääntää päälle...
Jaaha, kiitos, määpäs tarkistan.

Mauri-H: jos piuhat on kunnossa niin paljonkos sää pyydät siittä ylimääräisestä anturista?
Avatar
mattijs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 02.11.2003 18:42
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja mattijs »

Minun farkussa on sama vika, mitenhän johdon kunnon voisi tarkastaa, jotta ei turhaan anturia vaihda, oli muistaakseni KL-varusteessa yli 60 euroa.
Käyttömersut: S124 300 TDT, W201 190, W460 300 D
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Näkyy löytyvän mjotonetistä vähä edukkaammin, tiijä sitten onko laatuero minkälainen.

ÖLJYNPAINEANTURI MERCEDES W124 MALLI 85--95
W124 Mittarille. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37-0630 34.90
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Motonetin anturi on Epsanjalainen (FAE tms.), on se jo ainakin pari viikkoa toiminut moitteettomasti. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mattijs kirjoitti:Minun farkussa on sama vika, mitenhän johdon kunnon voisi tarkastaa, jotta ei turhaan anturia vaihda, oli muistaakseni KL-varusteessa yli 60 euroa.
laita anturille menevä johto suoraan runkoon niin mittarin pitäs pudota nollaan jos yhteys on kunnossa...
Vastaa Viestiin