Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
field29
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 05.10.2014 21:27

Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja field29 »

Autossa on esiintynyt sytytyskatkoja 4, 5 ja 6 sylintereissä. Akun jännite oli ainakin jossain vaiheessa 11,6V, voiko se aiheuttaa esim oireita lambdoihin ja sitä kautta sytytykseen? Lambdojen vikakoodit olivat P0150-130 G3/3 ja P0136 G3/6 eli vasemmalla ennen kat ja oikealla jälkeen kat.

Kiitos jo etukäteen!
Clk 320 -99 fox muffler
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Katsottiinko vikakoodit starilla ja jos, niin katsottiinko mitään muuta? Oliko sytytyskatkoista myös vikakoodit vai pelkästään lambdoista?
Huonohko (ei tarvi olla edes erityisen huono, vaan juuri tuollainen alle 12V tipahtava) akku on ainakin poikinut noita sytytyskatkoja reilumassa vedätyksessä ja epäkuntoisesta/tarvike MAF:sta aiheutuu helposti "lambdavikoja".
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
field29
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 05.10.2014 21:27

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja field29 »

Starilla luettiin kaikki koodit mutta ei ilmeisesti tutkittu tarkemmin.
Clk 320 -99 fox muffler
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jos stari vielä käytössä, kannattaa tarkkailla tuon MAF:n käyttäytymistä ensimmäisenä ja varmistaa vielä että MAF on varmasti Bosch, eikä mikään harakiri. Tarvikkeet voi aiheuttaa uutenakin kaikenlaista päänvaivaa, vaikka mittausarvot olisi kunnossa.
Ja kaverilla tosiaan aiheutti huono akku sytytyskatkoja. Akussa ei ollut varsinaisesti vikaa virran kanssa, eli lähti aina avaimesta kääntämällä käyntiin jne. mutta jännite vaan tipahti äkkiä alijännitteen puolelle.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
field29
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 05.10.2014 21:27

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja field29 »

Voikohan MAFin toimintaa testata muuten kuin starilla?
Eli seuraavaksi kannattaa varmaankin hankkia ainakin uusi akku..
Kiitos vinkeistä!
Clk 320 -99 fox muffler
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2475
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Onkohan siellä edes noita jälkimmäisiä Lambdoja? Mulla ei ole samanikäisessä M112 moottorissa niitä (W220 320 -99) ja tutkin yhtä samanlaista autoa ja siinä herjasi toista takalambdaa, vaikkei sielläkään edes ollut niitä :problem:

Jos jännite vaikka startatessa tippuu 11.6V siinä tuskin on vikaa, mutta jos käynnissä tippuu jännite tuollaiseksi, niin laturissa vikaa (riippuu toki mistä mitattu, voi vikaa olla jossain liittimissäkin.)
field29
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 05.10.2014 21:27

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja field29 »

Tuo 11,6V oli starin antamassa vikalistassa
Clk 320 -99 fox muffler
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Osaatko sanoa oliko vian hetkeinen jännite vai siinä pikatestin ohjainlaitelistan lopussa?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
field29
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 05.10.2014 21:27

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja field29 »

Ymmärsin papereista, että testauksen aikainen jännite.
Clk 320 -99 fox muffler
field29
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 05.10.2014 21:27

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja field29 »

Kummalla puolen 4 5 ja 6 sylinterit muuten ovat?
Clk 320 -99 fox muffler
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2475
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja noroljan »

sytytysjarjestys.JPG
Eli kuskinpuolella.

Tosta akusta vielä, niin jos se jännite on tuohon tippunut staritestin aikana, viittaisi kyllä huonoon akkuun. Tähänkin toki vaikuttaa moni asia, onko sitä tutkittu tunti tolkulla ja onko akku ollut täysi testin alussa. Ajossa ei jännite pitäisi kyllä laskea, niin alas että auheuttaa sytytyskatkoja, ainakin ilman laturia kun olen joutunut ajelemaan, syttyy ensiksi ESP/ABS-valot ja vasta sen jälkeen sytytyskatkoja tulee.

Huono akku on kyllä aiheuttanut muille vaikka mitä vikoja, joten vaikeaa on.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kaverilla oli lataus +14V, mutta silti tuli sytytskatkoja huonolla akulla. Nämä ilmeni aina samalla tavalla, eli 2. vaihteella kierrokset tappiin :arrow: vikatila ja bootin jälkeen toimi taas.
Vaikka tämä kyseinen vika ei nyt johtuisi akusta, on kyllä suositeltavaa vaihtaa se joka tapauksessa, jos puhutaan virrat päällä minuuteista, että jänöt tippuu tuonne 11,6V :thumbup:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
field29
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 05.10.2014 21:27

Re: Clk 320 208 SYTYTYSKATKOJA

Viesti Kirjoittaja field29 »

Kiitos vinkeistä!
Taidan sen akun ainakin vaihtaa, kun sillä ikääkin jo jokusen vuoden. Ja luultavasti vien vielä *:n päähän ennen kuin mafia tai lambdaa rupean tilailemaan. :thumbup:
Clk 320 -99 fox muffler
Vastaa Viestiin