S 600 -00 Sytytyskatkot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

No niin nyt on "uudella" ässällä ajeltu pari päivää ja kuinkas ollakkaan niin nythän auto jossa ei koeajolla ollut yhtään vikakoodia meni vikatilaan...
Eihän tämä nyt täysin yllättävää ollut, lähinnä vähän yllätti tämä nopeus vain. Star näyttää sytytyskatkoja ykkössylinterissä. Molemmat puolapaketit ja kaikki sytytystulpat on tarkoitus uusia. Osaakos tuo katkaista syötön toimimattomalta sylinteriltä? Pitäisiköhän tuolla olla ajamatta yhtään ennen korjausta? Täällähän on juttua ollut mitä voi käydä jos kaikki sylinterit ei toimi, lähinnä Mika T:n tarina oli pelottava, tosin eri versio moottorista ja eri syy toimimattomuuteen mutta kumminkin... En muuten olisi huomannut mitään vikaa ellen olisi kokeillut (taas) mitenkäs tää nyt kiihtyy. No, ei kovin hyvin tänään, eilen kyllä :D :o
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä ne satunnaiset sytytyskatot siellä haittaa.

Enempi häirittee se jos pytty pimenee kokonaan. sillon ei kannata turhia ajella.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

No siin ei kauaa kestäny :)
noroljan kirjoitti: 3.7.2015 Kirjottele toki kokemuksia, kun auton saat ja pääset jyvälle siitä. ABC on ilmoituksen mukaan huollettu, kannattaa kysästä mitä sille on tehty. Sekun se kallein osakokonaisuus tuossa on, moottorin sytytysongelmien jälkeen. (tai ennen :lol: ), muuten samanlainen, kun mikä tahansa ässä huolettomuudeltaan 8)
Itellä noita sytytysongelmia ei ole ollut, mutta papereista katoin, että pariin kertaan on puolapaketit vaihdettu reiluun 100tkm ja 10 vuoden aikana, huikee toi tämän moottorin sytytysjärjestelmä :roll:

Kannattaa sitten vaihtaa samalla se transformeri, mikä kaiketi ohjaa niitä puolapaketteja. Ei muuten ole mikään halpa remontti tiedossa :o

http://mbworld.org/forums/s-class-w220/ ... -pack.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzworld.org/forums/w220-s- ... sfire.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Nojoo, kyllähän tosiaan ongelman ilmaantumisen nopeus tuossa vähän yllätti vaikka tiedossa oli että tuo sytytysjärjestelmä on todella huono. Täytyy varmaan tuo transformerikin vaihtaa, kiitos neuvoista ja nopeista vastauksista! Kivahan tuolla oli n. 1,5 vrk ajella, minkä ajan siis toimi. (nukuin kyllä välillä...) Jos huoletonta autoa olisin etsinyt niin olisin Avensiksen varmaan ostanut. Harrastushan aina maksaa, en tästä nyt viitsi masentua. Kokemusta kaikenlaisista remonteista, (tai siis niiden maksamisesta) on, tuon allekirjoituksen mersulistan lisäksi on aika monta muuta (osa töihin liittyvää) laitetta. Meripäiville ässällä tänään mennään, sehän ei ole turhaa ajoa ja toimiihan siinä enemmän sylintereitä kuin useimmissa muissa autoissa edes on! :D
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Oikea asenne kaverilla tähän "harrasteautoiluun"! :wink:
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Taas on kaikki sylinterit toiminnassa ja menohalut kohdallaan. Säästämään aloin kuitenkin ja vain kaikki tulpat ja toinen puolapaketti on vaihdettu. Alkuperäisethän nuo tulpat varmaan oli, vähän ulkopuolelta ruosteessa ja mersun logo. (Boschit oli niinkuin uudetkin). Lisää osia vaihdellaan tarpeen mukaan. Seuraavaksi abc:n vasemman etupyörän etupuolella olevan venttiililohkon o-renkaat. Etupää laskee parkissa, joskus nopeammin ja joskus hitaammin mutta kuitenkin. Ei jää mitään vikakoodeja eikä öljyvuotoja ulospäin ole ja "rodeo" testikin menee ihan ok joten ilmeisesti tuon venttiilin sisäinen vuoto on ainoa selitys. Tuolla nyt niin kiire ole mutta kumminkin lähiaikoina... Alkaa tosiaan nää tyypillisimmät viat aika äkkiä käydä tutuiksi :o :D
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Olikohan uusi puolapaketti A275-alkuisella numerolla, ne vanhat A137-alkuiset on korvattu tuplaturbon puolapaketeilla, eli sama osa kun uudemmassa M275 moottorissa.

ABC-alusta kestää yläällä n. 2 viikkoa kunnossa ollessaan ja sitten valahtaa kerralla tonttiin. Näin ainakin oma tekee, sitä en kyllä osaa sanoa missä vika, kun en ole alustalle tehnyt mitään koskaan.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

En valitettavasti muista tuota numeroa. Tutkin asiaa kun olen auton lähellä. Luulen että jäi ilmanputsarikotelon alle. Voi löytyä laskustakin. Palaan asiaan. Jenkkifoorumilta tutkittu tuota abc juttua ja tuo syy "varma..."
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Laskusta löytyi numero, on tuo uudempi malli M275. Tuskinhan tuo ainakaan alkuperäistä huonompi voi olla...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: S 600 -00 Sytytyskatkot?

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

No nyt vähän tehot taas katosi. Eipä ollut iso yllätys että nyt syynä sytytyskatkot sylintereissä 7-12. Toinen puolapaketti siis vaihtoon, toinenhan on vaihdettu n.vuosi sitten. 88 000 ajettu autolla, en tosin tiedä onko tuo nyt hajonnut paketti enää alkuperäinen. No nyt on uusi tilattu KL:stä, sen kun saa paikoilleen niin sittenhän molemmat on tätä uutta ja parempaa mallia.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Vastaa Viestiin