w210 madallusongelma ja vanteiden sopivuus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nar-ai
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 23.07.2015 23:48

w210 madallusongelma ja vanteiden sopivuus

Viesti Kirjoittaja Nar-ai »

Eli mitä suositatte ratkaisuksi kun auton madallus on ihan viturallaan, kulkee keula koholla ja perä lössöttää kentässä ja vetokoukku hankaa suunnilleen jokaiseen hidastetöyssyyn vaikka päällään ajaisi. alla on ta technixin uudet madallusiskarit edessä ja takana, takana -40mm jousilla ja kolmosen kumeilla, keulassa -40mm jouset joista pätkäisty jo osa pois ja ykkösen kumit... vanteet on edessä ja takana 9,5x18 kumit on tällä hetkellä 225/40 joka nurkalla.

Millä ilveellä tuon perän saa nousemaan ja yleensäkin auton kulkemaan niin että keula kulkisi hiukan matalammalla kuin perä, rengas on kaaren sisässä jo ilman että on ketään edes kyydissä ja keula horottaa niin että renkaan ja kaaren väliin mahtuu suunnilleen pää.

ja on melkoisen kumma kun pajalla vaihtoivat alustan osat uusiin niin perä tipahti entisestään kun jo ennestään lössötti.

Mitä tälle voi tehdä vai kannattaako tehdä mitään ja antaa vaan olla?

Ja toinen mieltä askarruttava ongelma on vanteet;uusien vanteiden osto edessä mutta koko ja rengastus hakusessa. vaihtoehtoina 9x18 ET 38(edessä ja takana) tai 8,5x19ET44(etu) 9,5x19ET40(taka) mutta epäilyttää että mahtuuko nuo 19 mitenkään päin pyörimään väykyn alla? eli onko kokonaan pois laskuista?? nuo on vanteiden speksit myyjän kotisivuilla ja nuo ehdottomasti haluan mutta pitääkö se tyytyä vaan nuijin pienempiin vanteisiin?
Narsisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 22.07.2015 13:09

Re: w210 madallusongelma ja vanteiden sopivuus

Viesti Kirjoittaja Narsisti »

laita taakse pidemmät jouset
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: w210 madallusongelma ja vanteiden sopivuus

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tosimiehethän ei nosta autoa, vaan laskee toista päätä niin kauan että stanssi on sopiva :D
No, leikki sikseen... onko minkä merkkiset jouset? Ainakin pilipalimerkeillä taitaa olla ennemmin sääntö kuin poikkeus, että auto laskee mitä laskee ja mistä laskee. Itsellä kävi tuon ceen kanssa niin jopa Eibachin jousien kanssa, että keula laski ja perä pysyi samassa tasossa alkuperäisten sport jousien kanssa. Puoli kierrosta pois takajousista niin oli vasta vaaterissa.
Ko. iskamerkistä ei kokemuksia, mutta onhan varma ettei lepää iskarien (pohjaanlyöntikumien) varassa?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: w210 madallusongelma ja vanteiden sopivuus

Viesti Kirjoittaja simoks »

sonikki kirjoitti:Tosimiehethän ei nosta autoa, vaan laskee toista päätä niin kauan että stanssi on sopiva :D
No, leikki sikseen... onko minkä merkkiset jouset? Ainakin pilipalimerkeillä taitaa olla ennemmin sääntö kuin poikkeus, että auto laskee mitä laskee ja mistä laskee. Itsellä kävi tuon ceen kanssa niin jopa Eibachin jousien kanssa, että keula laski ja perä pysyi samassa tasossa alkuperäisten sport jousien kanssa. Puoli kierrosta pois takajousista niin oli vasta vaaterissa.
Ko. iskamerkistä ei kokemuksia, mutta onhan varma ettei lepää iskarien (pohjaanlyöntikumien) varassa?
Eibachin jousista kokemusta senverran että keula jää aina korkeemmaks reilusti kuin takapää jos ei laikkaa vähintään kierrosta edestä pois :|
Toki isommalla moottorilla olevat saattaa jäädä jotenkin järkevämmäks mutta 200cdi w210 ja m103 w126 jäi molemmissa aivan helvetisti keulimaan.

Ja topikin alottajalle, ei muutakun laikkaamaan jousia lisää edestä ja taakse nelosen kumit. Voi olla että ne sun iskarit on tehty orkkisalustalle ja ei pääse madaltumaan sen takia?
W210 E320cdi
Nar-ai
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 23.07.2015 23:48

Re: w210 madallusongelma ja vanteiden sopivuus

Viesti Kirjoittaja Nar-ai »

Sori,vähän sekava kirjoitus oli mutta tuo on siis ihan alustasarja jossa on madallusiskarit ja jouset.ketuttaa ku pientä oravaa ku pitäs pakilla ajaa et kulkee "oikeinpäin"... Onko mitään järkeä lyödä orkkisjousia taakse tai avantgarden jousia?auttaako mitään?
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: w210 madallusongelma ja vanteiden sopivuus

Viesti Kirjoittaja simoks »

Nar-ai kirjoitti:Sori,vähän sekava kirjoitus oli mutta tuo on siis ihan alustasarja jossa on madallusiskarit ja jouset.ketuttaa ku pientä oravaa ku pitäs pakilla ajaa et kulkee "oikeinpäin"... Onko mitään järkeä lyödä orkkisjousia taakse tai avantgarden jousia?auttaako mitään?
Laita kuva miltä se laitos nyt näyttää.
W210 E320cdi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w210 madallusongelma ja vanteiden sopivuus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väärät jouset / väärä alustasarja.
Ei ole tarvinnut koskaan leikellä Eibacheja tai H&R:iä auton saamiseksi fiksuun asentoon, kumien avulla säätäminen riittää.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin