vikakoodi kojelaudassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Anton Kivisalmi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 21.07.2015 21:04

vikakoodi kojelaudassa

Viesti Kirjoittaja Anton Kivisalmi »

Terve! Minulla olisi tollanen kysymys omasta Mercedes Benz e320 vm2000 avantgardesta,kun mittaristoon tulee ( 2 falmunctions ) ja ekaksi steering gearl oil visit workshop ja sitten display defective visit workshop?! Olen koittanut ohjaustehostimen mittatikusta kylmällä koneella ja lämpimällä koneella että säiliössä on ohjaustehostin öljyö mutta miksi herjaa sitä? Ja sitten ulkoilmalämpötilan mittaristoon Ei tule mitään lukua? :( Voiko anturi olla paskana molemmissa ja herjaa sen takia? Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: vikakoodi kojelaudassa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Anton Kivisalmi kirjoitti:Terve! Minulla olisi tollanen kysymys omasta Mercedes Benz e320 vm2000 avantgardesta,kun mittaristoon tulee ( 2 falmunctions ) ja ekaksi steering gearl oil visit workshop ja sitten display defective visit workshop?! Olen koittanut ohjaustehostimen mittatikusta kylmällä koneella ja lämpimällä koneella että säiliössä on ohjaustehostin öljyö mutta miksi herjaa sitä? Ja sitten ulkoilmalämpötilan mittaristoon Ei tule mitään lukua? :( Voiko anturi olla paskana molemmissa ja herjaa sen takia? Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)
display defective visit workshop usein viittaa mitaristo tai sam vikaan
ja kuvailukin sopii niihin aika hyvin koska öljyä on, mittaristo vika mitaristo tulkitsee saamansa tiedon vääärin,
sam vika lähettää mittaristolle väärää tietoa
Mökkillä
'
Anton Kivisalmi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 21.07.2015 21:04

Re: vikakoodi kojelaudassa

Viesti Kirjoittaja Anton Kivisalmi »

Okei kiitos tästä. Onko mittaristossa mikä sitten särki jos sieltä alkaa vikaa etsimään.. Vai voisiko antureissa olla vikaa ja sen takia antaa väärää tietoa :?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: vikakoodi kojelaudassa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Anton Kivisalmi kirjoitti:Okei kiitos tästä. Onko mittaristossa mikä sitten särki jos sieltä alkaa vikaa etsimään.. Vai voisiko antureissa olla vikaa ja sen takia antaa väärää tietoa :?
Mahdolisesti
ko anturit ja niiten johdot tarkistella,
mutta silloin ei yllensä tule tuota ilmoitusta näyttö/mittaristo viasta

semmoin juttu mikä on viime aikoina yleistynyt on virheelinen koodaus
(jotkut tekevät koodaus muutoksia tekevät ilman tietoa niiten vaikutuksesta koko systeemin)
Mökkillä
'
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: vikakoodi kojelaudassa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis voihan se "display defective" tulla vaikka viallisesta pissapojan tasoanturista. Tuo "vikakoodi" ei tarkoita välttämättä vikaa itse mittaristossa saatikka näytössä (display) vaan kattaa myös sen kun mittaristo tietää että ei pysty kaikkia tietoja oikein näyttämään.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: vikakoodi kojelaudassa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Toki voi tulla vaikka mistä (vaikapa kuun asenosta tms)
siksipä juuri kehoitus tarkistella ko anturit/niitten johdot

laitamalla auton testerin piuhan päähän saa lisää suuntaa mistä vikaa etsiä
Mökkillä
'
Anton Kivisalmi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 21.07.2015 21:04

Re: vikakoodi kojelaudassa

Viesti Kirjoittaja Anton Kivisalmi »

Okei kiitos tästä! :)
Vastaa Viestiin