Remmiä m103!
Remmiä m103!
Tuli hämärä idea ja polte ahtaa m103 2.6 remmillä, tarkemmin ruuvilla...
Minkälaisia tehoja
A) vakio alakerta kestää?
B) mitä sen saa kestämää ja mitä kaikkea joutuu vaihtolistalle?
C) miten paljon hv saa irti vakio ruiskusta?
Hommaa miettiny osapuilleen näin:
Aluksi ahdin ja vesicuuleri koneen kupeeseen, ja vakio ruiskusta kaikki ilo ulos mitä saa. Sitten jos ja kun kyllästyy niin jotain muuta
Minkälaisia tehoja
A) vakio alakerta kestää?
B) mitä sen saa kestämää ja mitä kaikkea joutuu vaihtolistalle?
C) miten paljon hv saa irti vakio ruiskusta?
Hommaa miettiny osapuilleen näin:
Aluksi ahdin ja vesicuuleri koneen kupeeseen, ja vakio ruiskusta kaikki ilo ulos mitä saa. Sitten jos ja kun kyllästyy niin jotain muuta
Re: Remmiä m103!
Turbobandit ruotsin pojat ovat erikoistuneet m103 ja 104 turbotukseen. Väittävät että vakio m103 (hyväkuntoinen) kestää n. 600hp asti. Joten tuskin ogelmia sen suhteen mekaanisella ahtimella.
Re: Remmiä m103!
KE-Jetistä saa tyypillisesti 60-70% lisättyä tehoa vakioon verrattuna ahtimen kanssa ilman polttoainepuolen muutoksia. Tällöin tarvitaan ahtopaineita noin 0,6...0,8 bar. Alkuperäinen sytytysjärjestelmä ei tunnista ahtopainetta, joten sitä pitää kehittää nakutuksen kurissa pitämiseksi, jottei kannentiivistettä tarvitse vaihtaa päivittäin.Kippo kirjoitti:...C) miten paljon hv saa irti vakio ruiskusta...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Remmiä m103!
Villi tavote oli 500hv saada rikki... Eli se ainaki on majollista sit joskus
Eli tolla jetillä näin alkuun jonnekku 250hv vois kuvitella. Mitäs sille sytkälle keksii..?
Eli tolla jetillä näin alkuun jonnekku 250hv vois kuvitella. Mitäs sille sytkälle keksii..?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Remmiä m103!
kyllä saat weiandin laittaa jos remmillä meinaat 500 ottaa
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: Remmiä m103!
Siis semmonen mitä näkyy jenkkien kasikoneiden päällä? Onko se nyt roots-tyyppinen ahdin..? Eikai sellasella saa kunnon ahtopaineita tehtyä...pinpinkarva kirjoitti:kyllä saat weiandin laittaa jos remmillä meinaat 500 ottaa
Tarkotus oli laittaa ruuviahdin, hps, lysholm tai vastaava. Niillä saa 1.5barin ahtopaineen, eikös sillä olla jo lähellä 500hv?
Re: Remmiä m103!
Tai ei tolla 1.5barilla vielä 500 taida rikki mennä, ainakaa 260...
Re: Remmiä m103!
Näillä Turbobanditeilla on ihan verkkokauppakin. Sopivaa turboa sieltä löytyy ilmeisesti noin 600 € hintaan.
Tässä valmis turbokitti M103/M104-moottoreille n. 2600 €: http://turbobandit.com/en/mercedes-tuni ... m103-m104/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mainoslausetta :
"...Or you could always run the truck turbo Holset, full throttle today and get the full boost pressure tomorrow, much lag and tear drivetrain for free!"
Tässä valmis turbokitti M103/M104-moottoreille n. 2600 €: http://turbobandit.com/en/mercedes-tuni ... m103-m104/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mainoslausetta :
"...Or you could always run the truck turbo Holset, full throttle today and get the full boost pressure tomorrow, much lag and tear drivetrain for free!"
Re: Remmiä m103!
Mä jotenki karsastan turboa, ihan vaan ku niitä kaikki laittaa jne...
Nykyään ku remmiahtimienki hyötysuhde on muuttunu huomattavasti, niin sellasta pitää kokeilla. Vaikkaki täytyy laittaa kättä syvemmälle taskuu... Mut remmissä on saa sitä jotai, ainaki nopee herääminen
Ja on tavallaa jatkumoa, ku edellinen jo muutama vuos sitte tehty prokkis oli w116+m90...
Niin tästä tulee enempi sellai raceri-henkinen.
Nykyään ku remmiahtimienki hyötysuhde on muuttunu huomattavasti, niin sellasta pitää kokeilla. Vaikkaki täytyy laittaa kättä syvemmälle taskuu... Mut remmissä on saa sitä jotai, ainaki nopee herääminen
Ja on tavallaa jatkumoa, ku edellinen jo muutama vuos sitte tehty prokkis oli w116+m90...
Niin tästä tulee enempi sellai raceri-henkinen.
Re: Remmiä m103!
Onko uudemmasta m104 koneessa muuta parempaa kun kansi? Lohkon porausten välissä on ilmeisesti huonot vesikanavat, mitä ei oöe m103? Kuin myös öljysuihkut männille...
Vai onko 24v edes niin paljon parempi, että kannattaa alkaa puljaa?
Vai onko 24v edes niin paljon parempi, että kannattaa alkaa puljaa?
Re: Remmiä m103!
Procharger vaan pellin alle.
https://www.procharger.com/supercharger ... r_models=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Malleja löytyy vaikka miten pitkälle.
https://www.procharger.com/sites/defaul ... STREET.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.procharger.com/supercharger ... r_models=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Malleja löytyy vaikka miten pitkälle.
https://www.procharger.com/sites/defaul ... STREET.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Remmiä m103!
Itellä on 3,2l 24v, ainaki se pelaa hienosti ahdettuna, pukkaa jo reilulla puolella kilolla yli 400hv... Ahdin hx35. Kumman tahansa koneen valitset, niin se oma ruisku äkkiä mäkeen, ja hommaat säädettävän boksin. Sit vasta ahdin kiinni, nii on sit säädettävyys kohdallaan, nii ei heti kilahda.
Re: Remmiä m103!
Paljonko maksimi ahdot? Entä hv? Ja mikä ruisku..?pontsei kirjoitti:Itellä on 3,2l 24v, ainaki se pelaa hienosti ahdettuna, pukkaa jo reilulla puolella kilolla yli 400hv... Ahdin hx35. Kumman tahansa koneen valitset, niin se oma ruisku äkkiä mäkeen, ja hommaat säädettävän boksin. Sit vasta ahdin kiinni, nii on sit säädettävyys kohdallaan, nii ei heti kilahda.
Re: Remmiä m103!
0,6bar niin oli 430hv/600nm. Polttoaineena e85.Nyt oon just tekemässä uutta pakosarjaa ja moottori muutenki huollossa, ku tuli vähä vaurioita edellis kisassa... Täytyy sit käyttää rullilla ja katsoa paraneeko. Moottorin ohjauksena EMU.