Remmiä m103!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Kippo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja Kippo »

Tuli hämärä idea ja polte ahtaa m103 2.6 remmillä, tarkemmin ruuvilla...
Minkälaisia tehoja
A) vakio alakerta kestää?
B) mitä sen saa kestämää ja mitä kaikkea joutuu vaihtolistalle?
C) miten paljon hv saa irti vakio ruiskusta?

Hommaa miettiny osapuilleen näin:
Aluksi ahdin ja vesicuuleri koneen kupeeseen, ja vakio ruiskusta kaikki ilo ulos mitä saa. Sitten jos ja kun kyllästyy niin jotain muuta :mrgreen:
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Turbobandit ruotsin pojat ovat erikoistuneet m103 ja 104 turbotukseen. Väittävät että vakio m103 (hyväkuntoinen) kestää n. 600hp asti. Joten tuskin ogelmia sen suhteen mekaanisella ahtimella.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kippo kirjoitti:...C) miten paljon hv saa irti vakio ruiskusta...
KE-Jetistä saa tyypillisesti 60-70% lisättyä tehoa vakioon verrattuna ahtimen kanssa ilman polttoainepuolen muutoksia. Tällöin tarvitaan ahtopaineita noin 0,6...0,8 bar. Alkuperäinen sytytysjärjestelmä ei tunnista ahtopainetta, joten sitä pitää kehittää nakutuksen kurissa pitämiseksi, jottei kannentiivistettä tarvitse vaihtaa päivittäin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Kippo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja Kippo »

Villi tavote oli 500hv saada rikki... Eli se ainaki on majollista sit joskus :clap:
Eli tolla jetillä näin alkuun jonnekku 250hv vois kuvitella. Mitäs sille sytkälle keksii..?
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

kyllä saat weiandin laittaa jos remmillä meinaat 500 ottaa
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Kippo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja Kippo »

pinpinkarva kirjoitti:kyllä saat weiandin laittaa jos remmillä meinaat 500 ottaa
Siis semmonen mitä näkyy jenkkien kasikoneiden päällä? Onko se nyt roots-tyyppinen ahdin..? Eikai sellasella saa kunnon ahtopaineita tehtyä...

Tarkotus oli laittaa ruuviahdin, hps, lysholm tai vastaava. Niillä saa 1.5barin ahtopaineen, eikös sillä olla jo lähellä 500hv?
Kippo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja Kippo »

Tai ei tolla 1.5barilla vielä 500 taida rikki mennä, ainakaa 260...
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Näillä Turbobanditeilla on ihan verkkokauppakin. Sopivaa turboa sieltä löytyy ilmeisesti noin 600 € hintaan.
Tässä valmis turbokitti M103/M104-moottoreille n. 2600 €: http://turbobandit.com/en/mercedes-tuni ... m103-m104/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mainoslausetta :D:
"...Or you could always run the truck turbo Holset, full throttle today and get the full boost pressure tomorrow, much lag and tear drivetrain for free!"
Kippo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja Kippo »

Mä jotenki karsastan turboa, ihan vaan ku niitä kaikki laittaa jne...
Nykyään ku remmiahtimienki hyötysuhde on muuttunu huomattavasti, niin sellasta pitää kokeilla. Vaikkaki täytyy laittaa kättä syvemmälle taskuu... Mut remmissä on saa sitä jotai, ainaki nopee herääminen :D
Ja on tavallaa jatkumoa, ku edellinen jo muutama vuos sitte tehty prokkis oli w116+m90...
Niin tästä tulee enempi sellai raceri-henkinen.
Kippo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja Kippo »

Onko uudemmasta m104 koneessa muuta parempaa kun kansi? Lohkon porausten välissä on ilmeisesti huonot vesikanavat, mitä ei oöe m103? Kuin myös öljysuihkut männille...

Vai onko 24v edes niin paljon parempi, että kannattaa alkaa puljaa?
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja NFS »

Procharger vaan pellin alle.
https://www.procharger.com/supercharger ... r_models=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Malleja löytyy vaikka miten pitkälle.
https://www.procharger.com/sites/defaul ... STREET.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Itellä on 3,2l 24v, ainaki se pelaa hienosti ahdettuna, pukkaa jo reilulla puolella kilolla yli 400hv... Ahdin hx35. Kumman tahansa koneen valitset, niin se oma ruisku äkkiä mäkeen, ja hommaat säädettävän boksin. Sit vasta ahdin kiinni, nii on sit säädettävyys kohdallaan, nii ei heti kilahda.
Kippo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja Kippo »

pontsei kirjoitti:Itellä on 3,2l 24v, ainaki se pelaa hienosti ahdettuna, pukkaa jo reilulla puolella kilolla yli 400hv... Ahdin hx35. Kumman tahansa koneen valitset, niin se oma ruisku äkkiä mäkeen, ja hommaat säädettävän boksin. Sit vasta ahdin kiinni, nii on sit säädettävyys kohdallaan, nii ei heti kilahda.
Paljonko maksimi ahdot? Entä hv? Ja mikä ruisku..? :D
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: Remmiä m103!

Viesti Kirjoittaja pontsei »

0,6bar niin oli 430hv/600nm. Polttoaineena e85.Nyt oon just tekemässä uutta pakosarjaa ja moottori muutenki huollossa, ku tuli vähä vaurioita edellis kisassa... Täytyy sit käyttää rullilla ja katsoa paraneeko. Moottorin ohjauksena EMU.
Vastaa Viestiin