K-jetronicin suuttimien huolto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija

K-jetronicin suuttimien huolto

Viesti Kirjoittaja juuso »

Forte-käsittelyn lisäksi pitäisi käyttää ko. koneesta suuttimet testissä/ uusia osa tarvittaessa. Auto oli käynyt vasta katsastuksessa, jolloin inssi oli kommentoinut kaasujen bensa-arvoista. Oli kuitenkin ollut ainakin papereissa säädetyissä rajoissa...

Jokatapauksessa tsekataan suuttimet samalla- korjatahan niitä ei voi- korkeintaan puhdistaa penkissä. Arvelisin muutaman suuttimen pissivän jolloin 1...8 pyttyä käy huonosti, mutta erittäin rikkaalla.

Miten on- onnistuuko suuttimien irroittaminen / takaisin asentaminen hyvin jo ensimmäisellä kerralla. :wink:

Siis konehan on aiemmin mainittu K-Jetronic:llla bensaa saava kasi. Käsittääkseni suuttimet ovat kiinni vain kumisilla renkailla paikoilleen painettuna. Ne kumit pitää vissiin olla uudet takaisin asentaessa? Voikohan käyttää jotain liukastetta (eipäs nyt päästetä mielikuvitusta valloille) takaisin asentaessa? Miten jakajalta tulevien metalliputkien kanssa: millainen on tiivistys putkesta suuttimeen- onko vain sovitetut metallipinnat? Mitenkähän osaa pistää mutterit riittävän, mutta ei liian tiukkaan asentaessa? Oletettavasti mallasjuomien määrää on kuitenkin syytä rajoittaa tässä remontissa.

Kokemukset otetaan mielihyvin huomioon ...
Unelmilla on tapana toteutua...
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

No

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei paha homma, itse irroitin omasta M103:stä aikoinaan ja vein ultra-äänipesuun, harmi vaan että vaikka kovasti kehuttii pesua jälki oli paskaa.

Mutta itse irroitus oli kuutosessa helppoa, metalliputkissa on O-rengastiivistys, eikä siinä niin ongelmia, bensavehekissä on pienet paineet, joten ei ne tiivisteet helposti ala vuotamaan. En edes vaihtanut suuttimien tiivisteitä, ei ollut tarvetta, ja momentin vedin hihasta aikalailla sellaiseksi kuin niissä olikin.

Kasissa voi olla aikalailla ahdasta, missäs kopassa tuo kasi asustelee?
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: No

Viesti Kirjoittaja juuso »

Mauri H. kirjoitti:Ei paha homma, itse irroitin omasta M103:stä aikoinaan ja vein ultra-äänipesuun, harmi vaan että vaikka kovasti kehuttii pesua jälki oli paskaa.

Mutta itse irroitus oli kuutosessa helppoa, metalliputkissa on O-rengastiivistys, eikä siinä niin ongelmia, bensavehekissä on pienet paineet, joten ei ne tiivisteet helposti ala vuotamaan. En edes vaihtanut suuttimien tiivisteitä, ei ollut tarvetta, ja momentin vedin hihasta aikalailla sellaiseksi kuin niissä olikin.

Kasissa voi olla aikalailla ahdasta, missäs kopassa tuo kasi asustelee?
Lomilla vasteet on vähän pitkiä... vanhasta kaksiovisesta :-)107- kopasta on kysymys- KA mallinen syöttö... Suuttimet nyt on joka tapauksessa siinä päällä, joten ei liene kovin paha tilan kannalta.

Suuttimien tiivisteillä tarkoitat niitä suuttimen tyvessä olevia kumirenkaita? Itse ajattelin vaihtaa joka tapauksessa- koneessa voisi olla vähän ilmavuodon oiretta, joka voisi hyvinkin aiheutua niistä suuttimen tyven kumirenkaista.

Pesun paskalaatu: käytitkö Bosch-korjaamossa vai?
Unelmilla on tapana toteutua...
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Re: No

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

juuso kirjoitti:Pesun paskalaatu: käytitkö Bosch-korjaamossa vai?
No ei se ainakaan mikään kauhean virallinen Bosch-korjaamo ollut, sellainen nyrkkipajan kokoinen joka kuitenkin on paikkakunnan ainoa ? suutinpesijä. Ultraäänipesu ei kyllä irroita piinttynyttä paskaa, sanon minä.
Vastaa Viestiin