Auton maalaus ohjeita?
Re: Auton maalaus ohjeita?
Lähtee varmasti vähintään puolisen tonnia.
BTW kunnon ylimaalausta avaimet käteen ei saa 2500e Jos saa niin jälki on sen mukaistakin...
BTW kunnon ylimaalausta avaimet käteen ei saa 2500e Jos saa niin jälki on sen mukaistakin...
Re: Auton maalaus ohjeita?
Voiko hiekkapuhalletun korin vetästä suoraan pohjamaaliin vai pitääkö se ensin hiota?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Auton maalaus ohjeita?
jartuo kirjoitti:Voiko hiekkapuhalletun korin vetästä suoraan pohjamaaliin vai pitääkö se ensin hiota?
Parempi tulee kun käyt sen läpi vaikka ihan 100-150 kauttaaltaan. Ei sitä jynssäämään tarvi ruveta mutta jos siihen suoraan pintaan vetää värin niin siihen saattaa jäädä puhallusainesta vaikkahan sen nyt sitten putsaisikin kunnolla. Kunnon pesu sitten päälle ennen maalia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Auton maalaus ohjeita?
Tuleeko siitä kuinka eri värinen jos ne ovet ja luukut maalaa erikseen? Väri hopee 744. Koppa olis helppo maalata, ei jäisi rajoja oven reunoihin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Auton maalaus ohjeita?
Riippuu maalista ja ruiskuttajasta. Jos on osaava kaveri eli ruiskuttaa kaikki osat samalla tavalla niin ei tuu sävyeroja. Pitäis mennä kivasti tuo väri.
Re: Auton maalaus ohjeita?
Nostellaas vähän ettei tarvi uutta topikkia tehä.
Eli 202:n kori/pohja ja 203:n ovet tars tässä jossain vaiheessa pelastaa. 202:n pohjan kävin läpi jo parivuotta sitten takapään osalta mutta väärillä aineilla ja nyt homma menee uusiks,tällä kertaa tarkotus tehdä "viimesen päälle"...
Eli tässä vaiheessa suunnitelma on seuraava,vinkit/neuvot ovat jopa suotavia:
1.Ruosteet/maalit pois hiekkapuhaltaen ja teräsharjalaikoilla.
2.Puhdistus/pesu jollain rasvanpoistoaineella, vai kelpaako ihan perustinneri?
3.Puhtaalle pellille ruiskulla Tikkurilan Temacoat 2K epoksipohjamaali
4.Näkyvillä eli helmojen "sivuissa" ja kynnyksissä Temacoatin päälle Temadur 90 2K polyuretaanimaali
5.Pohjassa Temacoatin päälle jokin pensselöitävä alustamassa esim. tämä. Nuo pari vuotta sitten tehdyt 202:sen alustamassaukset kesi irti, joten tarvisko tuon alustamassan ja epoksipohjan väliin jotain? Suurin virhe noissa vanhoissa pohjatöissä oli kun automaalaamosta sain 2K hiontapohjamaalia puhtaalle pellille, että saattaa johtua siitäkin toi alustamassojen kesiminen.
6. Entä esim helmakoteiloiden suojaus, ihan peruskotelosuojaa?
Tarvikkeista vielä että ilmeisesti esim. tälläisellä hiekkapuhalluslaitteella ja isolla kompuralla pärjää kun ei ole mitää urakkavauhtia. Entä onko olemassa jotain näppärää kotelosuojaruiskua??
Kiitos!
Eli 202:n kori/pohja ja 203:n ovet tars tässä jossain vaiheessa pelastaa. 202:n pohjan kävin läpi jo parivuotta sitten takapään osalta mutta väärillä aineilla ja nyt homma menee uusiks,tällä kertaa tarkotus tehdä "viimesen päälle"...
Eli tässä vaiheessa suunnitelma on seuraava,vinkit/neuvot ovat jopa suotavia:
1.Ruosteet/maalit pois hiekkapuhaltaen ja teräsharjalaikoilla.
2.Puhdistus/pesu jollain rasvanpoistoaineella, vai kelpaako ihan perustinneri?
3.Puhtaalle pellille ruiskulla Tikkurilan Temacoat 2K epoksipohjamaali
4.Näkyvillä eli helmojen "sivuissa" ja kynnyksissä Temacoatin päälle Temadur 90 2K polyuretaanimaali
5.Pohjassa Temacoatin päälle jokin pensselöitävä alustamassa esim. tämä. Nuo pari vuotta sitten tehdyt 202:sen alustamassaukset kesi irti, joten tarvisko tuon alustamassan ja epoksipohjan väliin jotain? Suurin virhe noissa vanhoissa pohjatöissä oli kun automaalaamosta sain 2K hiontapohjamaalia puhtaalle pellille, että saattaa johtua siitäkin toi alustamassojen kesiminen.
6. Entä esim helmakoteiloiden suojaus, ihan peruskotelosuojaa?
Tarvikkeista vielä että ilmeisesti esim. tälläisellä hiekkapuhalluslaitteella ja isolla kompuralla pärjää kun ei ole mitää urakkavauhtia. Entä onko olemassa jotain näppärää kotelosuojaruiskua??
Kiitos!
MB c280 w202
Re: Auton maalaus ohjeita?
Laittaisin ite kunnon happovärin vie ennen epoksia alle, on vaan kohtuu kallista kamaa mut sitä ei tarvi välttämättä kun ohkasen harson. Lankkuun vedin pensselillä kaikkiin pellillä oleviin kohtiin . Ainakin motipin kotelosuojassa tuli metri mittanen letku mukana missä suutin päässä ja sillä tuntu ihan hyvin leviävän joka paikkaan.
Tonnin parin romuja
Re: Auton maalaus ohjeita?
Kuulostaa riskialttiilta hommalta vetää joku ton epoksin alle viellä mutta mutta....löytyhän siitä juttua kun vähän etsi! Esim. tälläistä epoksin alleko?
Ja antakaahan niitä vinkkejä muutkin, vaikka sata kertaa läpikäyty aihe!
Ja antakaahan niitä vinkkejä muutkin, vaikka sata kertaa läpikäyty aihe!
MB c280 w202
Re: Auton maalaus ohjeita?
Mä oon laittant hiekkapuhalletulle pinnalle tätä: http://www.tikkurila.fi/teollinen_maala ... 3933.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitä ne automaaliliikkeessä suositteli. Sisältää sinkkifosfaattia, eli jotain ruosteenestoainetta.
Sitä ne automaaliliikkeessä suositteli. Sisältää sinkkifosfaattia, eli jotain ruosteenestoainetta.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- Carpowerful
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: To 18.04.2013 00:06
Re: Auton maalaus ohjeita?
Herää kysymys, että mistä on kysymys kun pitäis omasta starista paikkamaalata antennin tyvi niin onko nuissa w124:ssa niinku alunperin kaks kerros maali, että lakka on pinnassa, vai onko joskus aikanaan maalattu autoja niinku suoraan akryylilla? Väri on 147 arcticwhite liekkö metallia vai ei? Oon kahtonut nuita käläkälä maaleja jos sumuna hävittäis ja myllyttäs tai sitten pitää hakee maalit automaalaamosta ja kynäruiskulla vetästä. Ei oo tullu moneen vuoteen läträttyä maalien ja pohjien kanssa niin vähä hukassa taas kaikki.
W124 200D -90, W124 300D-91, VW Passat 4-motion 1,9PD -03, VW Caddy 1,6D -84
Re: Auton maalaus ohjeita?
Ei oo arctic white metalliväri, tuli 190:stä maalattua tuolla kyljet muutama vuosi sit. Ainakin täällä löyty varaosaliikkeestä täysin saman värinen spraymaali kun tuli ennen tuota kunnon maalausta sillä paikattua muutama kohta, tosin noita sävyjä tais tolla värikoodilla olla ainakin kolmea erilaista joten kai siinä vähän tuuriakin tarvii et saa ekalla kerralla värit kohdilleen Sitä en sit tiä mitä sprayt tykkää myllyttämisestä, veikkaan et on vähän liian pehmeetä?
Tonnin parin romuja
Re: Auton maalaus ohjeita?
Pitäisi S211:stä maalata etulokasuoja ja etupuskuri. Auto on värikoodiltaan C040, eli perus musta. Arvottiin maalikaupassa, että onko tuohon tehtaalla vedetty lakka pintaan vaikka ei olekaan metallinhohtoväri. Auto on valmistettu 9/2003. Tarkoittaako tuo C värikoodissa, että siinä on lakka pinnassa? Ostin pintamaalin akryylinä ja varoiksi myös lakan tuolle. Maali ja lakka on Glasuritin 22 sarjaa. Jos tuo kannattaa lakata, niin vedetäänkö tuo lakka tosiaan 20min sisään tuon pintamaalin päälle?
Samalla olisi tarkoitus maalata nuo alkuperäiset "sportpaket" vanteet. Näihin ajattelin vetää ensin Trotonin epoksipohjamaalin. Tämän päälle Debeer berobase 500 pintamaalin ja sitten päälle Trotonin "scratch resistant" kirkaslakka. Onkos tuo Debeer ns. vesimaali, tarvii ainoastaan ohenteen? Vedetäänkö tuo lakka myös 20min sisään tuon Debeerin päälle?
Olisinhan nämä voinut kysyä tuolla maalikaupassa, mutta oli jo sen verran jonossa SATA:n haalareissa pro-maalareita, ettei kehdannu hirveästi kysellä tyhmiä...
Samalla olisi tarkoitus maalata nuo alkuperäiset "sportpaket" vanteet. Näihin ajattelin vetää ensin Trotonin epoksipohjamaalin. Tämän päälle Debeer berobase 500 pintamaalin ja sitten päälle Trotonin "scratch resistant" kirkaslakka. Onkos tuo Debeer ns. vesimaali, tarvii ainoastaan ohenteen? Vedetäänkö tuo lakka myös 20min sisään tuon Debeerin päälle?
Olisinhan nämä voinut kysyä tuolla maalikaupassa, mutta oli jo sen verran jonossa SATA:n haalareissa pro-maalareita, ettei kehdannu hirveästi kysellä tyhmiä...
Re: Auton maalaus ohjeita?
Kyllä on lakka, melkee kaikissa 2000 luvun autojen perusväreissä on lakka, ainakin premium autoissa. Opelit erikseen
Riippuu vähän maalimerkistäkin mutta lakka vedetään märän värin päälle. "20min sisään" kuullostaa aika reippaalta ajalta, melkee puhutaan 5-10min. Riippuen kovetteesta, pinnan paksuudesta ja ruiskutustiloista.
Yleensä ite oon vetäny lakan käytännössä heti perään, sen verta aikaa kuluu kun lakan sekoittaa ja laittaa ruiskuun. Puhutaan minuuteista.
Melkee koittaa jostain piiloon jäävästä kohdasta sormella onko maali sopivan kuivaa tai märkää. Jos sormeen ei jää maalia niin sitten menee liian myöhäseks, lakka ei välttämättä sulaudu maalin päälle.
Ja kannattaa lakata, lakka tuo paremmin suojan ja kiillon.
Nopeella googlettelulla tuo berobase 500 on liuotinmaalia. Eli ei oo vesiohenteista.
Lakka vedetään kun värimassa on kuiva, sen näkee ihan silmällä kun väri on mennyt mataksi.
Kyllähä sitä siellä liikkeessä olis voinu kysellä, onhan ne promaalaritkin joskus tyhmiä kyselly itsekkin....
Riippuu vähän maalimerkistäkin mutta lakka vedetään märän värin päälle. "20min sisään" kuullostaa aika reippaalta ajalta, melkee puhutaan 5-10min. Riippuen kovetteesta, pinnan paksuudesta ja ruiskutustiloista.
Yleensä ite oon vetäny lakan käytännössä heti perään, sen verta aikaa kuluu kun lakan sekoittaa ja laittaa ruiskuun. Puhutaan minuuteista.
Melkee koittaa jostain piiloon jäävästä kohdasta sormella onko maali sopivan kuivaa tai märkää. Jos sormeen ei jää maalia niin sitten menee liian myöhäseks, lakka ei välttämättä sulaudu maalin päälle.
Ja kannattaa lakata, lakka tuo paremmin suojan ja kiillon.
Nopeella googlettelulla tuo berobase 500 on liuotinmaalia. Eli ei oo vesiohenteista.
Lakka vedetään kun värimassa on kuiva, sen näkee ihan silmällä kun väri on mennyt mataksi.
Kyllähä sitä siellä liikkeessä olis voinu kysellä, onhan ne promaalaritkin joskus tyhmiä kyselly itsekkin....
Re: Auton maalaus ohjeita?
Kuinka kauan liuotinmaalilla on aikaa ruiskuttaa lakka päälle? Maalasin vanteet vuosi sitten metallivärillä, odottelin pari tuntia ja lakkasin, mutta se ei tarttunut ihan kunnolla, lähinnä kun laittoi vanteet kokoon ja kiristeli pultit niin lakka rapsahteli pulttien juuresta pois(kaks osaiset vanteet siis).
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Auton maalaus ohjeita?
Kuinka kauan aikaa oli maalauksen ja kokoamisen välissä?
Ettei olis vaan lakka ollut pehmeää, tosin "rapsahteli" kuvailu vaikuttaa että pinta on ollut kyllä kova...
Jossen kauheesti valehtele niin liukkarilla oisko ollu 12h luokkaa lakan veto päälle ja vesivärillä enemmän.
Mä muistelisin että 24h olis joku nyrkkisääntö mutta muistelisin myös tuota 12h olis sellane maximi aika että vaikuttaa tarttumiseen.
Ettei olis vaan lakka ollut pehmeää, tosin "rapsahteli" kuvailu vaikuttaa että pinta on ollut kyllä kova...
Jossen kauheesti valehtele niin liukkarilla oisko ollu 12h luokkaa lakan veto päälle ja vesivärillä enemmän.
Mä muistelisin että 24h olis joku nyrkkisääntö mutta muistelisin myös tuota 12h olis sellane maximi aika että vaikuttaa tarttumiseen.
Re: Auton maalaus ohjeita?
Ai niinkin pitkä aika? Ensimmäistä vannetta kasasin päivän tai kahden päästä, mutta sitten annoin olla vanteet muutaman päivän noin +30 pannuhuoneessa. Ei kovin hirveästi vaikutusta. Sitä lakkaa sai sitten kynnelläkin irrotettua lisää siitä mistä se irti lähti. Laitoin aika paksun kerroksen lakkaa, kyllähän sellainen pieni pultinkanta kun kiristyy sitä lakkapintaa vasten niin kyllähän siinä jotain tapahtuu, mutta oli se silti mun mielestä vähän huonosti siinä pinnassa kiinni
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Auton maalaus ohjeita?
C numeron edessä tarkottaa "ceramic" eli normaalia kovempi lakkaixu kirjoitti: tuo C värikoodissa, että siinä on lakka pinnassa?
Re: Auton maalaus ohjeita?
Ei tuosta mitään ongelmaa koidu, monetkin osat ks. tavalla tehnyt.R|ku kirjoitti:Kuulostaa riskialttiilta hommalta vetää joku ton epoksin alle viellä mutta mutta....löytyhän siitä juttua kun vähän etsi! Esim. tälläistä epoksin alleko?
Ja antakaahan niitä vinkkejä muutkin, vaikka sata kertaa läpikäyty aihe!
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Auton maalaus ohjeita?
Happopohjamaali yksi märkäkerros antaa puolituntia kuivua ja sitten epoksi päälle ja kuivatus niin pääsee tekeen kittauksia.Happopohjamaali estää ruosteen ryömimisen värin alla kun tulee vaikka kiveniskuja tai naarmu
Terveisin automaalari
Terveisin automaalari
Re: Auton maalaus ohjeita?
Lähti vähän käsistä "pikku paikkamaalaukset" meseen. As usual..
Erittäin vaillinaisilla tiedoilla ja kiireessä lähdin spraypulloilla leikkimään.
Auto on heikoissa pelleissä oleva MB C200 ja väri tuo hopea 744. Käyttänyt parin valmistajan/koodin maalia, Motipin kamaa kummatkin silti koodit 55265 ja 55290. Alle tuli joku ruosteenesto pohjamaali + spraypakkelia sekä pirusti Soudalin Metal Plasticia. 55290 maali näyttäisi olevan tummempaa ja se mm. aiheuttanut harmaita hiuksia. Ja tuo puheenaiheena ollut häivytys.
Helmojen ja satunnaisten paikkojen maalauksesta ollaan nyt edetty siihen, että päätin vetää tuolla pyöritetyllä maalarinteipillä rajan kylkiviivaan asti. Näillä pohjilla ja taidoilla kun jää ikävän karhea sekä erottuva tumma rajapinta, ihankuin mese olisi jonkun syfiliksen saanut. Kylkiviivaan vedetty rajapinta vois kivasti jakaa eri sävyt fiksun näköiseksi. Eli reilun puoli autoa kilikalimaaleilla... Joo heh, nyt tiedän paremmin ettei tällaiseen pitäisi ruveta... Mutta kun ei omaa tallia ole saati ruiskuvehkeitä niin tällaiset "pikafiksit" sitten.
Noh. Kolmatta kertaa haettuani laina-autolla lisää Motonetin värkkejä, otin viimein testialueen ja vedin äärimmäisen huonosti peittävällä, tai toisinsanoen olisi pohjat pitänyt tehdä huomattavasti tasaisemmin, 55265:lla neljä kerrosta ja hioin viimeisen maalipinnan 1500 vesihiomapaperilla. Tovi tästä ja lakkaharso päälle plus märkäkerros vartin välein neljään kertaan. Jälki on aika karmeeta=/ -tai ei kyllä itseä tyydytä tuo appelsiinipinta. Ilmeisesti lakan pitäisi antaa kuivua huomattavasti pidempään kuin maalin?
Tuli sitten ajatus, etten lähde tuolla häivytysmaalilla enää kikkailemaan, vaan josko laittaisi kylkiviivalle uuden ja vanhan pinnan rajaan ohuen mustan "kylkiviivateipin" rumaa jälkeä peittämään. Onko kukaan kokeillut tällaista ratkaisua? Olisi yksinkertainen ja vaivaton tapa sekä ehkäpä jopa siisti. Erilainen ainakin.
Pitänee hioa kevyesti se rajapinta ennen teipin liimausta, kun tulee senverran koholle. Voiko vetää heti pölykuivalle lakalle teipin kiinni vai odottaako pari päivää? Ja mistäköhän noita hankkisi? Motonetistä kai tääkin kampe löytyy tai luulisi autotarvikeliikkeistä ainakin saavan.
Miten esim. EeKi tämän toteuttaisi tai mitkähän mielestäsi on mun vaihtoehdot ajan ja rahan sekä taitojen puute huomioiden?
Auttakee miestä hädässä! Budjetit on menneet puhki jo ajat sitten aikatauluista puhumattakaan. Eukko odottaa, lue:mököttää pohjoisessa ja ukko vaan spreijaa!
Erittäin vaillinaisilla tiedoilla ja kiireessä lähdin spraypulloilla leikkimään.
Auto on heikoissa pelleissä oleva MB C200 ja väri tuo hopea 744. Käyttänyt parin valmistajan/koodin maalia, Motipin kamaa kummatkin silti koodit 55265 ja 55290. Alle tuli joku ruosteenesto pohjamaali + spraypakkelia sekä pirusti Soudalin Metal Plasticia. 55290 maali näyttäisi olevan tummempaa ja se mm. aiheuttanut harmaita hiuksia. Ja tuo puheenaiheena ollut häivytys.
Helmojen ja satunnaisten paikkojen maalauksesta ollaan nyt edetty siihen, että päätin vetää tuolla pyöritetyllä maalarinteipillä rajan kylkiviivaan asti. Näillä pohjilla ja taidoilla kun jää ikävän karhea sekä erottuva tumma rajapinta, ihankuin mese olisi jonkun syfiliksen saanut. Kylkiviivaan vedetty rajapinta vois kivasti jakaa eri sävyt fiksun näköiseksi. Eli reilun puoli autoa kilikalimaaleilla... Joo heh, nyt tiedän paremmin ettei tällaiseen pitäisi ruveta... Mutta kun ei omaa tallia ole saati ruiskuvehkeitä niin tällaiset "pikafiksit" sitten.
Noh. Kolmatta kertaa haettuani laina-autolla lisää Motonetin värkkejä, otin viimein testialueen ja vedin äärimmäisen huonosti peittävällä, tai toisinsanoen olisi pohjat pitänyt tehdä huomattavasti tasaisemmin, 55265:lla neljä kerrosta ja hioin viimeisen maalipinnan 1500 vesihiomapaperilla. Tovi tästä ja lakkaharso päälle plus märkäkerros vartin välein neljään kertaan. Jälki on aika karmeeta=/ -tai ei kyllä itseä tyydytä tuo appelsiinipinta. Ilmeisesti lakan pitäisi antaa kuivua huomattavasti pidempään kuin maalin?
Tuli sitten ajatus, etten lähde tuolla häivytysmaalilla enää kikkailemaan, vaan josko laittaisi kylkiviivalle uuden ja vanhan pinnan rajaan ohuen mustan "kylkiviivateipin" rumaa jälkeä peittämään. Onko kukaan kokeillut tällaista ratkaisua? Olisi yksinkertainen ja vaivaton tapa sekä ehkäpä jopa siisti. Erilainen ainakin.
Pitänee hioa kevyesti se rajapinta ennen teipin liimausta, kun tulee senverran koholle. Voiko vetää heti pölykuivalle lakalle teipin kiinni vai odottaako pari päivää? Ja mistäköhän noita hankkisi? Motonetistä kai tääkin kampe löytyy tai luulisi autotarvikeliikkeistä ainakin saavan.
Miten esim. EeKi tämän toteuttaisi tai mitkähän mielestäsi on mun vaihtoehdot ajan ja rahan sekä taitojen puute huomioiden?
Auttakee miestä hädässä! Budjetit on menneet puhki jo ajat sitten aikatauluista puhumattakaan. Eukko odottaa, lue:mököttää pohjoisessa ja ukko vaan spreijaa!
W124 300TD Automatic -92
Re: Auton maalaus ohjeita?
No paras vaihtoehto olis et olisit jättäny ne sprayt hyllylle.
Markettimaalit ne ei käytännössä kuivu ikinä kun ei ole 2k kamaa, eikä kestä tinneriä ym tujuja liuottimia.
Reunan voi vesihioa ja kiilloittaa jos on rosoinen. Hopea yms vaaleet värit jättää yleensä tumman rajan jos on värikin vedetty reunateippiin saakka. Joten vaikka saisi reunan sileeksi ja on tarpeeksi lakkaa ettei killoita väriä niin voi näkyä tumma raja.
Tuo vartin välihaihdutus kuullostaa todella pitkälle spraylakalle meinaa, jos jäljestäki tuli huono, niin voi olla että lakka kerkes jo vähän kuivumaan ennen uutta kierrosta ja näin ei sulanut yhteen.
Teippi kannattaa heittää kun on maali kuiva niin ei jää sormenjälkiä.
E: yhden auton kanssa joskus kikkailtiin spraypaikkauksilla, siinä rupes sitte vettäki satamaan ja kaikennäköistä settiä tapahtus, lopputulos oli se että auto maalattiin kokonaan yli ihan kunnolla.
Markettimaalit ne ei käytännössä kuivu ikinä kun ei ole 2k kamaa, eikä kestä tinneriä ym tujuja liuottimia.
Reunan voi vesihioa ja kiilloittaa jos on rosoinen. Hopea yms vaaleet värit jättää yleensä tumman rajan jos on värikin vedetty reunateippiin saakka. Joten vaikka saisi reunan sileeksi ja on tarpeeksi lakkaa ettei killoita väriä niin voi näkyä tumma raja.
Tuo vartin välihaihdutus kuullostaa todella pitkälle spraylakalle meinaa, jos jäljestäki tuli huono, niin voi olla että lakka kerkes jo vähän kuivumaan ennen uutta kierrosta ja näin ei sulanut yhteen.
Teippi kannattaa heittää kun on maali kuiva niin ei jää sormenjälkiä.
E: yhden auton kanssa joskus kikkailtiin spraypaikkauksilla, siinä rupes sitte vettäki satamaan ja kaikennäköistä settiä tapahtus, lopputulos oli se että auto maalattiin kokonaan yli ihan kunnolla.
Re: Auton maalaus ohjeita?
Kun joku haluaa spayllä maalailla niin hakisi Automaalaamosta tai automaalikaupasta 2k spay lakkaa niin tulisi kestävämpi ja parempi lopputulos. Sitten kestää kulutusta ja liuottimia
Re: Auton maalaus ohjeita?
w309:n hanskalokeronkansi on väärän sävyinen, millä maalilla se pitäisi maalata ettei heti lähde irti?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Auton maalaus ohjeita?
Terve!
w203:n koppa työn alla ja pari kysymystä.
Näyttääkö tämä kuva nyt siltä että rasvanpoisto aineella käsittelyn jälkeen saa vetää 2k epoksin noille metallipinnoille? Oven alareuna kyseessä.
Helman alta paljastu tuollaista, molemmin puolin . Myös takalokareissa paljon pientä ruoste pilkkua ja pintamaali lähtee kesimällä pois. Ei oo oikein aikaa tuolla teräsharjalaikalla kaikkia ruostekohtia läpikäydä et noihin hankalampiin paikkoihin tarvis saada joku tehokkaampi/parempi systeemi. Onko se nyt se n.200€ hiekkapuhalluspytty?
Sit oven karmissa tuollainen, milläs tuon saa purettua?
w203:n koppa työn alla ja pari kysymystä.
Näyttääkö tämä kuva nyt siltä että rasvanpoisto aineella käsittelyn jälkeen saa vetää 2k epoksin noille metallipinnoille? Oven alareuna kyseessä.
Helman alta paljastu tuollaista, molemmin puolin . Myös takalokareissa paljon pientä ruoste pilkkua ja pintamaali lähtee kesimällä pois. Ei oo oikein aikaa tuolla teräsharjalaikalla kaikkia ruostekohtia läpikäydä et noihin hankalampiin paikkoihin tarvis saada joku tehokkaampi/parempi systeemi. Onko se nyt se n.200€ hiekkapuhalluspytty?
Sit oven karmissa tuollainen, milläs tuon saa purettua?
MB c280 w202
Re: Auton maalaus ohjeita?
Noi mustat karmi listat, kaks ruuvia sivussa ja kampeemalla lähtee pois. Tai oikeestaan tais olla että samalla kun kampee pois niin ikkunan suuntaan työntää.
Karmien pikkutiivisteet on pienillä liimatäplillä kiinni.
Ekasta kuvasta ei saa selkoa kun salama pilannut kuvan, mutta pelti on ruosteeton ja valmis vain silloin kun pelti on kirkas ja eikä mitään mustia ruoste pilkkuja ole. Edes pienen pieniä. Niin paljon nähny kun korjattu ruosteita että ajettu mukamas hyvin ja kittiä päälle, sitten joskus ne paukkuu kun ne pienet ruostetäplät lähtee muhimaan.
Puhallusvehkeet on hyvät näissä hommissa.
Tuo oven alaosa kyllä näyttää siltä että ovien sisäosat on varmaan aika morjenttes...?
Karmien pikkutiivisteet on pienillä liimatäplillä kiinni.
Ekasta kuvasta ei saa selkoa kun salama pilannut kuvan, mutta pelti on ruosteeton ja valmis vain silloin kun pelti on kirkas ja eikä mitään mustia ruoste pilkkuja ole. Edes pienen pieniä. Niin paljon nähny kun korjattu ruosteita että ajettu mukamas hyvin ja kittiä päälle, sitten joskus ne paukkuu kun ne pienet ruostetäplät lähtee muhimaan.
Puhallusvehkeet on hyvät näissä hommissa.
Tuo oven alaosa kyllä näyttää siltä että ovien sisäosat on varmaan aika morjenttes...?
Re: Auton maalaus ohjeita?
Joo kai se on paras jonkinlaiset puhallusvehkeet hommata.
Kyllä noista viä ovet saa takalokarin kaaret oli pahimmat
Kyllä noista viä ovet saa takalokarin kaaret oli pahimmat
MB c280 w202
Re: Auton maalaus ohjeita?
Paikkamaalasin auton helmaa, alle epoksi ja päälle temadur 0190 kiiltävä polyur.maali, no ajattelin suhauttaa vielä toisen kerroksen tuota polyuretaania ja kävi pikku kämmi ja maalin sekaan tuli vähän debeerin uni thinneriä.. Onko tuosta muuta haittaa kuin että pinnasta tuli vähän himmeämpi? Paikka jää helmamuovin alle piiloon että sen puoleen ei väliä. Pohjatöistä sen verran että hiekkapuhaltamalla ruosteet suurinpiirtein pois, fosforihapolla loput pikku koloista, huuhtelu ja kuivaus, hiomakoneella maalirajoja loivaksi, pesu rasvanpoistolla, temacoat gpl-s primer alle ja seuraavana päivänä toi teknodur päälle. Pitäis kyllä kestää
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Auton maalaus ohjeita?
naapurin poika hioi vanhan maalin mataks ja osti 25purkkia pullo srayta ja maalas matta mustaks,ei hassumpi ollenkaan
Re: Auton maalaus ohjeita?
Ei tartte välillä putsata ruiskua.
Mitä akryyliä noin monta kerrosta pittää vetästä?
Mitä akryyliä noin monta kerrosta pittää vetästä?
S124 & W124