602 superiongelmaa
602 superiongelmaa
Nyt on ongelmaa superiprojektin kanssa, speksit:
602 orkkisturbo
hx40superin kokoluokkaa oleva masterpower
lyhyt pakosarja
50mm kiinahukkis
jäähyttimiä siellä sun täällä
vanhan mallin 7mm pumppu ulkoisella syötönsäädöllä
Ja ongelmahan on se että ei ole alakierroksilla mitään tehoja, savuttaa ihan perskeleesti mustaa ja ehkä vähän harmahtavaa seassa. Liikkeelle lähtiessä tavallaan meinaa puutua ja kakistella. Sitten kun alkaa ahot vähän nousta niin savutus lakkaa kuin seinään ja alkaa puutua, (olen myös kokeillut yläsyötöt täysillö) tekee samaa eikä sillon ahotkaan nouse tietenkään. Pikkuhiljaa kaasua lisäämällä sain kerran 1bar nousemaan ja siihen loppu. Ei siis vedä loppuun asti. Hankala näin selittää mutta koittakaa neuvoa. Vakioturbolla ja muilla kilkkeillä toimi ihan hyvin.
HEP. Suuttimet käyny vasta Ppd:llä huollossa.
602 orkkisturbo
hx40superin kokoluokkaa oleva masterpower
lyhyt pakosarja
50mm kiinahukkis
jäähyttimiä siellä sun täällä
vanhan mallin 7mm pumppu ulkoisella syötönsäädöllä
Ja ongelmahan on se että ei ole alakierroksilla mitään tehoja, savuttaa ihan perskeleesti mustaa ja ehkä vähän harmahtavaa seassa. Liikkeelle lähtiessä tavallaan meinaa puutua ja kakistella. Sitten kun alkaa ahot vähän nousta niin savutus lakkaa kuin seinään ja alkaa puutua, (olen myös kokeillut yläsyötöt täysillö) tekee samaa eikä sillon ahotkaan nouse tietenkään. Pikkuhiljaa kaasua lisäämällä sain kerran 1bar nousemaan ja siihen loppu. Ei siis vedä loppuun asti. Hankala näin selittää mutta koittakaa neuvoa. Vakioturbolla ja muilla kilkkeillä toimi ihan hyvin.
HEP. Suuttimet käyny vasta Ppd:llä huollossa.
Re: 602 superiongelmaa
Pakopesän koko? Mikä hukkis? Pumpun ennakko? Kuka tehny pumpun?
Kannattaa halvat kiinahukkikset ainakin het ensalkuun heittää kuikkaan, voi jo pelkkä pakopaine työntää auki sen lerpun jousen...
Kannattaa halvat kiinahukkikset ainakin het ensalkuun heittää kuikkaan, voi jo pelkkä pakopaine työntää auki sen lerpun jousen...
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: 602 superiongelmaa
14 pakopesä, 50mm hks kopio, pumpun ennakko 20eykk, pumpun tekijä joku kälviäläinen, ei siitä enempää tietoa, 1,5bar jousen vaihoin sinne ennen paikalleen laittoa..
mutta uskoisin että pumpun suunnalle tämä vika kallistuu koska puutuu se ruuan tulo tolleen heti kun alkaa ahtamaan. Normaalisti toimii se yläsyötön säätö sammutinvivussa.
mutta uskoisin että pumpun suunnalle tämä vika kallistuu koska puutuu se ruuan tulo tolleen heti kun alkaa ahtamaan. Normaalisti toimii se yläsyötön säätö sammutinvivussa.
Re: 602 superiongelmaa
Voiko olla liikaa alasyöttöä? Voiko se yleensäkään aiheuttaa tuollasta röpeltämistä ja tehottomuutta?
tai liian aikainen ennakko.. savu haisee kyllä kitkerälle niin kuin palamaton tiisseli ja käy melko karkeasti. Siitähän vois johtua tuo alakierroksien armoton savuamine?
tai liian aikainen ennakko.. savu haisee kyllä kitkerälle niin kuin palamaton tiisseli ja käy melko karkeasti. Siitähän vois johtua tuo alakierroksien armoton savuamine?
Re: 602 superiongelmaa
alhaalta voi kyllä puutua liiasta sopasat, mutta se ei selitä sitä, miksi se ei pelitä yläkierroksilla. tuuppaako se sauhua yläkierroksilla? tai alkaako se vetään niinku yhtään sieltä yläpäästäkään?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 602 superiongelmaa
Ei, ahdot kerkeää nousta johonki 0,3-5bar paikkeille ja sitten loppuu savu eikä vastaa kaasuun vaikka runttais lattiasta polkimen lävitte. Kerran sain vetämään ylhäällä kun tosi varovasti lisäili kaasua. Heti kun lisäsi enemmän kerralla niin teki saman.
HOX. Nyt kun ennakkoa aloin tipalla kattomaan niin oli 14-15eykk?? Myöhemmälle pyöritin hienosäädöstä niin alkaa vaan tyhjäkäynnillä harmaata savua tuprutteleen. Jotenki tuo käynti on muutenki outo, ravistaa ja tavallaan välillä "pätkäsee" kylmänä.
HOX. Nyt kun ennakkoa aloin tipalla kattomaan niin oli 14-15eykk?? Myöhemmälle pyöritin hienosäädöstä niin alkaa vaan tyhjäkäynnillä harmaata savua tuprutteleen. Jotenki tuo käynti on muutenki outo, ravistaa ja tavallaan välillä "pätkäsee" kylmänä.
Re: 602 superiongelmaa
säädä se todellinen ennakko jonnekkin 20 nurkille eykk ja siitä sitten alat hienosääteleen. liian myöhänen ennakko.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: 602 superiongelmaa
Tässä tapauksessa ruiskutusennakko on liian aikaisella.pera8x kirjoitti:säädä se todellinen ennakko jonnekkin 20 nurkille eykk ja siitä sitten alat hienosääteleen. liian myöhänen ennakko.

Re: 602 superiongelmaa
Kyllä se myöhäsellä on.
Re: 602 superiongelmaa
tota tuomasnuuttia ja sen "neuvoja" ei kannata kuunnella missään koko foorumilla. sama mies, kun rumilus ja ne lukuisat muut nimimerkit millä se tänne aina tulee häiriköimään saatuaan ensin kenkää foorumilta entisellä nimimerkillä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 602 superiongelmaa
Noh, nyt on ollu ongelmia tuon huohotuksen kanssa. Liekö männänrenkaissa vai ite männissä vika. Muutama kova veto ja alkaa puskemaan öljyt korkin ja mittatikun kautta pihalle... mietinnässä kannattaako rueta edes kunnostamaan tuo 602 ja rueta ettimään monivenaa tilalle. Eikä ole ajettu tuolla 602:sella kuin 390tkm.. entinen omistaja oli vakioturbolla ahtoja nostellu ja saanu vellit sekasi ja pihalle niin onko sitten samassa rytäkässä saanu alakerrankin osat oman osansa siitä..
Re: 602 superiongelmaa
aiaiai. en lähtisi enempää etsiin vikaa sitten muualta, kun koneesta tässä vaiheessa. mulla kävi kokolailla samalla tavalla. sylkäs paikoillaan kaasutellessa öljyt pellolle mittatikusta. ja vaivoina oli huono käynnistyvyys ja välillä sauhutti kans, mutta muuten veti kyllä ihan normaalisti.
niin lopulta koko kone oli aika huonossa hapessa. pytyissä jälkiä ja ainakin yksi mäntä ihan sökönä. irrottelin kaikki irto-osat, mitä tarttee 605 asentamiseen tilalle ja "lahjotin" loppukoneen tuttavalle. se vielä korjas sen moottorin. oli kuulemma sylinteriputketkin väljät lohkoon...? en ihan ymmärtäny, että mitenkä voi olla, mutta niin se sano.
tossa pari kuvaa. enemmän, kun purkas, niin oli vielä karseamman näköstä katsottavaa..



niin lopulta koko kone oli aika huonossa hapessa. pytyissä jälkiä ja ainakin yksi mäntä ihan sökönä. irrottelin kaikki irto-osat, mitä tarttee 605 asentamiseen tilalle ja "lahjotin" loppukoneen tuttavalle. se vielä korjas sen moottorin. oli kuulemma sylinteriputketkin väljät lohkoon...? en ihan ymmärtäny, että mitenkä voi olla, mutta niin se sano.
tossa pari kuvaa. enemmän, kun purkas, niin oli vielä karseamman näköstä katsottavaa..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 602 superiongelmaa
Hyh kun menny rumaksi. Noh, omassa vielä öljynpaineet pysyny hyvänä sekä lähtee käyntiin tosi hyvin. Koittaa tässä herätellä toivoa että vielä koneen saisi tehtyä tuosta.
o
kuitenkin jos pahaksi menny niin voi tulla halvemmaksi hommata se monivena. Mitenkäs se nuien monivenojen suuttimien kanssa. Niisähän on jakajapumppu alunperin?

kuitenkin jos pahaksi menny niin voi tulla halvemmaksi hommata se monivena. Mitenkäs se nuien monivenojen suuttimien kanssa. Niisähän on jakajapumppu alunperin?
Re: 602 superiongelmaa
250/300 on rivipumpulla.
nelipyttynen 220D on lucaksen jakajapumpulla
nelipyttynen 220D on lucaksen jakajapumpulla
Re: 602 superiongelmaa
öljynpaineet ei paljoa kerro. mullakin oli öljynpaineet ihan ok, vaikka muuten kone olikin jo sökö. jos laakerit yms on kunnossa, niin eihän se öljynpainemittarissa näy, vaikka kaikki männät ölisi sökönä, jos kone vaan jaksaa käydä.
enkä halua pelotella. tollanen vaan oli oma todellisuus tuon 602:sen kanssa. toivotaan, että pääset vähemmällä. ihan hyvä kone tuo 10 venttiilinenkin on, kun vaan on orkkis turbomosa. siitä saa ihan kivasti voimaa käyttöautoonkin.
enkä halua pelotella. tollanen vaan oli oma todellisuus tuon 602:sen kanssa. toivotaan, että pääset vähemmällä. ihan hyvä kone tuo 10 venttiilinenkin on, kun vaan on orkkis turbomosa. siitä saa ihan kivasti voimaa käyttöautoonkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 602 superiongelmaa
Orkkismosa on. Harmi vaan kun muuten ihan siistin ja toimivan kokoonpanon sai tehtyä, kuviahan tuosta voisi laittaakin jossain välissä. Osiahan tuohon 10venaseen löytää ihan kohtuu helpolla että toivottavasti ei olis lohkossa vikaa. Näihinhän menee 603 männätkin?
Kummasti viisastuisi kun sais motivaation kannen irrotukseen ja sitä myöten muutenkin koneen purkamiseen.
Kummasti viisastuisi kun sais motivaation kannen irrotukseen ja sitä myöten muutenkin koneen purkamiseen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ma 18.05.2015 22:49
Re: 602 superiongelmaa
multa löytyis 603 turbo männät ja kanget t.tauren
Re: 602 superiongelmaa
Hyvä tietää, kyselen sitten jos tarvetta. Selvinnee kunhan osiksi päräyttää tuon.
Re: 602 superiongelmaa
no välillä saa ja välillä ei saa osia. esim. kansi oli yhteen aikaan vaikka kuinka ja monta myynnissä, kun omaanikin kantta möin. sitten taas, kun itselle oli tarvetta kannelle, niin ei ainuttakaan. männät sopii juu ja niitä yleensä on tarjolla aika hyvin.
jos oikein innostuu ja huomaa, että se sylinteriputketkin on huonossa kunnossa, niin nekin on vaihdettavat osat. ei ole suoraan lohkoon porattu pytyt, vaan on erillisillä putkilla. niiden vaihdosta en vaan tiedä mitään. veikkaisin, että vaatii varmasti koneen irrotuksen ja lopuksi tasopinnan oikasun. ja luultavasti ison prässin, millä ne painetaan paikoilleen. ja joku millä vanhat otetaan pois paikoiltaan. siinä kohtaa tulee äkkiä mieleen laittaa 605. 602 vaihtokonetta ei ehkä kannata laittaa, kun ne on kaikki jo saman verran ajettu ja tuntuu että vaatii täysrempan, jos sellasesta haluaa hyvän ja pitkäikäsen.
jos oikein innostuu ja huomaa, että se sylinteriputketkin on huonossa kunnossa, niin nekin on vaihdettavat osat. ei ole suoraan lohkoon porattu pytyt, vaan on erillisillä putkilla. niiden vaihdosta en vaan tiedä mitään. veikkaisin, että vaatii varmasti koneen irrotuksen ja lopuksi tasopinnan oikasun. ja luultavasti ison prässin, millä ne painetaan paikoilleen. ja joku millä vanhat otetaan pois paikoiltaan. siinä kohtaa tulee äkkiä mieleen laittaa 605. 602 vaihtokonetta ei ehkä kannata laittaa, kun ne on kaikki jo saman verran ajettu ja tuntuu että vaatii täysrempan, jos sellasesta haluaa hyvän ja pitkäikäsen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 602 superiongelmaa
Vaikka lohko oliskin hyvä niin joutuuhan siihen kansirempan tekemään, laakerit,tiivisteet,stefat ja männänrenkaat vaihtamaan. Samassahan se on lohkokin hoonattava. Oulaisissa olis 605 turbomosa 400tkm ajettu.