w201 käsijarru

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

w201 käsijarru

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kävi tossa silleen nolosti että ajelin 100m käsijarru päällä, ja vissiin ne käsijarrukengät lämpeni senverran että se rupes haisemaan pahalle. :oops:
Otin sen käsijarrun sitten pois päältä niin jopas mersu jaksoi nousta mäen päälle :lol:

Kokeilin sitten käsijarrua niin se ei pitänyt ollenkaan. Myöhemmin kun olin ajanut pari kilometriä niin se rupesi taas toimimaan. Selittäkääs nyt tyhmälle mitä tossa tapahtui tarviiko tuolle tehdä jotain?.

Kyllä se suht iloseen liikku vaikka kässäri oli päällä :lol:
edit: on muuten aika ruosteiset takaoven alareunat tiivisteiden kohdalta, onko tämä normaalia 15v vanhassa tuontiautossa?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
MiTk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Pe 13.06.2003 11:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja MiTk »

Jarrukenkämateriaali on semmosta että siitä häviää pito jos se ylikuumenee ja pito palautuu taas kun se jäähtyy. Jos se käsijarru kerran toimii normaalisti niin eipä välttämättä tarvii mitään tehdä.
Kannaattaa porailla vesireikiä muutama kappale siihen tiivistekourun alaosaan, mulla meinas ruostua 16v vanhan w201n etuoven alareunat käsiin, mutta noitten reikien poraamisen jälkeen on pysyy hyvänä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Käyttöjarrujen osaltahan on käytetty perinteisesti nimitystä "jarrujen häipyminen", mikä on ollut tuttu ilmiö esim. rata-ajossa kun kovat toistuvat jarrutukset ovat lämmittäneet jarrut tehottomiksi hetkiseksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Hmm Näyttää väistämättömältä että pitää hutlasta noi oven pohjat kirkkaalle pellille ja maalata asianmukaisesti. Niin ja tehdä Dremelillä semmoiset vesireijät.

Pystylampussahan oven alareunat on jo kerran hitsattu ja kahteen kertaan ne on ruostunu puhki :) Parempi vaan ostaa siihen ovet venetmäeltä kun noi on tosiaan ruosteiset ja kierot sekä kitin peitossa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin