C280 ongelmia
C280 ongelmia
Jokkiskäytössä on tuomonen M104 moottorinen pirssi. Talvela meni jääraala kannentiiviste ja kansiremontin jälkeen auto ei ole toiminu oikeastaan ollenkhaan. Starilla kokkeiltiin niin se vain käskee kytkeä sytytysvirran. Lambdaa ei ole ollut ollenkaan koko aikana paikalla.
Oireena on että tyhjäkäynti humpaa tosi paljon heti käynnistyksen jälkeen, putkesta tullee mustaa savua, ei käy ollenkaan kun vähänkin lämpeää jos ei piä kaasulla käynnissä, paikallaan kiertää mutta kun lähtee ajamaan niin ottaa vain 3000 rpm.
Autoon on tehty jo seuraavaa:
- Uusittiin johtosarja
- Ilmamassamittareita on kokeiltu viittä
- Kolmea eri moottorinohjauspoksia
- Kuutta puolaa
- Tulppia menny säkillinen
Saattaa olla että on tehty muutaki mutten muista ennää ees kaikkea, alkaa usko loppumaan tämän vekottimen kans.
Taitaa olla tyypillisiä vikoja tälle moottorille ja näitä topiccejaki on jo aika paljon, mutta jos jollaki ois ollu samat ongelmat ja ratkasu löytyy niin ois hyvä.
Oireena on että tyhjäkäynti humpaa tosi paljon heti käynnistyksen jälkeen, putkesta tullee mustaa savua, ei käy ollenkaan kun vähänkin lämpeää jos ei piä kaasulla käynnissä, paikallaan kiertää mutta kun lähtee ajamaan niin ottaa vain 3000 rpm.
Autoon on tehty jo seuraavaa:
- Uusittiin johtosarja
- Ilmamassamittareita on kokeiltu viittä
- Kolmea eri moottorinohjauspoksia
- Kuutta puolaa
- Tulppia menny säkillinen
Saattaa olla että on tehty muutaki mutten muista ennää ees kaikkea, alkaa usko loppumaan tämän vekottimen kans.
Taitaa olla tyypillisiä vikoja tälle moottorille ja näitä topiccejaki on jo aika paljon, mutta jos jollaki ois ollu samat ongelmat ja ratkasu löytyy niin ois hyvä.
Sprinter 319CDI -11
ex
Vito 115CDI -06
C250 Turbodiesel -97
ex
Vito 115CDI -06
C250 Turbodiesel -97
Re: C280 ongelmia
Toi kyllä vaatisi lambdan että etes jotenkin säätäisi seosta...muuten menee rikkaalle varmasti.
C-kopassa varmasti vetää vikatilaankin.
C-kopassa varmasti vetää vikatilaankin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C280 ongelmia
Tämä on toiminu ilman lambdaa ennen kansiremonttia normaalisti.
Sprinter 319CDI -11
ex
Vito 115CDI -06
C250 Turbodiesel -97
ex
Vito 115CDI -06
C250 Turbodiesel -97
Re: C280 ongelmia
Liikaa soppaa saa tai sitte liian vähän ilmaa. Mites nokan ajotus kohillansa?
Re: C280 ongelmia
Merkit meni kohilleen kun kasattiin kansi. Yhellä moottorinohjausboksilla käy tyhjäkäyntiä normaalisti mutta sammuu heti kun koskee kaasuun. Tässä poksissa kylläki eri numerot kuin alkuperäsessä. Imunokan asentotunnistimenki vaihoin eikä ollu vaikutusta.
Miten voin kattoa saapiiko liikaa soppaa tai liian vähän ilmaa?
Voisko vika olla pensapumpussa?
Miten voin kattoa saapiiko liikaa soppaa tai liian vähän ilmaa?
Voisko vika olla pensapumpussa?
Sprinter 319CDI -11
ex
Vito 115CDI -06
C250 Turbodiesel -97
ex
Vito 115CDI -06
C250 Turbodiesel -97
Re: C280 ongelmia
Voi olla bensan paineissa vikaa...ainakin m111 jota sarjaa toikin on ulkonäöllisesti niin hajoilee täälläkin forumilla eli paineet pitäisi olla mielestäni hieman yli 3baria.
Eli siis bensapaineen säädin...turhaan älä ostele vaan mittaa paineet...voi olla paineiden huonouteen suodin..tankki sihti..tankin korkki tai jos on jos järjestelmässä on painelataaja niin onko kalvo rikki sieltä.
Eli siis bensapaineen säädin...turhaan älä ostele vaan mittaa paineet...voi olla paineiden huonouteen suodin..tankki sihti..tankin korkki tai jos on jos järjestelmässä on painelataaja niin onko kalvo rikki sieltä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C280 ongelmia
siinä vissiin on säköinen kaasuläppä, voisi olla siinäkin vika. Johdot murenee senkin luota.
Re: C280 ongelmia
Ettei lämpöanturi paskana ja ryypyttää konetta, kun kertoo ECU: lle että kone muka pakkasella?
Jos tuon anturin piuhan nyppii helevettiin, niin pelittääkö paremmin? Sittenhän se ei periaattessa tartteis kuin vipukytkimen hyttiin "käsiryypyksi."
Jos tuon anturin piuhan nyppii helevettiin, niin pelittääkö paremmin? Sittenhän se ei periaattessa tartteis kuin vipukytkimen hyttiin "käsiryypyksi."
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: C280 ongelmia
Itellä oli S124 280 humppaus ongelmaa. Ilmamassamittari vaihettiin, auttoi vähän, lamda autto kans vähä, tulpat, johdot, puolat auttoi kans vain vähän ja silti humppas. Sitten paikallinen mersuguru tutki päivän ja soitti että nyt pelaa. Oli ohjelmoinut kaasuläppäkotelon uusiksi. Edellinen omistaja oli joko vaihtanut sen tai käyttänyt johtoa irti.