Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mulla oli kaksi oikaisuvaatimusta jäissä, mitkä lähetin 2013. Tulikohan maaliskuussa molemmista postia kotiin, 203 kompressorista 2005 tuli palautuksia +1700€ ja E61 530dA 2005 tuli jotain 600€. Ihme jos sinulle ei ole vielä tullut mitäään? Mersun vaatimuksen lähetin Helsinkiin ja bemmin Lappeenrantaan. 204 lappu oli saapunut Lappenraantaan ja siitä odottelen nyt vielä päätöstä..
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Laitoin toissailtana tullille kyselyn, ja sain eilen vastauksen:
alustavat laskelmat on juuri tehty ja veroesitys tulee Sinulle kuulemiselle todennäköisesti joskus ensi viikolla. Samalla Sinulta tullaan kysymään pankkiyhteystietoja.
Terminologia kuulostaa hieman erikoiselta. "Veroesitys", "kuulemiselle" - minä kuvittelin, että minä teen vaatimuksen ja tulli sen perusteella joko oikaisee tai ei oikaise ja jos minä en ole tyytyväinen, on seuraava osoite hallinto-oikeus.

Ovatko muut saaneet tuollaisilla termeillä varustettuja lappuja, vai onkohan tässä vaan asiakaspalvelija joka ei yhtään tiedä mistä puhuu?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tj86430 kirjoitti:Laitoin toissailtana tullille kyselyn, ja sain eilen vastauksen:
alustavat laskelmat on juuri tehty ja veroesitys tulee Sinulle kuulemiselle todennäköisesti joskus ensi viikolla. Samalla Sinulta tullaan kysymään pankkiyhteystietoja.
Terminologia kuulostaa hieman erikoiselta. "Veroesitys", "kuulemiselle" - minä kuvittelin, että minä teen vaatimuksen ja tulli sen perusteella joko oikaisee tai ei oikaise ja jos minä en ole tyytyväinen, on seuraava osoite hallinto-oikeus.

Ovatko muut saaneet tuollaisilla termeillä varustettuja lappuja, vai onkohan tässä vaan asiakaspalvelija joka ei yhtään tiedä mistä puhuu?

Olet siis näköjään vaatinut tullita jotain sellaista jota eivät halua antaa . Eli Suomeksi , sinulle tulee tullilta päätösesitys ,jota voit kommentoida tulliin tiettyyn päivään menessä. Tulli kuitenkin tulee tekemaan tuon esittämänsä päätöksen, riipumatta siitä lähetäkö kommentin vai et . Todennäköisesti korjaavat autoveroprosentin lähemmäksi oikeaa, mutta eivät hyväksy esittämääsi verotusarvoa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tänään putkahti veropäätös Coupesta. Ensi vuoden alustahan näitäkään ei enää tarvi maksaa. :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

?
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No alkaahan autovero olla tiensä päässä, jos liisinkiautotkin vapautetaan. Ja perssuomalaiset ovat sen luvanneet poistaa. Loppuuko se 1.1.2016 vai koska niin aika näyttää.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

tn62634 kirjoitti:No alkaahan autovero olla tiensä päässä, jos liisinkiautotkin vapautetaan.

Loppuuko se 1.1.2016 vai koska niin aika näyttää.
Aika vähän tästä ollut juttua, toki huhumylly lamaannuttaisi autokauppaa entuudestaan. Olihan tänä aamuna ylen uutisissa ja ylen nettisivuilla uutisointia virkamiesten ja autokauppiaiden näkemyserosta veron poiston vaikutuksesta.

Mutta koska asumme maassa nimeltään Suomi niin kaikki on mahdollista, foorumilainen "avantgardea" lainatakseni :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Laitoin toissailtana tullille kyselyn, ja sain eilen vastauksen:
alustavat laskelmat on juuri tehty ja veroesitys tulee Sinulle kuulemiselle todennäköisesti joskus ensi viikolla. Samalla Sinulta tullaan kysymään pankkiyhteystietoja.
Terminologia kuulostaa hieman erikoiselta. "Veroesitys", "kuulemiselle" - minä kuvittelin, että minä teen vaatimuksen ja tulli sen perusteella joko oikaisee tai ei oikaise ja jos minä en ole tyytyväinen, on seuraava osoite hallinto-oikeus.

Ovatko muut saaneet tuollaisilla termeillä varustettuja lappuja, vai onkohan tässä vaan asiakaspalvelija joka ei yhtään tiedä mistä puhuu?

Olet siis näköjään vaatinut tullita jotain sellaista jota eivät halua antaa . Eli Suomeksi , sinulle tulee tullilta päätösesitys ,jota voit kommentoida tulliin tiettyyn päivään menessä. Tulli kuitenkin tulee tekemaan tuon esittämänsä päätöksen, riipumatta siitä lähetäkö kommentin vai et . Todennäköisesti korjaavat autoveroprosentin lähemmäksi oikeaa, mutta eivät hyväksy esittämääsi verotusarvoa .
Joo, kirje tuli eilen. Olin laskenut vaatimukseeni oman näkemykseni veroprosentista ja sitä kautta summasta, ja se poikkeaa hieman tullin näkemyksestä. Voin halutessani jättää vastineen / vastaselityksen.

Kirjeessä todetaan myös, että summalle lasketaan lainmukainen korko (niin kuin tietysti pitääkin). Mitähän korkoprosenttia tulli mahtaa soveltaa (korothan ovat tässä melkein viiden vuoden aikana vähän eläneetkin)?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1537
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mikä tuo Tullin sivuilta löytyvä sähköinen käyttöönottoilmoitus on ja miten toimii? Kuinka nopeeta se menee läpi?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

MouTine kirjoitti:Mikä tuo Tullin sivuilta löytyvä sähköinen käyttöönottoilmoitus on ja miten toimii? Kuinka nopeeta se menee läpi?
Sinne piti laittaa omat ja auton tiedot (runkonumero jne.). Mulle ainakin tuli välittömästi kuittaus sähköpostiin.

E: Sehän siis pitäisi tehdä kai heti, kun saapuu Suomeen. Siis jos tarkoituksena on maksaa autovero Suomeen (eli laittaa kilpiin).
E350CDI&A180CDI
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

ssuvik kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Mikä tuo Tullin sivuilta löytyvä sähköinen käyttöönottoilmoitus on ja miten toimii? Kuinka nopeeta se menee läpi?
Sinne piti laittaa omat ja auton tiedot (runkonumero jne.). Mulle ainakin tuli välittömästi kuittaus sähköpostiin.

E: Sehän siis pitäisi tehdä kai heti, kun saapuu Suomeen. Siis jos tarkoituksena on maksaa autovero Suomeen (eli laittaa kilpiin).
Ei sitä tarvi tehdä kuin vasta käyttöön otettaessa. Siis sähköinen käyttöönottoilmoitus. Kuittaukseen ei montaa sekuntia mennyt... ja sen tulosteen kanssa tarrakilpiä hakemaan :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
mese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 25.01.2010 15:49

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja mese »

voiko olla että vm 93 sl,ssä veroprosentti on 32% ja veron määrä 3600€
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marko M »

mese kirjoitti:voiko olla että vm 93 sl,ssä veroprosentti on 32% ja veron määrä 3600€
381
Mercedes Benz
SL (WDB129)
1993
32%
1.1.1993 - 31.12.1993

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... n_2003.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
230 C 1978
Koolj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 23.03.2007 10:26
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Koolj »

Toukokuussa tuli tuotua CLK 500 cabriolet.. ja tänään kun verot tulivat niin autoa oli verrattu CLK 55 AMG cabriolet malleihin...

05/06 kyseisten autojen hinnat uutena Suomessa ovat olleet:

CLK 55 AMG cabriolet: 138 800€

CLK 500 cabriolet: 105 200€


Pitää huomenissa soittaa tulille että miten autoni muuttui CLK 55 AMG-erikoismalliksi.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja RAM »

Katoppa ensin, onko niiden autoveroprosenteissa ollut eroa.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Näin tulli tekee jos sillä ei ole ihan samaa autoa mihin verrata ,niin se vertaa johonkin toiseen.
Tee oikaisupyyntö ensiverotuksesta ,niin saat tullilta monisivuisen perustelun vertailusta.... tosin perustelu on todellisuudesta ihan potaskaa , mutta ....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Tulli sai lopulta reilun parin kuukauden odottelun jälkeen s212:n verotettua, ja maksoin verot maanantaina (eräpäivä tänään). Aamulla menin katsastuskonttorille rekisteröimään, ja tuomio tuli välittömästi: ei rekisteröintilupaa. Iltapäivällä soittelin samalle konttorille uudestaan, josko lupa olisi jo tullut, mutta eivät vastanneet telefooniin. Seuraavaksi soitin tullille, joka tiesi kertoa, että Trafin palvelin ei ole eilisestä lähtien ottanut vastaan tullin lähettämiä rekisteröintilupia. Lupa kuitenkin oli olemassa, ja katsastuskonttori saisi sen kyllä soittamalla tulliin. Toinen käynti samalla katsurilla ja asia oli selvästi jo valjennut heillekin, ja homma hoitui.

Mikä olisi muuten siisti ratkaisu s212:n eturekkarikilven kiinnitykseen? Siinä oli aiemmin leveä saksalainen aluslevy joka on liian leveä suomalaiselle kilvelle. Sen kun otti pois, ja laittoi suomalaisen kilven aluslevyn kanssa kiinni, niin muovisessa alustassa olevat kiinnitysreiät jäävät rumasti näkyviin. Lisäksi tuo muovinen aluslevy ei oikein istu nätisti V-keulaan.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
haltsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 04.05.2011 16:09

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja haltsu »

Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.

George Washington

MB W211, '05 200CDI
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

haltsu kirjoitti:Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
Osta mieluummin palvelu Saksan mersuliikkeestä jos kerran itse lennät paikallle. Osta junge-stern mersu niin säästyt murheilta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Petomaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 29.07.2012 20:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petomaani »

haltsu kirjoitti:Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
No huhhuh mitkä hinnat. Hankalin hommahan tuossa tuonnissa on juuri lentää paikan päälle ja ajaa auto pois. Autoliikkeestä ostettaessa varmistaa vain, että liike hoitaa auton rekisteröinnin josko byrokratia siltä osalta jännittää.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Petomaani kirjoitti:
haltsu kirjoitti:Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
No huhhuh mitkä hinnat. Hankalin hommahan tuossa tuonnissa on juuri lentää paikan päälle ja ajaa auto pois. Autoliikkeestä ostettaessa varmistaa vain, että liike hoitaa auton rekisteröinnin josko byrokratia siltä osalta jännittää.
Vilkaisin tuota hinnastoa, ja näköjään tuolla mainitulla 850 eurolla saa etsimisen, tarkastamisen (max 2 autoa) ja ostamisen (kilvittämisineen). Etsiminenhän voi olla aikaanvievää tai sitten ei, riippuen mitä etsii. Tarkastamiseen menee pari tuntia/auto (?) ja ostamiseen + kilvittämiseen ehkä tunti + viranomaiskulut. Etsimisen voi helposti hoitaa itse ja jos ostaa Junge Sterne -auton voi tarkastamisen jättää välistä. Liike auttaa kilvittämisessä tai hoitaa sen kokonaan. Tietysti jos saksa tai englanti ei taivu yhtään, niin ostaminen ilman apua voi olla hankalaa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
edin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: To 16.10.2014 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja edin »

Itse toin oman auton tuon auto-saksasta firman kautta. Kokemus oli hyvä. Siellä päin aika harvat puhuu englantia joten tuo oli ainoa vaihtoehto minulle saksaa osaamattomana. Voisin laittaa tähän vähän plussaa ja miinusta:
Plussat:
-hinnat piti paikkansa ja vaikka kyseessä oli alle 5000€ auto hoidettiin homma kunnolla.
-keltaiset 5 päivän kilvet saatiin saksasta vaikka virastot oli lakossa.
-välittäjä haki kentältä ja vei liikkeeseen ilman kilsakorvausta.
-Hinnasta saatiin tingittyä 10% (josta 5% menee välittäjälle palkkiona). Välittäjän mukaan Saksassa ei yleensä noin paljoa pudoteta hintoja, kokemusta ei ole joten en kiistäkkään.
-Auto oli hyvin lähellä sitä kuntoa mikä oli ilmoittaessa sovittu. Kaikki sähköt laitteet oli käyty läpi ja tarkat kuvat tuli sähköpostiin heti tarkistuksen jälkeen. Kuvia oli otettu joka suunnasta ja kaikesta olennaisesta. Voin sanoa etten olisi itse saanut tarkistettua autoa yhtä hyvin.

Sitten muutama miinus:
-Pientä sekoilua laskutuksen kanssa. Yksi turhaa 200€ lasku joka tosin peruttiin nopeasti kun saivat tiedon saksan pään välittäjältä asiasta.
-Luvattiin että saan PDF siitä miten auton verotus menee. Tätä ei kuitenkaan koskaan tullut.
-Autolla ei oltu ajettu kovempaa nopeuttaa (yli 70kmh), sillä renkaiden tärinästä ei mulle ilmoitettu koe-ajon jälkeen. Isosta kaupungista johtuen olisi tietysti joutunut ajamaan pitkän matkan jotta pääsisi nopeammalle tielle. Onneksi tämä korjaantui lähes kokonaan rengaspaineita nostamalla. Ilmastointi ei myöskään puhalla kylmää, mutta tämän testaaminen oli hankalaa sillä lämpötila oli tarkistus hetkellä 10 asteen luokkaa.

Yhteenvetona antaisin kouluarvosanaksi 8,5.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Avatar
haltsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 04.05.2011 16:09

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja haltsu »

edin kirjoitti:Itse toin oman auton tuon auto-saksasta firman kautta. Kokemus oli hyvä. Siellä päin aika harvat puhuu englantia joten tuo oli ainoa vaihtoehto minulle saksaa osaamattomana. Voisin laittaa tähän vähän plussaa ja miinusta:
Plussat:
-hinnat piti paikkansa ja vaikka kyseessä oli alle 5000€ auto hoidettiin homma kunnolla.
-keltaiset 5 päivän kilvet saatiin saksasta vaikka virastot oli lakossa.
-välittäjä haki kentältä ja vei liikkeeseen ilman kilsakorvausta.
-Hinnasta saatiin tingittyä 10% (josta 5% menee välittäjälle palkkiona). Välittäjän mukaan Saksassa ei yleensä noin paljoa pudoteta hintoja, kokemusta ei ole joten en kiistäkkään.
-Auto oli hyvin lähellä sitä kuntoa mikä oli ilmoittaessa sovittu. Kaikki sähköt laitteet oli käyty läpi ja tarkat kuvat tuli sähköpostiin heti tarkistuksen jälkeen. Kuvia oli otettu joka suunnasta ja kaikesta olennaisesta. Voin sanoa etten olisi itse saanut tarkistettua autoa yhtä hyvin.

Sitten muutama miinus:
-Pientä sekoilua laskutuksen kanssa. Yksi turhaa 200€ lasku joka tosin peruttiin nopeasti kun saivat tiedon saksan pään välittäjältä asiasta.
-Luvattiin että saan PDF siitä miten auton verotus menee. Tätä ei kuitenkaan koskaan tullut.
-Autolla ei oltu ajettu kovempaa nopeuttaa (yli 70kmh), sillä renkaiden tärinästä ei mulle ilmoitettu koe-ajon jälkeen. Isosta kaupungista johtuen olisi tietysti joutunut ajamaan pitkän matkan jotta pääsisi nopeammalle tielle. Onneksi tämä korjaantui lähes kokonaan rengaspaineita nostamalla. Ilmastointi ei myöskään puhalla kylmää, mutta tämän testaaminen oli hankalaa sillä lämpötila oli tarkistus hetkellä 10 asteen luokkaa.

Yhteenvetona antaisin kouluarvosanaksi 8,5.
Kiitos hyvästä raportista. Saksa ei tosiaan itseltänikään luonnistu, joten taidan kyllä tilata firmalta tämän palvelun.
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.

George Washington

MB W211, '05 200CDI
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja hpl »

haltsu kirjoitti: Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
Anssilta http://www.klassik-auto.fi/ löytyy myös asiantuntevaa apua mersun hommaukseen. Viime syksynä hommasimme vaimolle auton Anssin avustuksella.
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja noroljan »

No eipä ole paljoa hyötyä tuosta tulevasta autoveronalennuksesta:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 158000/304" onclick="window.open(this.href);return false;

- Vero ei alene niillä autoilla, joiden päästöt ylittävät 140 g/km.
- Veronalennus toteutetaan neljässä samansuuruisessa vaiheessa vuosien 2016–2019 alussa.

Siinäpä ne tärkeimmät :roll: :crazy: :sick:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1537
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Henkilökohtaisesti en noita välittäjiä suosi, koska ne lisäävät kuluja. Kuitenkin yksityiseltä saksaa puhuvalta ummikolta olin vähän pakotettu tähän. Manfred Bengch, vanhempi herrasmies joka on menneinä vuosina toimittanu paljonkin autoja Suomeen. Manun kanssa asiointi oli täysin luontevaa. Kaveri kävi ostamassa auton ja haki omaan häkkiinsä säilöön kunnes päsin sitä hakemaan. Hän myös haki mut rautatieasemalta. Maksoin auton kokonaisuudessaan + 400€ palkkion Manun firman tilille. Hän ei varsinaisesti etsinyt autoa vaan välitti haluamani yksilön ja sopimukseen kuului että jos auto ei ole hyvä niin homma vedetään puihin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

edin kirjoitti:Itse toin oman auton tuon auto-saksasta firman kautta. Kokemus oli hyvä. Siellä päin aika harvat puhuu englantia joten tuo oli ainoa vaihtoehto minulle saksaa osaamattomana. Voisin laittaa tähän vähän plussaa ja miinusta:
Plussat:
-hinnat piti paikkansa ja vaikka kyseessä oli alle 5000€ auto hoidettiin homma kunnolla.
-keltaiset 5 päivän kilvet saatiin saksasta vaikka virastot oli lakossa.
-välittäjä haki kentältä ja vei liikkeeseen ilman kilsakorvausta.
-Hinnasta saatiin tingittyä 10% (josta 5% menee välittäjälle palkkiona). Välittäjän mukaan Saksassa ei yleensä noin paljoa pudoteta hintoja, kokemusta ei ole joten en kiistäkkään.
-Auto oli hyvin lähellä sitä kuntoa mikä oli ilmoittaessa sovittu. Kaikki sähköt laitteet oli käyty läpi ja tarkat kuvat tuli sähköpostiin heti tarkistuksen jälkeen. Kuvia oli otettu joka suunnasta ja kaikesta olennaisesta. Voin sanoa etten olisi itse saanut tarkistettua autoa yhtä hyvin.

Sitten muutama miinus:
-Pientä sekoilua laskutuksen kanssa. Yksi turhaa 200€ lasku joka tosin peruttiin nopeasti kun saivat tiedon saksan pään välittäjältä asiasta.
-Luvattiin että saan PDF siitä miten auton verotus menee. Tätä ei kuitenkaan koskaan tullut.
-Autolla ei oltu ajettu kovempaa nopeuttaa (yli 70kmh), sillä renkaiden tärinästä ei mulle ilmoitettu koe-ajon jälkeen. Isosta kaupungista johtuen olisi tietysti joutunut ajamaan pitkän matkan jotta pääsisi nopeammalle tielle. Onneksi tämä korjaantui lähes kokonaan rengaspaineita nostamalla. Ilmastointi ei myöskään puhalla kylmää, mutta tämän testaaminen oli hankalaa sillä lämpötila oli tarkistus hetkellä 10 asteen luokkaa.

Yhteenvetona antaisin kouluarvosanaksi 8,5.
On niin tekstiä paksua,että silmiä kirvelee...
Saksassa on samassa kaupungissa useita "kilpkonttoreita" sekä vielä eri säännöt/aukiolo ajat eri alueilla. Tai sitten välittäjä osti kerran käytetyt kilvet.
Ilmastointi kytkeytyy päälle jo +5 asteessa ja sen näkee ihan silmin pyöriikö kompura ja käsin tuntee puhaltaa kylmää.
Lisäksi kyllä Saksalainen liikkeen myyjä puhuu riittävää englantia, jotta kaupanteko onnistuu.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
edin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: To 16.10.2014 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja edin »

sportsman kirjoitti: On niin tekstiä paksua,että silmiä kirvelee...
Saksassa on samassa kaupungissa useita "kilpkonttoreita" sekä vielä eri säännöt/aukiolo ajat eri alueilla. Tai sitten välittäjä osti kerran käytetyt kilvet.
Ilmastointi kytkeytyy päälle jo +5 asteessa ja sen näkee ihan silmin pyöriikö kompura ja käsin tuntee puhaltaa kylmää.
Lisäksi kyllä Saksalainen liikkeen myyjä puhuu riittävää englantia, jotta kaupanteko onnistuu.
Näin, hyviä pointteja. Silti tämä oli selvästi helpoin vaihtoehto. Ei tarvinnut etsiä konttoria tai täytellä papereita jotka luonnollisesti on saksaksi. Auton sai avaimet käteen perjaatteella (saa varmaan ilmaiseksi jostain isommasta autoliikkeestäki). Mutta ehkäpä yritän ensi kerralla tuoda auton itse :wink: . Tuosta englannin taidosta saksassa en menisi kovin takuuseen, etenkin jos ostaa joltain vähän pienemmältä autoliikkeeltä.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1537
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kuinkahan paljon on autoja ajettu satamaan ihan jollakin höpöhöpö-pellin kappaleilla kilven tilalla?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

MouTine kirjoitti:Kuinkahan paljon on autoja ajettu satamaan ihan jollakin höpöhöpö-pellin kappaleilla kilven tilalla?
Itsellä on aina ollut voimassa oleva liikennevakuutus sekä voimassa olevat kilvet kun olen liikenteessä . Olen kuullut , että moni myi näitä kerran tai kaksi kertaa käytettyjä keltaisia kilpiä eteenpäin .
Onneksi nyt pitää olla auton tiedot mukana kilpikonttorilla ja siihen punaiseen korttiin merkintään auton yksilöintitiedot.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin