W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailemaan
W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailemaan
Mikähän mörkömersuun oikeen iski, kun kaasu muuttui tosi herkäks (myös veteläks), ennemmin sai painaa sitä kaasua enempi pohjaan, että alko tapahtumaan, nyt tarttee vain lyhyen matkan painaa, niin kierrokset jo korkeella.. (ärsyttävä ajaa, vaihdetta vaihtaessakin perä irti tiestä), ja kierrokset jää leijailemaan, kun laittaa kytkimen pohjaan.. palautuu vähitellen.. Mene sitte ja tiedä liittyvätkö nämä kaks toisiinsa...?
syy ja seuraus?
syy ja seuraus?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Kaasuvivustossa on oltava kaksi jousta ,yksi itse vivustossa ja toinen kaasuläpällä ruiskun alla.
Joko jousi poikki tai kieli jossa se on kiinni on mennyt läpi.
Katopa ensin noi.
Joko jousi poikki tai kieli jossa se on kiinni on mennyt läpi.
Katopa ensin noi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
missäs tämä kaasuläppä sijaitsee? ei ole tullut perehdyttyä hirviästi...
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Ruiskun alla on oikea kaasuläppä ja siinä ylhäällä on vain ilmamäärämittari joka sitten potentiometrin kanssa tekee perus syötön säätöä ja lambda sellaisen hienomekaanisen osan(sähköinen EHA)sitten hienosäätää seoksen just kohdilleen...eli mersuissa on toisinsanon kaksois ruisku..2klp..mekaaninen ja sähköinen.
Työnnä kädet jostain tehostajan pumpun tai jakajan kopan takaa sinne ja tunnustele paikkoja.
Työnnä kädet jostain tehostajan pumpun tai jakajan kopan takaa sinne ja tunnustele paikkoja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
joo,,
Viimeksi muokannut ttuppu`, La 23.02.2019 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Se todenäköisin jousi joka nyt poissa pelistä on näkyvillä,kuskin puolella ilmanputsarin alla!Tuo kun vetää juurikin sille mikrokytkimelle tuon vivuston ja vaikuttaa polkimeenkin heti, jos tuo poikki tai kuten Atlas mainitsi korvake syöpynyt jolloin jousen pää karannut paikaltaan.Sen alemman saat peilillä ja taskulampulla näkyviin keskeltä imusarjaa ja sen alla,on pystysuuntainen jousi!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
jeps.. kaasuläpän jousi roikkui aiva kuinka sattui, jousen pää oli poikennut. vaihtaminen täytyy vissiin tehdä alapuolelta? kiitokset taas !
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Juu on helpompaa alakautta laittaa paikalleen,olisikohan ollut 3-4ekua tuon jousen hinta!ttuppu` kirjoitti:jeps.. kaasuläpän jousi roikkui aiva kuinka sattui, jousen pää oli poikennut. vaihtaminen täytyy vissiin tehdä alapuolelta? kiitokset taas !
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
jeps.. eiköhän näillä ohjeilla selvitä..
Viimeksi muokannut ttuppu`, Ti 29.01.2013 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Voihan sen pihdilläkin taivutella kierreosata suoristamalla uusi lenkki siihen jousen päähän...jäykentyy vain aavistuksen jousi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
aivan... katselin vain, että jousi roikkuu sielä, mutta en yhtäkkiä löytänykkää paikka, että mihin toinen pää mahtaa tulla kiinni?
Viimeksi muokannut ttuppu`, La 23.02.2019 21:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Kyllä sille looginen paikka löytyy,kokeile vivustosta työntämällä, vetämällä niin hoksaat oikean paikan!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
kyllä näin teen huomenissa.. kiitoksia taas!
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Omasta mersusta tais todennäkösesti kans irrota/katketa. Onko mitään toivoo päästä jouseen käsiks "yläkautta" määräjakajaa purkamatta ja jos määräjakajan joutuu purkaan niin ei kai mihinkään säätöihin tarvi koskee?
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Ei tartte säätöihin puuttua eikä se muutu..pistoke potikalta irti ,suutin putket ja tulo ja paluu bensaputki..ehan liitin ja klemmari alta läpältä irti ja kolme kumityyny mutteria ja määris pois...samalla tutkit kumikaukalon kunnon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Kiitos nopeesta vastauksesta, uus jousi saatu nyt tilalle kun ei vanhaa ollu tallella ollenkaan. Kumikaukalokin oli tosi hyvässä kunnossa, lienee vaihdettu joskus.. Mutta jotain tossa tapahtu kyllä kun ennen tyhjäkäynti seilas vähäsen mut nyt katos sekin?
Puhunko ihan potaskaa jos väitän että nyt kun ton on kerran tehny ja nähny omin silmin miten se jousi sielä on, niin ens kerralla sen jousen vois yläkautta saada laitettua pelkän putsarin ja kaasuvivustosysteemin irrottamalla? 


Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Tyhjiksen seilaamiseen on monesti syy:lisäilmaluisti likainen,yj-rele tinattava,ilmavuoto,potikan pinta likainen tai kulunut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Itseläni oletettavasti iski sama vika. Keskustassa kun ajelee, niin sama tyyli, kuin jollain papparaisella, joka huuattaa kaasua...
Itse en vain ole autoteknikko ja en saanut selvyyttä, että missähän tämä jousi oikeasti sijaitsee ? Ja millähän nimellä tuo on varaosa myynnissä ?
Laitoin pari kuvalinkkiä. Mikähän tuohon "tapin" päähän pitäisi tulla ? Ei tuo ole se jousen toisen pään paikka ?
http://aijaa.com/AmIizH" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/19g56H" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/4EJJkO" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse en vain ole autoteknikko ja en saanut selvyyttä, että missähän tämä jousi oikeasti sijaitsee ? Ja millähän nimellä tuo on varaosa myynnissä ?
Laitoin pari kuvalinkkiä. Mikähän tuohon "tapin" päähän pitäisi tulla ? Ei tuo ole se jousen toisen pään paikka ?
http://aijaa.com/AmIizH" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/19g56H" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/4EJJkO" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Ylempi jousi paikoillaan, mutta kuten kuvasta näkyi niin ylempi korvakko jo melkein puhki...jukaman kirjoitti:Itseläni oletettavasti iski sama vika. Keskustassa kun ajelee, niin sama tyyli, kuin jollain papparaisella, joka huuattaa kaasua...
Itse en vain ole autoteknikko ja en saanut selvyyttä, että missähän tämä jousi oikeasti sijaitsee ? Ja millähän nimellä tuo on varaosa myynnissä ?
Laitoin pari kuvalinkkiä. Mikähän tuohon "tapin" päähän pitäisi tulla ? Ei tuo ole se jousen toisen pään paikka ?
http://aijaa.com/AmIizH" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/19g56H" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/4EJJkO" onclick="window.open(this.href);return false;
Alempaa ei näkynytkään kuvissa , eikä noista kulmista sitä voi kuvatakkaan, löytyy sen keskimmäisen kuvan perusteella missä osoitan sormella, siitä noin 15cm suoraan alas ja löytyy kaasu läppä, se ei siis ole se määränjakajan lautanen joka kuvissa ja painuu alas sormin työntämällä.
Olet löytänyt kaasuläpän, kun kurkit imusarjan alle määränjakajan kohdalla, jos näet kumisen kurkkuputken jolla määränjakaja on kiinni kaasuläpässä!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema
Okkei. Tutkin tuolta pohjan kautta, mutta eihän siellä mitään näkynyt.. eli olisiko koko jousi lentänyt johonkin. Ongelmana se, että ei paikallinen varaosa liike saa tuollaista osaa. Eli mistä ihmeestä tätä pitäisi kysellä tai porukka on löytänyt jousen ? Hankala etsiä jousta ja sen paikkaa, jos sitä ei ole lainkaan 

Re: W124 230 -92, herkkä kaasu ja kierrokset jää leijjailema

Toi pyöreä klunssi on varmaan kick downin vaijerin paikka mutta taitaa sulla olla manuaaliaski tossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.