et kirjoita yhtään mitään "väärin", aiheesta riippumatta... jotku nyt ei vain halua ymmärtää tai sitten ne ei vain yksinkertaisesti tajua lukemaansaJeremyH kirjoitti:En tiedä, mitä kirjoitan väärin, kun minut tulkitaan huoltokirjan vihaajaski.

et kirjoita yhtään mitään "väärin", aiheesta riippumatta... jotku nyt ei vain halua ymmärtää tai sitten ne ei vain yksinkertaisesti tajua lukemaansaJeremyH kirjoitti:En tiedä, mitä kirjoitan väärin, kun minut tulkitaan huoltokirjan vihaajaski.
Hullu!napa kirjoitti:ajatukset ja mielipiteet asioista tuntuu olevan hyvin lähellä omiani...
JeremyH kirjoitti:Hullu!napa kirjoitti:ajatukset ja mielipiteet asioista tuntuu olevan hyvin lähellä omiani...
Onneksi oli täydellinen huoltokirja tallessa; meni kaupaksi samana iltana kun laitoin myyntiinMyynti-ilmoituksessa mainitaan Veho, ei kelpaa.
Niin, tuohan ei olisi mitenkään mennyt kaupaksi ilman sitä huoltokirjaa?dealer kirjoitti:Onneksi oli täydellinen huoltokirja tallessa; meni kaupaksi samana iltana kun laitoin myyntiinMyynti-ilmoituksessa mainitaan Veho, ei kelpaa.
Kyllähän sitä olisi ollut aika vaikea todistaa vain 540tkm ajetuksi ellei sekä Kalevi T. Karesuvannosta että seuraavakin omistaja olisi merkinnyt jokaista öljynvaihtoa ja isompaa huoltoa huoltokirjaanNiin, tuohan ei olisi mitenkään mennyt kaupaksi ilman sitä huoltokirjaa?
Totta kai pitää tutkia.Edelleen jankkaan samaa asiaa:
Älkää ostako autoa huoltokirjan perusteella. Tutkikaa mieluummin se auto huolella
Tasan näin.jva kirjoitti:Kyllä minusta sellainen auto, jossa ei ole mitään huoltomuistiinpanoja on huonommassa asemassa kuin sellainen, josta ne löytyvät. Viittaan mm. tuohon edellä jo mainittuun asiaan..on varsin mukavaa nähdä milloin on vaihdettu tulppia, ketjuja, hihnoja, eri nesteitä jne, vai onko vaihdettu. Se kun on äkkiä myös niin, että jos varmuuden vuoksi vaihtaa auton ostettuaan kaiken mikä täytyy jossain vaiheessa huoltoihin liittyen vaihtaa, niin kalliiksi tulee sekin..
dealer kirjoitti:Kyllähän sitä olisi ollut aika vaikea todistaa vain 540tkm ajetuksi
Juuri tuollainen kalevin merkkailema huoltokirja onkin hyvä, kun siinä oikeasti kerrotaan mitä on tehty. (jos luotamme kaleviin, tässä tapauksessa en näe syytä miksi emme luottaisi) Mutta se kuuluisa Vehon huoltokirja. läpyskä jossa on vain kilometri lukemia ja vehon leima, se ei kerro mielestäni juuri mitään.dealer kirjoitti:Kyllähän sitä olisi ollut aika vaikea todistaa vain 540tkm ajetuksi ellei sekä Kalevi T. Karesuvannosta että seuraavakin omistaja olisi merkinnyt jokaista öljynvaihtoa ja isompaa huoltoa huoltokirjaanNiin, tuohan ei olisi mitenkään mennyt kaupaksi ilman sitä huoltokirjaa?
Korjauksista oli merkintöjä / kuitteja aika vähän mutta eipä tämä väykky olekaan, joskus kun sellaisen ostin mukana oli huoltokirjan lisäksi puhelinluettelon paksuinen nippu tuhannen euron kuitteja remonteista![]()
No ei ne kyllä vaan katoa. Vai katoaako? Mulla on ollut tietysti vain kaksi mersua, mutta kyllä nuo kirjat on tallessa pysyneet. Tietysti voi miettiä että jos auto on niin huolimattomalla omistajalla, joka hävittää huoltokirjat/auton dokumentit, niin minkälaisella pieteetillä sitä on muutenkin pidetty?Noname kirjoitti:Jostain syystä huoltokirjat vaan katoaa.
Myynti-ilmoituksissa käytetään ilmeisesti ainakin kolmea eri termiä erityyppisille "huoltokirjoille", eli:jva kirjoitti:Mietinpä tässä, että kuinkahan monesti myynti-ilmoituksissa kun sanotaan "täydellinen huoltokirja" tarkoitetaan sanoa sitä, että autosta on pidetty hyvää huolta ja huollot ja korjaukset on tehty ajallaan?!
Useimmiten sillä varmasti koitetaan juuri tuota sanoa, se nyt vain sattuu olemaan myynti-ilmoitusten "kieltä" sanoa se asia sanoilla "täydellinen huoltokirja".
Siinä mielessä tässä keskustelussa on takerruttu ehkä hieman väärällä tavalla nimenomaan tuohon termiin "huoltokirja"
Terve!Sup_420 kirjoitti:ostaisitko 12v vanha farmari E 320 mersu ilman huoltokirjaa? Auto tuotu saksasta ja myyjä sanoi postittavansa huoltokirjan mutta ei kuulemma ole näkynyt. Auton olisin siis ostamassa liikkeestä eli ostaisitteko itse tällaista menopeliä?
Riittäisikö OBD-testi? Autotohtorin toimintaa katselin jossain TV-ohjelmassa ja itse en siitä oikein viitsisi maksaa, mutta sama kai jos auto on kunnossa ja ostaja tahtoo maksaa.///Mika kirjoitti:Vastaan kyllä ja en.
Hieman liippaa tähän keskusteluun niin heitän tälläisen välikysymyksen:
Miten suhtautuisit myyjänä siihen jos ostaja haluaisi koeajon yhteydessä käydä auton kanssa autotohtorin tarkastuksessa? Toki mitään satasten autoja sinne nyt ei ole järkeä viedä mutta kyllä ainakin itse haluaisin käydä jo pelkästään päästöjen takia näyttämässä jo hiemankin kalliimpaa autoa. Näitä kun ei koeajolla voi mitenkään huomata vaikka auto muuten toimisi hienosti. Nimimerkillä kokemusta on. Leima paperissa katsastuksesta kun ei ole mikään tae että olisi oikeasti kunnossa.
Jos sillä OBD testillä päästöt saa paperille niin kyllähän tuo jo olisi riittävä. Minulla ei ole mitään käsitystä tuon autotohtoritarkastuksen laadusta, ainoastaan nettisivulla kävin katsomassa mitä piti sisällään.tn62634 kirjoitti:Riittäisikö OBD-testi? Autotohtorin toimintaa katselin jossain TV-ohjelmassa ja itse en siitä oikein viitsisi maksaa, mutta sama kai jos auto on kunnossa ja ostaja tahtoo maksaa.///Mika kirjoitti:Vastaan kyllä ja en.
Hieman liippaa tähän keskusteluun niin heitän tälläisen välikysymyksen:
Miten suhtautuisit myyjänä siihen jos ostaja haluaisi koeajon yhteydessä käydä auton kanssa autotohtorin tarkastuksessa? Toki mitään satasten autoja sinne nyt ei ole järkeä viedä mutta kyllä ainakin itse haluaisin käydä jo pelkästään päästöjen takia näyttämässä jo hiemankin kalliimpaa autoa. Näitä kun ei koeajolla voi mitenkään huomata vaikka auto muuten toimisi hienosti. Nimimerkillä kokemusta on. Leima paperissa katsastuksesta kun ei ole mikään tae että olisi oikeasti kunnossa.
Juu ei tullut sitä E mersua ostettua vaan kävin C320 hakemassaisalmela kirjoitti:Terve!Sup_420 kirjoitti:ostaisitko 12v vanha farmari E 320 mersu ilman huoltokirjaa? Auto tuotu saksasta ja myyjä sanoi postittavansa huoltokirjan mutta ei kuulemma ole näkynyt. Auton olisin siis ostamassa liikkeestä eli ostaisitteko itse tällaista menopeliä?
Tuollainen 12 vuotta vanha E320 on vielä sen hintaluokan auto, että en ostaisi. Oikein halvan (max. 2000 eur) vanhan auton voisin ostaakin, jos kunto vaikuttaisi asialliselta.
Onnea auton hankinnastaSup_420 kirjoitti:Juu ei tullut sitä E mersua ostettua vaan kävin C320 hakemassaisalmela kirjoitti:Terve!Sup_420 kirjoitti:ostaisitko 12v vanha farmari E 320 mersu ilman huoltokirjaa? Auto tuotu saksasta ja myyjä sanoi postittavansa huoltokirjan mutta ei kuulemma ole näkynyt. Auton olisin siis ostamassa liikkeestä eli ostaisitteko itse tällaista menopeliä?
Tuollainen 12 vuotta vanha E320 on vielä sen hintaluokan auto, että en ostaisi. Oikein halvan (max. 2000 eur) vanhan auton voisin ostaakin, jos kunto vaikuttaisi asialliselta.
Kiitoksia en kyllä kadu tätä hankintaaola94 kirjoitti:Onnea auton hankinnastaSup_420 kirjoitti:Juu ei tullut sitä E mersua ostettua vaan kävin C320 hakemassaisalmela kirjoitti:Terve!Sup_420 kirjoitti:ostaisitko 12v vanha farmari E 320 mersu ilman huoltokirjaa? Auto tuotu saksasta ja myyjä sanoi postittavansa huoltokirjan mutta ei kuulemma ole näkynyt. Auton olisin siis ostamassa liikkeestä eli ostaisitteko itse tällaista menopeliä?