W126 280SE -84
Re: W126 280SE -84
-----------------------------
Viimeksi muokannut JPM, Ti 23.06.2015 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Ohjearvo hammasvälykselle on 0,08-0,14mm. Pitää kokeilla onko poskilaakereilla esijännitystä ja ellei niin syy isoon hammasvälykseen todennäköisesti löytyi.
Viimeksi muokannut JPM, Ti 23.06.2015 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Peräremontti jatkuu minimi panostuksella eli uusiksi menee vain stefat. Poskilaakereilla on aavistus esijännitystä ja se saa nyt riittää. Homma tuli testattua yksinkertaisesti, ilman työkaluja, toteamalla lukkorenkaiden olevan tiukat paikkaansa. Hammaskosketus näyttäisi olevan hyvä, joten ei korjata melkein ehjää.
Viimeksi muokannut JPM, Ti 23.06.2015 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Naapurimaasta saisi tällaista rosteriputkistoa. Onkohan kellään näistä kokemusta?
http://www.rakaror.o.se/Rostfrittavgass ... 26_01.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rakaror.o.se/Rostfrittavgass ... 26_01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Moro,
Laitoin juuri tuonne firmaan kyselyä että mitä maksaa putkisto toimitettuna Tornioon..Oma auto 280se -84.
Kun ostan putkiston oman yrityksen nimissä niin hinnasta lähtee 25% pois,,siis ALV.
Ilmoittelen mitä ne vastaa,,
TV Jyrki
Laitoin juuri tuonne firmaan kyselyä että mitä maksaa putkisto toimitettuna Tornioon..Oma auto 280se -84.
Kun ostan putkiston oman yrityksen nimissä niin hinnasta lähtee 25% pois,,siis ALV.
Ilmoittelen mitä ne vastaa,,
TV Jyrki
Re: W126 280SE -84
Moi,
Hienoa, laita ihmeessä tietoa mitä vastaavat. Näihin yhdellä keskipöntöllä alun perin oleviin joutunee rakentelemaan kannattimet tuplapönttöjä varten, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma. Terv, JPM
Hienoa, laita ihmeessä tietoa mitä vastaavat. Näihin yhdellä keskipöntöllä alun perin oleviin joutunee rakentelemaan kannattimet tuplapönttöjä varten, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma. Terv, JPM
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Löysitkö jostain uutena tuon kaukalon päällä olevan muovin ja tuulilasin välissä olevan tiivisteen, vai laitoitko jotain yleismallin tiivistettä?JPM kirjoitti: Lopuksi kaikki takaisin paikalleen putsattuna + pari uutta tiivistettä ja pyyhkimen sulat.
Re: W126 280SE -84
Itse asiassa otin sen purkuautosta. Eli ei ollut uusi, vaan uuden veroinen, jos tarkkoja ollaan. Tuollaisen voisi kyllä löytää ihan Etralta tai joltain muulta toimittajalta, kun ei ole mikään erikoismalli.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Rosteri putket ruottista maksaa 491€. Rahti esim,Tornioon 33€.JPM kirjoitti:Moi,
Hienoa, laita ihmeessä tietoa mitä vastaavat. Näihin yhdellä keskipöntöllä alun perin oleviin joutunee rakentelemaan kannattimet tuplapönttöjä varten, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma. Terv, JPM
Lisäksi rosteri klemmari maksaa 3,5€/kpl.
Hinnat ovat ilman veroa kun suomalainen yritys ostaa ruotsista!!


Re: W126 280SE -84
Kiitos tiedosta. Rahti on edullinen, eikä putken hintakaan paha ole. Siihen taisi olla saatavana ne pitkät putket alkukäyrien jälkeen myös. Tilasitko muuten putkiston jo?
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Moro!JPM kirjoitti:Kiitos tiedosta. Rahti on edullinen, eikä putken hintakaan paha ole. Siihen taisi olla saatavana ne pitkät putket alkukäyrien jälkeen myös. Tilasitko muuten putkiston jo?
En tilannut, se on ensitalven projekteja. Nyt vain oottelen että lumet sulaa ja pääsee fiilistelemään!

Re: W126 280SE -84
Moi, Ok, ei makeaa mahan täydeltä
Kevät tulee pikemmin kuin huomaakaan.
Käteen osui tuollainen pohjapanssari. Oikean puoleinen kiinnitystanko on saanut osumaa, pikku juttu oikaista. Onko panssari lisävaruste vai pitäisikö sellainen olla kaikissa autoissa tehtaan peruja? Oman auton varustelistauksesta ei löytynyt.

Käteen osui tuollainen pohjapanssari. Oikean puoleinen kiinnitystanko on saanut osumaa, pikku juttu oikaista. Onko panssari lisävaruste vai pitäisikö sellainen olla kaikissa autoissa tehtaan peruja? Oman auton varustelistauksesta ei löytynyt.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Mielestäni tämä on lisävaruste.
Omassa '90 300SE:ssä oli aluperin muovinen pohja"panssari", johon kuului myös sivuille sellaiset erilliset muoviosat, jotta moottorin alapuoli oli ikäänkuin kapseloitu (likaantumista vastaan lie, melunpoistoon ei kyllä ollut vaikutusta kun aikoinaan testailin ajella ilman sitä). Vaihdoin sen tuollaiseen samanlaiseen rautaiseen sittemmin; onhan tuo huomattavasti parempi suoja öljypohjalle kuin muovi !
Mukava topikki ja hieno auto !
Omassa '90 300SE:ssä oli aluperin muovinen pohja"panssari", johon kuului myös sivuille sellaiset erilliset muoviosat, jotta moottorin alapuoli oli ikäänkuin kapseloitu (likaantumista vastaan lie, melunpoistoon ei kyllä ollut vaikutusta kun aikoinaan testailin ajella ilman sitä). Vaihdoin sen tuollaiseen samanlaiseen rautaiseen sittemmin; onhan tuo huomattavasti parempi suoja öljypohjalle kuin muovi !
Mukava topikki ja hieno auto !
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Re: W126 280SE -84
Kiitos kehuista 
Noin vähän ajattelinkin panssarin kanssa. Tuo on niin paksua tavaraa, että siitä tosiaan on konkreettinen hyötykin.

Noin vähän ajattelinkin panssarin kanssa. Tuo on niin paksua tavaraa, että siitä tosiaan on konkreettinen hyötykin.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Auto on nyt ollut ajossa reilun kuukauden ja hienosti toimii. Etupäästä on tosin alkanut satunnainen kolahdus kuoppaan ajaessa. Paikallistin äänen väljään kuljettajan puolen alatukivarren taaempaan puslaan. Jos jollakulla on ylimääräisenä W116 alatukivarren puslia niin tarjoa! Niin ja jousipuristin on myös puutelistalla edelleen eli sellaistakin saa tarjota.
Laitan tämän myös hiljaiseen myyntiin koska harrastepelejä löytyy ennestään ja yksi olisi tulossa vielä lisää. Eli, jos on kiinnostusta ehjäkoriseen ja kiiltävään korinvaihto (w116 280se>w126 280se) S:ään niin täältä sellaisen saa sopuhinnalla. Auto on Porissa.
Laitan tämän myös hiljaiseen myyntiin koska harrastepelejä löytyy ennestään ja yksi olisi tulossa vielä lisää. Eli, jos on kiinnostusta ehjäkoriseen ja kiiltävään korinvaihto (w116 280se>w126 280se) S:ään niin täältä sellaisen saa sopuhinnalla. Auto on Porissa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Tutkin eilen etupään alatukivarren periksi antanut puslaa. Kyseessä siis taaempi pusla ja, kun siellä on kaksi puslaa peräkkäin niin niistäkin taaempi. Kumi on murtunut ja ulkokooli liukunut paikaltaan. Kampesin sen takaisin ja nyt on taas hiljainen
Sattuisiko kellään muuten olemaan tietoa tai jouten w116 etupään alatukivarsi josta pääsisi mittaamaan puslan halkaisijan. Odottelen vielä jousipuristinta ja voisi sillä aikaa katsella puslat valmiiksi.

Sattuisiko kellään muuten olemaan tietoa tai jouten w116 etupään alatukivarsi josta pääsisi mittaamaan puslan halkaisijan. Odottelen vielä jousipuristinta ja voisi sillä aikaa katsella puslat valmiiksi.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Etupään puslien vaihto odottaa jousipuristinta. Etupuslina pysyy orggis 3-osaiset, mutta takimmaisiksi ajattelin Lemförderin nylon/teräs versioita, kun tuossa kumminkin tuo yhdysputki on kumipuslilla kiinni korissa. Katsotaan mitä tulee jahka päästään töihin.
Viimeksi muokannut JPM, Ti 23.06.2015 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Melko vähän on pudonnut bensamittarin viisari yli 200km ajon jälkeen
No, oikeasti tämä ei mikään talousihme ole, mutta tankki on iso ja mittarin viisari laskee hitaanlaisesti täydestä tankista, loppua kohden sitten nopeammin..

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Puslajumppaa.. Otin kuskin puolen alatukivarren tarkempaan syyniin tänään, syynä satunnainen napsahdus monttuun hidastetöyssyyn ajaessa. Rengasraudalla kokeilemalla takapään puslat antoi reilusti myöten ja ajattelin, että ne on hajalla, mutta olikin ehjät. Ne on niin löysät rakenteeltaan, että joustavat reilusti. Sen sijaan etupuslassa oli välystä, viime syksynä ihmettelin mikä on tehnyt hiusmurtuman tukivarren korvaan, nyt selvisi syypää. Tukivarsi on käytännössä vallan etupuslan varassa, takimmainen antaa tukivarren liikkua ainakin pari senttiä.
Laitoin etupusliksi uudet jotka on samoilla mitoilla, mutta jäykemmät. Orggis takapuslia ei saa erikseen ja muutenkin suunnitelma oli laittaa sinne jotain hiukan tukevampaa. Alkuun meinasin laittaa nylonpuslat, mutta päädyin kumminkin takatukivarren pusliin jotka lyhensin sopiviksi ja tein oman ulkokoolin/sovitteen. Nyt on paljon tukevampi ja kulmien säätökin helpompaa, kun ei puslat myötää niin paljon. Testilenkki jäi lyhyeksi, kun tuli 5cm haritusta niin ei paljoa tehnyt mieli ajella. Pitää vähän säädellä ja sitten testata miltä tuntuu. Niin ja tietysti pitäisi nyt se toinenkin puoli tehdä samanlaiseksi..
Kuvissa puslat paikallaan tukivarressa ja vanhat etu-ja takapuslat.
Laitoin etupusliksi uudet jotka on samoilla mitoilla, mutta jäykemmät. Orggis takapuslia ei saa erikseen ja muutenkin suunnitelma oli laittaa sinne jotain hiukan tukevampaa. Alkuun meinasin laittaa nylonpuslat, mutta päädyin kumminkin takatukivarren pusliin jotka lyhensin sopiviksi ja tein oman ulkokoolin/sovitteen. Nyt on paljon tukevampi ja kulmien säätökin helpompaa, kun ei puslat myötää niin paljon. Testilenkki jäi lyhyeksi, kun tuli 5cm haritusta niin ei paljoa tehnyt mieli ajella. Pitää vähän säädellä ja sitten testata miltä tuntuu. Niin ja tietysti pitäisi nyt se toinenkin puoli tehdä samanlaiseksi..
Kuvissa puslat paikallaan tukivarressa ja vanhat etu-ja takapuslat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JPM, Ti 23.06.2015 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Loput kuvat;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JPM, Ti 23.06.2015 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Nyt on ajeltu vähän testilenkkiä uusilla etupuslilla ja pakko sanoa, että fiilis on melkein kuin olisi saanut uuden auton
Ohjaus on napakka, kaarteet ja suuntavakavuus varsin hyvää luokkaa ilman, että etupää tuntuisi mitenkään kovalta. Myös pyöränkulmia on mukavampi säätää, kun ei tarvi enää lykkiä autoa pitkin tallin lattiaa, että tehty "säätö menisi perille".
Olen nyt pari tankillista ajanut kevään aikana ja kulutus on ollut hiukan päälle 13l/100km. Öljyt vaihdoin viime kesänä ja tämä ei tosiaan öljyä syö, pinta on edelleen tarkasti ylämerkissä. Moottori toimii ja vetää hienosti, ja yläkierroksilla, >4000r/min voimaa on jopa yllättävän hyvin+kivat soundit, alavääntö on aika ohut, mikä ei ole iso yllätys lyhyt iskuisessa hemikoneessa. Poikkesin aamulla myös katsastuskonttorilla, seuraava vierailu on 31.8.2016

Olen nyt pari tankillista ajanut kevään aikana ja kulutus on ollut hiukan päälle 13l/100km. Öljyt vaihdoin viime kesänä ja tämä ei tosiaan öljyä syö, pinta on edelleen tarkasti ylämerkissä. Moottori toimii ja vetää hienosti, ja yläkierroksilla, >4000r/min voimaa on jopa yllättävän hyvin+kivat soundit, alavääntö on aika ohut, mikä ei ole iso yllätys lyhyt iskuisessa hemikoneessa. Poikkesin aamulla myös katsastuskonttorilla, seuraava vierailu on 31.8.2016

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Etummaiset korin nostatallat alkoi antautua joten laitoin uudet tilalle. Varaosana ei saanut enää noita alkuperäisen näköisiä vaan nyt siellä on tuollaiset isompi kokoiset, samanlaiset oli takapäässä jo ennestään. Taas kelpaa nostella 
Säädin myös seosta hiukan rikkaammalle, muuten tasaisessa tyhjäkäynnissä tuntui hienoista vapinaa jonka ajattelin johtuvan laihan seoksen aiheuttamasta epätasaisesta palamisesta. Tulpat olikin ihan vitivalkoiset, vaikka ajo on ollut pelkkää kaupunkipyöritystä. Josko huomenna testailisi mitä vaikuttaa.

Säädin myös seosta hiukan rikkaammalle, muuten tasaisessa tyhjäkäynnissä tuntui hienoista vapinaa jonka ajattelin johtuvan laihan seoksen aiheuttamasta epätasaisesta palamisesta. Tulpat olikin ihan vitivalkoiset, vaikka ajo on ollut pelkkää kaupunkipyöritystä. Josko huomenna testailisi mitä vaikuttaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Nyt on tehty testiajot ja seosta rukattu. Käänsin alkuun rikkaammalle 10min josta seurasi tasainen tyhjäkäynti, mutta kylmäkäynti meni huonommaksi ja muutenkin koneen käytöksestä katosi jotain. Myös economy mittari tuntui viihtyvän enemmän punaisella puolella. Seuraava korjaus oli 3min takaisin ja nyt meni niin nappiin, ettei viitsi enää koskea, käy tasaisesti ja reagoi hyvin kaasuun, samoin alipainemittari tuntuu olevan kokoajan taloudellisemmalla alueella. Kävin tankkaamassa tankin täyteen niin saan mitattua onko polttoaineen kulutuksessa eroa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W126 280SE -84
Vaihdoin takapään apurungon etupuslat, koska auto tuntui välillä isommassa nopeudessa jotenkin levottomalta, erityisesti kulumaurissa ja kaistaa vaihtaessa tuntuma oli välillä epämääräinen. Vasen pusla oli tiukka menemään paikalleen, laitoin apurungon ja korin väliin jarrupalat ja nostin tunkilla, mutta auto nousi vaan edellä. Lopulta vedin sen paikalleen kiinnityspultilla niin, että jarrupalat oli taas "kovana palana" korin ja apurungon välissä estämässä ylimääräistä joustoa. Oikea puoli meni tunkilla nostaen helposti. Niitä pyöreitä kumilätkiä ei ollut korin ja apurungon välissä lainkaan ja vanhat puslat näyttää kuvan mukaisilta irroituksen jälkeen. Itse asiassa näyttivät suht hyviltä paikallaan ollessaan.
Pienessä nopeudessa auto oli miltei mukavampi ajaa vanhoilla pehmenneillä puslilla, suuremmassa vauhdissa ero on sitten huomattava uusien eduksi. Mitähän sitä seuraavaksi korjaisi
Pienessä nopeudessa auto oli miltei mukavampi ajaa vanhoilla pehmenneillä puslilla, suuremmassa vauhdissa ero on sitten huomattava uusien eduksi. Mitähän sitä seuraavaksi korjaisi

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)