W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 936
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja esukki »

Väykyn ilmastointiin vaihdettiin kompressori ja lauhdutin, molemmissa oli vuoto. Nyt puhaltaa kylmää mutta vain hanttimiehin puolelta. Kuskin puolelta lämpötila pysyy suunnilleen ulkolämpötilan suuruisena. Kokeilin laittaa närhenmunille tulevan letkun lyttyyn ettei vesi kierrä lämmityslaitteessa mutta eipä auttanut.
Olisko "Expansion valve" vikaa, millainen homma on vaihtaa?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Olisko päässin kivekset jumissa?"Savolaisittain".Purappa ne ja putsaa, voisi auttaa.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja etrade »

esukki kirjoitti: Olisko "Expansion valve" vikaa, millainen homma on vaihtaa?
Paisunta venttiili ennen höyrystintä?
Jos kompuralle tuleva paksumpi letku eli imulinja on jäätävän kylmä niin eipä tuo paisunta venttiili rikki ole.
Kuivain olis pitäny vaihtaa kun järjestelmä oli auki.
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 936
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja esukki »

Pässinkiveksille eli närhenmunille menevän letkun tukkiminenhan estää vedenkierron lämmityslaitteeseen jos närhenmunat olisi jumissa. Kun se ei auttanut niin eikös silloin vika ole muualla kuin närhenmunissa??
Kuivain on vaihdettu samalla kun kompura ja lauhdutin.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 936
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja esukki »

Miten tuo jäähdytys/lämmitys systeemi toimii?
Lämmityksen kenno ja säätö on molemmille puolille erikseen, mutta onko jäähdyttävä kenno yhteinen?
Kuvittelin ensin että sekin olisi molemmille puolille erikseen.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Jaripu65
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 11.11.2009 10:16

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja Jaripu65 »

Minulla on väykyssä myös samankaltainen vika, Autossa on automaatti-ilmastointi, eikä tuota ilmastointia ole huollettu vuosikausiin.

Minulla vain tuo vika on matkustajan puolella ja vieläpä niin, että toimii ajoittain paremmin ja välillä huonommin. Mm. eilen tuntui, että matkustajan puolelta tuli selvästi ulkoilmaa lämpimämpää ilmaa. Välillä toimii omasta mielestäni suht. ok. Olisi mukava kuulla mistä vika löytyi. Itsellä on myös tarkoitus laittaa auto pajalle, kun ehtii. Onneksi ei tuota ilmastointia vaativia ilmoja ole ollut vielä liikaa.
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 936
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja esukki »

Tarkennanpa vielä etä KESKISUUTTIMEN vasemmalta puolelta tulee ulkoilman lämpöistä (+20C) ja oikealta kylmää (8-12C).
Käpälällä kokeiltuna sama juttu näyttäis olevan kojelaudan päiden suuttimilla.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Eikös siellä ole molemmille puolille oma lämpöanturi jos toinen rikki? Automaatti_ilmastoinnin käyttöpaneelista saa luettua vikakoodit, näppäilyohjeet ja koodien selostukset löytyy kyllä täältä haulla tai googlesta.
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 936
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja esukki »

Tämä on manuaali-iklmastointi. Pitää kaivaa star:illa tiedot.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 936
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja esukki »

Tässä tiedot mitä starilla sai ulos. Paine on alhainen? Aineetko vähissä vaikka alle kuukausi aikaa viime täytöstä?

Kuva
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastointi kylmää vain toiselta puolelta

Viesti Kirjoittaja etrade »

Joko olet kokeillu esimerkiksi kädellä paksumpaa letkua joka tulee kompuralle eli imulinjaa, onko se jäätävän kylmä?

Jos nuo Starin arvot pitää paikkansa niin logPh diagrammin mukaan 5bar höyrystimes on 15astetta celsiusta eli se pitäis olla vähän pakkasen puolella jos halutaan esim 4astetta celsiusta sisälle = alle 3bar.
Huoltopainemittarilla katsotaan täytös kompuran imulinjasta tai viedään asentajalle joka on tehnyt asennukset ja käsketään tarkistaa vuotokohta sekä laittaa kuntoon.

Jos tuo 5bar on nestelinjasta niin sillä ei ole muuta merkitystä kun että tietää kylmäainetta olevan kierrossa eli täysin turha arvo.
Vastaa Viestiin