Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Pitkään on tullut seurattua GL maastureitten tarjontaa Saksassa. Nyt ois sit vihdoinkin kaikki asiat sillä mallilla että GL:n vois käydä hakeen. Oisko jollain kokemuksia autosta et mitä kannattas kattoa ja onko ollut jotain suurempia vikoja? Noin kuukauden sisällä pirssi pitäs olla koti pihalla se ois aikataulu.
Kumpi olisi parempi ostos 320 vai 420 CDI. Vuosimalli noin 2007-2008.
Kumpi olisi parempi ostos 320 vai 420 CDI. Vuosimalli noin 2007-2008.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Itse en tuosta vikatilanne osastosta pysty sanomaan mitään, mutta MB-klubin Jyväskylän jaospäälliköllä on GL, joten varmaan häneltä voisit tiedustella minkälaista elämä GL:n kanssa on.
Sen muistan, että jokunen vuosi sitten siihen etsittiin kissojen ja koirien kanssa renkaita. Joku kriteeri niissä oli sellainen, joka hyvin monessa rengaskaupassa piippas punasta. Sitten vihdoin ja viimein yksi kauppa suomesta löytyi josta löytyi hänelle mieluisat renkaat.
Se että kumpiko noista olisi parempi 320 vai 420 on taas niitä veteen piirrettyjä viivoja.
Molemmat autot saadaan toisiaan paremmiksi, jos kriteereitä vaan muutellaan.
Sinun täytyy itse tehdä päätelmät paremmuudesta, koska itsehän sinä sen myös maksat, käytät ja juotat.
Sen muistan, että jokunen vuosi sitten siihen etsittiin kissojen ja koirien kanssa renkaita. Joku kriteeri niissä oli sellainen, joka hyvin monessa rengaskaupassa piippas punasta. Sitten vihdoin ja viimein yksi kauppa suomesta löytyi josta löytyi hänelle mieluisat renkaat.
Se että kumpiko noista olisi parempi 320 vai 420 on taas niitä veteen piirrettyjä viivoja.
Molemmat autot saadaan toisiaan paremmiksi, jos kriteereitä vaan muutellaan.
Sinun täytyy itse tehdä päätelmät paremmuudesta, koska itsehän sinä sen myös maksat, käytät ja juotat.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Olenkin jo omat päätelmäni auton osalta tehnyt mutta ajattelin vielä täältä kysyä kun useasti hyviä neuvoja saanut täältä forumilta.
Toi rengas homma olikin ihan hyvä tietää niin voi vähän ennakoidan sitäkin. Jos vaikka Saksassa parempi tarjonta ni haku reissulla vois kierroksen heti matkaan ottaa.
Yhden Gl:n omistajaa olenkin jo päässyt jututtamaan ja kokemukset olivat vain positiivisia. Koeajotkin suoritettu hänen autollaan ja hieno auto oli ajella.
Mutta jos jollain jotain kerrottavaa autosta on niin mielellään niitä luen.
Toi rengas homma olikin ihan hyvä tietää niin voi vähän ennakoidan sitäkin. Jos vaikka Saksassa parempi tarjonta ni haku reissulla vois kierroksen heti matkaan ottaa.
Yhden Gl:n omistajaa olenkin jo päässyt jututtamaan ja kokemukset olivat vain positiivisia. Koeajotkin suoritettu hänen autollaan ja hieno auto oli ajella.
Mutta jos jollain jotain kerrottavaa autosta on niin mielellään niitä luen.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
GL on kokonaisuutena yksi parhaista ajamistani autoista. Se kontrasti valtavan auton ja ajamisen vaivattomuuden välillä on jotenkin kiehtovan koukuttava,tämänhän tosin jo tiedätkin;) Ajamassani autossa oli tuo v8 diesel, joten täältä ääni ehdottomasti sille jos se kerta on vaihtoehtona. Tietääkseni v8:ssa on myös vakiona enemmän kivoja varusteita (olisko ollut ainakin parempi nahka ja muistipenkit?). Varustepuolesta ylipäätään itse valkkaisin ehdottomasti kääntyvät xenonit ja ison navin peruutuskameralla. Ja värillä ei väliä kunhan on musta tummennetuilla laseilla:D Nojoo,makuasioita. Toivottavasti löydät mieluisen,onnea metsästykseen!
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Itseäni kiinnostaisi tietää onko kenelläkään GL:n omistajalla koiria.
Tämä sillä, että kuinkahan koirat pystyy hyppäämään niinkin korkean auton kyytiin...
Tämä sillä, että kuinkahan koirat pystyy hyppäämään niinkin korkean auton kyytiin...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Koiria on, GL:ää ei. Hyppää nuo koskettamatta metrin korkean palveluskoiraesteenkin yli ihan tuosta vaan, niin eiköhän GL:äänkin, josta voi sentään ottaa etutassuilla tukea.Mesedesi kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi tietää onko kenelläkään GL:n omistajalla koiria.
Tämä sillä, että kuinkahan koirat pystyy hyppäämään niinkin korkean auton kyytiin...
Eli: riippuu ratkaisevasti koirista.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
No sama vaiva mullakin. Mutta itse olen huomannut sen että välttämättä ihan kaikkialle ei meikäläisen tytöt hyppelehi vaikka kuinka käskis...tj86430 kirjoitti:Koiria on, GL:ää ei.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
GL on painava auto, ehdottomasti V8 diesel. Siinä on 700 Nm, tarvinneeko muita perusteluja.
Tämä nyt perustuu pariin lyhyehköön koeajoon sekä 320:llä että 420:llä, eli ihan mutua vaan...
Tämä nyt perustuu pariin lyhyehköön koeajoon sekä 320:llä että 420:llä, eli ihan mutua vaan...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Se on totta että auto on painava. Itse en ole päässyt testaamaan kuin 320 cdi :tä jossa oli Brabuksen viritykset. Hyvin kyllä kulki niillä tehoilla mut taitaa ollakkin aika lähellä tota 420 cdi tehoja.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Huomenna ois Saksaan lähtö. Saapa nähdä kuin poijan käy. Hyviä ehdokkaita on mutta paikan päällä näkee sit lopullisen kunnon.
Vielä kerkiäis vinkkejä lukemaan jos sellasia jollakin vielä ois. Onko kellään tietoa mitä eroja on 2006 ja 2007 mallissa kun ilmoituksissa aina mainitaan jos on 2007 malli? 2007 jotain parannusta 2006 malliseen verrattuna?
Vielä kerkiäis vinkkejä lukemaan jos sellasia jollakin vielä ois. Onko kellään tietoa mitä eroja on 2006 ja 2007 mallissa kun ilmoituksissa aina mainitaan jos on 2007 malli? 2007 jotain parannusta 2006 malliseen verrattuna?
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Haaveista tuli totta ja GL löytyi muutaman päivän etsinnän jälkeen Tuuria oli matkassa koska auto tuli myyntiin juuri seuraavana päivä kun olimme lentäneet Saksaan Dusseldorfiin. Mobilesta katsellu vaihtoehdot eivät olleetkaan ihan mitä piti.
Metallinhohto musta 320 cdi 2007 ajettu 87tkm BRABUS Chip 200kw ja 590nm. Mersun liikkeestä Baldilta Sigenistä. Kuvia laitan kun saan harjoteltua et miten...
Suurin kiitos reissun onnistumisesta kuuluu Kärkisen Mikolle!. http://www.karkinen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://crea.kuvat.fi/kuvat/IMAG0180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://crea.kuvat.fi/kuvat/IMAG0179.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://crea.kuvat.fi/kuvat/IMAG0192.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Metallinhohto musta 320 cdi 2007 ajettu 87tkm BRABUS Chip 200kw ja 590nm. Mersun liikkeestä Baldilta Sigenistä. Kuvia laitan kun saan harjoteltua et miten...
Suurin kiitos reissun onnistumisesta kuuluu Kärkisen Mikolle!. http://www.karkinen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://crea.kuvat.fi/kuvat/IMAG0180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://crea.kuvat.fi/kuvat/IMAG0179.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://crea.kuvat.fi/kuvat/IMAG0192.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Crea, Ti 03.05.2011 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Oho! Onneksi olkoon! Kyllä GL on melkoinen ökymaasturi.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Onnittelut uudesta perheenjäsenestä Nyt ku valinta on jo tehty, ja se oli tuo pienempi moottorivaihtoehto, ni lienee syytä ottaa tähänki asiaan kantaaCrea kirjoitti:Kumpi olisi parempi ostos 320 vai 420 CDI.
Tää on nyt sitte iha Esson baarissa kuultua juttua ja vailla minkäänlaista omakohtasta kokemusta, tai ees "kaverilla oli sellanen" -tietoutta, mutta eikös tuo V8 diesel oo jollain tapaa huonossa maineessa kestävyyeltään. Tosin noita ei ihan hirveesti oo yleensäkään liikenteessä, joten riittänee että yhellä on ollu jotain ongelmia, ni voiaan jo koko moottori leimata täysin sudeksi. Oisko kellään heittää parempaa käsitystä aiheesta?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Samaa olen 420 cdi kuullut myös. Eikös se oo sama mikä on ML/E 400 cdi? Ketju venyy ja säksättää? Vai onko tuo jo uudistettu tohon 2007 mennessä?
Baanalla ajeltiin sellasta 180-210km/h ja kulutus noin 1000km 13L/100km. Ei kauheen paha tollaseen menoon. Kyllä tossa potku tuntu riittää hyvin suomen teille. Baanalla ei ois haittanu vaikka ois enempi tehoja ollukki
Baanalla ajeltiin sellasta 180-210km/h ja kulutus noin 1000km 13L/100km. Ei kauheen paha tollaseen menoon. Kyllä tossa potku tuntu riittää hyvin suomen teille. Baanalla ei ois haittanu vaikka ois enempi tehoja ollukki
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Mesedesi kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi tietää onko kenelläkään GL:n omistajalla koiria.
Tämä sillä, että kuinkahan koirat pystyy hyppäämään niinkin korkean auton kyytiin...
Toi koira hyppy korkeuskin tuli testattu. Hyvin sinne kyytiin pääsee ku laskee auton alas. Jos ylä asennossa niin sit korkeus alkaa oleen liikaa. Tais olla yli 30cm mitä toi auto nousee ylös päin ala asennosta.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
On se GeeäLLä vaan komee kunnon möhkö! Meidän pikkukylän keskustassa joskus viime kesänä kruisaili vastaan, näytti että ei kadulle sovi Ja ite meinasin ajaa kyseisen möhkön keulaan, sen verta harvakseltaan noita näkyy niin pakko oli tuijottaa sit oikein kunnolla
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Meillä ollu tua GL jo vuaresta 2009 420 moottorilla(48000km) ja ei oo kylläkään kun hyvää sanottavaa koneen kestävyyrestä,joka merkillähän on nua maanantai päivän autot.tua Gl on jo toinen isomoottorinen meillä ja ekalla ajeltihin 90.000km eikä poikinu niissäkään kilometriissä(S 400 cdi).Meillä 4 isua nöffiä ja GL:ssä on paikat kahrelle ja kaks tuloo josa kaikki on mukana niin koiraperäkärryssä.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Tähän omaan aloittamaani aiheeseen on myös hyvä lopettaa Eli GL ja muut mersut lähti pihasta, kuin hauki rannasta. Ei jaksanut enää Saksalaisen laaduttomuutta, 4 tuskaista vuotta alkoi riittämään.
Pikku vikaa vähän liian paljon vai oliko auto sitten liian vanha? Eikö nämä kestää enää ku 100tkm?
Vedetään nyt pikku yhteenveto.
Hyvänä jäi mieleen:
+ Tilaa on enemmän kuin tarpeeksi ainakin 3 henkiselle perheelle.
+ Tehoja mukavasti ja kulutus hyvinkin maltillinen
+ Kulkee tiellä hienosti
+ Turvallisuus
+ Sisusta kuin uusi velä vuosien jälkeenkin
+ Maavara
Sitten oli nämä heikommat hetket. Osa luettelosta on tietenkin ihan normihuoltoja mut laitan tähän kaikki.
- Maalipinta heikko. Pieniä lakkalohkeimia ja pieniä maalin paloja tippui.
- Ikkunalistat kupli kuin 20 vuotta vanhassa autossa
- Parit letkurikot. Polttoaine ja automaattiöljyt pihalle
- Renkaat väpättää enempi tai vähempi aina. Orkkisvanteet oli ja laatu renkaat
- Alustan pompotus epätasaisella, ei hallittua vaikka ilma-alusta. Takaiskarit uusimalla hieman parani.
- Automaatin käytös ei ollut hienostunut. Pientä pätkimistä alusta loppuun. 3 kertaa öljyt vaihdettu laatikosta, noin 50 tkm välein
- Takajarrut jumitteli aina välillä. Takajarrusatulat uusittiin ja jumitus loppui.
- Takaluukun imulukko hajosi.
- Hehkuja muutama
- Akut uusittiin
- Rattiakselin napsunta
- Ohjaustehostimen käytös? Todella raskasohjaus vaikka parametrinenohjaus piti olla.
- Loppuajasta sisätilanmelu oli aikamoinen joten laakerihommia varmaan tiedossa, välystä ei kyllä ollut missään vielä.
- V6 cdi koneiden jakoketjuongelmat ovat myös jo hyvin tiedossa kaikilla joten en jäänyt niitä odottelemaan...
- Hinta/laatu ei kohtaa
- Aurauskulmat pikkasen pielessä aina
- Epävarmuus (3 kertaa jäi tielle teknisten ongelmien takia)
Pikku vikaa vähän liian paljon vai oliko auto sitten liian vanha? Eikö nämä kestää enää ku 100tkm?
Vedetään nyt pikku yhteenveto.
Hyvänä jäi mieleen:
+ Tilaa on enemmän kuin tarpeeksi ainakin 3 henkiselle perheelle.
+ Tehoja mukavasti ja kulutus hyvinkin maltillinen
+ Kulkee tiellä hienosti
+ Turvallisuus
+ Sisusta kuin uusi velä vuosien jälkeenkin
+ Maavara
Sitten oli nämä heikommat hetket. Osa luettelosta on tietenkin ihan normihuoltoja mut laitan tähän kaikki.
- Maalipinta heikko. Pieniä lakkalohkeimia ja pieniä maalin paloja tippui.
- Ikkunalistat kupli kuin 20 vuotta vanhassa autossa
- Parit letkurikot. Polttoaine ja automaattiöljyt pihalle
- Renkaat väpättää enempi tai vähempi aina. Orkkisvanteet oli ja laatu renkaat
- Alustan pompotus epätasaisella, ei hallittua vaikka ilma-alusta. Takaiskarit uusimalla hieman parani.
- Automaatin käytös ei ollut hienostunut. Pientä pätkimistä alusta loppuun. 3 kertaa öljyt vaihdettu laatikosta, noin 50 tkm välein
- Takajarrut jumitteli aina välillä. Takajarrusatulat uusittiin ja jumitus loppui.
- Takaluukun imulukko hajosi.
- Hehkuja muutama
- Akut uusittiin
- Rattiakselin napsunta
- Ohjaustehostimen käytös? Todella raskasohjaus vaikka parametrinenohjaus piti olla.
- Loppuajasta sisätilanmelu oli aikamoinen joten laakerihommia varmaan tiedossa, välystä ei kyllä ollut missään vielä.
- V6 cdi koneiden jakoketjuongelmat ovat myös jo hyvin tiedossa kaikilla joten en jäänyt niitä odottelemaan...
- Hinta/laatu ei kohtaa
- Aurauskulmat pikkasen pielessä aina
- Epävarmuus (3 kertaa jäi tielle teknisten ongelmien takia)
Viimeksi muokannut Crea, To 11.06.2015 10:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Ikävää. Minulla on n. 10. vuotta ja 300tkm Mercedes autoilua takana ja aina on vienyt perille.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Mikähän niitä akkuja joillakin syö? Mulla on 660.tkm ajettu 06 mallin Eemeli akun leimasta päätellen alkuperäisellä akulla... Webastokin, on mutta ei tietenkään automaattinen, eikä uudesta asti.markoala kirjoitti:Ikävää. Minulla on n. 10. vuotta ja 300tkm Mercedes autoilua takana ja aina on vienyt perille.
No varmaan ensi talveksi pitänee uusia
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Kerros ny vielä, ennenkuin karkaat, että mitä Fordista oot tykänny??Crea kirjoitti:Tähän omaan aloittamaani aiheeseen on myös hyvä lopettaa
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Fordi on yllättynyt positiivisesti niin kulkupuolella kuin viihtyisyydellään. Kestävyydestä en tiedä kuin 2500km matkalta ja ei oo vielä välille jättänyt
Todella hiljainen ajella ja tilava sisältä tolla Crew Cab 4D versiona. Vertailla kestää melkeen GL sisätilameluun No taitaa pikkusen tää uutuuden viehätys olla päällä. Kyllä tämä innostus vielä tuskaksi muuttuu Lavallekkin mahtuu jottain jos tarve. Säädettävä alusta on näppärä niin saa meiningin mukaan iskarit ruuvata.
Mikä parasta, autosta lähtee kunnon voimasavut Saa kapulalla säädettyä savun määrät. Soppaahan tossa sit menee reilusti mut se on sivuseikka noissa.
Perä tossa meinas pompotella ku tiukat vaihdot noilla tehoilla mut se korjaantu ProCompin traction bareilla.
Näillä mennään... Hetki sitten oli mersut pihalla ja nyt Fordi ja Volovo
Todella hiljainen ajella ja tilava sisältä tolla Crew Cab 4D versiona. Vertailla kestää melkeen GL sisätilameluun No taitaa pikkusen tää uutuuden viehätys olla päällä. Kyllä tämä innostus vielä tuskaksi muuttuu Lavallekkin mahtuu jottain jos tarve. Säädettävä alusta on näppärä niin saa meiningin mukaan iskarit ruuvata.
Mikä parasta, autosta lähtee kunnon voimasavut Saa kapulalla säädettyä savun määrät. Soppaahan tossa sit menee reilusti mut se on sivuseikka noissa.
Perä tossa meinas pompotella ku tiukat vaihdot noilla tehoilla mut se korjaantu ProCompin traction bareilla.
Näillä mennään... Hetki sitten oli mersut pihalla ja nyt Fordi ja Volovo
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
-
Viimeksi muokannut unppi, Ma 17.07.2017 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Odotella ei kannata, vaihdattaa ketjun ja kiristimen niin ei huolta pitkään aikaan.- V6 cdi koneiden jakoketjuongelmat ovat myös jo hyvin tiedossa kaikilla joten en jäänyt niitä odottelemaan...
wiimax.fi
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
unppi kirjoitti:Näissä tuntuu olevan jos jonkinmoista pikkuvikaa ja pienillä kilsoilla. Just samoja perusjuttuja et lakat hilseilee pois ja maalinpaloja lähtee.. n. 300tkm kohdalla vaihdeloota hajos. Pyörän ja kardanin laakereita meni.. Ilmapussit on aivan järkyttävän hintasia... Pienillä kilsoilla toi on aivan jäätävän hyvä ajaa. Jostain syystä 420 ei ollu lähellekkään niin hyvä ajaa mitä toi 500. Kyllähän se 420 on aika mopo vrt. 500. Ja kyllä toi bensakoneen luonne ja äänetkin on aivan huikeet vrt. cdi koneeseen. Offroad paketit noissa toimi hyvin. Mutta elektroniikan ja kaiken perhanan tingeltangelien määrä on niin valtava tämmösessä autossa et en ees halua kuvitella kun tuommoseen rupee tulemaan sähkövikoja....
Aivan jäätävän hieno auto, kunhan muistaa vaihtaa viim. 200tkm kohdalla uuteen ! Ylihinnoiteltu silti.
Onko nämäkin GL:t niitä amerikan maalla tehtyjä? Onko siellä laadunvarmistus tai alihankkija ketjussa heikkoja lenkkejä. Varsinkin maalipinnan lopputarkastus tuotantolinjalla vaatii todella tarkkaa kuria.
Edit: Wikin tietoa: Kaikki GL-sarjan autot rakennetaan Daimler AG:n tehtailla Alabamassa Yhdysvalloissa sekä Juárezissa Meksikossa. Tämä selittää paaaaljon
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Näinpä juuri ja tekniikkakin ku alkaa oleen epäluotettavaa niin mitä jää jäljelle? Hiipuva tähti. Uutena loistaa niin kirkkaasti mutta sammuu niin pian....unppi kirjoitti:Näissä tuntuu olevan jos jonkinmoista pikkuvikaa ja pienillä kilsoilla. Just samoja perusjuttuja et lakat hilseilee pois ja maalinpaloja lähtee.. n. 300tkm kohdalla vaihdeloota hajos. Pyörän ja kardanin laakereita meni.. Ilmapussit on aivan järkyttävän hintasia... Pienillä kilsoilla toi on aivan jäätävän hyvä ajaa. Jostain syystä 420 ei ollu lähellekkään niin hyvä ajaa mitä toi 500. Kyllähän se 420 on aika mopo vrt. 500. Ja kyllä toi bensakoneen luonne ja äänetkin on aivan huikeet vrt. cdi koneeseen. Offroad paketit noissa toimi hyvin. Mutta elektroniikan ja kaiken perhanan tingeltangelien määrä on niin valtava tämmösessä autossa et en ees halua kuvitella kun tuommoseen rupee tulemaan sähkövikoja....
Aivan jäätävän hieno auto, kunhan muistaa vaihtaa viim. 200tkm kohdalla uuteen ! Ylihinnoiteltu silti.
Ja olivatpa missätahansa tehtyjä niin samaa merkkiä ovat.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Hmm enpä oo koskaan ajatellu missä noi on valmistettu. Tuossa 420cdi ssä kesti hyvin lakat ja maalit vaikka oli se 300tkm ajettu. Tuossa 500.ssa alko karisee lakat jo 80tkm kohdilla. Ja toi 420 oli vielä paljon rajumassa käytössä - paljon pieniä paskasia metsäautoteitä, välillä kattoa myöten kuran ja hiekan peitossa ja semmosia polkuja mistä just offroad paketin kanssa pääs. Risut ja oksat raapinu kylkiä jne. 500:lla ei oo raaskittu asfalttitieltä juurikaan poiketa. Lähinnä "kirkkoautona" ja paljon huolellisemmalla pidolla muutenkin.
Senverran vertailukohtaa noissa, ettei ainakaan voi syyttää että lakat ois huonon huollon tai käytön takia lähteny. Laatu on vaan paskaa.
Senverran vertailukohtaa noissa, ettei ainakaan voi syyttää että lakat ois huonon huollon tai käytön takia lähteny. Laatu on vaan paskaa.
Viimeksi muokannut unppi, Pe 12.06.2015 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Niinpä, vielä kun olisi jenkkien suunnittelema kasikone niin huhhuh...Alabamassa Yhdysvalloissa sekä Juárezissa Meksikossa. Tämä selittää paaaaljon
wiimax.fi
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Minkälainen todellinen kulutus teillä ollut GL 320 cdi:ssä?
Citymaasturi-kärpänen puraisi ja mietin juuri että olisiko seuraava auto mersun GL, Audi Q7, Touareg vai X5. Ja puhun nyt suurinpiirtein vuosimalleista 2006-2009.
Tärkeimmät kriteerit olisi mahdollisimman suuri koko, hauska ajettavuus ja kohtuullinen kulutus.
Citymaasturi-kärpänen puraisi ja mietin juuri että olisiko seuraava auto mersun GL, Audi Q7, Touareg vai X5. Ja puhun nyt suurinpiirtein vuosimalleista 2006-2009.
Tärkeimmät kriteerit olisi mahdollisimman suuri koko, hauska ajettavuus ja kohtuullinen kulutus.
Re: Mersun GL maasturi, kokemuksia ja neuvoja kaivataan
Noista ei kyllä mikään ole hauska ajettava. 2007 eteenpäin oleva X5 on M-Sportilla ja aktiiviohjauksella ihan siedettävä noin isoksi autoksi.
GL selvästi huonoin ajettavuudeltaan, sellainen tunnoton lossi mutta sitten taas tiloiltaan ja näyttävyydeltään aivan eri luokkaa. Q7 ja Touareg aika lähellä toisiaan ja hyvin neutraaleja.
GL selvästi huonoin ajettavuudeltaan, sellainen tunnoton lossi mutta sitten taas tiloiltaan ja näyttävyydeltään aivan eri luokkaa. Q7 ja Touareg aika lähellä toisiaan ja hyvin neutraaleja.