x_ismo kirjoitti:etrade kirjoitti:Saksas on vasemmalla kaistalla ajo pääsäntöisesti kieletty. Tuotahan ei suomalaiset puupäät voi käsittää.
Kyllä siellä voi ajaa kunhan pitää tarpeeksi vauhtia. Mikään 250 ei tosiaan sitä ole. Joku 290 alkaa jo olla, mielellään +300 niin ei tarvitse katsella hirveästi peileihin
Harva auto tuota kulkee mutta useampi pyörä. Oma paras keskinopeus pyörällä tuli 55 minuutissa takkkauksesta seuraavaan, 234 km. Kovempaa ajamalla joutuu tankkaamaan tiheämmin ja keskinopeus laskee, joskus tankkausväli ollut 40 minuuttia ( noin 19 litraa tankkiin, ihan tyhjäksi ei uskalla päästää, siitä kun napsahtaa maksumuistutus autobaanalla).
Etradelle,samoin olen ymmärtäny,paitsi et vasen on just oikeutettu x_ipen kaltaisille,jotka haluaa liikkua nopeasti maa ajokeillaan paikast A paikkaanB
Heh,ihan tuollaisiin nopeuksiin mun ei ole rääpyä yritellä,se vain ihmetyttää et suomessa esim.tiestöt on suht kunnossa,autot paranee,mut rajoituksia vain lasketaan..voihan se olla et maassa maan tavalla tyyli on kuitenkin paras mahdollinen..
Meinaan et jos tuol päin on kolme kaistaa tukossa ja sun tarviis päästä jollekkin niist,vilkku päälle ja sieltä vain automaattisesti tulee sulle väli mihin pujahtaa,jos liikenteessä ajatusmalli on tällanen,voidaan munkin mielest antaa jonkinlaisia vapauksia liikenteeseen,suomessa jos ajat vahingos väärälle kaistalle ja tarviis päästä lähimpään sataan metriin vaihtaan kaistaa,olis oikeesti pysähdyttävä kylmästi odottaan pitkäksi aikaa et sielt jollain löytyy väärinpäin olevan lippiksen alta jonkinlaista aivotoimintaa,päästääkseen sinut ja koko taakse kertyneen jonon taas jatkamaan matkaa..ikävä todeta et monissa muissa maissa on oma napa hyvin paljon kauempana ku meillä tääl.
Sama on liikennevaloissa joista kahdelta kaistalta pääsee suoraan,mut toinen yhtyy kohta ensimmäiseen kaistaan.mitä tehdään?olet valoissa ja viereiselle kaistalle tulee auto...valot vaihtuu ja alkaa järjetön kiihdytyskilpa,et kyl tule mun edelle ainakaan,et sä mulle pärjää...
Tällasille,sanoisin,et miksiköhän ajattelisitte sellaisen kaistajärjestelyn olvan toteutettu näin???aiwan,siksi että mahdollisimman moni ehtisi vihreillä väylän toiselle puolen ja ruuhkat helpottuisi.normaali kiihdytys,jos toinen kiihdyttää sun edelle,kaistajärjestely on toiminut.jos molemmat kaistat on täynnä väylän toisella rannalla, valojen vaihtuessa punaisiksi,on se taas toteutunut,jos taas vain yhdellä kaistalla on kilometrin jono koska kuljettajat on jo tietoisia mahdollisesta kiihdytyskilpailusta ja jäävät pidemmälle kaistalle,ei suunnitelma ole toteutunut.
Paljon olis parantamisen varaa,enkä ole itsekään sen kummempi,olenhan suomalainen ja oman kulttuurimme vaalija