Auto oli huollossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
pirkkob
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 16.12.2014 16:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auto oli huollossa

Viesti Kirjoittaja pirkkob »

G280E kirjoitti:Heh,mä oon varmaan ny aika väsyny ku en tajua.."Niin, meillä oli pyörät sisällä autossa Mersun omassa pyörätelineessä???"ku en tuota w246 mallia sillai tunne ku ulkonäöltä,onkoi tää tosiaan sisältä niin iso et kaks pyörää mahtuu sisään ja vielä telineen kanssa?
tämähän meni mielenkiintoiseksi..noo jos huominen avaisi mullekkin tätä tilannetta hieman:)
Pyöräteline tulee kiinni penkkien lukitukseen, kun ne on kaadettu. Pyöristä otetaan etupyörät pois ja haarukasta kiinnitetään pyörätelineeseen. Kiekoille on oma Mersun pussi, minkä voi kiinnittää tavaratilan sivuissa oleviin lenkkeihin mukana tulevilla remmeillä. Takaoveen jää sopiva väli.
Pyörätelinehän on jo saatavilla W245-malliin ja se sama käy tähän uudempaan. Kauppiaan mukaan B-mallin takapenkki on tilavampi kuin C-mallin.
Siitä lainsäädännöstä: Onhan meillä säädöksissä, että on käytettävä lähinnä oikeanpuoleista kaistaa (kun se vaan on turvallista tjs.). Sehän on myös inssiajojen yksi hylkäystapa: Tarpeeton vasemman kaistan käyttö.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: Auto oli huollossa

Viesti Kirjoittaja G280E »

pirkkob kirjoitti: Pyöräteline tulee kiinni penkkien lukitukseen, kun ne on kaadettu. Pyöristä otetaan etupyörät pois ja haarukasta kiinnitetään pyörätelineeseen. Kiekoille on oma Mersun pussi, minkä voi kiinnittää tavaratilan sivuissa oleviin lenkkeihin mukana tulevilla remmeillä. Takaoveen jää sopiva väli.
Pyörätelinehän on jo saatavilla W245-malliin ja se sama käy tähän uudempaan. Kauppiaan mukaan B-mallin takapenkki on tilavampi kuin C-mallin.
Siitä lainsäädännöstä: Onhan meillä säädöksissä, että on käytettävä lähinnä oikeanpuoleista kaistaa (kun se vaan on turvallista tjs.). Sehän on myös inssiajojen yksi hylkäystapa: Tarpeeton vasemman kaistan käyttö.

Tätä en tiennytkään,todella fiksua :thumbup: parempi voida pitää pyörät sisäl autos,ku esim. katol.kiitos infosta..Saksassa motareilla suositus käyttää kahta oikeanpuoleista kaistaa ensisijaisesti :)
W163 400 cdi
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Auto oli huollossa

Viesti Kirjoittaja etrade »

Saksas on vasemmalla kaistalla ajo pääsäntöisesti kieletty. Tuotahan ei suomalaiset puupäät voi käsittää.
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Auto oli huollossa

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

etrade kirjoitti:Saksas on vasemmalla kaistalla ajo pääsäntöisesti kieletty. Tuotahan ei suomalaiset puupäät voi käsittää.
Kyllä siellä voi ajaa kunhan pitää tarpeeksi vauhtia. Mikään 250 ei tosiaan sitä ole. Joku 290 alkaa jo olla, mielellään +300 niin ei tarvitse katsella hirveästi peileihin :D
Harva auto tuota kulkee mutta useampi pyörä. Oma paras keskinopeus pyörällä tuli 55 minuutissa takkkauksesta seuraavaan, 234 km. Kovempaa ajamalla joutuu tankkaamaan tiheämmin ja keskinopeus laskee, joskus tankkausväli ollut 40 minuuttia ( noin 19 litraa tankkiin, ihan tyhjäksi ei uskalla päästää, siitä kun napsahtaa maksumuistutus autobaanalla).
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: Auto oli huollossa

Viesti Kirjoittaja G280E »

x_ismo kirjoitti:
etrade kirjoitti:Saksas on vasemmalla kaistalla ajo pääsäntöisesti kieletty. Tuotahan ei suomalaiset puupäät voi käsittää.
Kyllä siellä voi ajaa kunhan pitää tarpeeksi vauhtia. Mikään 250 ei tosiaan sitä ole. Joku 290 alkaa jo olla, mielellään +300 niin ei tarvitse katsella hirveästi peileihin :D
Harva auto tuota kulkee mutta useampi pyörä. Oma paras keskinopeus pyörällä tuli 55 minuutissa takkkauksesta seuraavaan, 234 km. Kovempaa ajamalla joutuu tankkaamaan tiheämmin ja keskinopeus laskee, joskus tankkausväli ollut 40 minuuttia ( noin 19 litraa tankkiin, ihan tyhjäksi ei uskalla päästää, siitä kun napsahtaa maksumuistutus autobaanalla).
Etradelle,samoin olen ymmärtäny,paitsi et vasen on just oikeutettu x_ipen kaltaisille,jotka haluaa liikkua nopeasti maa ajokeillaan paikast A paikkaanB :wink:

Heh,ihan tuollaisiin nopeuksiin mun ei ole rääpyä yritellä,se vain ihmetyttää et suomessa esim.tiestöt on suht kunnossa,autot paranee,mut rajoituksia vain lasketaan..voihan se olla et maassa maan tavalla tyyli on kuitenkin paras mahdollinen..
Meinaan et jos tuol päin on kolme kaistaa tukossa ja sun tarviis päästä jollekkin niist,vilkku päälle ja sieltä vain automaattisesti tulee sulle väli mihin pujahtaa,jos liikenteessä ajatusmalli on tällanen,voidaan munkin mielest antaa jonkinlaisia vapauksia liikenteeseen,suomessa jos ajat vahingos väärälle kaistalle ja tarviis päästä lähimpään sataan metriin vaihtaan kaistaa,olis oikeesti pysähdyttävä kylmästi odottaan pitkäksi aikaa et sielt jollain löytyy väärinpäin olevan lippiksen alta jonkinlaista aivotoimintaa,päästääkseen sinut ja koko taakse kertyneen jonon taas jatkamaan matkaa..ikävä todeta et monissa muissa maissa on oma napa hyvin paljon kauempana ku meillä tääl.
Sama on liikennevaloissa joista kahdelta kaistalta pääsee suoraan,mut toinen yhtyy kohta ensimmäiseen kaistaan.mitä tehdään?olet valoissa ja viereiselle kaistalle tulee auto...valot vaihtuu ja alkaa järjetön kiihdytyskilpa,et kyl tule mun edelle ainakaan,et sä mulle pärjää...
Tällasille,sanoisin,et miksiköhän ajattelisitte sellaisen kaistajärjestelyn olvan toteutettu näin???aiwan,siksi että mahdollisimman moni ehtisi vihreillä väylän toiselle puolen ja ruuhkat helpottuisi.normaali kiihdytys,jos toinen kiihdyttää sun edelle,kaistajärjestely on toiminut.jos molemmat kaistat on täynnä väylän toisella rannalla, valojen vaihtuessa punaisiksi,on se taas toteutunut,jos taas vain yhdellä kaistalla on kilometrin jono koska kuljettajat on jo tietoisia mahdollisesta kiihdytyskilpailusta ja jäävät pidemmälle kaistalle,ei suunnitelma ole toteutunut.
Paljon olis parantamisen varaa,enkä ole itsekään sen kummempi,olenhan suomalainen ja oman kulttuurimme vaalija :(
W163 400 cdi
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Auto oli huollossa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

x_ismo kirjoitti:
etrade kirjoitti:Saksas on vasemmalla kaistalla ajo pääsäntöisesti kieletty. Tuotahan ei suomalaiset puupäät voi käsittää.
Kyllä siellä voi ajaa kunhan pitää tarpeeksi vauhtia. Mikään 250 ei tosiaan sitä ole. Joku 290 alkaa jo olla, mielellään +300 niin ei tarvitse katsella hirveästi peileihin :D
Harva auto tuota kulkee mutta useampi pyörä. Oma paras keskinopeus pyörällä tuli 55 minuutissa takkkauksesta seuraavaan, 234 km. Kovempaa ajamalla joutuu tankkaamaan tiheämmin ja keskinopeus laskee, joskus tankkausväli ollut 40 minuuttia ( noin 19 litraa tankkiin, ihan tyhjäksi ei uskalla päästää, siitä kun napsahtaa maksumuistutus autobaanalla).
Ainoa vaan, että siellä pääsee (ainakin päiväsaikaan) hyvin harvoin ajamaan yli 200km/h. Ja silloin kun mittarissa on esim. 220, on ohittamaan pyrkijöitä jo todella harvassa. Melkein väittäisin, että viimeisen 20tkm aikana Saksan motareilla en ole nähnyt kuin ehkä yhden tai kaksi autoa, joilla vauhti on ollut yli 250. Pyöriäkin yhden käden sormilla laskettavan määrän.

Useamman sadan kilsan pätkälle ei kyllä yli 140km/h keskinopeutta juurikaan saa (edelleenkin päiväsaikaan) edes ilman tankkauksia.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Auto oli huollossa

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Samaa mieltä tj86430 kanssa . Päivä aikaan liikkunut 0730-2300 välillä ja kyllä on aika pieniä ne hetket kun voi lappu lattiassa ajaa . Toista se oli esim 90 luvun alussa mutta silloin se 200kin oli todella kovaa vauhtia .
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Auto oli huollossa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Heti jos on liikennettä, on turha yrittää mitään ihmeempää. Kyllä sen nopeuden hetkeksi saa kahteensataan nostettua, mutta kohta on joku edessä tai tulee 120 rajoitus, puolalainen rekka ohittaa tms. Viime kesänä Itä-Saksassa Berliinistä Dresdeniin ajaessa pääsi aika pitkään ajamaan yli kahtasataa, kun joku Mondeo painosti. :) Sanoisin, että sellainen liikenteen rytmiin sopiva 130-140 on hyvä marssinopeus.
Vastaa Viestiin