
http://www.autoevolution.com/news/2016- ... 95880.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse sain auton helmikuussa eikä paljoa tullut ikkunoita auottua talvikeleillä, ensimmäisillä lämpimillä kun sitten avasin kuljettajan ikkunan ja suljin uudestaan siihen ilmestyi tämä samainen suhinaääni. Aluksi luulin että ikkuna ei mennyt kunnolla kiinni, ero oli sen verran suuri.el_ucca kirjoitti:Etuovien yläosista tulevaa tuulen suhinaa ei olla saatu kuriin. Ensin vaihdettiin kuljettajan peili, joka oli asennettu tehtalla hieman pieleen (yleinen ongelma) Sitten tiivisteet käsiteltiin ja kolmannella kerralla tehtaalla huonosti asennettu kuljettajan ovi säädettiin kohdalleen. Nuo ovat vähän parantaneet tilannetta, mutta eivät poistaneet ongelmaa. Tästä yleisestä ongelmasta löytyy paljon juttua hakusanoilla "w205 wind noise"ennentauti kirjoitti:Onko muilla W205 omistajilla, ollut vikoja? Itse hämmästelen entisenä Vag/ Audin moninkertaisena omistajana että missä uuden mallin viat on?
Kunhan jaksan, niin vien auton vielä etuovien tiivisteiden vaihtoon.
Toinen ongelma oli rätisevät/sirisevät ambient valaistuksen valolistat etuovissa. Tämä ongelma korjattiin huollossa.
Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen Huollon toimintaan Tampereen lielahden Vehossa.
Auton suurimmat ongelmat tuntuvat olevan tuollaista tehtaan huolimattomuutta. Vastaan on tullut ainakin peilejä, ovia, takavaloja(ehkä vaan amerikassa tehdyissä) ja polttoainetankin luukkuja, jotka on asennettu vinoon tai muuten pieleen. Nämä ovat kaikki olleen yleisiä vikoja, ei yksittäistapauksia.
Millä koneella sun autos on?W205 kirjoitti:Muutama viiko sitten syttyi keltainen moottorin vika valo. Ei kun soittamaan 24 tunnin päivystykseen. Katsoin numeron huoltovihosta ja soittelin parin tunnin ajan numeroon johon ei vastattu. Ihmettelin miksi ei vastaa , joten menin nettiin ja katsoin numeron.Aivan eri numero kuin huoltovihossa. Nyt jo vastattiin heti ja kerroin asiani. Nainen toisessa päässä kyseli tietoja ja ongelmasta. Sanoi, ettähuoltomies soittaa kohta. Huom. kello oli 21.15 kun soitin. Heti pirisi puhelin ja kaveri kysyi, että olet soittanut.Kerroin mikä oli ongelma ja kaveri sanoi, että tää on yksityinen puhelin (eli se väärä numero).Kerroin mistä sain numeron ja kaveri kiitti kovasti ja sanoi soittavansa Vehoon aamulla. Hetken päästäsoitti huolto mies ja kyseli, että voisinko ajaa Vehoon Pitäjänmäelle. Ajoin sinne ja kaveri luki vikakoodit. Diagnoosi, viallinen NOX anturi. Ei kun tilaamaan sellainen. Hyvä tuuri oli se, että Lommilan varastoon oli aamulla tullut 7 kappaletta antureita. (onkohan tehdas antanut ohjeet, että saattaa mennä rikki). 40 minuutin kuluttua anturi tuotiin ja laitettiin kiinni autoon. Testattiin vielä , että ei tule vikakoodeja. Kotiin lähdin kello 23.55. Mielestäni oli todella hyvä palvelu. Autollani oli ajettu n.11000 km.
Mukava, että jollain on tämmönenkin asenneW205 kirjoitti:Muutama viiko sitten syttyi keltainen moottorin vika valo. Ei kun soittamaan 24 tunnin päivystykseen. Katsoin numeron huoltovihosta ja soittelin parin tunnin ajan numeroon johon ei vastattu. Ihmettelin miksi ei vastaa , joten menin nettiin ja katsoin numeron.Aivan eri numero kuin huoltovihossa. Nyt jo vastattiin heti ja kerroin asiani. Nainen toisessa päässä kyseli tietoja ja ongelmasta. Sanoi, ettähuoltomies soittaa kohta. Huom. kello oli 21.15 kun soitin. Heti pirisi puhelin ja kaveri kysyi, että olet soittanut.Kerroin mikä oli ongelma ja kaveri sanoi, että tää on yksityinen puhelin (eli se väärä numero).Kerroin mistä sain numeron ja kaveri kiitti kovasti ja sanoi soittavansa Vehoon aamulla. Hetken päästäsoitti huolto mies ja kyseli, että voisinko ajaa Vehoon Pitäjänmäelle. Ajoin sinne ja kaveri luki vikakoodit. Diagnoosi, viallinen NOX anturi. Ei kun tilaamaan sellainen. Hyvä tuuri oli se, että Lommilan varastoon oli aamulla tullut 7 kappaletta antureita. (onkohan tehdas antanut ohjeet, että saattaa mennä rikki). 40 minuutin kuluttua anturi tuotiin ja laitettiin kiinni autoon. Testattiin vielä , että ei tule vikakoodeja. Kotiin lähdin kello 23.55. Mielestäni oli todella hyvä palvelu. Autollani oli ajettu n.11000 km.
Ilmeisesti näissä uudemmissakin bensa-koneissa sama nox-anturi sirkus jatkuu? Omassa 35ocgi:ssä(-07) noita antureita vaihdettu 2kpl ja vikavalo palaa edelleen...ilmeisesti joku muu anturi sitte vittuilee. Niitä on yhteensä 8kpl joten kait ne pitäis kaikki vaihtaa...120€/kplW205 kirjoitti:Autoni on C 200 bensa. On kohta vuoden ikäinen. Onhan tässä ollut yks takaisinkutsu, CD ei toiminut, ajettiin uusi softa ja toimi taas. Akun kanssa ongelmia ja sai taistella, jotta olisi saanut uuden. Sain kuitenkin.Molemmista avaimista olivat paristot loppu puolessa vuodessa. Onhan tässä ollut luvattoman monta ongelmaa. Näyttää se Mersukin olevan ihan tavallinen auto. Toki paljon hintavampi. Tää on eka auto mulla, jossa on ollut näin paljon huolia. Jollei oteta vaimon Golfia mukaan laskuihin. Bemareissani ei ole ollut ongelmia näin paljon yhteensäkään. Niitä ollut 4 kpl.Ja vaimolla 3 kpl. Näyttää siltä, että autot tuodaan ulos tehtaasta asiakkaiden testattaviksi. Katsotaan miten matka jatkuu Mersussa.
Vai on niitä ollut jo aikaisemminkin näitä nox anturi ongelmia.Haipoja näyttävät olevan sinulle. Minun anturini hinta oli n.740€. Eli hinnat ovat nousseet ja reilusti. Onkohan sillä mitään tekemistä kun ajan pääasiassa lyhyttä ajoa. N.5 kilsaa edestakaisin. Viikottain sit tulee 32km edestakasin matkaa, joten eihän paikat ehdi edes lämmetä. Tekis varmaan hyvää käydä välillä heittämässä pitempiä matkoja.tuomkiti81 kirjoitti:Ilmeisesti näissä uudemmissakin bensa-koneissa sama nox-anturi sirkus jatkuu? Omassa 35ocgi:ssä(-07) noita antureita vaihdettu 2kpl ja vikavalo palaa edelleen...ilmeisesti joku muu anturi sitte vittuilee. Niitä on yhteensä 8kpl joten kait ne pitäis kaikki vaihtaa...120€/kplW205 kirjoitti:Autoni on C 200 bensa. On kohta vuoden ikäinen. Onhan tässä ollut yks takaisinkutsu, CD ei toiminut, ajettiin uusi softa ja toimi taas. Akun kanssa ongelmia ja sai taistella, jotta olisi saanut uuden. Sain kuitenkin.Molemmista avaimista olivat paristot loppu puolessa vuodessa. Onhan tässä ollut luvattoman monta ongelmaa. Näyttää se Mersukin olevan ihan tavallinen auto. Toki paljon hintavampi. Tää on eka auto mulla, jossa on ollut näin paljon huolia. Jollei oteta vaimon Golfia mukaan laskuihin. Bemareissani ei ole ollut ongelmia näin paljon yhteensäkään. Niitä ollut 4 kpl.Ja vaimolla 3 kpl. Näyttää siltä, että autot tuodaan ulos tehtaasta asiakkaiden testattaviksi. Katsotaan miten matka jatkuu Mersussa.
No Seinäjoella autokorjaamo Koskisella ainaki sanottiin, että varsinkin jos auto käy paljon tyhjäkäynnillä niin se voisi olla yks tekijä noiden anturien hajoamiseen. Toki voihan se lyhyt ajokin vaikuttaa? Mulle vaihdettiin starin näyttämät 2 anturia. Pari päivää ajoa ja vikavalo taas syttyi...sillon näytti taas eri anturia. Siitälähtien olen antanut valon palaa ja nollanu koodit vaan katsastukseen.W205 kirjoitti:Vai on niitä ollut jo aikaisemminkin näitä nox anturi ongelmia.Haipoja näyttävät olevan sinulle. Minun anturini hinta oli n.740€. Eli hinnat ovat nousseet ja reilusti. Onkohan sillä mitään tekemistä kun ajan pääasiassa lyhyttä ajoa. N.5 kilsaa edestakaisin. Viikottain sit tulee 32km edestakasin matkaa, joten eihän paikat ehdi edes lämmetä. Tekis varmaan hyvää käydä välillä heittämässä pitempiä matkoja.tuomkiti81 kirjoitti:Ilmeisesti näissä uudemmissakin bensa-koneissa sama nox-anturi sirkus jatkuu? Omassa 35ocgi:ssä(-07) noita antureita vaihdettu 2kpl ja vikavalo palaa edelleen...ilmeisesti joku muu anturi sitte vittuilee. Niitä on yhteensä 8kpl joten kait ne pitäis kaikki vaihtaa...120€/kplW205 kirjoitti:Autoni on C 200 bensa. On kohta vuoden ikäinen. Onhan tässä ollut yks takaisinkutsu, CD ei toiminut, ajettiin uusi softa ja toimi taas. Akun kanssa ongelmia ja sai taistella, jotta olisi saanut uuden. Sain kuitenkin.Molemmista avaimista olivat paristot loppu puolessa vuodessa. Onhan tässä ollut luvattoman monta ongelmaa. Näyttää se Mersukin olevan ihan tavallinen auto. Toki paljon hintavampi. Tää on eka auto mulla, jossa on ollut näin paljon huolia. Jollei oteta vaimon Golfia mukaan laskuihin. Bemareissani ei ole ollut ongelmia näin paljon yhteensäkään. Niitä ollut 4 kpl.Ja vaimolla 3 kpl. Näyttää siltä, että autot tuodaan ulos tehtaasta asiakkaiden testattaviksi. Katsotaan miten matka jatkuu Mersussa.
Kovasti toki katsojan silmässä ja katselusuunnasta riippuvainen.jesuu kirjoitti:perä on ihan kauhee coupessa,
Farmari on aina ruma merkistä ja mallista riippumattaisalmela kirjoitti:Farmari näyttää pysyvän tyylikkäimpänä 205-mallina
Mene veholle tilaamaan mersu, eiköhän sieltä saa viimeisimmät palikat valittuamanonyymi kirjoitti:Vähän outoa että Mersun sivuilla ei ole vieläkään kunnolista konfiguraattoria vaikka W205-malli on ollut jo yli vuoden markkinoilla. Farmarimallia ei pysty ollenkaan konfiguroimaan Suomen sivustolla. Jos vertaa esim. BMW:n sivuihin, niin aika nopeasti tulee kaikki mallit ja moottorit konfiguraattoriin.
Tuo on kyllä naurettavaa nykyaikana. Volvolla samaa meininkiä, konfiguraattorissa lukenut ties kuinka kauan "Uudistamme palvelua". Muistan kun uusi Audi A6 tuli, niin audin sivuilla piti kauan aikaa itse syöttää lisävarusteiden hinnat käsin sivustolla olevaan laskuriin.manonyymi kirjoitti:Vähän outoa että Mersun sivuilla ei ole vieläkään kunnolista konfiguraattoria vaikka W205-malli on ollut jo yli vuoden markkinoilla. Farmarimallia ei pysty ollenkaan konfiguroimaan Suomen sivustolla. Jos vertaa esim. BMW:n sivuihin, niin aika nopeasti tulee kaikki mallit ja moottorit konfiguraattoriin.
Onko c200diesel nyt Renun vai Mersun koneella? Jostain netin syövereistä sain käsityksen, että automaatin kanssa mersun oma kone ja manuaalin kanssa renun kone??Sharedoc kirjoitti:Nyt alkaa AMG- edition myötä C205-koppainen jo näyttämään sellaiselta että sillä kehtaisi ajaa. Mikähän näissä on edullisin mersun omalla koneella oleva malli, siis ei näitä rellu/nissan viritelmiä?
Leggehän vastasi tuohon edellä olevaan kysymykseen heti seuraavassa viestissä. Laitetaan nyt vielä tähän se "Jos dieselin haluat, niin C220. Halvimmalla saat tietysti bensalla liikkuvan C160:n. " C200 on siis Renaultin tekele ja C220:stä ylöspäin Mersun tekeleitä.JP74 kirjoitti:Onko c200diesel nyt Renun vai Mersun koneella? Jostain netin syövereistä sain käsityksen, että automaatin kanssa mersun oma kone ja manuaalin kanssa renun kone??Sharedoc kirjoitti:Nyt alkaa AMG- edition myötä C205-koppainen jo näyttämään sellaiselta että sillä kehtaisi ajaa. Mikähän näissä on edullisin mersun omalla koneella oleva malli, siis ei näitä rellu/nissan viritelmiä?
B:n 180:ssä on noin.JP74 kirjoitti:Sharedoc kirjoitti:Nyt alkaa AMG- edition myötä C205-koppainen jo näyttämään sellaiselta että sillä kehtaisi ajaa. Mikähän Jostain netin syövereistä sain käsityksen, että automaatin kanssa mersun oma kone ja manuaalin kanssa renun kone??
"B:ssä oli" vaiko "B:ssä on"? Mitenkäs tuo menee kun facelift hinnastossa sekä 160 CDI että 180 CDI on molemmat 1461 kuution koneella manuaalina ja automaattina?taky kirjoitti:
B:n 180:ssä on noin.