Forumilaiset hox!
1,8 litran ruiskubensakone MB 4D SEDAN 190E vm. 1992. Vaihdettu tulpat, johdot, pyörijä ja virranjakajan kansi ja laturin säädin.
Kylmänä käynnistyy, ei käy tyhjäkäynnillä, laitoin piuhavirityksen väliprikaksi. Huutakoot kierroksia, jos muuten alkaisi toimimaan. Käytin ja ajoin pihalla 10 minuuttia 80-asteeseen moottorin, jotta näen bensapumpun antavan bensaa, ja annoin sammua. Ei lähe lämpimänä käyntiin, puolalle tulee kuitenkin virtaa noin 10 volttia, voisi kipinäpuoli olla ok.
Kaivoin bensapumpun releboksin esiin ja avasin, releen koskettimet puhtaat ja liikkuu ja kaikki päällisin puolin mutikan sisällä ok.
Mystinen vika, ilmeisesti ei anna bensaa lämpimänä, miksi? Olisin kiitollinen neuvoista !!
190E bensamersu lämpinä ei käynnisty, vika löytyi!
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
190E bensamersu lämpinä ei käynnisty, vika löytyi!
Viimeksi muokannut makemurtaja, Pe 05.06.2015 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: 190E bensamersu lämpinä ei käynnisty, apuva !!
onko vika ilmestyny itestään
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: 190E bensamersu lämpinä ei käynnisty, apuva !!
Terve, periaatteessa kyllä. Ostin bensamersun kk sitten ja olen ajanut sillä n. 500 km.
Ajoin sateella useita päiviä, kun auto alkoi nykimään eikä käynyt tyhjäkäynnillä, lähti kuitenkin hyvin käyntiin. Sitten oli sateessa yön yli parkkipaikalla ja lähti kylmänä käyntiin, kävi kehnosti eikä tyhjäkäyntiä ollenkaan. Lämpimänä ei lähde käyntiin.
Huoltokirjasta näen, että vuosi sitten on vaihdettu tulpat ja tulpanjohdot ja tälle keväälle öljyt suodattimineen. Vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän. Auto käynnistyy edelleen aamukylmänä, lämpimänä ei. Puolalle tulee jännite kymmenisen volttia.
Kiinnostaisi, jos olisi antaa korjausvinkkejä ja erityisesti varaosa-autot. Pahoin pelkään, että vika on lambda-anturi tai katalysaattori -sektorilla.
Ajoin sateella useita päiviä, kun auto alkoi nykimään eikä käynyt tyhjäkäynnillä, lähti kuitenkin hyvin käyntiin. Sitten oli sateessa yön yli parkkipaikalla ja lähti kylmänä käyntiin, kävi kehnosti eikä tyhjäkäyntiä ollenkaan. Lämpimänä ei lähde käyntiin.
Huoltokirjasta näen, että vuosi sitten on vaihdettu tulpat ja tulpanjohdot ja tälle keväälle öljyt suodattimineen. Vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän. Auto käynnistyy edelleen aamukylmänä, lämpimänä ei. Puolalle tulee jännite kymmenisen volttia.
Kiinnostaisi, jos olisi antaa korjausvinkkejä ja erityisesti varaosa-autot. Pahoin pelkään, että vika on lambda-anturi tai katalysaattori -sektorilla.
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: 190E bensamersu lämpinä ei käynnisty, vika löytyi !!
Aloitin vian systemaattisen etsinnän irroittamalla ilmanputsarin peltitötsän. Ja niinhän siinä taas kävi, että hain vikaa liian vaikeasti! Jäähdyttäjästä lukien ensimmäinen ja toinen suihku vuoti bensaa ja se näkyi selvästi.
Kiinnitys oli poikasilta sormin tehty, mutterien kiristystä ei ollenkaan. Avasin osat, irroitin ja puhdistin ja kasasin, ja auto käynnistyi lämpimänäkin hyvin. Ajoin koeajon ja totesin ettei nyji/pätki käynti. Viisas järjestelmä kun ei anna polttaa autoa.
Kustannus tälle rempalle oli uusi virranjakajan kansi ja pyörijä lähetyssaarnaaja, 37€ ei paha. Ja nehän ovat osia, jotka kannattaakin vaihtaa silloin tällöin, näköjään huoltokirjan mukaan 7 vuotta sitten viimeksi.
Projekti jatkuu maalipintojen korjaamisella.
Kiinnitys oli poikasilta sormin tehty, mutterien kiristystä ei ollenkaan. Avasin osat, irroitin ja puhdistin ja kasasin, ja auto käynnistyi lämpimänäkin hyvin. Ajoin koeajon ja totesin ettei nyji/pätki käynti. Viisas järjestelmä kun ei anna polttaa autoa.
Kustannus tälle rempalle oli uusi virranjakajan kansi ja pyörijä lähetyssaarnaaja, 37€ ei paha. Ja nehän ovat osia, jotka kannattaakin vaihtaa silloin tällöin, näköjään huoltokirjan mukaan 7 vuotta sitten viimeksi.
Projekti jatkuu maalipintojen korjaamisella.
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.