-92 400SE m119 koneella, mittari lukema on 185tkm johon nyt kukaan täyspäinen ei usko, todellisuus on ehkä jotain +400tkm, YllätysYllätys, mitään huoltokirjoja ei ole.
Öljyn pinta on ylämerkissä ja kone on kuuma niin tyhjäkäynnillä öljynpaine mittari on just 1bar viivalla ja ajossa kun painaa kaasun pohjaan niin mittari tippuu nolliin ja öljynpainevalo syttyy, Autoa ei ole katsastettu kun päästöistä ei ole mennyt läpi.
Pakoputki vuotaa aika reilusti ja sekin ihmetyttää miten päästöjä on voitu edes yrittää mitata,
Mistään huolloista ei ole yhtään mitään tietoa ja aika ohkaiselta öljy näyttää tikusta katottuna,
Takalaatikossa oli 5w40 purkki joten sellaista sinne on ainakin lisätty. joten ne ja suodatin tietty pitää ensin vaihtaa, Monta muuta hommaa ennenkuin voi yrittää katsastusta,
Mitä MoottoriÖljyä tällaiseen kannattaisi laittaa? onko tässä koneessa öljyn suodattimessa o-renkaita joita kannattaisi samalla vaihtaa kuten OM60x koneissa? Mitä muuta kannattaisi täyshuollon yhteydessä vaihtaa?
w140 moottoriöljyt jne.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
w140 moottoriöljyt jne.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Re: w140 moottoriöljyt jne.
M119 öljynpaine 1bar tyhjäkäynnillä kuumana on ihan ok. Kierroksilla lukeman tulisi heti nousta ja pystytellä 3:ssä ajaessa. Kuvauksesi vihjaa mittarin anturiin, joka on tavallisempi vika näissä. Öljylaatu on MB 229.3. Esimerkiksi 2x4l Teboil Gold S 10W-40 maksaa kohtuulliset 40e marketeissa. Suodattimen mukana tulee o-rengas, esim. Wix WL7243.
M119 on hyvämaineinen ja pystyy korkeisiin km-lukemiin ilman isompia remontteja.
M119 on hyvämaineinen ja pystyy korkeisiin km-lukemiin ilman isompia remontteja.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Re: w140 moottoriöljyt jne.
Kiitti neuvoista, Teboil 10w40 laitoin ja mittarin mukaan tyhjäkäynnillä kuumana on liki 2bar painetta, ei räklätä nostajat juurikaan kylmänä eikä syty ö-paine valokaan enää,
Aika rikkaalla käy jostain syystä, edellisen omistajan mukaan mitään vika koodeja ei ole ja sytkäpuolen osat on kuulemma myös vaihdettu, Hiukan epätasaisesti käy tyhjäkäyntiä, Moottorissa on hyvä henki kyllä. Voikohan ilmamäärä mittari aiheuttaa tämän?
Aika rikkaalla käy jostain syystä, edellisen omistajan mukaan mitään vika koodeja ei ole ja sytkäpuolen osat on kuulemma myös vaihdettu, Hiukan epätasaisesti käy tyhjäkäyntiä, Moottorissa on hyvä henki kyllä. Voikohan ilmamäärä mittari aiheuttaa tämän?
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Re: w140 moottoriöljyt jne.
Voi.
Tai lambda-anturit.
Tai lambda-anturit.
Re: w140 moottoriöljyt jne.
Mainiota, että öljynpaineet tulivat kuntoon
Mika.T on kokenut M119/120-velho, mutta luulisi lambda-viankin heittävän vikakoodin. Perinteisillä jakajilla varustetun M119:n tavallisin käyntivika on joko ikääntyneet sytytysjohdot tai kosteutta virranjakajissa. Eli niiden tutkailusta kannattaa aloittaa vianetsintä. Autossasi ei kai vielä ole Motronic-ruisku ja suorasytytys?
Mika.T on kokenut M119/120-velho, mutta luulisi lambda-viankin heittävän vikakoodin. Perinteisillä jakajilla varustetun M119:n tavallisin käyntivika on joko ikääntyneet sytytysjohdot tai kosteutta virranjakajissa. Eli niiden tutkailusta kannattaa aloittaa vianetsintä. Autossasi ei kai vielä ole Motronic-ruisku ja suorasytytys?