W124:n konepellinvaijeri
W124:n konepellinvaijeri
Mikä olisi inhimillisin tapa vaiaa lankkuun konepellinvaijeri? Sisältä otin jo sen oranssisalvan irti mutta en velä vetänyt vanhaa vaijeria pois kun aattelin,että hyvä solmita naru jompaan kumpaan päähän vaijeria ja vasta sitten poistaa se. Kumpaan päähän vaijeria se naru on viisain sitoa vai jokin muu konsti? Ei viittis purkaa sitä sulakekoteloa millään edestä jos vaan narukonsti toimii, läpivienti paljekumi tosin näyttää melko ahtaalta.
Re: W124:n konepellinvaijeri
Tuotaniinniin,
en ole itse tuota hommaa kokeillut, mutta pari juttua:
- Jos siitä läpivientikumista vetää jotakin läpi, niin luontainen suunta kai olisi kabiinista konehuoneeseen päin, kun se on niin päin silleen suppilomainen
- Sulakerasiasta saa muutaman ruuvin avaamalla irti sen kehyksen, jossa kansi on kiinni. Sillä saa varmaan ainakin vähän lisää tilaa, vaikka runko paikalleen jääkin
- Itse olen jotakin johtoja laittanut sulakerasian vieressä olevasta läpivientikumista (josta ilmeisesti siis se vaijerikin menee, kun en nyt tarkalleen ulkoa muista), ja ei se mitenkään ihmeellinen temppu ole ollut. Helpottaa tietty, jos myös se mittariston alapuolella oleva verhoilupaneeli kaikkineen on pois, eikä pelkästään avauskahva. Silloin sinne pääsee kyllä jo ihan kohtuudella käsiksi.
- Vaan eihän sitä mikään estä kokeilemasta narusysteemilläkin. Silleen jos tekisin, niin teippaisin narun vaijerin kuoren reunaan niin, ettei siihen tule mitään paksuja solmuja tai muita esteitä. Tai jättäisin kokonaan narun pois ja teippaisin uuden vaijerin vanhaan vaijeriin ja ei muuta kuin kokeilemaan, miten hyvin se onnistuu niin.
en ole itse tuota hommaa kokeillut, mutta pari juttua:
- Jos siitä läpivientikumista vetää jotakin läpi, niin luontainen suunta kai olisi kabiinista konehuoneeseen päin, kun se on niin päin silleen suppilomainen
- Sulakerasiasta saa muutaman ruuvin avaamalla irti sen kehyksen, jossa kansi on kiinni. Sillä saa varmaan ainakin vähän lisää tilaa, vaikka runko paikalleen jääkin
- Itse olen jotakin johtoja laittanut sulakerasian vieressä olevasta läpivientikumista (josta ilmeisesti siis se vaijerikin menee, kun en nyt tarkalleen ulkoa muista), ja ei se mitenkään ihmeellinen temppu ole ollut. Helpottaa tietty, jos myös se mittariston alapuolella oleva verhoilupaneeli kaikkineen on pois, eikä pelkästään avauskahva. Silloin sinne pääsee kyllä jo ihan kohtuudella käsiksi.
- Vaan eihän sitä mikään estä kokeilemasta narusysteemilläkin. Silleen jos tekisin, niin teippaisin narun vaijerin kuoren reunaan niin, ettei siihen tule mitään paksuja solmuja tai muita esteitä. Tai jättäisin kokonaan narun pois ja teippaisin uuden vaijerin vanhaan vaijeriin ja ei muuta kuin kokeilemaan, miten hyvin se onnistuu niin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124:n konepellinvaijeri
Teippi ei välttämättä kestä mutta on muitakin keinoja varmasti esim. kutiste sukka joka yltää tarpeeksi etäs ja molempien päälle ja terävät reunatkin jää pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124:n konepellinvaijeri
Eikös se vaijeri ole pelkkä teräslanka joka on suojuksensa sisällä koko matkan konepellin lukkoon asti? Niin ainakin muistaisin kun just toissapäivänä oli kojelaudan alamuovi sylissä lämmittimen johdon pujotuksen takia. Eli ei siihen langanpäähän voi mitään sitoa. Mutta jos siis tarkoitit vaijerilla koko höskää suojuksineen päivineen niin sitten ehkä narukonsti käy.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75