w220 etupään puslien vaihto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
- Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
w220 etupään puslien vaihto
Pitäis vaihtaa W220 etupäähän etummaisen alatukivarren sisäpään puslat.. millainen työ.. mitä huomioitavaa.. vai vienkö suosiolla johonkin liikeeseen..
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
Re: w220 etupään puslien vaihto
Jos vaihdettava pusla niin prässi olisi paras keino ja tieten uudet pultit ja mutteri valmiina ennen kuin aloittaa työn...pistosahaakin voi tarvita jos pultti ei lähde puslasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w220 etupään puslien vaihto
Saako siihen edes pelkkää puslaa?
Taitaa tulla koko tukivarsi.
Taitaa tulla koko tukivarsi.
Re: w220 etupään puslien vaihto
Onko kyseessä tuo kuvan nro: 5 osa (alapallo?), sen saa erikseen, mutta sen vaihtaminen on jotain järkyttävää normi työkaluilla
(Kuvan nro: 6, taas tulee tuon tukivarren 3 mukana)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=311" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältä vanhasta keskustelusta poimittu kuva:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=161052" onclick="window.open(this.href);return false;
(Kuvan nro: 6, taas tulee tuon tukivarren 3 mukana)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=311" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältä vanhasta keskustelusta poimittu kuva:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=161052" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: w220 etupään puslien vaihto
Se vitosnumeron pallonivel irtoaa olkavarresta kun sen koko olan irrottaa ja käyttää kunnollista prässiä, jolla saa uuden myös paikoilleen. Toki uuden laittamiseksi joutuu sorvaamaan työkalun ja ihan rimpula prässi menee vaan irrotushommassa solmuun.
Mutta joo. Ihan työkalupakin sisältö ei riitä.
Jos topikin aloittaja tarkoittaa puslilla varsien toisissa päissä olevia kuminiveliä, niin niitäkin taitaa kyllä saada erikseen ja vaihtamiseen tarvitaan taas prässi ja sopivat työkalut varsien tukemiseen ja nivelten pois työntämiseen ja paikoilleen laittamiseen.
Mutta joo. Ihan työkalupakin sisältö ei riitä.
Jos topikin aloittaja tarkoittaa puslilla varsien toisissa päissä olevia kuminiveliä, niin niitäkin taitaa kyllä saada erikseen ja vaihtamiseen tarvitaan taas prässi ja sopivat työkalut varsien tukemiseen ja nivelten pois työntämiseen ja paikoilleen laittamiseen.
Re: w220 etupään puslien vaihto
Saatto kyllä olla, että tarkoitti juurikin tuota toista päätä, kun mistä kirjottelin.
Se olkavarsi on sen verran v***umaisen muotoinen, ettei se millään asettunut tollaseen 12t prässiin. No lekalla, kirveellä ym. epämääräisillä työkaluilla se alapallo meni sinne paikalleen
Se olkavarsi on sen verran v***umaisen muotoinen, ettei se millään asettunut tollaseen 12t prässiin. No lekalla, kirveellä ym. epämääräisillä työkaluilla se alapallo meni sinne paikalleen
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: w220 etupään puslien vaihto
Sorvasin sellasen sienen muotosen työkalun, jolla sen sai prässättyä paikalleen. Annoin työkalun korjaamoyrittäjälle, jonka prässiä hommaan käytin. Kai se vielä sieltä löytyy jos sitä toiste tarviin. Eipä tuota juttua tullut aikoinaan kunnolla dokumentoitua
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: w220 etupään puslien vaihto
Lainaan vähän topiccia..itsellä ässässä pari kuukautta kuulunut oikealta,eli apparin puolelta kolahdus. Rengas ylhäällä ei väljää eikä näkyvää vikaa..Kuskin puolella olikin vaaka heilutuksella klappia ja tulin tulokseen että raidetangonpää väljä.
Uusi osa jo kotona,mutta epäilen että apparin puolen kolahdus voisi johtua jostain puslasta? Ääni ei tule kuopissa vaan aina kun esim ylittää hidastetöyssyn niin klonksahtaa. Ei ajossa mitään oiretta,kulkee tasaisesti. Iskarit on eteen vaihdettu 2013.
Uusi osa jo kotona,mutta epäilen että apparin puolen kolahdus voisi johtua jostain puslasta? Ääni ei tule kuopissa vaan aina kun esim ylittää hidastetöyssyn niin klonksahtaa. Ei ajossa mitään oiretta,kulkee tasaisesti. Iskarit on eteen vaihdettu 2013.
Re: w220 etupään puslien vaihto
Mulla oli aikoinaan semmonen sivuääni edessä, joka johtui kallistuksenvakaajan koiranluuta pitävän pultin ottamisesta suojamuoviin kiinni. Pultin kanta ikäänkuin meni suojamuovin reunan alle ja nosti sitä töyssyssä ylös vapauttaen sen kovalla pamauksella.... Ei varmaan sama vaiva, mutta tulipahan sanottua
Moottorin kannatinkumit voi olla kanssa laskeutuneet niin paljon, että joku välys ei töyssyssä enää riitä.
Moottorin kannatinkumit voi olla kanssa laskeutuneet niin paljon, että joku välys ei töyssyssä enää riitä.