Mitkä iskunvaimentimet w208 CLK:hon.

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Mitkä iskunvaimentimet w208 CLK:hon.

Viesti Kirjoittaja pommac »

Niin. Minkäs merkkiset/malliset iskunvaimentimet mahtaisi parhaiten pelittää
clk 230 kompuran alla, Eibachin 40mm madallus vietereiden kanssa :?:

Autossani on melko varmasti vielä alkuperäiset iskarit, joista ainakin etummaiset ovat aivan loppu. sen huomaa hyvin hidastetöyssyjen ylityksissä,
kun keula tippuu töyssynpäältä takaisin tielle, niin tuntuu että etu iskareita ei autossa olisi ollenkaan.

Tavoitteena olisi alusta joka olisi hyvä kompromissi mukavuuden ja urheilullisen ajettavuuden välillä.

Elikkä mitä iskareita olette madallettuihin autoihinne masentaneet :?:
Ja kun käsittääkseni clk-miehiä ei täällä kovin montaa ole, niin
myös C W202:lla kurvailevien näkemyksiä olisi kiva lukea. :)
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Bilstein Sprint.

Niin, eipä meitä 208-CLK:n omistajia - nykyisiä tai taannoisia - kovin paljon täällä ole. jva-ryökälekin kun ajaa 209:llä :) Mistä löydämme kuvia autostasi? Hienoja autoja kun on aina kiva katsella (ja samalla odotella, milloin Oma Vanha Rakas saapuu Forumille :wink: )
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Voi jummi jammi, kun ei ole oikein hyviä kuvia tarjolla. :(
Ainoa netissä oleva kuva meikäläisen CLK:sta löytyy Demekin sivuilta ja sekin
on aika yksipuoleinen.

Kaveri on demekillä duunissa ja hän oli sitä mieltä, että CLK:n vakio maski
on liian pappamainen. Ja että pystytähti on turha koska osuu sitä mummoihin muutenkin. :shock:

Ja näinhän siinä sitten kävi. :idea:
http://www.demec.fi/modules.php?name=tu ... E1OjU6Ng==#
Ja kesäisin alla pyörii 19´ SLR vanteet.
http://www.auto-option.fr/php/template. ... =941&lang=

Maskin hinta ei muuten ollut lähellekkään tuon hintainen. Uskallan sanoa, että
Demekillä hinnat ovat vain suuntaa antavia ja niissä on melko paljon neuvotteluvaraa.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hyvän värinen pre-facelift-CLK :wink: Isot SLR-vanteet istuvat varmasti loistavasti hiukan laskettuun CLK:hon!

Taannoinen autoni kaamoskuvissa täällä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Uudessa kummeli leffassa mersu-miehet totesivat, että CLK on perkeleen hieno mersu :!: siihen toteamukseen oli helppo yhtyä. :D Elokuva oli mielestäni muutenkin ihan OK

Sinunkin clk:ssa näkyi olevan manuaalivaihteet, oliko se sinulle ihan
tietoinen valinta :?: Minulle oli.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

pommac kirjoitti:...Sinunkin clk:ssa näkyi olevan manuaalivaihteet, oliko se sinulle ihan tietoinen valinta ..
Kyllä oli. Tykkään manuaalista. Vaikka tätänykyä molemmat autot ovatkin automaatteja. Ehdottomasti olisin ostanut nytkin keppivaihteiset, jos niitä vain olisi ollut tarjolla. Ei siksi, että automaatti huono olisi, vaan ihan vain makusyistä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Artsi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 24.01.2005 11:20
Paikkakunta: Pelso City

Viesti Kirjoittaja Artsi79 »

Mielestäni tuo Bilsteinin sprintti toimii pirun hyvin 40mm madalletussa CLK:ssa ja hinta laatusuhteeltaan todella hyvä iskari.Jos kiinnostaa niin nuita Bilsteinejä saa tuolta Drwheelgoodsilta ja hintaa tuolle setille tulee vaivaset 480 ekuu.Suosittelen niitä kyllä lämpimästi.Ne on nimen omaan suunniteltu lasketulle alustalle ja niissä on lyhennetty ulosjousto.Sama firma myy kyllä Koniakin mutta se ois sitten toinen hyvä vaihtoehto mutta ainoastaan täysin vakion korkuiselle alustalle.Elikkäs tällä kyseisellä firmalla on omat nettisivut ja sieltä saa yhteystiedot.Pitäs löytyy osat suoraan hyllystä joten ei kauvaa tarvitse odotellakkaan.
Johnson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 22.04.2014 14:28

Re: Mitkä iskunvaimentimet w208 CLK:hon.

Viesti Kirjoittaja Johnson »

Lainataas tästä tyylikkäästi 10 vuotta vanhaa ketjua, mutta kun asia on sama niin menkööt. ;)

Eli samaa mietintää. Nyt 208 clk:ssa mallia kivireki alusta, en tarkemmin ole edes vielä tutkinut kun edellisen omistajan jäljiltä. Auto ei mitenkään kummemmin ole matala, silmämääräsesti ehkä 'sport varustetason luokkaa. Iskarit on jotkut konin säädettävät tolpat... hyvät on mutkissa kun on jämäkkä mutta näin talvis aikaan aika perkeleen kovaa kyytiä.

Mietin että minkälaiset noi *orggikset* on ajettavuudelta / mukavuudelta? onko periaattessa sama kun w202 sport?

Muita ehdotuksia voi heittää kanssa. Minkälaisten vieterien kanssa noi bilsteinit istuu hyvin?

Kiitos!

W208 CLK 320
W202 c180 sport
W124 300CE 24v
W124 300E 12v
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1639
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Mitkä iskunvaimentimet w208 CLK:hon.

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Oma auto on alkuperäisessä asussaan. Vaimentimet on jotkut mustat Bilsteinit ja jousissa ja vakaimissa on Eibachin ja Mersun leimat. Kyyti on aika kovaa näin roudan raiskaamilla kaduilla jotka muutenkin kuolevat korjausvelkansa alle. Tasaisella maantiellä auto on kyllä omiaan. En edes halua tietää millasta olisi ajaa talvella tuolla, enkä ajakkaan.

Toimitin viikko sitten reissussa olevan kaverini CLK430:n maalaripeltisepälle ja auto oli mulla illan käytössä ja kyyti oli paljon pehmeämpää. Siis sanallasanoen mukavaa. En tiedä muuta kuin että orkkis pampuilla ja vietereillä se on ja tuuman pienemmällä vannekoolla kuin omani.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
ismokemppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 23.04.2015 16:39
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Mitkä iskunvaimentimet w208 CLK:hon.

Viesti Kirjoittaja ismokemppi »

omassa -99 pappiksessa on h&r alustalla mutta perse könöttää pystyssä ja ajossa tuntuu ikävän kovalta.
keula lievästi väsähtänyt mutta joku säädettävä olis nyt hakusessa.
w208 230k

w202 250D

w210 220D

w210 230

w124 300

w126 300

w124 260

w126 280

w123 200D

t2 407 240D

w638 230D
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Mitkä iskunvaimentimet w208 CLK:hon.

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kehtaisin sanoa että Eibach + Koni sport on parasta mitä w208:iin voi laittaa, jos ei halua autosta japsikinnerimäistä kivirekeä mutta kaipaa silti urheilullisia ominaisuuksia alustalta.
Kyseinen satsi melko jämäkkä, mutta ei kuitenkaan pitakova. Ainut miinus että takatolpat ei ole CLK:ssa pikasäädettävät. Todettakoon kuitenkin että tuollaisenaankin w208:n alusta oli kyllä pienoinen pettymys ajettavuudeltaan ja uraherkkyydeltään vs. 124, 210 tai 211 :|
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Vastaa Viestiin