w220 s500 vaihteistovika?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
w220 s500 vaihteistovika?
Eli kysytään nyt uudella aiheella kun ei vanhaan aloittamaani topicciin tullut mielipiteitä.
Eli epäilen että kierrosluvun mukaan tuntuva värinä kylmällä moottori tulisi vaihteistosta..
Voiko vaihteiston kuntoa testata mitenkään kotikonstein? Ajossa toimii ja ei luista jos jarrua vasten antaa kierroksia paikallaan.
Värinä häviää kun moottorilämmöt nousee 80asteeseen.
Starilla ei anna vikakoodia ja komponentit kunnossa.
Olisiko sit mahdollisesti saanut "leipää" joskus ihan isän kädestä et pakat kuluneet epätasaiseksi tms..
Öljyillä ajettu n.25tkm. Tilasin tikun että näkee tason vielä.
Eli epäilen että kierrosluvun mukaan tuntuva värinä kylmällä moottori tulisi vaihteistosta..
Voiko vaihteiston kuntoa testata mitenkään kotikonstein? Ajossa toimii ja ei luista jos jarrua vasten antaa kierroksia paikallaan.
Värinä häviää kun moottorilämmöt nousee 80asteeseen.
Starilla ei anna vikakoodia ja komponentit kunnossa.
Olisiko sit mahdollisesti saanut "leipää" joskus ihan isän kädestä et pakat kuluneet epätasaiseksi tms..
Öljyillä ajettu n.25tkm. Tilasin tikun että näkee tason vielä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w220 s500 vaihteistovika?
Jos komponentit on ehjät(siis kaikki...) niin ei värise ja siilonhan ei ole kulumia tmsJanneVillePetteri kirjoitti:Eli kysytään nyt uudella aiheella kun ei vanhaan aloittamaani topicciin tullut mielipiteitä.
Eli epäilen että kierrosluvun mukaan tuntuva värinä kylmällä moottori tulisi vaihteistosta..
Voiko vaihteiston kuntoa testata mitenkään kotikonstein? Ajossa toimii ja ei luista jos jarrua vasten antaa kierroksia paikallaan.
Värinä häviää kun moottorilämmöt nousee 80asteeseen.
Starilla ei anna vikakoodia ja komponentit kunnossa.
Olisiko sit mahdollisesti saanut "leipää" joskus ihan isän kädestä et pakat kuluneet epätasaiseksi tms..
Öljyillä ajettu n.25tkm. Tilasin tikun että näkee tason vielä.
jos pakat on kuluneet niin ovat sitä myös lämpiminä ja jos olisivat kieroja niin toiminta olisi koko ajan mitä satuu
kanttaa tarkistaa pakoputkiston kiinitys varsinkin laatikon kohdilta
mitäs *:ri näytää siellä tapahtuvan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: w220 s500 vaihteistovika?
Aivan..oirehan on nimenomaan kylmällä moottorilla,eli alkaa tuntumaan heti kun nostaa paikallaan kierroksia,värinä voimistuu kierroksien mukaan ja on pahimmillaan 2000rpm kohdalla. Sen jälkeen "hukkuu" kierroksiin..
Kun lämpötila saavuttaa 80astetta niin häviää ajossa,tai paikallaan ollessa sammutus,10min huilia ja uudelleen käynnistys ja värinä pois.
Tapahtuu uudestaan kun moottori on jäähtynyt lepotilaan.
Starilla katsottu moottorin diagnostiikkaa,värinöitä sylintereistä,ovat raja-arvoissa. Eikä myöskään vaihteistosta vikakoodia,laatikon "nollaus" suoritettu ja ajettu adaptaatio mutta ei vaikuttanut.
Joitain venttiilejä testattiin Starilla mutta en muista nimiä kun kaveri teki tuota mittausta laitteellaan.
Ajattelin ehkäpä ne öljyt kokeilla vaihtaa laatikkoon,en tiedä onko oikea öljy kun ei merkintöjä mitä laitettu..voiko vaikuttaa?
Katsotaan se pakoputken kiinnitys vielä. Se värinä tulee joka moottorin kierroksella ja nopeutuu kierros luvun mukaan ja hukkuu isommille kierroksille jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Kun lämpötila saavuttaa 80astetta niin häviää ajossa,tai paikallaan ollessa sammutus,10min huilia ja uudelleen käynnistys ja värinä pois.
Tapahtuu uudestaan kun moottori on jäähtynyt lepotilaan.
Starilla katsottu moottorin diagnostiikkaa,värinöitä sylintereistä,ovat raja-arvoissa. Eikä myöskään vaihteistosta vikakoodia,laatikon "nollaus" suoritettu ja ajettu adaptaatio mutta ei vaikuttanut.
Joitain venttiilejä testattiin Starilla mutta en muista nimiä kun kaveri teki tuota mittausta laitteellaan.
Ajattelin ehkäpä ne öljyt kokeilla vaihtaa laatikkoon,en tiedä onko oikea öljy kun ei merkintöjä mitä laitettu..voiko vaikuttaa?
Katsotaan se pakoputken kiinnitys vielä. Se värinä tulee joka moottorin kierroksella ja nopeutuu kierros luvun mukaan ja hukkuu isommille kierroksille jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w220 s500 vaihteistovika?
Moottorin vai laatikon läpö 80 saavutettu,JanneVillePetteri kirjoitti:Aivan..oirehan on nimenomaan kylmällä moottorilla,eli alkaa tuntumaan heti kun nostaa paikallaan kierroksia,värinä voimistuu kierroksien mukaan ja on pahimmillaan 2000rpm kohdalla. Sen jälkeen "hukkuu" kierroksiin..
Kun lämpötila saavuttaa 80astetta niin häviää ajossa,tai paikallaan ollessa sammutus,10min huilia ja uudelleen käynnistys ja värinä pois.
Tapahtuu uudestaan kun moottori on jäähtynyt lepotilaan.
Starilla katsottu moottorin diagnostiikkaa,värinöitä sylintereistä,ovat raja-arvoissa. Eikä myöskään vaihteistosta vikakoodia,laatikon "nollaus" suoritettu ja ajettu adaptaatio mutta ei vaikuttanut.
Joitain venttiilejä testattiin Starilla mutta en muista nimiä kun kaveri teki tuota mittausta laitteellaan.
Ajattelin ehkäpä ne öljyt kokeilla vaihtaa laatikkoon,en tiedä onko oikea öljy kun ei merkintöjä mitä laitettu..voiko vaikuttaa?
Katsotaan se pakoputken kiinnitys vielä. Se värinä tulee joka moottorin kierroksella ja nopeutuu kierros luvun mukaan ja hukkuu isommille kierroksille jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
*:rila kannatta katsoa muutakin kuin vika koodeja laatikosta
turbini/vetolevy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: w220 s500 vaihteistovika?
Moottorin lämpötila kun saavuttaa sen 80astetta. En ole katsonut paljonko laatikon öljyn lämpötila on silloin,näkeehän sen ilmeisesti siitä diagnostiikka valikosta jonka saa ilmastoinnin näyttöön esille.
Pitää tutkia uudelleen Starilla kun kaverilla vapautuu aikaa.
Pitää tutkia uudelleen Starilla kun kaverilla vapautuu aikaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: w220 s500 vaihteistovika?
Öljytikku saapui tänään,tarkastettu öljynmäärä,hyvän värinen ja haju normaali. Vähän liikaa öljyä tikun mukaan mutta tuskin vaikuttaa erikoisemmin..lisäsin syksyllä litran kun viime kesänä näytti kaverin tarkastastamana puolessa välissä olevan.
En tiedä kannattaako niitä huvikseen vaihtaa kun kilsoja vasta n.25tkm öljyillä. Jos pääsis starin nokkaan joku päivä vielä tarkastelemaan.
En tiedä kannattaako niitä huvikseen vaihtaa kun kilsoja vasta n.25tkm öljyillä. Jos pääsis starin nokkaan joku päivä vielä tarkastelemaan.
Re: w220 s500 vaihteistovika?
Se pitää kattoo staarilla LAATIKON ÖLJYNLÄMPÖ 80° ja sitten vasta mitataan.
Star
Re: w220 s500 vaihteistovika?
Nii ja moottori käynnissä. Vai oliko se niin?
Pitkä aika on siitä, kun viimeksi touhusin laatikkoöljyjen kanssa
Pitkä aika on siitä, kun viimeksi touhusin laatikkoöljyjen kanssa
Re: w220 s500 vaihteistovika?
RAM kirjoitti:Nii ja moottori käynnissä. Vai oliko se niin?
Pitkä aika on siitä, kun viimeksi touhusin laatikkoöljyjen kanssa
Laatikko öljyn lämpöhän näkyy vain R ja D asennossa oikein,muissa asennoissa lämpötieto "jäätyy" paikoilleen. Staarissa on ohjeet kyllä.
Star
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: w220 s500 vaihteistovika?
Ai se on niin tarkka..Ajon jäljiltä kävin kaikki vaihteiston asennot läpi n.10sek kerrallaan ja sit P:eelle ja mittaus. Tällä menetelmällä mitattuna laatikossa on liikaa öljyä,melkein sen mittatikun päähän asti.
No yritetään päästä piuhan päähän..En tiedä helpottaako se elämää vaikka sieltä laatikosta se vika varmasti tulee..tuskin tuota mihinkään liikkeen takuuseen saa vaikkei edes vuotta ole auto ollutkaan omistuksessa ja 6500km vasta ajanut..Ei nuo laatikot ihan ilmaisia näyttäis olevan nettimaailmassa..
No yritetään päästä piuhan päähän..En tiedä helpottaako se elämää vaikka sieltä laatikosta se vika varmasti tulee..tuskin tuota mihinkään liikkeen takuuseen saa vaikkei edes vuotta ole auto ollutkaan omistuksessa ja 6500km vasta ajanut..Ei nuo laatikot ihan ilmaisia näyttäis olevan nettimaailmassa..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: w220 s500 vaihteistovika?
Eilen käytettiin öljypohja auki,venttiilikoneisto ja kyb venttiili.ei oikeastaan mitään sanottavaa,öljyt siistit,ei mujua magneetissa eikä muuallakaan..
Kuuluuko öljyn valua venttiilin läpi venttiilikoneiston kautta kun öljypohja on auki?
Eli siitä vaihteenvalitsimen vierestä lorisi öljyä läpi olipa vaihteen valitsin missä asennossa vaan.
Ehkä hieman vuoti turbiinin puolelle joku akselin tiiviste,mut muuta vaihtoehtoa ei löytynyt kuin se turbiini. Mutta oudointa että tärinä häviää välillä..
Star ei antanut vieläkään vikakoodia. Vielä mietin sitä puolavikaa,mutta ei anna misfireä.
Kuuluuko öljyn valua venttiilin läpi venttiilikoneiston kautta kun öljypohja on auki?
Eli siitä vaihteenvalitsimen vierestä lorisi öljyä läpi olipa vaihteen valitsin missä asennossa vaan.
Ehkä hieman vuoti turbiinin puolelle joku akselin tiiviste,mut muuta vaihtoehtoa ei löytynyt kuin se turbiini. Mutta oudointa että tärinä häviää välillä..
Star ei antanut vieläkään vikakoodia. Vielä mietin sitä puolavikaa,mutta ei anna misfireä.