W124 Lämmönsäätöpaneelin piirikaavio & kytkentäkuva
W124 Lämmönsäätöpaneelin piirikaavio & kytkentäkuva
päivää,
- mjo33400 on piirtänyt tällaiset kaaviot (ovat pdf-muodossa).
- Muita aiheeseen liittyviä kuvia täällä.
olkaatte hyvät, toivottavasti on apua.
EDIT: kuvia päivitetty
- mjo33400 on piirtänyt tällaiset kaaviot (ovat pdf-muodossa).
- Muita aiheeseen liittyviä kuvia täällä.
olkaatte hyvät, toivottavasti on apua.
EDIT: kuvia päivitetty
Viimeksi muokannut jere, Ke 13.10.2004 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä näin on. Odotinkin tarkkasilmäisten kannanottoa. Toisen kuvan ( sijoituskuva) piiri on valokuvan mukainen ja piirikaavion on kortista jon ka ostin risana. Laitoin molemmat tälleen ristiriitaisesti näkyviin, jotta herättäisi enemmän keskustelua. Molempia tyyppeja on siis käytössä. Se piirilevy jonka minä ostin on varustettu vain kahdella transistorilla ( puuttuu T3 ) ja tämän johdosta saattaa piireissäkin olla eroa. En vain ole löytänyt kyseiselle piirille data-lehtiä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Hienoa, sitten jatketaan W210 piirilevyillä
Olisiko mittariston (ja keskikonsolin) valojen säätö sopiva projekti
Siinähän on ""vain"" + ja - "pushbuttonit" mittaristovalojen säätöön.. Eli menee muistiin jonnekkin prommille aiemmin valittu säätö.
Omassa pätkii jostain syystä, välillä ei valoja ja välillä valot on.
Täytyy nyt katsoa liittimet ja maapisteet ensiksi.
Lämmönsäätöihin palataan (toivottavasti ei) tulevaisuudessa...
PS. Löytyykö keltään postittaa lainaksi W210 mittarinirrotus "työkaluja".
15 min yritin löytää taivutetuille fillarin pinnoille kohtaa mistä vetää, mutta ei ne pitäneet. Eli mittaristo tuli pari milliä ulos.
Olisiko mittariston (ja keskikonsolin) valojen säätö sopiva projekti
Siinähän on ""vain"" + ja - "pushbuttonit" mittaristovalojen säätöön.. Eli menee muistiin jonnekkin prommille aiemmin valittu säätö.
Omassa pätkii jostain syystä, välillä ei valoja ja välillä valot on.
Täytyy nyt katsoa liittimet ja maapisteet ensiksi.
Lämmönsäätöihin palataan (toivottavasti ei) tulevaisuudessa...
PS. Löytyykö keltään postittaa lainaksi W210 mittarinirrotus "työkaluja".
15 min yritin löytää taivutetuille fillarin pinnoille kohtaa mistä vetää, mutta ei ne pitäneet. Eli mittaristo tuli pari milliä ulos.
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mielenkiintoinen kytkis, ainakin topologiasta en tykännyt. Eli Bjt transistorit ohjaa solenoidia ja pumppua>> no BJT transistoreissa on sen verran HFE toleranssia, että toiminta ei ole taattua kylmällä ilmalla.
Operaatiovahvistin osuus ei minun mielestäni voi toimia kytkisen mukaan,
joten selvittelen asiaa
Taidan suunnitella piirilevyn jossa olisi solkkujen ja moottorin ohjaukset MOS-Fetillä ja Mos-fettien ohjaukset opareilla ja lämpötilan säädötkin toimii+merkkivalot solenoidien tominnnan indikointiin
Eipähän tarvisi enää pelata näiden saksalaisten sähköjen kanssa jotka ei ole mitoittettu tänne pohjolaan.
Jos kiinnostusta löytyy niin voin tehdä version jossa kortille rakennusohjeet...
Kiitoksia mjo33400:lle joka on piirtänyt kytkiksen ko. mallista
Operaatiovahvistin osuus ei minun mielestäni voi toimia kytkisen mukaan,
joten selvittelen asiaa
Taidan suunnitella piirilevyn jossa olisi solkkujen ja moottorin ohjaukset MOS-Fetillä ja Mos-fettien ohjaukset opareilla ja lämpötilan säädötkin toimii+merkkivalot solenoidien tominnnan indikointiin
Eipähän tarvisi enää pelata näiden saksalaisten sähköjen kanssa jotka ei ole mitoittettu tänne pohjolaan.
Jos kiinnostusta löytyy niin voin tehdä version jossa kortille rakennusohjeet...
Kiitoksia mjo33400:lle joka on piirtänyt kytkiksen ko. mallista
Viimeksi muokannut capriceman, Pe 08.10.2004 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 Lämmönsäätöpaneelin piirikaavio & kytkentäkuva
[quote="jere"]päivää,
- mjo33400 on piirtänyt tällaiset [url=http://www.onpatilanne.com/docs/]kaaviot[/url] (ovat pdf-muodossa).
- Muita aiheeseen liittyviä [url=http://www.onpatilanne.com/img/]kuvia täällä[/url].
olkaatte hyvät, toivottavasti on apua.[/quote]
Moi !
Löytyykö osaluetteloa ? Esim trankkujen ja oppareiden tyypit ?
Piiri lienee Motorolan Custom-piiri MB:lle.
Virran mittausta emittereiltä oppareilla joiden lähdöt on vedetty yhteen ... hmm...
lieko resetti vikatilanteita varten ?
t jone
- mjo33400 on piirtänyt tällaiset [url=http://www.onpatilanne.com/docs/]kaaviot[/url] (ovat pdf-muodossa).
- Muita aiheeseen liittyviä [url=http://www.onpatilanne.com/img/]kuvia täällä[/url].
olkaatte hyvät, toivottavasti on apua.[/quote]
Moi !
Löytyykö osaluetteloa ? Esim trankkujen ja oppareiden tyypit ?
Piiri lienee Motorolan Custom-piiri MB:lle.
Virran mittausta emittereiltä oppareilla joiden lähdöt on vedetty yhteen ... hmm...
lieko resetti vikatilanteita varten ?
t jone
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ko. oparit toimii vaikka lähdöt yhdessä, joten se ei ole probleema.
3055 transun HFE on maksimissaan 100 ja yleisesti 50@+20C ja oparit pystyy ohjaamaan noin 25mA, oikarissa 100mA(Max) joten kuormavirta noin maksimissaan 1-3A, kylmällä ei sitäkään eli ongelmia tulee kun HFE laskee kylmällä. Tilalle voisi laittaa MOS-fet tyypillä IRLS530.
Jos laskee että parhaimmilla osilla(MJE3055) virraksi saadaan max 5 A.
Mitenkö toi kiertopumppu toimii jos Hfe laskee... No on ajateltu että transistorin yli jää jännitettä joka kuumentaa puolijohteen, jolloin sen HFE nousee >> johtaa paremmin... Mutta aikas kehno esitys.
Mutta mikä muu selittäisi transistoreiden viottumisen=? Onneksi lyyttejä ei ole laitettu kuumien puolijohteitten läheisyyteen, nehän olisivat kuivuneet ja regulaattorin oskillaatio olisi päässyt piireille ja laitteen toiminta olisi sekoilevaa...
3055 transun HFE on maksimissaan 100 ja yleisesti 50@+20C ja oparit pystyy ohjaamaan noin 25mA, oikarissa 100mA(Max) joten kuormavirta noin maksimissaan 1-3A, kylmällä ei sitäkään eli ongelmia tulee kun HFE laskee kylmällä. Tilalle voisi laittaa MOS-fet tyypillä IRLS530.
Jos laskee että parhaimmilla osilla(MJE3055) virraksi saadaan max 5 A.
Mitenkö toi kiertopumppu toimii jos Hfe laskee... No on ajateltu että transistorin yli jää jännitettä joka kuumentaa puolijohteen, jolloin sen HFE nousee >> johtaa paremmin... Mutta aikas kehno esitys.
Mutta mikä muu selittäisi transistoreiden viottumisen=? Onneksi lyyttejä ei ole laitettu kuumien puolijohteitten läheisyyteen, nehän olisivat kuivuneet ja regulaattorin oskillaatio olisi päässyt piireille ja laitteen toiminta olisi sekoilevaa...
[quote="capriceman"]Ko. oparit toimii vaikka lähdöt yhdessä, joten se ei ole probleema.
3055 transun HFE on maksimissaan 100 ja yleisesti 50@+20C ja oparit pystyy ohjaamaan noin 25mA, oikarissa 100mA(Max) joten kuormavirta noin maksimissaan 1-3A, kylmällä ei sitäkään eli ongelmia tulee kun HFE laskee kylmällä. Tilalle voisi laittaa MOS-fet tyypillä IRLS530.
Jos laskee että parhaimmilla osilla(MJE3055) virraksi saadaan max 5 A.
Mitenkö toi kiertopumppu toimii jos Hfe laskee... No on ajateltu että transistorin yli jää jännitettä joka kuumentaa puolijohteen, jolloin sen HFE nousee >> johtaa paremmin... Mutta aikas kehno esitys.
Mutta mikä muu selittäisi transistoreiden viottumisen=? Onneksi lyyttejä ei ole laitettu kuumien puolijohteitten läheisyyteen, nehän olisivat kuivuneet ja regulaattorin oskillaatio olisi päässyt piireille ja laitteen toiminta olisi sekoilevaa...[/quote]
Moi !
Eikö tuossa paneelin kuvassa ole MTP 3055E, joka on 0.1ohm /60V Mosfetti ?
t jone
3055 transun HFE on maksimissaan 100 ja yleisesti 50@+20C ja oparit pystyy ohjaamaan noin 25mA, oikarissa 100mA(Max) joten kuormavirta noin maksimissaan 1-3A, kylmällä ei sitäkään eli ongelmia tulee kun HFE laskee kylmällä. Tilalle voisi laittaa MOS-fet tyypillä IRLS530.
Jos laskee että parhaimmilla osilla(MJE3055) virraksi saadaan max 5 A.
Mitenkö toi kiertopumppu toimii jos Hfe laskee... No on ajateltu että transistorin yli jää jännitettä joka kuumentaa puolijohteen, jolloin sen HFE nousee >> johtaa paremmin... Mutta aikas kehno esitys.
Mutta mikä muu selittäisi transistoreiden viottumisen=? Onneksi lyyttejä ei ole laitettu kuumien puolijohteitten läheisyyteen, nehän olisivat kuivuneet ja regulaattorin oskillaatio olisi päässyt piireille ja laitteen toiminta olisi sekoilevaa...[/quote]
Moi !
Eikö tuossa paneelin kuvassa ole MTP 3055E, joka on 0.1ohm /60V Mosfetti ?
t jone
[quote="jone2"][quote="capriceman"]Ko. oparit toimii vaikka lähdöt yhdessä, joten se ei ole probleema.
3055 transun HFE on maksimissaan 100 ja yleisesti 50@+20C ja oparit pystyy ohjaamaan noin 25mA, oikarissa 100mA(Max) joten kuormavirta noin maksimissaan 1-3A, kylmällä ei sitäkään eli ongelmia tulee kun HFE laskee kylmällä. Tilalle voisi laittaa MOS-fet tyypillä IRLS530.
Jos laskee että parhaimmilla osilla(MJE3055) virraksi saadaan max 5 A.
Mitenkö toi kiertopumppu toimii jos Hfe laskee... No on ajateltu että transistorin yli jää jännitettä joka kuumentaa puolijohteen, jolloin sen HFE nousee >> johtaa paremmin... Mutta aikas kehno esitys.
Mutta mikä muu selittäisi transistoreiden viottumisen=? Onneksi lyyttejä ei ole laitettu kuumien puolijohteitten läheisyyteen, nehän olisivat kuivuneet ja regulaattorin oskillaatio olisi päässyt piireille ja laitteen toiminta olisi sekoilevaa...[/quote]
Moi !
Eikö tuossa paneelin kuvassa ole MTP 3055E, joka on 0.1ohm /60V Mosfetti ?
Lisäkommentti: tuo 2901 on OC-lähtöinen komparaattori, josta lähdöt voi tempoa huoleti yhteen..... 2902:lla en moista temppua yrittäisi.....
t jone[/quote]
3055 transun HFE on maksimissaan 100 ja yleisesti 50@+20C ja oparit pystyy ohjaamaan noin 25mA, oikarissa 100mA(Max) joten kuormavirta noin maksimissaan 1-3A, kylmällä ei sitäkään eli ongelmia tulee kun HFE laskee kylmällä. Tilalle voisi laittaa MOS-fet tyypillä IRLS530.
Jos laskee että parhaimmilla osilla(MJE3055) virraksi saadaan max 5 A.
Mitenkö toi kiertopumppu toimii jos Hfe laskee... No on ajateltu että transistorin yli jää jännitettä joka kuumentaa puolijohteen, jolloin sen HFE nousee >> johtaa paremmin... Mutta aikas kehno esitys.
Mutta mikä muu selittäisi transistoreiden viottumisen=? Onneksi lyyttejä ei ole laitettu kuumien puolijohteitten läheisyyteen, nehän olisivat kuivuneet ja regulaattorin oskillaatio olisi päässyt piireille ja laitteen toiminta olisi sekoilevaa...[/quote]
Moi !
Eikö tuossa paneelin kuvassa ole MTP 3055E, joka on 0.1ohm /60V Mosfetti ?
Lisäkommentti: tuo 2901 on OC-lähtöinen komparaattori, josta lähdöt voi tempoa huoleti yhteen..... 2902:lla en moista temppua yrittäisi.....
t jone[/quote]
Minun vanhukseni -89 ampuu ilmeisesti startatessa virtapiikin, joka on särkenyt mm. PC:n tupakansytskärimallisen virtalähteen. Särki ensin virtalähteen pistokkeessa olevan sulakkeen, jonka korvasin isommalla, kun en alkuperäistä 10 A:ta löytänyt. Seuraavaksi hiljenikin sitten se virtalähde.
Koska olen kuullut kesän tappavan monia lämmönsäätely-yksiköitä, niin päättelen samaisen "startatessapiikin" iskeytyvän tuohon säätely-yksikköön säätöpyörien ollessa kesäiseen tapaan min asennossa.
Voin olla päätelmässäni tuhannen väärässäkin.
Koska olen kuullut kesän tappavan monia lämmönsäätely-yksiköitä, niin päättelen samaisen "startatessapiikin" iskeytyvän tuohon säätely-yksikköön säätöpyörien ollessa kesäiseen tapaan min asennossa.
Voin olla päätelmässäni tuhannen väärässäkin.
300 SE
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nyt tuntuu siltä että rupean suunnittelemaan uutta solenoidin ohjauskorttia, ilman mitään prosessoria. Olkoon sitten MB suunnittelu mitä vaan niin tänään huomasin mittauksissa, että prosessorin OSC piiri ei ole vakaa vaan lämpötila riippuvainen.
Toiseksi omassa kortissani oli C1-C2 konkat entiset, jolloin regulaattorin värähtely(noin 1MHz) pääsi prosessorille sekoittamaan sen toimintaa
Tämä oli viimeinen niitti, en jaksa etsiä enää näitä hölmöjä suunnittelu mokia, olisi edes prossulla suodin konkka käyttöjännite pinnin ja maan välillä>> mutta ei...
Alan rakentamaan vastaavaa korttia, ja sen osat eivät maksa kuin noin 10euroa. Lisäksi korttiin tulee merkkiledit jotka näyttävät solenoidin tominnan sekä pumpun toiminnan...siis hieman diagnostiikkaa...
Jos klubin porukka on kiinnostunut niin voin tehdä myös rakennusohjeet ?
Toiseksi omassa kortissani oli C1-C2 konkat entiset, jolloin regulaattorin värähtely(noin 1MHz) pääsi prosessorille sekoittamaan sen toimintaa
Tämä oli viimeinen niitti, en jaksa etsiä enää näitä hölmöjä suunnittelu mokia, olisi edes prossulla suodin konkka käyttöjännite pinnin ja maan välillä>> mutta ei...
Alan rakentamaan vastaavaa korttia, ja sen osat eivät maksa kuin noin 10euroa. Lisäksi korttiin tulee merkkiledit jotka näyttävät solenoidin tominnan sekä pumpun toiminnan...siis hieman diagnostiikkaa...
Jos klubin porukka on kiinnostunut niin voin tehdä myös rakennusohjeet ?
Jone2 kirjoitti:
Eikö tuossa paneelin kuvassa ole MTP 3055E, joka on 0.1ohm /60V Mosfetti ?
Olet todennäköisesti oikeassa, koska minulla on kädessä toinen kortti, josta puuttuu T3 , mutta siinä on käytetty BUZ 71:siä. Hain dataa valokuvan perusteella ja antoi P3055 transistorin. Nyt kun katoin kuvaa tarkemmin niin onhan siellä motorolan M ja toisella laidalla T. Täytyy korjata kytkentäkuva.
Kiitos!
Tätä varmaan tarkoitit ja tämä se kyllä on:
MTP3055E Transistor N-MOSFET 60 V 14 A 70 W TO220
Eikö tuossa paneelin kuvassa ole MTP 3055E, joka on 0.1ohm /60V Mosfetti ?
Olet todennäköisesti oikeassa, koska minulla on kädessä toinen kortti, josta puuttuu T3 , mutta siinä on käytetty BUZ 71:siä. Hain dataa valokuvan perusteella ja antoi P3055 transistorin. Nyt kun katoin kuvaa tarkemmin niin onhan siellä motorolan M ja toisella laidalla T. Täytyy korjata kytkentäkuva.
Kiitos!
Tätä varmaan tarkoitit ja tämä se kyllä on:
MTP3055E Transistor N-MOSFET 60 V 14 A 70 W TO220
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
kuva päivitetty www.onpatilanne.com/docs/01_paneeli.pdfmjo33400 kirjoitti: Olet todennäköisesti oikeassa, koska minulla on kädessä toinen kortti, josta puuttuu T3 , mutta siinä on käytetty BUZ 71:siä. Hain dataa valokuvan perusteella ja antoi P3055 transistorin. Nyt kun katoin kuvaa tarkemmin niin onhan siellä motorolan M ja toisella laidalla T. Täytyy korjata kytkentäkuva.
Kiitos!
Tätä varmaan tarkoitit ja tämä se kyllä on:
MTP3055E Transistor N-MOSFET 60 V 14 A 70 W TO220
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nyt löysin yhden virheen kytkiksestä R8 toinen pää menee maahan, ainaskin
piirilevy kuvien perusteelle >> silloin OP vahvistimetkin toimii teoriassa...
Ai niin jos päätteessä on liikaa negatiivista takaisinkytkentää niin päätteen G-S välinen jännite laskee ja mos-fet tuhoutuu kuumetessa.
Mos-Fetin johtokyky huononee kun lämpötila kasvaa...
piirilevy kuvien perusteelle >> silloin OP vahvistimetkin toimii teoriassa...
Ai niin jos päätteessä on liikaa negatiivista takaisinkytkentää niin päätteen G-S välinen jännite laskee ja mos-fet tuhoutuu kuumetessa.
Mos-Fetin johtokyky huononee kun lämpötila kasvaa...
Jos aikaa/mielenkiintoa riittää niin väsääppä C-malliinkin käypä kortti... samaa lämmönsäätö oiretta kun tuntuu olevan näissäkin.capriceman kirjoitti:Kyllä mersunkortti voidaan unohtaa
Rakennan samankokoisen kortin samoilla toiminoilla ja eriosilla...
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
"capriceman kirjoitti":
Nyt löysin yhden virheen kytkiksestä R8 toinen pää menee maahan, ainaskin
piirilevy kuvien perusteelle >> silloin OP vahvistimetkin toimii teoriassa...
Joo, on sattunut pieni käpy puhtaaksipiirtämisvaiheessa, korjataan.
Nyt löysin yhden virheen kytkiksestä R8 toinen pää menee maahan, ainaskin
piirilevy kuvien perusteelle >> silloin OP vahvistimetkin toimii teoriassa...
Joo, on sattunut pieni käpy puhtaaksipiirtämisvaiheessa, korjataan.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Jep, hienot kuvat.
capriceman
Prosessorillahan on säätimien algoritmit. Liekö kovin ihmeelliset?
Minkälaiset analogisäätimet meinaat laittaa? Säädinten parametrit? Säätöstrategia, sekä venttiilit että pumppu vaikuttaa sisälämpötilaan?
Helpommalla pääsis, kun käyttäs valmista prosessoriosuutta.
Tuossa ei näy minkäänlaista diagnostiikka lähtöä eli vois tosiaan laittaa kuormien rinnalle ledit (ja sopivat vastukset), jolloin ledin kirkkaudesta voi arvioida kuormavirran.
capriceman
Prosessorillahan on säätimien algoritmit. Liekö kovin ihmeelliset?
Minkälaiset analogisäätimet meinaat laittaa? Säädinten parametrit? Säätöstrategia, sekä venttiilit että pumppu vaikuttaa sisälämpötilaan?
Helpommalla pääsis, kun käyttäs valmista prosessoriosuutta.
Tuossa ei näy minkäänlaista diagnostiikka lähtöä eli vois tosiaan laittaa kuormien rinnalle ledit (ja sopivat vastukset), jolloin ledin kirkkaudesta voi arvioida kuormavirran.
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moikka,
Nyt on tullut niin paljon postia minulle sen puolesta, että tulisi tehdä korjausohjeet kortille, että kai sellaiset voisi tehdä. Sitten kun olisi korjausohjeet niin kaikkien olisi helpompi huoltaa ko. kortti, paitsi että sitä prossua ei tietysti löydy mutta muita osia kyllä....
Nyt ongelmana on vain, että omat kortit (systerin ja minun) ovat autossa enkä viitsisi taas repiä niitä pois, vaan ajattelin että jos jollain on rikkinäinen kortti niin voisin yrittää korjata sen ja tehdä siitä korjausohjeet.
Kortin omistajan tulisi vain maksaa postimaksut(edes-takaisin), kaikki muu olisi "sponsoroitua "...
Mitäs mieltä on arvon raati, tehdäänkö se korjausohje ?
Veholla tuo kortti taitaa maksaa aikas paljon
Nyt on tullut niin paljon postia minulle sen puolesta, että tulisi tehdä korjausohjeet kortille, että kai sellaiset voisi tehdä. Sitten kun olisi korjausohjeet niin kaikkien olisi helpompi huoltaa ko. kortti, paitsi että sitä prossua ei tietysti löydy mutta muita osia kyllä....
Nyt ongelmana on vain, että omat kortit (systerin ja minun) ovat autossa enkä viitsisi taas repiä niitä pois, vaan ajattelin että jos jollain on rikkinäinen kortti niin voisin yrittää korjata sen ja tehdä siitä korjausohjeet.
Kortin omistajan tulisi vain maksaa postimaksut(edes-takaisin), kaikki muu olisi "sponsoroitua "...
Mitäs mieltä on arvon raati, tehdäänkö se korjausohje ?
Veholla tuo kortti taitaa maksaa aikas paljon
Minä voin lainata sulle paneelia.. Tosin se on uusi ja irrallaan ja ehjä, mutta jos siitä on apua niin saat lainata.. Onko valokuvasta mitään apua, korjasin eilen oman kortin..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
"capriceman kirjoitti"
"No niin sen verran tsekkailin että ilmastoidussa versiossa ne menee A/C controll unit boxille. Eli signaalitieto määrää kylmäkoneen käynnin ja lämpötila reguloinnin..."
Onko ne A/C-poksin nastat tiedossa? Miten lämmönsäätö paneelin piirilevyn suunnittelu edistyy?
"No niin sen verran tsekkailin että ilmastoidussa versiossa ne menee A/C controll unit boxille. Eli signaalitieto määrää kylmäkoneen käynnin ja lämpötila reguloinnin..."
Onko ne A/C-poksin nastat tiedossa? Miten lämmönsäätö paneelin piirilevyn suunnittelu edistyy?
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen