Terve, onko hyviä neuvoja:
Tähän saakka:
-Airbagin valo syttyy käynnistettäessä normaalisti ja sammuu normaalisti, ok.
-Heti sen jälkeen valo syttyy uudelleen ja jää palamaan, kunnes sammutan auton.
-vein auton merkkiliikkeeseen vikakoodin etsimistä ja korjausta/kuittausta varten
-ei onnistunut, pistokkeesta ei mene tieto airbagin järjestelmään, eli vikakoodin luku ei onnistu
-merkkiliikkeen hinnoilla ei tarkoituksenmukaista alkaa tutkia missä vika, korjaus voi tulla useita kertoja auton arvon veroiseksi
-edellinen omistaja kertoi monitoimiviiksen vaihdon yhteydessä SRS-valon häiriintyneen ja jääneen samalla tavalla palamaan. korjattu sitten samantien samassa paikassa joka viiksen vaihtoi
Kysymyksiä:
- mistä vikaa kannattaisi etsiä, lieneekö merkitystä tuolla monitoimiviiksen korjaustapahtumalla
-onko syytä huoleen ettei koodinluku onnistunut, eli jos vika löydetään ja korjataan, sammuuko valo sen myötä, vai onko autossa mystiikkaa / pitääkö se resetoida jollain laitteella joka vain maahantuojalta löytyy
-viimeinen vaihtoehto jota en mielellään tekisi, on purkaa airbagin vehkeet ratista, poistaa srs-merkkivalon polttimo ja vaihtaa ratti normimalliin, tämä lienee mahdollista koska vuonna 92 airbag tuli vakiovarusteeksi malliin W124 (autowiki) ja turvavarusteesta ei ole mainintaa rekisteriotteessa.
W124 vm91 airbag valo ei sammu ja koodinluku ei onnistu
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W124 vm91 airbag valo ei sammu ja koodinluku ei onnistu
mites se lataus, että lataako kunnolla koska valo sammuu käynnistäessä ja syttyy taas uudelleen
mittaappa paljonko se laturi latailee

mittaappa paljonko se laturi latailee

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W124 vm91 airbag valo ei sammu ja koodinluku ei onnistu
Lataa 13,9volttia tyhjäkäynnillä valot päällä, akun navoista mitaten, lienee ok. Latauksen merkkivalo ei ole häitänyt, se kyl sammuu normaalisti.
Re: W124 vm91 airbag valo ei sammu ja koodinluku ei onnistu
Olisiko nyt sitte vioitettu sitä spiraalia siinä viiksenvaihdon yhteydessä ja nyt sitte meni rikki. Sen spiraalin saa ostetuksi varaosina ja sen vaihto on helppo hommeli. Samalla näät onko se johto kunnossa joka tulee bagille ja töötille .
Yhtään ei ole käsitystä minkähintainen spiraali on jos vika ei olekkaan siinä. Jokatapauksessa näet sen johdotuksen ja liittimet missä kunnossa ne ovat. Jos vaikka olis hapettumaa tai liitin pois paikoiltaan
Tästä kuvasarjaa jos olis apuja kun itte käytin auki pikkasen aikaa sitten
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 37#p946137" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhtään ei ole käsitystä minkähintainen spiraali on jos vika ei olekkaan siinä. Jokatapauksessa näet sen johdotuksen ja liittimet missä kunnossa ne ovat. Jos vaikka olis hapettumaa tai liitin pois paikoiltaan
Tästä kuvasarjaa jos olis apuja kun itte käytin auki pikkasen aikaa sitten
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 37#p946137" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124 vm91 airbag valo ei sammu ja koodinluku ei onnistu
Joo airbag ratti ym kilkkeet irti, kaikki näyttää ehjältä. Pitänee näyttää korjaamossa osia kun en niistä kummia ymmärrä.
Onko monitoimikytkimen johtosarja irroitettavissa yläpäästä vai onko se kiinteä, el irrotus kojelaudan alta?
Onko monitoimikytkimen johtosarja irroitettavissa yläpäästä vai onko se kiinteä, el irrotus kojelaudan alta?
Re: W124 vm91 airbag valo ei sammu ja koodinluku ei onnistu
Monitoimiviiksen pistoke on kojelaudan alla suunnilleen tuolla kohtaa mitä kuvassa oleva nuoli osoittaa.
Tuossa kuvassa muuten näkyy se spiraali paikoillaan ollessaan.
Tuossa kuvassa muuten näkyy se spiraali paikoillaan ollessaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 vm91 airbag valo ei sammu ja koodinluku ei onnistu
Kiittää Jaria. Joo kahtelin jo mihin se johto meni kojelaudan alle, sama töspeli löyty kuin kuvasta. Huomenna jatkuu kun ei pihalla pimeessä viiti tehä
Re: W124 vm91 airbag valo ei sammu ja koodinluku ei onnistu
Jari Ke kirjoitti:Monitoimiviiksen pistoke on kojelaudan alla suunnilleen tuolla kohtaa mitä kuvassa oleva nuoli osoittaa.
Tuossa kuvassa muuten näkyy se spiraali paikoillaan ollessaan.
Noniin nyt on uudemmassa autossa ensimmäinen vika.. eli ylläripylläri monitoimiviiksi tai spiraali rikki. Alkoi tööttäilemään kun ajelin tuossa kylällä. Viiksi päästä ylimääräisen naksahduksen kun sitä käyttää. Samoin ratti ku käntää oikealle. Otin varaosaautosta nämä irti W202018 sedan vm93. Uudempi siis w202078 farmari vm98.
Kysymys1. Onko hyvää yleisohjetta tuolle spiraalin asentamiselle muutakuin pitää pitää mahdollisimman keskitettynä kun purkaa eli ei pyöritellä ylimääräisiä? Entä jos käy niin että pimmaa auki ja purkautuu. Miten paras kasata (keskittää) spiraalinhan pitäisi päästä pyörimään hyvin molempiin suuntiin?
2. Mistä näen etukäteen sopiiko katkaisin farmariin? Farkussahan on takalasinpyyhin samassa ja sedanissa sitä ei ole. Vai selviääkö tämä vain kokeilemalla?
3. Käykö w124 ja w202 spiraalit toisiinsa?
4.Missä hinnoissa nämä osat uutena pyörii?