No webastolla yleensä tarkoitetaan pa-käyttöistä läämitintä ja defa viittaa sähkökäyttöiseen... eivät ole kyllä millään lailla toistensa korvaajia.
Mutta jos verkkovirtakäyttöiseen lämmitykseen on tarvetta niin mietippä tuomonen, itellä tekis pirusti mieli kokeilla mutta kun lohkolämmitinkin on vielä ehjä: http://www.tt-thermo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
olipas hyvän olosia laiteita, eikä edes hinnalla pilattuja. tommonen tarvii asentaa mersuunkin.
EDIT: niin ja piti sanomani, että webasto kaukosäädöllä on myös näppärä vekotin toimiessaan. hankintahinta korkeampi, kun sähkökäyttösissä lämmittimissä ja vaatii huoltoa/remonttiakin joskus.
pera8x kirjoitti:
EDIT: niin ja piti sanomani, että webasto kaukosäädöllä on myös näppärä vekotin toimiessaan.
W246:ssa on kiertovesipumpullinen letkulämppäri + Remuc Defan releen ohjeemana, loistava kokoonpano kun sähköä tarjolla käytännössä 100% seisontapaikoista.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Huoltoautossani on eberin kaverina 1500w TT-thermo ja useampaan työkoneeseen asentanut samaisen valmistajan lämmittimiä.
Yksikään asiakas ei ole kaivannut DEfaa tai Calixia tuon jälkeen.
Hinta on armollisempi, ilman "merkkilisää", moottori lämpenee aivan eri tyyliin vrt. tavallinen vastus, joka "keittää" lohkoa vain yhdeltä sivulta. <- Tuo on varsinkin V-moottoreissa ongelmallinen juttu. TT-Thermolla ongelmaa ei ole.
Eikä tarkoitukseni ole mainostaa saadakseni provikkaa tms. etuja, vaan nämä ovat puhtaasti kokeilemalla havaittuja juttuja.
Hankalin tapaus oli alkutalvella Äämerikkalainen V8-diesel, jonka ecu ei käsittänyt ollenkaan "toisen puolen" lohkon lämpötilaa, käytettäessä siis perinteistä vastusta.
-15C pakkasella ei aiettakaan käynnistymisestä, mikäli roikka oli kytkettynä. Ilman lämmitystä taasen pamahti normaalin hehkun jälkeen aina tulille.
Tähän laitettiin 2kw:n TT ja aina kone tulille, lämpötiloista riippumati. Lisäksi täytyy mainita näiden hyötysuhde lämmittämisen osalta, vaikkei mihinkään mitattuun dataan perustukaan. Mutta ~ -15C & ja ~45min lämmitysaika riittää "suurehkolle" blokille, jossa 21ltr öljytilavuus ja 38ltr:n nestetilavuus.