Nonniin. Nyt olis kevään aikana tarkotus tehä perusteellinen jarruremppa tenavaan. Oon kuitenkin hankkimassa 2.5l orkkis turbo mosan nykyisen väkivahvan 2.0l diisselin paikalle. Siitä johtuen järkevintä olisi vähän parannella tuota jarrupuolta nykyisestä. Aikeissa oli että hommaan 2.5l turbodiisselin jarrulevyt ja palat jos vaan ne menee heittämällä? Entäs sitten satulat? joutuuko hommaa isomman laitteen satulat vai meneekö tolleesa? Jos ei satuloita joudu ostamaan niin nykyisille satuloille tulee kumminkin tehtyä ne perus fiksaukset. Kertokaa jos ois järkevämpi tapa lisätä jarrutehoa.
edit: ei ole absia.
W201 jarrujen mietiskelyä.
Re: W201 jarrujen mietiskelyä.
Rohkeesti vaan...
Re: W201 jarrujen mietiskelyä.
Jarrulevy halkaisija kasvaa sata varmasti eli nykyiset satulat ei käy...onko satulassa etempänä kiinnitys kohdat vai joutuuko ihan navankin vaihtamaan .
jarru teho myös muuttuu mäntien pinta-alaa kasvattamalla ja eiköhän kallistuksen vakainkin mene vaihtoon.
Se on outoa että monesti vaaditaan myös perä vertailu kohteesta eli isoperä sinne ja laatikko myös..
Siitä sitten tiedä meeneekö takajarrut ja vakain myös vaihtoon.
Varaosa sivuilta voit löytää jarrujen osa vertailua kun siellä on ainakin laikkojen halkaisijat,vakain halkaisijoita ja ehkä satuloidenkin.
Toki halvin olisi myydä nykyinen ja ostaa valmis tuote.
jarru teho myös muuttuu mäntien pinta-alaa kasvattamalla ja eiköhän kallistuksen vakainkin mene vaihtoon.
Se on outoa että monesti vaaditaan myös perä vertailu kohteesta eli isoperä sinne ja laatikko myös..
Siitä sitten tiedä meeneekö takajarrut ja vakain myös vaihtoon.
Varaosa sivuilta voit löytää jarrujen osa vertailua kun siellä on ainakin laikkojen halkaisijat,vakain halkaisijoita ja ehkä satuloidenkin.
Toki halvin olisi myydä nykyinen ja ostaa valmis tuote.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 jarrujen mietiskelyä.
Näinhän se on.. Tutkin kyllä varaosasivuilla noita eri tenavien lautasten halkasijaa mutta kaikkiin ei näyttänyt mittoja.. Mites muut on tän homman toteuttanut?
Re: W201 jarrujen mietiskelyä.
Projekti puolelta voisi löytyä paremmin vastauksia kun lueskelet w201 vaikka Super turbojen rakenteluista ja niiden alustoista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 jarrujen mietiskelyä.
En tiedä, millaiset jarrut 2,5-litraisessa dieselissä on, mutta vaihdoin omaan bensakoneiseen autooni 300:sen bensakoneen jarrut, jotka riittävät 180kW moottorille. Nämä vastaavat mallisarjan tehokkaimman mallin jarruja ja käyvät 15 tuuman vanteiden kanssa.Kerppa kirjoitti:Näinhän se on.. Tutkin kyllä varaosasivuilla noita eri tenavien lautasten halkasijaa mutta kaikkiin ei näyttänyt mittoja.. Mites muut on tän homman toteuttanut?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 jarrujen mietiskelyä.
Joo tälläisiä ratkasuja muistankin lukeneeni joskus. Satulat ei varmaan istunu suoraan? Joku järkevä ratkasu pitää kehitellä. Fiksuin ois tietysti löytää jostain purkaamolta isomman meisselin satulat ja sitten ostaa levyt ja palat uutena.tomant kirjoitti:En tiedä, millaiset jarrut 2,5-litraisessa dieselissä on, mutta vaihdoin omaan bensakoneiseen autooni 300:sen bensakoneen jarrut, jotka riittävät 180kW moottorille. Nämä vastaavat mallisarjan tehokkaimman mallin jarruja ja käyvät 15 tuuman vanteiden kanssa.Kerppa kirjoitti:Näinhän se on.. Tutkin kyllä varaosasivuilla noita eri tenavien lautasten halkasijaa mutta kaikkiin ei näyttänyt mittoja.. Mites muut on tän homman toteuttanut?
tomant
Re: W201 jarrujen mietiskelyä.
Tuohon 190E-malliin eli kaksilitraiseen bensamalliin eivät isot jarrulaikat ja -satulat käyneet suoraan, vaan piti vaihtaa myös isommat etunavat.Kerppa kirjoitti:...Joo tälläisiä ratkasuja muistankin lukeneeni joskus. Satulat ei varmaan istunu suoraan? Joku järkevä ratkasu pitää kehitellä. Fiksuin ois tietysti löytää jostain purkaamolta isomman meisselin satulat ja sitten ostaa levyt ja palat uutena.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020