Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic OM606 505t ja matka jatkuu
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
tälläin jälkiviisaana voin kertoa, että kyllä sen lohkon voi putkittaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Kuivaputkesta kun on kysymys, ei mahdollisella putken vauriolla ole mitään merkitystä kerrottuun oireiluun / vikaan, jonka johdosta moottori otettu auki.
Tässä tapauksessa on suurella todennäköisyydellä haluttu tukia OM 603 mootorin sielunelämää oppimismielessä, tähtäimenä on alunalkujaankin ollut OM606- moottorin valjastaminen mainittuun autoon. Kaikista kirjoittajan viesteistä päätellen näin on.
Tässä tapauksessa on suurella todennäköisyydellä haluttu tukia OM 603 mootorin sielunelämää oppimismielessä, tähtäimenä on alunalkujaankin ollut OM606- moottorin valjastaminen mainittuun autoon. Kaikista kirjoittajan viesteistä päätellen näin on.
+358 18B8FE99
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Voisiko oireita selittää jos lohko on päässyt jäätymään joskus?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Hyvin epätodennäköistä, koska onhan lohkossa suojaavat vesiprikat, jotka pullahtaa pois jäätymisen johdosta.Sharedoc kirjoitti:Voisiko oireita selittää jos lohko on päässyt jäätymään joskus?
+358 18B8FE99
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Kyllä se lohko halkeaa ,vesiprikat
pysyy tiukasti kiinni
pysyy tiukasti kiinni
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
On on....... tottakai se näin on. Miksi sitä muuten olisi ensialkuun pikkasen reilua tonnia sijoittanu kun siksi että saa hyvän syyn tutkia 603 moottoria kannen alta kahteenkin eri kertaan vaikka varsinaista aihetta ei ollutkaan ja sit siitä hyvä kimmoke laittaa kokonaan toinen mosa.J.Kulmala kirjoitti:Kuivaputkesta kun on kysymys, ei mahdollisella putken vauriolla ole mitään merkitystä kerrottuun oireiluun / vikaan, jonka johdosta moottori otettu auki.
Tässä tapauksessa on suurella todennäköisyydellä haluttu tukia OM 603 mootorin sielunelämää oppimismielessä, tähtäimenä on alunalkujaankin ollut OM606- moottorin valjastaminen mainittuun autoon. Kaikista kirjoittajan viesteistä päätellen näin on.
Son kulmalalle tullu uusi aluevaltaus. Näemmä osaa lukea jo ajatuksiakin..... etänä. Moni ei pysty
Nyt kulmalalta tuli sellainen limbo että vastaavaa ei löydy. Alemmas rimaa ei enää saa kun asteikko loppu kesken ja siitä vaan ali meni että heilahti Ehdotan mitallia
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Jari Ke kirjoitti:On on....... tottakai se näin on. Miksi sitä muuten olisi ensialkuun pikkasen reilua tonnia sijoittanu kun siksi että saa hyvän syyn tutkia 603 moottoria kannen alta kahteenkin eri kertaan vaikka varsinaista aihetta ei ollutkaan ja sit siitä hyvä kimmoke laittaa kokonaan toinen mosa.J.Kulmala kirjoitti:Kuivaputkesta kun on kysymys, ei mahdollisella putken vauriolla ole mitään merkitystä kerrottuun oireiluun / vikaan, jonka johdosta moottori otettu auki.
Tässä tapauksessa on suurella todennäköisyydellä haluttu tukia OM 603 mootorin sielunelämää oppimismielessä, tähtäimenä on alunalkujaankin ollut OM606- moottorin valjastaminen mainittuun autoon. Kaikista kirjoittajan viesteistä päätellen näin on.
Son kulmalalle tullu uusi aluevaltaus. Näemmä osaa lukea jo ajatuksiakin..... etänä. Moni ei pysty
Nyt kulmalalta tuli sellainen limbo että vastaavaa ei löydy. Alemmas rimaa ei enää saa kun asteikko loppu kesken ja siitä vaan ali meni että heilahti Ehdotan mitallia
Surku vaan käy autolle ja tekniikan rakentelijankin puolesta. Näitä pelle pelottomia tuntuu olevan tällä foorumilla muitakin, joita suorastaan säälin. Sääli on sairautta, mutta saahan sitä kuluttaa aikaansa näpertelyyn....parempi vaihtoehto kun kuormittaa maksaa, haimaa ja munuaisia.
Moottorin sait palasiksi, mutta exsaktia vikaa et kyennyt löytämään. Kirjoituksia kyllä tuli ylenpalttisesti ilman tulosta.
+358 18B8FE99
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Tämä tuntuu olevan yleistä tälläkin foorumillaJ.Kulmala kirjoitti: Kirjoituksia kyllä tuli ylenpalttisesti ilman tulosta.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Perjantai-illan filosofointia. Joskus voi vastustaa todella remppahommissa ja tulla haastetta vaastaan. Oma kokemus olis pari vuotta sitten kun toisesta saksalaisesta laatumerkistä alkoi automaattilaatikko luistamaan ja päätin itse alkaa korjaamaan askia. Jouduin viisi kertaa pudottamaan laatikon alas ja aukaisemaan ennenkuin sain toimimaan sen kunnolla. Toki tässäkin on oppimisesta kyse, oli ensimmäinen automaattiaskin korjaus kyseessä. 4. kerran jälkeen jo tilasin saksasta hädissäni vereksen askin mutta odotellessa sen saapumista aukaisin vielä "viimeisen kerran" askin ja silloin löytyi oikea resepti korjaamiseen. Varalaatikko on nyt tallissa kunniapaikalla tarpeettomana. Ei kannata antaa periksi jos vaan aikaa ja voimavaroja riittää.Jos haasteen voittaa vaikeuksien kautta, se antaa mukavan fiiliksen että homma on hanskassa ja se antaa virtaa uusiin projekteihin.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Tämän tarinan lukeneena mietityttää että mitä hyötyä on noista kannentiivisteen liimoista? Itse olen vetänyt aina kannentiivisteen sellaisenaan puukolla raaputtamalla puhdistetuille pinnoille. Eikä ole vuotaneet.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Nauraa maha kippurassa ja yx senkun vaan surkuttelee. Piiiiikkasen nyt sitä siipeä maasta ylöspäinJ.Kulmala kirjoitti:Jari Ke kirjoitti:On on....... tottakai se näin on. Miksi sitä muuten olisi ensialkuun pikkasen reilua tonnia sijoittanu kun siksi että saa hyvän syyn tutkia 603 moottoria kannen alta kahteenkin eri kertaan vaikka varsinaista aihetta ei ollutkaan ja sit siitä hyvä kimmoke laittaa kokonaan toinen mosa.J.Kulmala kirjoitti:Kuivaputkesta kun on kysymys, ei mahdollisella putken vauriolla ole mitään merkitystä kerrottuun oireiluun / vikaan, jonka johdosta moottori otettu auki.
Tässä tapauksessa on suurella todennäköisyydellä haluttu tukia OM 603 mootorin sielunelämää oppimismielessä, tähtäimenä on alunalkujaankin ollut OM606- moottorin valjastaminen mainittuun autoon. Kaikista kirjoittajan viesteistä päätellen näin on.
Son kulmalalle tullu uusi aluevaltaus. Näemmä osaa lukea jo ajatuksiakin..... etänä. Moni ei pysty
Nyt kulmalalta tuli sellainen limbo että vastaavaa ei löydy. Alemmas rimaa ei enää saa kun asteikko loppu kesken ja siitä vaan ali meni että heilahti Ehdotan mitallia
Surku vaan käy autolle ja tekniikan rakentelijankin puolesta. Näitä pelle pelottomia tuntuu olevan tällä foorumilla muitakin, joita suorastaan säälin. Sääli on sairautta, mutta saahan sitä kuluttaa aikaansa näpertelyyn....parempi vaihtoehto kun kuormittaa maksaa, haimaa ja munuaisia.
Moottorin sait palasiksi, mutta exsaktia vikaa et kyennyt löytämään. Kirjoituksia kyllä tuli ylenpalttisesti ilman tulosta.
Ja kyyyyllä kyllä se moottori jakarilla ja putkitogeilla palasiksi menee kun vaan oikein kovasti yrittää. Eikös se Bahco ja Knippex ole kuitenkin ihan laatumerkkejä? Löytyy eväslaukusta joka on aina mukana niikun se pellepelottomalla aina on. Pikkuapulaisia ei vielä ole näkyny mutta mene ja tiedä jos niitäkin alkaa ilmaantumaan
Voi näitä juttuja
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Näissä moottoritekniikan jutuissa on huomioitava ennekuin aloittaa puuhastelun niiden kanssa, että omaa riittävät tiedot ja taidot tekemiselle. Täytyy osata ja tietää syy / seuraus mitä milloinkin tulee eteen. Muussa tapauksessa homma menee puuhasteluksi ja näpertelyksi. Puuhasteluilla saa monesti vain pahaa aikaan. Toki leikkivät lapset oppii hiekkalaatikollakin, mutta tämäntyyppisissä puuhasteluissa, jossa tiedetään kohde ja käyttötarkoitus, on vaikea ymmärtää ihmisen kehitysasteen missä mennään.
Omille pojilleni ja tyttärilleni olen valistanut elämän tarkoitusta niin tekniikan kuin muunkin reaalielämän tiimoilta. Näitä foorumin juttuja kun eläkeläisenä lukee, syntyy huvittunut ja paljon puhutteleva käsitys nykynuorten visioista ja hankkeista. Kaikkea ei kannattaisi suunnitella uudestaan, vaikka omasta mielestä jokin asia voisi ollakin paremmin. Monesti kokonaisuus kuitenkin menee huonompaan suuntaan. Eli oppia ikä kaikki ja järki päässä tässäkin tapauksessa kannattaa pitää mielessä.
Omille pojilleni ja tyttärilleni olen valistanut elämän tarkoitusta niin tekniikan kuin muunkin reaalielämän tiimoilta. Näitä foorumin juttuja kun eläkeläisenä lukee, syntyy huvittunut ja paljon puhutteleva käsitys nykynuorten visioista ja hankkeista. Kaikkea ei kannattaisi suunnitella uudestaan, vaikka omasta mielestä jokin asia voisi ollakin paremmin. Monesti kokonaisuus kuitenkin menee huonompaan suuntaan. Eli oppia ikä kaikki ja järki päässä tässäkin tapauksessa kannattaa pitää mielessä.
+358 18B8FE99
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Knipexit on ihan pskat, Bahcot jees...jatkakaa.
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Eipä se ole keltään pois vaikka Jari asentaisi koneen farkun takakonttiin ja tekisi nykyisestä konehuoneesta tavaratilan....vai onko, semmoisiakin autoja on jo olemassa..mitä sitten ?J.Kulmala kirjoitti:Näissä moottoritekniikan jutuissa on huomioitava ennekuin aloittaa puuhastelun niiden kanssa, että omaa riittävät tiedot ja taidot tekemiselle. Täytyy osata ja tietää syy / seuraus mitä milloinkin tulee eteen. Muussa tapauksessa homma menee puuhasteluksi ja näpertelyksi. Puuhasteluilla saa monesti vain pahaa aikaan. Toki leikkivät lapset oppii hiekkalaatikollakin, mutta tämäntyyppisissä puuhasteluissa, jossa tiedetään kohde ja käyttötarkoitus, on vaikea ymmärtää ihmisen kehitysasteen missä mennään.
Omille pojilleni ja tyttärilleni olen valistanut elämän tarkoitusta niin tekniikan kuin muunkin reaalielämän tiimoilta. Näitä foorumin juttuja kun eläkeläisenä lukee, syntyy huvittunut ja paljon puhutteleva käsitys nykynuorten visioista ja hankkeista. Kaikkea ei kannattaisi suunnitella uudestaan, vaikka omasta mielestä jokin asia voisi ollakin paremmin. Monesti kokonaisuus kuitenkin menee huonompaan suuntaan. Eli oppia ikä kaikki ja järki päässä tässäkin tapauksessa kannattaa pitää mielessä.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
kerroppas nyt kulmala, tai rumilus, tai millä nimellä nyt tahdot että ittees kutsutaankin niin, että mitenkä on mahdollista, että tälläkin foorumilla kukaan muu ei osaa, eikä tiedä mistään mitään paitsi sinä? vain ja ainoastaan sinä.
vai onko se diagnoosi jo olemassa? hmm... narsisti, psykopaatti.. tai mitä näitä nyt on. näitä kuitenkin, kun luulee ittestään vähän liikoja, eikä itse ymmärrä sitä. jos ei, niin suosittelisin lämpimästi lääkärillä käyntiä ja vaikket itte uskokkaan sairauteesi, niin sanot sille lekurille, että muut pitää sua jotenkin pääkopasta nyrjähtäneenä. kyllä ne sitten kyselee ja tekee lisäselvitystä ja antaa jeesiä tilanteeseen. ajattelin, että saattaisit saada helpotusta elämääsi. ei ole varmaan helppoa, kun kukaan muu ei koskaan osaa mitään ja joutuu kokoajan oleen neuvomassa muita.
vai onko se diagnoosi jo olemassa? hmm... narsisti, psykopaatti.. tai mitä näitä nyt on. näitä kuitenkin, kun luulee ittestään vähän liikoja, eikä itse ymmärrä sitä. jos ei, niin suosittelisin lämpimästi lääkärillä käyntiä ja vaikket itte uskokkaan sairauteesi, niin sanot sille lekurille, että muut pitää sua jotenkin pääkopasta nyrjähtäneenä. kyllä ne sitten kyselee ja tekee lisäselvitystä ja antaa jeesiä tilanteeseen. ajattelin, että saattaisit saada helpotusta elämääsi. ei ole varmaan helppoa, kun kukaan muu ei koskaan osaa mitään ja joutuu kokoajan oleen neuvomassa muita.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
pera8x kirjoitti:kerroppas nyt kulmala, tai rumilus, tai millä nimellä nyt tahdot että ittees kutsutaankin niin, että mitenkä on mahdollista, että tälläkin foorumilla kukaan muu ei osaa, eikä tiedä mistään mitään paitsi sinä? vain ja ainoastaan sinä.
vai onko se diagnoosi jo olemassa? hmm... narsisti, psykopaatti.. tai mitä näitä nyt on. näitä kuitenkin, kun luulee ittestään vähän liikoja, eikä itse ymmärrä sitä. jos ei, niin suosittelisin lämpimästi lääkärillä käyntiä ja vaikket itte uskokkaan sairauteesi, niin sanot sille lekurille, että muut pitää sua jotenkin pääkopasta nyrjähtäneenä. kyllä ne sitten kyselee ja tekee lisäselvitystä ja antaa jeesiä tilanteeseen. ajattelin, että saattaisit saada helpotusta elämääsi. ei ole varmaan helppoa, kun kukaan muu ei koskaan osaa mitään ja joutuu kokoajan oleen neuvomassa muita.
OT- menee, mutta kovat on puheet kuin lehmän ostajalla, kun ei ole vielä korvantaustatkaan kuivuneet.
+358 18B8FE99
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Aika puuhastelulta Rumiluksen omatkin bisnekset näyttää, kun käy Realisoitavat sivustolta katsomassa myytävää tavaraa.
Samat romut vuodesta toiseen.
Kannattas varmaan hoidella vaan ne kuntoon , eikä puuttua joka topikkiin
Samat romut vuodesta toiseen.
Kannattas varmaan hoidella vaan ne kuntoon , eikä puuttua joka topikkiin
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Aikamoinen kaatopaikka tällä tuppuraisella,
koskahan joutuu siivoamaan
koskahan joutuu siivoamaan
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Homma lähti tänään käyntiin oikein kunnolla. Enää öljynsuotimesta putket irti niin sitten on lähtövalmis. Aikaa menee mutta menkööt.
Josko pääsiäiseksi sais matikin taas ominvoimin liikkumaan.
Mutta joo mä viskon siitä laatikosta ne Knippexit kaakkoon ja ostan oikeaa merkkiä --> alkaa paloittelu hoitumaan
Jokatapauksessa nyt on matikin ekapönttö lattialla ja katti on eli kulmala yksinkertaisesti se väitteesi/intoilusi nyt meni pahasti pieleen. Annahan kun saadaan vielä lohkosta männät pois ni katotaan sekin Siellähän vikaa ei pitäisi olla Aletaan puntaroida oikein kunnolla niitä syyseuraus juttujasi ja katsotaan kuka tiesi ja kuka ei tienny
Pistetäänkö kulmala taas yksi veto pystyyn ts kaljat kylmään ? Ekan hävisit. Olisi siis revanssin paikka
Josko pääsiäiseksi sais matikin taas ominvoimin liikkumaan.
Mutta joo mä viskon siitä laatikosta ne Knippexit kaakkoon ja ostan oikeaa merkkiä --> alkaa paloittelu hoitumaan
Jokatapauksessa nyt on matikin ekapönttö lattialla ja katti on eli kulmala yksinkertaisesti se väitteesi/intoilusi nyt meni pahasti pieleen. Annahan kun saadaan vielä lohkosta männät pois ni katotaan sekin Siellähän vikaa ei pitäisi olla Aletaan puntaroida oikein kunnolla niitä syyseuraus juttujasi ja katsotaan kuka tiesi ja kuka ei tienny
Pistetäänkö kulmala taas yksi veto pystyyn ts kaljat kylmään ? Ekan hävisit. Olisi siis revanssin paikka
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
hyvä hyvä! ja lisää kuvia kanssa, jos tulee jotain kuvattavaa vastaan.
ei sen kanssa kannata mitään vetoja lyödä, kun ei ymmärrä olleensa väärässä.
ei sen kanssa kannata mitään vetoja lyödä, kun ei ymmärrä olleensa väärässä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Täky se olikin ja varmaan kaikki sen tajusi
Joo tänään lähtee kotoa mukaan öljyjä moottoriin periin jakolootaan ja askiin. Myös kardaanin tukikumi ja uudet pakosarkan mutterit. Tavoite on että pakimännätiiviste ja 606:sen mosan kumpikin kampuran tiiviste vaihtuisi ja sais ne naitettua vastakkain. Matikin kumpikin pikkukenno täytyy pestä ulkopuolelta ja konetila tottakai. Syyläri onkin uusi odottamassa asennusta. Ilmastoinnin kenno tais jäädä ehjäksi?
Katotaan saajaanko pakettia ahdettua jo takaisinkin paikalleen.
Joo tänään lähtee kotoa mukaan öljyjä moottoriin periin jakolootaan ja askiin. Myös kardaanin tukikumi ja uudet pakosarkan mutterit. Tavoite on että pakimännätiiviste ja 606:sen mosan kumpikin kampuran tiiviste vaihtuisi ja sais ne naitettua vastakkain. Matikin kumpikin pikkukenno täytyy pestä ulkopuolelta ja konetila tottakai. Syyläri onkin uusi odottamassa asennusta. Ilmastoinnin kenno tais jäädä ehjäksi?
Katotaan saajaanko pakettia ahdettua jo takaisinkin paikalleen.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
Kaatorauta oli hukassa ni ei uskallettu nostaa mosaa pois. Matikin paketti on senverta pitkä että kun lukkopelti on kiinteä ni asettaa vaateita. No kaikkea muuta sitten tehtiinkin.
606:sen pakosarja on saksalaisten insinöörien kötöstys. Ei siitä ole muuksi kuin romuraudaksi ja huonosti siihenkään No löyty lääkkeitä ja kuviakin on tuossa alla uudesta pakosarjasta ja ahtimesta. Varmaankaan ei tarte arvailla kenen käsialaa sarja on kun kattoo kuvia
Enhän minä nuista paljon ymmärrä mutta todella jouhean virtaavalta se kyllä näyttää. Laipasta otetu kuva. On muuten nielujako keskellä sekä leikkaussaumat justiinsa vastakkain. Näin kun putkia asetteli ja käsivaralta piirteli sit leikkeli ja lopuksi siihen hitsiliimasi kiinni. Vissiin tehny jonkun ennenkin Laippa on tarkoituksella asennettu tuolleen että DP:n saa vaivattomasti kulkemaan alakertaan.
Hehkut on sitte lujassa oikein tosissaan kiinni. Kax lähti kun oli vissiin vaihdettu lähiaikoina mutta muut ei vielä. No tehtiin sitte muuta valmistelevaa työtä mosalle.
Työt haittaa harrasteluja joten katsotaan eteneekö viikolla yhtään.
606:sen pakosarja on saksalaisten insinöörien kötöstys. Ei siitä ole muuksi kuin romuraudaksi ja huonosti siihenkään No löyty lääkkeitä ja kuviakin on tuossa alla uudesta pakosarjasta ja ahtimesta. Varmaankaan ei tarte arvailla kenen käsialaa sarja on kun kattoo kuvia
Enhän minä nuista paljon ymmärrä mutta todella jouhean virtaavalta se kyllä näyttää. Laipasta otetu kuva. On muuten nielujako keskellä sekä leikkaussaumat justiinsa vastakkain. Näin kun putkia asetteli ja käsivaralta piirteli sit leikkeli ja lopuksi siihen hitsiliimasi kiinni. Vissiin tehny jonkun ennenkin Laippa on tarkoituksella asennettu tuolleen että DP:n saa vaivattomasti kulkemaan alakertaan.
Hehkut on sitte lujassa oikein tosissaan kiinni. Kax lähti kun oli vissiin vaihdettu lähiaikoina mutta muut ei vielä. No tehtiin sitte muuta valmistelevaa työtä mosalle.
Työt haittaa harrasteluja joten katsotaan eteneekö viikolla yhtään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Alettu poistamaan mosa
On päästy jatkamaan hommaa viikollakin. Pakimännän tiivisteenvaihto ei ollu turha operaatio meinaan ne nylon tukirenkaat toinen niistä oli melkein poikki. Olis taatusti kohta hävinny pakki tuosta askista jossain kohtaa. Kuvia siitä operaatiosta myöhemmin meinaan nuo osat puuttu siitä paketista.
603:sen mosa on nyt purettu ja hyvä syy lyyhäykseen ja painevuotoon on löydetty. On paikassa josta sitä ei voi nähdä vaikka mäntä olisi alakuolokohdsassa. Ilmanko kesti tyhjää käydä kuinka kauan ennen kun paine nousi vesitilassa ja käskettäessä sit heti. Tämä vuotokohta varmennetaan vielä toisellakin menetelmällä Voipi olla et paloiksi menee koko lohko
Tuossa sylinterissä on muutenkin outoja syöpymäjälkijä alakuolokohdassa. Sanoisin että tuo vika on materiaalivirhe "hiili patoutma/onkalo" tms. joka nyt sitten ruostu puhki ja petti? Oli ruosteessa tuo kohta. Kaikki männät oli virheettömiä pikaisella tarkastelulla samoin kaikki laakerit.
Jokatapauksessa vika oli sellaisessa kohtaa josta sitä oli mahdotonta löytää ilman männänpoistoa.
Kuvia:
Lisätään kuvat mosan poistosta
603:sen mosa on nyt purettu ja hyvä syy lyyhäykseen ja painevuotoon on löydetty. On paikassa josta sitä ei voi nähdä vaikka mäntä olisi alakuolokohdsassa. Ilmanko kesti tyhjää käydä kuinka kauan ennen kun paine nousi vesitilassa ja käskettäessä sit heti. Tämä vuotokohta varmennetaan vielä toisellakin menetelmällä Voipi olla et paloiksi menee koko lohko
Tuossa sylinterissä on muutenkin outoja syöpymäjälkijä alakuolokohdassa. Sanoisin että tuo vika on materiaalivirhe "hiili patoutma/onkalo" tms. joka nyt sitten ruostu puhki ja petti? Oli ruosteessa tuo kohta. Kaikki männät oli virheettömiä pikaisella tarkastelulla samoin kaikki laakerit.
Jokatapauksessa vika oli sellaisessa kohtaa josta sitä oli mahdotonta löytää ilman männänpoistoa.
Kuvia:
Lisätään kuvat mosan poistosta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 603:sen lohkovika löyd
Senverran kommentoin mainittua havaintoa sylinterinputken syäpymään suhteessa mainittuun ilmiöön paineen nousun jäähdytysjärjestelmään.
Mainitun vaurion perusteella paine ei pääse karkaamaan jäähdytysjärjestelmään / vesitilaan vaikka sylinteriputkessa olisikin pistesyöpymä. Moottori on siis ns. kuivaputkikone, jossa sylinteriputki ei ole suorassa yhteydessä vesitilaan, vaan lohkossa on vielä este suoraan yhteyteen vesitilaan. Märkäputkisessa tämä olisi mahdollista.
Mainitun vaurion perusteella paine ei pääse karkaamaan jäähdytysjärjestelmään / vesitilaan vaikka sylinteriputkessa olisikin pistesyöpymä. Moottori on siis ns. kuivaputkikone, jossa sylinteriputki ei ole suorassa yhteydessä vesitilaan, vaan lohkossa on vielä este suoraan yhteyteen vesitilaan. Märkäputkisessa tämä olisi mahdollista.
+358 18B8FE99
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 603:sen lohkovika löyd
J.Kulmala kirjoitti:Senverran kommentoin mainittua havaintoa sylinterinputken syäpymään suhteessa mainittuun ilmiöön paineen nousun jäähdytysjärjestelmään.
Mainitun vaurion perusteella paine ei pääse karkaamaan jäähdytysjärjestelmään / vesitilaan vaikka sylinteriputkessa olisikin pistesyöpymä. Moottori on siis ns. kuivaputkikone, jossa sylinteriputki ei ole suorassa yhteydessä vesitilaan, vaan lohkossa on vielä este suoraan yhteyteen vesitilaan. Märkäputkisessa tämä olisi mahdollista.
Sinä vaan edelleen latelet kaikenlaisia "varmoja" analyysejä lonkalta heittäen ikään kuin tietäisit satavarmasti asian. Se putki lähtee sieltä koneesta vielä irti ja sitten nähdään mitä on. Ruosteessa se kohta selvästi oli että siltä pohjalta.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 603:sen lohkovika löyd
Jari Ke kirjoitti:J.Kulmala kirjoitti:Senverran kommentoin mainittua havaintoa sylinterinputken syäpymään suhteessa mainittuun ilmiöön paineen nousun jäähdytysjärjestelmään.
Mainitun vaurion perusteella paine ei pääse karkaamaan jäähdytysjärjestelmään / vesitilaan vaikka sylinteriputkessa olisikin pistesyöpymä. Moottori on siis ns. kuivaputkikone, jossa sylinteriputki ei ole suorassa yhteydessä vesitilaan, vaan lohkossa on vielä este suoraan yhteyteen vesitilaan. Märkäputkisessa tämä olisi mahdollista.
Sinä vaan edelleen latelet kaikenlaisia "varmoja" analyysejä lonkalta heittäen ikään kuin tietäisit satavarmasti asian. Se putki lähtee sieltä koneesta vielä irti ja sitten nähdään mitä on. Ruosteessa se kohta selvästi oli että siltä pohjalta.
Niin se vain on, että rupusnikkarit ovat rupusnikkareita, mutta itse olen tutkinut näitä Mersun moottoreita hiukan enemmän kuin sinä...se on varmaa. Olet vielä oppipoika ennekuin kasvat mieheksi ja osaajaksi moottoritekniikan tuntemuksessa.
Kannattaisi kyllä tarkkaan paneutua ja ottaa haraviinsa mitä asiassa kerron, ettei tule vastakkainajattelua. Kyllä tässä mennään seppä / kisällin teemoilla.
Minulla on jo aika päiviä mennyt kiinnostus puuhateluusi, mutta pakko jossain määrin on osallistuttava keskusteluun, ettei mentäisi kovin metsään asiassa ja analyyseissä.
+358 18B8FE99
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 603:sen lohkovika löyd
onpas siinä nyt taas pätemistä. ikääkin varmaan jo 150 vuotta ainakin, kun niin pitkään on tullu tutkittua mersun moottoreita. oisko se rumiluksen taas aika poistua foorumilta ja tulla uudella nimimerkillä? sen verran lennokkaat on jutut taas, että huh huh.
no, jokos tässä on edetty?
no, jokos tässä on edetty?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 603:sen lohkovika löyd
Kukin pätee omalla tavallaan, toiset ammattitaidolla ja toiset valokuvaamisella.
+358 18B8FE99
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 603:sen lohkovika löyd
J.Kulmala kirjoitti: Niin se vain on, että rupusnikkarit ovat rupusnikkareita, mutta itse olen tutkinut näitä Mersun moottoreita hiukan enemmän kuin sinä...se on varmaa. Olet vielä oppipoika ennekuin kasvat mieheksi ja osaajaksi moottoritekniikan tuntemuksessa.
Kannattaisi kyllä tarkkaan paneutua ja ottaa haraviinsa mitä asiassa kerron, ettei tule vastakkainajattelua. Kyllä tässä mennään seppä / kisällin teemoilla.
Minulla on jo aika päiviä mennyt kiinnostus puuhateluusi, mutta pakko jossain määrin on osallistuttava keskusteluun, ettei mentäisi kovin metsään asiassa ja analyyseissä.
kulmala se vaan v*ittuilee vaikka kuin hyvällä koittaisiJ.Kulmala kirjoitti:Kukin pätee omalla tavallaan, toiset ammattitaidolla ja toiset valokuvaamisella.
Otan putken pois ja syynään/syynäytän sen tarkkaan. Katotaan sitte uudelleen tätä
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 603:sen lohkovika löyd
Olisin myös sitä mieltä että kuvattu roso/syöpymä on seuraus, ei syy. Ei tuosta voi paine päästä vesitilaan.
wiimax.fi