W124 200 D Rivipumpun vuoto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
W124 200 D Rivipumpun vuoto
Moikka, otsikon mukainen peli vuotaa pumpun kyljessä olevan luukun välistä polttoainetta.
-uskaltaako luukun avata ja vaihtaa tiivisteen, vai onko siellä luukun alla jotain irto-osia jotka voivat putoilla ?
Marko
-uskaltaako luukun avata ja vaihtaa tiivisteen, vai onko siellä luukun alla jotain irto-osia jotka voivat putoilla ?
Marko
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ei sieltä oikein vois tulla muuta ku öljyä... KP-liittimien O-renkaat taitaa ennemminkin olla kyseessä.
Noinhan se on.. tuli innostuttua lian aikasin kun etsinyt vuotoa jo jonkin aikaa, joka on todella vaikea löytää.
KP liitin? jos tarkoitat niitä pumpun päällä olevia mötiköitä joista lähtee putki suuttimelle, ne vaihdoin kaikki , mehi niistä, mutta ei sitä voinut vuodoksi sanoa, nyt siis kuitenkin päältä pummpu on kuiva.
Pumppu kuitenkin kastuu siitä luukun etureunasta, josta se valuu sitä koloa pitkin missä on se ennakonsäätö, alas lokin kuvetta pitkin. Vuoto on kohtuullisen kova koska jättää pienen läntin alleen jo 20 kilsan lenkin jälkeen.
Täytyy jatkaa tutkimista vielä ja toivoa että joku pvä se oikea paikka löytyis..
Siinä pumpun ja lokin välissä näkyy joku kiiltävä (yläältäpäin katsottuna siis) pultinpää? tai joku muu tappi (noin 10 millinen pyöreä messingin värinen) , onkohan siitä mahdollista vuotaa pottoainetta ?
Marko
Noinhan se on.. tuli innostuttua lian aikasin kun etsinyt vuotoa jo jonkin aikaa, joka on todella vaikea löytää.
KP liitin? jos tarkoitat niitä pumpun päällä olevia mötiköitä joista lähtee putki suuttimelle, ne vaihdoin kaikki , mehi niistä, mutta ei sitä voinut vuodoksi sanoa, nyt siis kuitenkin päältä pummpu on kuiva.
Pumppu kuitenkin kastuu siitä luukun etureunasta, josta se valuu sitä koloa pitkin missä on se ennakonsäätö, alas lokin kuvetta pitkin. Vuoto on kohtuullisen kova koska jättää pienen läntin alleen jo 20 kilsan lenkin jälkeen.
Täytyy jatkaa tutkimista vielä ja toivoa että joku pvä se oikea paikka löytyis..

Siinä pumpun ja lokin välissä näkyy joku kiiltävä (yläältäpäin katsottuna siis) pultinpää? tai joku muu tappi (noin 10 millinen pyöreä messingin värinen) , onkohan siitä mahdollista vuotaa pottoainetta ?
Marko
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
tolla messingin värisellä pultinpää-jutulla tarkoitit varmaan kaasuläpän aksilaa jonka toinen pää on pumpun ja lohkon välis ja toinen toisella puolella pumppua.sen aksilan ympärillä kummallakin puolella on o-renkaat jotka aikaa myöten alkaa tihkuttamaan.jos näin on niin niitä ei pysty vaihtamaan ottamatta pumppua irti koneesta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
En tarkoita sitä kaasulläpän akselia, sehän on poikittain pumppuun nähden. Tämä messinki? hilpe on siis pumpun etupäässä.sooppa kirjoitti:tolla messingin värisellä pultinpää-jutulla tarkoitit varmaan kaasuläpän aksilaa jonka toinen pää on pumpun ja lohkon välis ja toinen toisella puolella pumppua.sen aksilan ympärillä kummallakin puolella on o-renkaat jotka aikaa myöten alkaa tihkuttamaan.jos näin on niin niitä ei pysty vaihtamaan ottamatta pumppua irti koneesta.
Vielä otettaisiin tietoa/ hyviä arvauksia vastaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
En sitä meinaa, vaan pitkittäin katottuna pumpun etupäässä (jakopään päässä) olevaa messingin väristä 'holkkia' , joka pyörii helposti käsin, eli holkki on jonkun suojana kait siinä, voiko sieltä vuotaa polttoainetta ?PP D kirjoitti:Onko se semmosessa kolossa pumpun kiinnityslaipassa? 8 mm kuusiokanta? Jos sitä tarkoitat, sillä käännetään pumppua ku tarvii säätää ajoitusta. Siitä ei voi vuotaa polttoainetta
Tuli taas tutkittua pari tuntia, ilmanputsari pois ja käyttelin, eikä löydy vuotokohtaa

Alkaa hermo pettää kun ei oikeaa paikkaa löydy. Taas toisalta jos se vuotaa tuolta etupäästä, lienee koko pumppu muutenkin revittävä irti ja siinä tapauksessa se täytyy sitten lähetellä PP D:n tykö säädeltäväksi, onhan tuo kohta 600 tkm pyöriny. Tarvii vain kahtella varapummpu jostakin siksi aikaa.
KP liitin? jos tarkoitat niitä pumpun päällä olevia mötiköitä joista lähtee putki suuttimelle, ne vaihdoin kaikki , mehi niistä, mutta ei sitä voinut vuodoksi sanoa, nyt siis kuitenkin päältä pummpu on kuiva.
Jaha nafta-nerot...
Siellä pa-putkien pumpun päässä on ne "mötikät". Mulla kans vähän pumppu kosteana päältä. Putket uskaltaa surutta ruuvata irti, mutta sitten?
Sain lainaan semmosen pesiaali avaimen minkä pitäis sopia siihen hammastukseen. Uskaltaako sen noin vaan avata? Ja ne torx-pultit kans?
Siellä on ilmeisesti jokaisessa o-rengas ja joku kuparitiiviste? Onkos jotain muuta? Mitä tiivisteitä missäkin välissä?
Lentääkö kaikenmaailman jousia ym. tavaraa pitkin huushollia kun purkaa?
Jaha nafta-nerot...
Siellä pa-putkien pumpun päässä on ne "mötikät". Mulla kans vähän pumppu kosteana päältä. Putket uskaltaa surutta ruuvata irti, mutta sitten?
Sain lainaan semmosen pesiaali avaimen minkä pitäis sopia siihen hammastukseen. Uskaltaako sen noin vaan avata? Ja ne torx-pultit kans?
Siellä on ilmeisesti jokaisessa o-rengas ja joku kuparitiiviste? Onkos jotain muuta? Mitä tiivisteitä missäkin välissä?
Lentääkö kaikenmaailman jousia ym. tavaraa pitkin huushollia kun purkaa?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!