W124 200 D Rivipumpun vuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

W124 200 D Rivipumpun vuoto

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Moikka, otsikon mukainen peli vuotaa pumpun kyljessä olevan luukun välistä polttoainetta.

-uskaltaako luukun avata ja vaihtaa tiivisteen, vai onko siellä luukun alla jotain irto-osia jotka voivat putoilla ?

Marko
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

up...

Meinasin tänään vaihtaa, jos vaan joku varmistaisi, ettei luukun irroittaminen aiheuta ongelmia..

Marko
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

voi irroittaa ilman että sieltä osia tippuu, rätti alle niin ei öljyt valu koneenkylkiä.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Kiitos epk

Ei vaan löytynytkään tiivistettä Jyväskylästä, ilmeisen harvoin menee tuo tiiviste. Vehosta sanottiin ettei ole koskaan edes käynyt heillä tuollaista tiivistettä, kl osien kautta tilaamalla 3 vko Saksasta.

Marko
Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PP D »

Siis pumpun sivuluukun tiiviste vuotaa ja tulee polttoainetta??
Ei sieltä oikein vois tulla muuta ku öljyä... KP-liittimien O-renkaat taitaa ennemminkin olla kyseessä.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

jep ja ei luukkuun pakko oo tiivistettä laittaa,hyvälaatuinen tiivisteliima käy myös.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Ei sieltä oikein vois tulla muuta ku öljyä... KP-liittimien O-renkaat taitaa ennemminkin olla kyseessä.

Noinhan se on.. tuli innostuttua lian aikasin kun etsinyt vuotoa jo jonkin aikaa, joka on todella vaikea löytää.

KP liitin? jos tarkoitat niitä pumpun päällä olevia mötiköitä joista lähtee putki suuttimelle, ne vaihdoin kaikki , mehi niistä, mutta ei sitä voinut vuodoksi sanoa, nyt siis kuitenkin päältä pummpu on kuiva.

Pumppu kuitenkin kastuu siitä luukun etureunasta, josta se valuu sitä koloa pitkin missä on se ennakonsäätö, alas lokin kuvetta pitkin. Vuoto on kohtuullisen kova koska jättää pienen läntin alleen jo 20 kilsan lenkin jälkeen.

Täytyy jatkaa tutkimista vielä ja toivoa että joku pvä se oikea paikka löytyis.. :evil:

Siinä pumpun ja lokin välissä näkyy joku kiiltävä (yläältäpäin katsottuna siis) pultinpää? tai joku muu tappi (noin 10 millinen pyöreä messingin värinen) , onkohan siitä mahdollista vuotaa pottoainetta ?

Marko
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

ainakin w123sen pumpun kyljes pumpun ja lohkon välis on messingin värinen huohotusputki josta pumppu pissiin ylimääräiset tavarat ulos.näin siis w123 220d -78.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

ainakin w123sen pumpun kyljes pumpun ja lohkon välis on messingin värinen huohotusputki josta pumppu pissiin ylimääräiset tavarat ulos.näin siis w123 220d -78.

Milloin se laskee siitä ulos?, elikkä mikä on rikki/tukkossa jos se kerran huohotusputkesta ulospäin polttoainetta työntää?

Marko
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

no toi mun vehje on nuppistartil ja sinne pitää joskus lorauttaa öljyä pumpun päällä olevasta korkista.jos pistää liikaa niin kusee ylimääräset pois.uudemmissa pumpus kiertää moottoiöljy.kysyn asiasta appiukolta huomenna,sekun roplaa noita pumppuja työkseen.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

tolla messingin värisellä pultinpää-jutulla tarkoitit varmaan kaasuläpän aksilaa jonka toinen pää on pumpun ja lohkon välis ja toinen toisella puolella pumppua.sen aksilan ympärillä kummallakin puolella on o-renkaat jotka aikaa myöten alkaa tihkuttamaan.jos näin on niin niitä ei pysty vaihtamaan ottamatta pumppua irti koneesta.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

sooppa kirjoitti:tolla messingin värisellä pultinpää-jutulla tarkoitit varmaan kaasuläpän aksilaa jonka toinen pää on pumpun ja lohkon välis ja toinen toisella puolella pumppua.sen aksilan ympärillä kummallakin puolella on o-renkaat jotka aikaa myöten alkaa tihkuttamaan.jos näin on niin niitä ei pysty vaihtamaan ottamatta pumppua irti koneesta.
En tarkoita sitä kaasulläpän akselia, sehän on poikittain pumppuun nähden. Tämä messinki? hilpe on siis pumpun etupäässä.

Vielä otettaisiin tietoa/ hyviä arvauksia vastaan.
Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PP D »

Onko se semmosessa kolossa pumpun kiinnityslaipassa? 8 mm kuusiokanta? Jos sitä tarkoitat, sillä käännetään pumppua ku tarvii säätää ajoitusta. Siitä ei voi vuotaa polttoainetta
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

PP D kirjoitti:Onko se semmosessa kolossa pumpun kiinnityslaipassa? 8 mm kuusiokanta? Jos sitä tarkoitat, sillä käännetään pumppua ku tarvii säätää ajoitusta. Siitä ei voi vuotaa polttoainetta
En sitä meinaa, vaan pitkittäin katottuna pumpun etupäässä (jakopään päässä) olevaa messingin väristä 'holkkia' , joka pyörii helposti käsin, eli holkki on jonkun suojana kait siinä, voiko sieltä vuotaa polttoainetta ?

Tuli taas tutkittua pari tuntia, ilmanputsari pois ja käyttelin, eikä löydy vuotokohtaa :evil:

Alkaa hermo pettää kun ei oikeaa paikkaa löydy. Taas toisalta jos se vuotaa tuolta etupäästä, lienee koko pumppu muutenkin revittävä irti ja siinä tapauksessa se täytyy sitten lähetellä PP D:n tykö säädeltäväksi, onhan tuo kohta 600 tkm pyöriny. Tarvii vain kahtella varapummpu jostakin siksi aikaa.
Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PP D »

Ei oikein vois siitäkään tulla muuta kuin öljyä, sen sisällä tökkii säätötanko, joka kääntelee elementtien mäntiä ja on ihan öljyisessä tilassa. Jos sieltä sivuluukun alta tulee kuitenki polttoainetta, lienee ainoa mahdollisuus, että pumpun runko on rikki... Pitäis nähä
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

KP liitin? jos tarkoitat niitä pumpun päällä olevia mötiköitä joista lähtee putki suuttimelle, ne vaihdoin kaikki , mehi niistä, mutta ei sitä voinut vuodoksi sanoa, nyt siis kuitenkin päältä pummpu on kuiva.

Jaha nafta-nerot...
Siellä pa-putkien pumpun päässä on ne "mötikät". Mulla kans vähän pumppu kosteana päältä. Putket uskaltaa surutta ruuvata irti, mutta sitten?
Sain lainaan semmosen pesiaali avaimen minkä pitäis sopia siihen hammastukseen. Uskaltaako sen noin vaan avata? Ja ne torx-pultit kans?
Siellä on ilmeisesti jokaisessa o-rengas ja joku kuparitiiviste? Onkos jotain muuta? Mitä tiivisteitä missäkin välissä?
Lentääkö kaikenmaailman jousia ym. tavaraa pitkin huushollia kun purkaa?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vastaa Viestiin