Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Elikkäs tämmönen turbo projekti starttasi tuossa viime syksynä. Projekti autona siis -90 190 mersu m102 2l moottorilla ja 4v manuaalilla.
Proju sai alkunsa kun tympäännyin jet-tronicin jatkuvaan temppuiluun ja muutenkin vedon puutteeseen. Eli heräsi ajatus ahtaa kone ja vaihtaa moottorin ohjaus megaan, mutta nyt todennäköisesti tulee ecumasterin boxi.
Tavoitteena on tehdä mahdollisimman paljon itse ja oppia samalla! :)
20140724_102913.jpg
IMG_20140514_101305.jpg
Eli tommoseen tenavaan on piristystä tulossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Tarkotus ois pitää auto jokseenkin myös luotettavana kulkupelinä joten tehoja ei ole tarkotus ottaa kuin joku ~200hv. Ahtimeksi on tulossa hitokseen pieni garret -98 220cdi:stä. Toimivuudesta m102:ssa ei mitään valtakunnan käryä, mutta kokeillaan. Aika yleinen ja "arvoton" tämä m102 niin tähän on hyvä harjotella :D
Tähän mennessä oon saanu aikaan tehtyä jonkun näkösen pakosarjan. Siitä kuvia alla.
IMG_4828.jpg
IMG_4833.jpg
IMG_4835.jpg
20141122_133709.jpg
Pakosarja on jo valmis vaan syystä tai toisesta en ole kuvaa siitä älynnyt ottaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Löytyhän se sieltä kunhan etsi, hirvee kuvanlaatu mutta siellä se jöllöttää.
20150128_104010.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Mighty190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 393
Liittynyt: Pe 17.01.2014 23:52
Paikkakunta: Pori

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Mighty190 »

Komia projekti! :D Mitähän pyydät jos teet mulle samanlaisen pakosarjan laipan? :D Turbotusta suunnitteilla :twisted:
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI

Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Hyvältä näyttää!

Meinaatko pitää konen sisäelimet ihan vakioina ja mimmosta tehoaikomusta on?
W 124 230 - 86
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Lukihan siellä, noin 200 kaakkia. vakiokaluilla mentäneen?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja tomant »

sotahiiri kirjoitti:Lukihan siellä, noin 200 kaakkia. vakiokaluilla mentäneen?
Nuo tehot vakiomoottori kestää hyvin, kunhan seokset ja sytytyksen saa ahtopaineilla kohdalleen. M102 on hyvin suunniteltu ja valmistettu moottori kaksiventtiilikannellakin, (neliventtiilisistä puhumattakaan, joista otettiin jopa 380 hv vaparina DTM-autoissa), joten termi "arvoton" kuullostaa pahalta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

@Mighty190: Laippa on tehty käsityökaluilla, laitoin vaan vakiopakosarjan laipan levyä vasten ja sitten spraymaalia niin tuli pultin reikiä myöten malli, ei oo paha rasti tehä ite:) käsiplasmalla siis leikattu ja sitten siistitty.

@Nikomb: Juu vakiokalut uudella pahvilla ja todennäkösesti myös uusilla laakereilla. Luotettavuuden kannalta oon ajatellu että öljysuihkut saatan tehdä.

@tomant: Arvoton on tosiaan ehkä väärä sana mutta näillä nykyhinnoilla on ainakin yksi edullisimpia moottoreita jos tulee totaali kaput :D
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

katos vaan,en huomannut tuota tehotavoitetta :)

omassa aikomukset n.250hv-> vakio sisuskalut on koneessaa, tosin laakerit,ketjut, paffi jne uusittu.
itsellä tosin ei ole enää vakio ruiskua eikä vakio virranjakaa, ihan juuri sitä silmällä pitäen että saisi kunnon boksilla,suuttimilla ja sytkällä säädöt oikein ettei heti tulisi vaurioita.

omaan tuli tuommoiset sytytyspuolat. todettu ainakin kaverilla drifting autossa toimiviksi RB koneessa.

http://autotune.fi/tuote/615/sytytyspuo ... teasteella" onclick="window.open(this.href);return false;
W 124 230 - 86
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Mimmoinen homma mahtaa olla tuohon m102 koneeseen rakentaa öljysuihkut?
W 124 230 - 86
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Juu nuita samaisia puolia oon miettiny tai sitte perus boschin hukkakipinä.

Öljysuihkut pitää varmaan toteuttaa sellasilla suihkuilla jotka avautuu vasta jollain 1-2 barin paineella jotta ei tyhjäkäynnillä paineet tipu.
Tai sitten mietin myös sellasta ohjausta että ne suihkut sais öljyn vasta tietyllä ahtopaineella. En tiiä oisko siinä mitään järkeä, mutta ois ainakin kierroksia aina kun suihkut ruiskuttaa.

Jos suodatin jalasta pöllitään öljy turbon voitelulle ja vielä öljysuihkuille niin loppuu pumpusta tuotto todennäkösesti tyhjäkäynnillä.

edit.

Ja siis todennäkösesti tulee ns. ulkoinenlinja suihkuille eli en rupee lohkoon porailemaan enään öljy kanavia suihkuille.
james96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 03.09.2013 19:49

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja james96 »

Mites si tyhjäkäynnillä kun ei se laakeri saa öljyä? Vai onko toi öljysuihku vaan jäähdyttämässä mäntää?
Avatar
Mighty190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 393
Liittynyt: Pe 17.01.2014 23:52
Paikkakunta: Pori

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Mighty190 »

Kensington kirjoitti:@Mighty190: Laippa on tehty käsityökaluilla, laitoin vaan vakiopakosarjan laipan levyä vasten ja sitten spraymaalia niin tuli pultin reikiä myöten malli, ei oo paha rasti tehä ite:) käsiplasmalla siis leikattu ja sitten siistitty.


Ajattelin vaan että sais jotain valmiina, tehtävää on muutenkin riittämiin :D Voin vaikka 3kpl ostaa joten ei tarvi yhtä varten vaivautua. YV tavoittaa, voidaan keskustella hinnasta.

Noita öljyruiskuja olen itsekin ajatellut, toki en näin pitkälle. Hienolta vaikuttaa ja toivottavasti saat toimimaan :wave:
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI

Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Pelkkään männän jäähdytykseen on tulossa suihkut.

Mää ilmottelen jos kerkeen joskus tekemään laippoja mutta nyt on aika niin kortilla töitten ja kaiken muun takia että nyt ei pysty :D
Avatar
Mitriitti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 14.02.2011 19:55

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Mitriitti »

Hieman ot mutta esim nettivaraosasta löytyy yhteystiedot yhdelle hepulle Liminkaan jolta itse olen tilannut m102 pakosarjan laippoja eikä ole hinnalla pilattu.
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88

Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80

-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Eilen sain crossipyörän myytyä ja rahoituksen moottorinohjaukselle:) Tilasin Ecumaster EMUn standalone ecun ja hittolainen unohdin tilata bluetooth adapterin samalla... noh pitää tilata maanantaina.

Oiskohan autotune oikee paikka tilata suuttimet? Ja minkä kokoiset? Jostain jos sais moottorin virittämiseen perehdyttäviä kirjoja niin kiinostais kovasti lukea,
onhan niitä netti ja kirjastot pullollaan mutta mitkä niistä on lukemisen arvoisia?

Edit. Tai siis kaikki on varmasti lukemisen arvoisia mutta sellanen esim. kiinnostais missä kerrotaan erilaisten pako/imusarja mallien vaikutus koneen luonteeseen, ja lueteltas vaikka ralli autoissa käytettyjä innovaatioita ja ideoita niiden takana. Eli monipuolisesti kerrottas miksi joku asia tehdään jollain tavalla.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hyvä kirja on: A. Graham Bell, Forced Induction Performance Tuning, kustantaja Haynes. Kirjassa on noin 450 sivua monipuolista asiaa. Hyvä paikka ostaa on Amazon.co.uk ja sieltä löytyy muutama muukin hyvä kirja ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Joo kiitos vinkistä! Saman jannun kirjoittaman kirjan nelarin virityksestä pistin tilaukseen adlibris verkkokaupasta, toivottavasti siitä saa paljon tietoa irti :)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja tomant »

Saa varmaan siitäkin, se koskee vapaastihengittäviä autoja ja tuo kertomani keskittyy nimensä mukaisesti ahdettuihin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Onko kukaan tilannut tuolta Finjectorilta suuttimia? aika iso valikoima näkys olevan.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja tomant »

Olen tilannut sieltä Boschin suuttimia, liittimiä ym. tavaraa. Valikoima ja laaja ja asiakaspalvelu toimii hyvin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Semmonen on kanssa hyvä kirja kuin "maximum boost"
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Corky Bellin Maximum Boost tuli tilattua samalla :)
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

20150311_175003.jpg
Tänään kilahti EMU postiin, pitäs alkaa miettimään suuttimia... Kellään mitään hyviä ehdotuksia? Minkähän kokoset pitää olla 200lle hevoselle? 200cc, 300cc, 400cc? Korkeaohmiset pitäs olla niin käy emuun ilman kikkailuja.
Ei oo vielä tullu nuo kirjat mitä tilasin niin en oo sieltä vielä voinu luntata :D

Edit: Juu nyt tuli jotain alkeellisia laskutoimituksia suoritettua ja jotku 400/450cc@3bar suuttimet ois aika sopivat. Laskin kaavalla: (230*6)/(4*0.8) = 431,25cc. Eli tavoite teho 230hv, 4syl, ja käyttöaste jolla teho saavutetaan 80%. EMU:n manuualista löysin tuon kaavan. 430cc@3bar suuttimilla on sitten vara pelata ylöspäin bensan paineilla. sanokaa jos on menossa metsään pahasti :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Prokkis edenny sen verran että pata on kokonaan levällään ja zoomailin niitä öljyruiskujenn paikkoja... En taida tähän hätään ruveta moiseen touhuun koska pitäisi kyllä kestää männät sulamatta muutenkin. Enemmän vaan tulis muuttujia koneenseen, ja se ei tunnetusti lisää luotettavuutta. Vauhtipyörä kävi sorvarilla että sain kolmesatkun asetelman ja kytkinlevyn käymään. Perä ja vetarit irroteltu myös autosta, tilalle pääsyä odottaa w124 300e ASD perä + vetarit.

Kävin myös paikallisessa varaosaliikkeessä kannen kanssa ja kokeilin sellasta VAG 1.8T puolaa tulpan päähän.. ihan liian pitkä paketti, ottaa melkein turbon pakopesään kiinni ja muutenkin jää töröttämään hölmösti. Tästä viisastuneena tilasin hukkakipinäpuolan. Ja kun kyseessä on ensimmäinen turbokötinä, ensimmäinen ohjelmoitava ruisku, ensimmäinen mittavampi viritys muutenkin niin ehkä on helpompi alottaa pelkällä kampuran triggeröinnillä ja ei-niin-sekventiaalisella sytkällä ja bensan syötöllä.

Puola siis tollanen:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 518477-42/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja suuttimet tuli myös:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 17580-185/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Minkä kokoinen levy/asetelma nyt sopii vauhtipyörään? 228mm?

Niitä vaggilaisia puolia on monella eri pituudella, itsekin katselin ensin että ei mahdu millään mulla sitten huomasin että niitähän on lähes 3senttiä lyhyempiäkin, tulee ihan kannen juureen ja mahtuu johdotukset menemään hyvin alkuperäisen muovikiskon alta siinä venakopassa.
W 124 230 - 86
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Nikomb kirjoitti:Minkä kokoinen levy/asetelma nyt sopii vauhtipyörään? 228mm?

Niitä vaggilaisia puolia on monella eri pituudella, itsekin katselin ensin että ei mahdu millään mulla sitten huomasin että niitähän on lähes 3senttiä lyhyempiäkin, tulee ihan kannen juureen ja mahtuu johdotukset menemään hyvin alkuperäisen muovikiskon alta siinä venakopassa.


Niin ja minkämoisella ratkaisulla olet ajatellut triggerin sovitusta siivapyörään?
W 124 230 - 86
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Nikomb kirjoitti:
Nikomb kirjoitti:Minkä kokoinen levy/asetelma nyt sopii vauhtipyörään? 228mm?

Niitä vaggilaisia puolia on monella eri pituudella, itsekin katselin ensin että ei mahdu millään mulla sitten huomasin että niitähän on lähes 3senttiä lyhyempiäkin, tulee ihan kannen juureen ja mahtuu johdotukset menemään hyvin alkuperäisen muovikiskon alta siinä venakopassa.


Niin ja minkämoisella ratkaisulla olet ajatellut triggerin sovitusta siivapyörään?
Eipä tullu mitattua minkä kokonen se kolmesatasen levy oli.. :D ehkä muutaman sentin halkaisija isompi kun originaali ja asetelma myös.
Triggeriä en oo vielä hommannu niin en oo miettiny miten tulee, mutta varmaan joku suht iso 60-2 kampuran hihnapyörään kiinni.
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Jeps hommat etenee ja kukkaro kevenee vai miten se oli. Laitampahan tähän muutaman kuvan mitä oon touhunnu.

Vähän venttiilien hiontaa
20150329_175447.jpg
20150329_151836.jpg
20150329_181233.jpg
Ja kuvat pakosarjasta ja vauhtipyörästä. Ai jestas miten ruma pakosarja. Se kyllä näyttää ihan just 26e pakosatsilta :D
20150314_123604_HDR.jpg
20150320_072519.jpg
Koko koneen laakerit pitäs laittaa tilaukseen ja tehdä moottorinohjauksen anturointi, johtosarja, trikkeripyörä, downpipe, imusarja, ahtoputket, ahtopaineen ohjaus, jajaja.. Voi kiesus mikä homma.
Kesäksi ois kova hinku saada ajoon vaan saa nähdä riittääkö aika ja/tai rahat :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kensington
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 14.11.2014 18:50
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kensingtonin W201 m102 2.0 TurboKöting

Viesti Kirjoittaja Kensington »

Jeps hetki on vierähtäny viime updatesta mutta ihan laakereilla ei oo maattu mutta melkein. Kesä vierähti lomaillessa ja valokuvausharrastuksen parissa joten mersu sai vähemmän rakkautta :lol:

Kuva
Kone on kuitenkin saatu aikaiseksi laakeroitua ja haalittua näppeihin kaikkea muuta hilua mitä tarttee. Puola jonka ostin piti lainata työkaverin emännän autoon kun siinä oli sytkä onkkelmaa ja se palo samalla sekunnilla, liekkö poolossa ollu väärälatausaika :clap:
Kuva
Kuva
Kuva
Eli moottori on nyt ilman apulaitteita läjässä. Muutoksia tuli myös rassailu tiloihin kun duunipaikalta tuli käsky hilata omat romut hallilta v***uun, nyt väsään ulkorakennukseen huonetta jossa ois mahollista rakentaa kone käymään talven aikaan ja sitten tiputtaa auton nokalle kesällä. Kuulostaa tälleen kirjotettuna ihan liian helpolta :roll:
Ai niin ja männät kävi myös sorvissa ja laelta lähti milli poies.
Vastaa Viestiin