v6 bensa m272 jakopää
v6 bensa m272 jakopää
Mistä kannattais hankkia ketju/rattaat/yms..tarvittavat jakopääosat v6 bensa 350 m272,vaihto ajankohtainen aj.285tkm.
Re: v6 bensa m272 jakopää
Muihin mersun koneisiin ovat huomattavasti halvemmalla vaihdattaneet virossa noita jakopäitä mutta kl-saa kaikkea osaa tilaamalla kun s-postia sinne ja tarjousta tulemaan laittavat.
toisekseen välttämättä tartte kuin uusi ketju vetäistä vanhalla paikalleen.
Tämä taitaa olla se 350 moottori....kone pois osat työt...4-5te menee vieraalla teetettynä.
toisekseen välttämättä tartte kuin uusi ketju vetäistä vanhalla paikalleen.
Tämä taitaa olla se 350 moottori....kone pois osat työt...4-5te menee vieraalla teetettynä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: v6 bensa m272 jakopää
No onko pelkästään uuden ketjun vaihtaminen tekohengitystä, kun eikös ton moottorin ongelma ole se jakopään tasapainoakselin ratas?(vai mikä lie se ny olikaa)atlas kirjoitti:Muihin mersun koneisiin ovat huomattavasti halvemmalla vaihdattaneet virossa noita jakopäitä mutta kl-saa kaikkea osaa tilaamalla kun s-postia sinne ja tarjousta tulemaan laittavat.
toisekseen välttämättä tartte kuin uusi ketju vetäistä vanhalla paikalleen.
Tämä taitaa olla se 350 moottori....kone pois osat työt...4-5te menee vieraalla teetettynä.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: v6 bensa m272 jakopää
Se jakopää on muuten korjattu jo tehtaalla jostain vuosimallista lähtien eli se kannattaa ensin selvittää ettei turhaan vaihtele..muistaakseni jotain häiriö valoa taisi polttaa jos se paska jakopää(eikös se jakopää ole yleisesti kusinen)
Toki parannetuilla rattailla jos on niin silloin ei ketjun vaihto tee pahaa.
Toki parannetuilla rattailla jos on niin silloin ei ketjun vaihto tee pahaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: v6 bensa m272 jakopää
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2#p1000171" onclick="window.open(this.href);return false;
Laita hakuun m272 tai 350 v6
Laita hakuun m272 tai 350 v6
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: v6 bensa m272 jakopää
tuomkiti81 kirjoitti:No onko pelkästään uuden ketjun vaihtaminen tekohengitystä, kun eikös ton moottorin ongelma ole se jakopään tasapainoakselin ratas?(vai mikä lie se ny olikaa)atlas kirjoitti:Muihin mersun koneisiin ovat huomattavasti halvemmalla vaihdattaneet virossa noita jakopäitä mutta kl-saa kaikkea osaa tilaamalla kun s-postia sinne ja tarjousta tulemaan laittavat.
toisekseen välttämättä tartte kuin uusi ketju vetäistä vanhalla paikalleen.
Tämä taitaa olla se 350 moottori....kone pois osat työt...4-5te menee vieraalla teetettynä.
Meidän 230, M272, vm 2007, tasapainoakseli-remontti virossa 2000e, täällä se olisi maksanut jotakin muuta, pitkä on lista mitä tekivät, täytyy suomentaa. autolla ajettu nyt 186 tkm, milloin aika tehdä jakopääremppa, aikaisemmista en yhtään tiedä koska tehty.
Re: v6 bensa m272 jakopää
Vaikka tuosta Febin setti Liettuan pojilta, taitaa jäädä posteineen alle 300e;
https://www.ebay.co.uk/itm/TIMING-CHAIN ... Sw8ENdSap7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.co.uk/itm/TIMING-CHAIN ... Sw8ENdSap7" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: v6 bensa m272 jakopää
Eli oman C230 vm.2006 M272 moottori alkoi 190.000 kilometrissä antamaan P0016 ja P0017 vikakoodeja, eikä nokkien solenoidimagneettien uusiminen auttanut asiaa. Veho antoi korjausarvioksi 4-6000€, "kun ei oikein tiedä mitä sieltä on rikki" (onhan tämä nyt kaikkien tiedossa, mitä osia sinne pitää vaihtaa ja ohjeajatkin korjaukselle on olemassa!), ei ilmeisesti kiiinnostanut korjailla näitä.
Laittelin viestiä ongelmasta HORT autolle Tallinnaan, vastailivat pikaisesti ja antoivat hinta-arvion korjaukselle. Varasin sinne 3-päivän korjausajan, ja kun ke aamuna sen sinne vein, niin pe iltapäivällä sain korjattuna takaisin. Korjauskustannusarvio alittui 10%:lla ja hinnaksi tuli 2150€, heidän tuntiveloitus oli hiukan alle 50€. Sain heiltä vielä muutaman valokuvan korjauksesta muistoksi. Auto tuntuu olevan nyt hiukan pirteämpi. Loistavaa palvelua, voin suositella ko firman palvelua ja aion jatkossakin käyttää autoa siellä huollossa ja korjauksissa.
Laittelin viestiä ongelmasta HORT autolle Tallinnaan, vastailivat pikaisesti ja antoivat hinta-arvion korjaukselle. Varasin sinne 3-päivän korjausajan, ja kun ke aamuna sen sinne vein, niin pe iltapäivällä sain korjattuna takaisin. Korjauskustannusarvio alittui 10%:lla ja hinnaksi tuli 2150€, heidän tuntiveloitus oli hiukan alle 50€. Sain heiltä vielä muutaman valokuvan korjauksesta muistoksi. Auto tuntuu olevan nyt hiukan pirteämpi. Loistavaa palvelua, voin suositella ko firman palvelua ja aion jatkossakin käyttää autoa siellä huollossa ja korjauksissa.
Re: v6 bensa m272 jakopää
Hieman koputusta kuuluu sieltä jakoketjun suunnalta (onko 2 ketjua ), antaako jakoketju yleensä vikakoodeja, täytyy vielä paremmin kuunnella, kuuluu autoon sisälle, kun esim on paikallaan liikennevaloissa.renoo69 kirjoitti:tuomkiti81 kirjoitti:No onko pelkästään uuden ketjun vaihtaminen tekohengitystä, kun eikös ton moottorin ongelma ole se jakopään tasapainoakselin ratas?(vai mikä lie se ny olikaa)atlas kirjoitti:Muihin mersun koneisiin ovat huomattavasti halvemmalla vaihdattaneet virossa noita jakopäitä mutta kl-saa kaikkea osaa tilaamalla kun s-postia sinne ja tarjousta tulemaan laittavat.
toisekseen välttämättä tartte kuin uusi ketju vetäistä vanhalla paikalleen.
Tämä taitaa olla se 350 moottori....kone pois osat työt...4-5te menee vieraalla teetettynä.
Meidän 230, M272, vm 2007, tasapainoakseli-remontti virossa 2000e, täällä se olisi maksanut jotakin muuta, pitkä on lista mitä tekivät, täytyy suomentaa. autolla ajettu nyt 186 tkm, milloin aika tehdä jakopääremppa, aikaisemmista en yhtään tiedä koska tehty.
Re: v6 bensa m272 jakopää
Koputusta antoi 20tkm jakopää rempattu konekin ja syyksi löytyi huono vaikkakin veholla vaihdettu ketjun kiristin...eiköhän toi ratas vika kun tulee päälle palaa moottorin vikavalo ja sieltä tuleva koodi nokan tunnistimelta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: v6 bensa m272 jakopää
Meidän 230, M272, vm 2007, tasapainoakseli-remontti virossa 2000e, täällä se olisi maksanut jotakin muuta, pitkä on lista mitä tekivät, täytyy suomentaa. autolla ajettu nyt 186 tkm, milloin aika tehdä jakopääremppa, aikaisemmista en yhtään tiedä koska tehty.
- Nyt tiedän, Tallinnan Hort ilmoitti että tasapainoakseli-remontissa myös jakoketju + ratas uusittiin. Tuulilasin vaihto siellä 400e, täällä kyllä luvattu tehdä 270-365e.
En koskaan ole tilannut Saksasta mitään, kannattaako edes taka & etu jarrupaloja sieltä tilata, mitä on kulut kun sieltä lähettävät. Kesärenkaat ehkä täytyy ostaa, mistä saa edullisemmin Hyvät renkaat. Tiedän sen kyllä ettei yleensä hyvää ja halpaa saa samassa paketissa.
- Nyt tiedän, Tallinnan Hort ilmoitti että tasapainoakseli-remontissa myös jakoketju + ratas uusittiin. Tuulilasin vaihto siellä 400e, täällä kyllä luvattu tehdä 270-365e.
En koskaan ole tilannut Saksasta mitään, kannattaako edes taka & etu jarrupaloja sieltä tilata, mitä on kulut kun sieltä lähettävät. Kesärenkaat ehkä täytyy ostaa, mistä saa edullisemmin Hyvät renkaat. Tiedän sen kyllä ettei yleensä hyvää ja halpaa saa samassa paketissa.
Re: v6 bensa m272 jakopää
Postikulut näkee linkistä suoraan...eri myyjillä eri sopimus hinnat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: v6 bensa m272 jakopää
Todella edullisia on varaosat Saksassa ja noin viikossa tulevat kotiovelle, vuosia olen sieltä tilaillut. Esim https://www.autonvaraosat24.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; tai https://www.autodoc.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;, jälkimmäisestä olen joskus renkaatkin tilannut. Rahteineen ovat edullisempia kuin Suomesta hankittuna, monesti ostokset ovat tulleet rahtivapaasti, kuten esim renkaat. Ebay,de on myös mainio paikka löytää osia.
Re: v6 bensa m272 jakopää
Meidän 230, M272, vm 2007 (tai vm 2006, mistä senkin tietäis), 3kk sitten ostettu auto,, ohjaus välillä raskas, enemmän hitaalla vauhdilla, sitten taas yhtäkkiä kevenee, ohjaustehostimestako vikaa pitää etsiä, öljyä on. Vaihdelaatikossakin outoa, isolla tiellä kierrokset kyllä 4000 muttei vaihda , ei kiihdy, sitten nostaa kaasujalkaa, sitten taas vaihtaa. Ei tee sitä aina mutta usein. Lähes 190 tkm ajettu, laatikon huuhtelun aika, sitä ei etukäteen tiedä auttaako se vai tuleeko isompi remontti. Vähän luettelin oireita, joko niistä jotain voi päätellä.
Re: v6 bensa m272 jakopää
Mahdollisesti kierrosnopeustieto puuttuu / virheellinen sen verran että häiritsee laatikkoa ja parametriohjausta. Arvailua, arvailua...
wiimax.fi
Re: v6 bensa m272 jakopää
sori. nyt liikutaan alueella josta en ole koskaan kuullutkaan. mistä tieto puuttuu ja miten se tarkistetaan.dealer kirjoitti:Mahdollisesti kierrosnopeustieto puuttuu / virheellinen sen verran että häiritsee laatikkoa ja parametriohjausta. Arvailua, arvailua...
Re: v6 bensa m272 jakopää
Star-testeri ja osaava testaaja olisi tarpeen. Kierrosnopeustieto voi puuttua pyörän tunnistimelta.
wiimax.fi
Re: v6 bensa m272 jakopää
Star-testeri on kuulemma vain Veholla ? Kaikenlaista pientä "kuuluu", osa ehkä takajarruista, palat nyt tilattu autodocilta, ihan vain opettelin tilaamaan sieltä. Kuulemma vaihdekepin juuressa jokin osa joka mersuista hajoo, varmaan joku tietää osan nimenkin. Liitin, rasia tms. Muokkasin: Vaihdekepin juuressa olevasta osasta kertoi täälläkin hyväksi korjaamoksi kehuttu, pitää vielä asiaa selvitellä.
Hiljalleen oppii tuntemaan mersunsa.
Meidän 230, M272, vm 2007.
Hiljalleen oppii tuntemaan mersunsa.
Meidän 230, M272, vm 2007.
Viimeksi muokannut renoo69, Ke 06.11.2019 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: v6 bensa m272 jakopää
Eikös M272 motti ole vasta alkaen 2,5 litraisista ylöspäin ja V6. 230 on M271?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: v6 bensa m272 jakopää
sompio kirjoitti:Eikös M272 motti ole vasta alkaen 2,5 litraisista ylöspäin ja V6. 230 on M271?
sori. menny kirjaimet ja numerot sekaisin.
Tällainen auto. C 230 , 2,5L , V6 , vm 2007
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: v6 bensa m272 jakopää
Tuon ikäisessä ei ole vaihdekepin juuressa mitään osaa mikä yleisesti hajoaa(siis jos kysessä on automaatti)renoo69 kirjoitti:Star-testeri on kuulemma vain Veholla ? Kaikenlaista pientä "kuuluu", osa ehkä takajarruista, palat nyt tilattu autodocilta, ihan vain opettelin tilaamaan sieltä. Kuulemma vaihdekepin juuressa jokin osa joka mersuista hajoo, varmaan joku tietää osan nimenkin. Liitin, rasia tms.
Meidän 230, M272, vm 2007.
satika mitään selaista osaa minkä voisi erikseen tilata jos sieltä kepin juuresta jotain hajoaa niin koko keppi yksikkö
mese fi on laatiko vaivoihin liityen ohjeit ja kuvia osista
mutta kuten nim dealer jo totesi niin vika on mitä ilmeisemmin "auton"nopeus tiedon puutuuminen
sitä mitattaan kaikilta 4 renkaalta(ei kaikilta 5 renkaalta eli ei vararenkaalta )
niiden lisäksi vaihde laatikon sisältä (johdin levyssä kiinteesti olevilla antureilla)
lisälsäksi moottorin kieros lukua verrataan noihin nopeuksiin
tarkistamiseen tarvitsee testerin
Mökkillä
'
'
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: v6 bensa m272 jakopää
slkworld kertoi m272 moottorista: if your engine number is higher than 468000 you are not affecetd
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: v6 bensa m272 jakopää
Heitetäänpä tämä kyssäri tähänkin ketjuun:
Mietin että jos koittaas vähän vilkaista mikä tuossa omassa olis jakopään kunnon tilanne. Pystyykö sellaisen "pikatarkastuksen" tehdä vaan ottamalla nokan asentoanturit irti ja sitten kampiakseli oikeaan merkkiin. Tällöin pitäis anturin reijän keskellä näkyä jonkin sortin "täplä". Kai pitäis näkyä molemmilla pankeilla? Vai pitääkö purkaa ihan ne päätykannet irti, että näkee varsinaiset ajoitusmerkit...
Mietin että jos koittaas vähän vilkaista mikä tuossa omassa olis jakopään kunnon tilanne. Pystyykö sellaisen "pikatarkastuksen" tehdä vaan ottamalla nokan asentoanturit irti ja sitten kampiakseli oikeaan merkkiin. Tällöin pitäis anturin reijän keskellä näkyä jonkin sortin "täplä". Kai pitäis näkyä molemmilla pankeilla? Vai pitääkö purkaa ihan ne päätykannet irti, että näkee varsinaiset ajoitusmerkit...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: v6 bensa m272 jakopää
Juurikin noin, ei tartte kansia purkaa.