W211 Hankinnassa
Re: W211 Hankinnassa
Noista käyttökuluista ajatuksia. Itse ajelin 2003 220CDIA:lla n. 60tkm ja nyt on alla 2006 facelift 280CDIA, omaa ajoa se sama 60tkm. Molemmat softattuja, 220:ssä oli 200hp/450Nm, 280:ssä n.290hp/700Nm
Polttoaineen kulutus on käytännössä sama, molempien autojen kaikki tankkaukset on kirjattu tankkaus.comiin tai spritmonitor.de:hen. 220:n kulutus 7.3l/100km ja 280:n 7.5l/100km. Ajoprofiili pysynyt hyvin samanlaisena, taajama-ajoa ja melko paljon moottoritietä. Käyttövoimavero taitaa olla v6;ssa muutaman kympin kalliimpi, ei mitään käytännön vaikutusta vuosittaisissa kuluissa.
OM646 220:n kulutus tuntui kovalta koko omistusajan, mutta mitä tuttuja olen haastatellut, niin eipä se muillakaan mikään säästöpossumoottori ole. Faceliftin 170hp versiosta ei ole kokemusta.
Muutenhan ei mitään varsinaista syytä ole miksi erityisesti pitäisi valita facelift-malli. Kyyti ei faceliftissä muutu juurikaan paremmaksi. FL:n alipainetehosteiset jarrut ovat sbc:tä tunnokkaammat, talvikelillä luistonesto ja abs toimivat sbc:llä täysin eleettömästi, facelift rutisee espin työskennellessä.
V6:n perässä oleva 7g-tronic on hieno laatikko, 5-vaihteinen tuntuu sen jälkeen hitaalta ja vanhalta. Hyvin toi ehjä viitos-toosakin toimii.
Halogeenivalot on sitten kyllä aika surkeat, ihan oikeasti kannattaa valita yksilö, jossa xenonit. Penkinlämppärit talvella myös kivat, toisesta linkitetystä ne näyttivät puuttuvan. Muutenhan tuossa on vakionakin jo ihan hyvät myrkyt.
Polttoaineen kulutus on käytännössä sama, molempien autojen kaikki tankkaukset on kirjattu tankkaus.comiin tai spritmonitor.de:hen. 220:n kulutus 7.3l/100km ja 280:n 7.5l/100km. Ajoprofiili pysynyt hyvin samanlaisena, taajama-ajoa ja melko paljon moottoritietä. Käyttövoimavero taitaa olla v6;ssa muutaman kympin kalliimpi, ei mitään käytännön vaikutusta vuosittaisissa kuluissa.
OM646 220:n kulutus tuntui kovalta koko omistusajan, mutta mitä tuttuja olen haastatellut, niin eipä se muillakaan mikään säästöpossumoottori ole. Faceliftin 170hp versiosta ei ole kokemusta.
Muutenhan ei mitään varsinaista syytä ole miksi erityisesti pitäisi valita facelift-malli. Kyyti ei faceliftissä muutu juurikaan paremmaksi. FL:n alipainetehosteiset jarrut ovat sbc:tä tunnokkaammat, talvikelillä luistonesto ja abs toimivat sbc:llä täysin eleettömästi, facelift rutisee espin työskennellessä.
V6:n perässä oleva 7g-tronic on hieno laatikko, 5-vaihteinen tuntuu sen jälkeen hitaalta ja vanhalta. Hyvin toi ehjä viitos-toosakin toimii.
Halogeenivalot on sitten kyllä aika surkeat, ihan oikeasti kannattaa valita yksilö, jossa xenonit. Penkinlämppärit talvella myös kivat, toisesta linkitetystä ne näyttivät puuttuvan. Muutenhan tuossa on vakionakin jo ihan hyvät myrkyt.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: W211 Hankinnassa
Kyllä Avantgarde varustelutaso on pakollinen jo ihan sisäsomisteiden valossa. Xenonit tulevat sitten kaupan päälle. Kyllähän V6 toki olisi todella miellyttävä ajella.Timo T. kirjoitti:Noista käyttökuluista ajatuksia. Itse ajelin 2003 220CDIA:lla n. 60tkm ja nyt on alla 2006 facelift 280CDIA, omaa ajoa se sama 60tkm. Molemmat softattuja, 220:ssä oli 200hp/450Nm, 280:ssä n.290hp/700Nm
Polttoaineen kulutus on käytännössä sama, molempien autojen kaikki tankkaukset on kirjattu tankkaus.comiin tai spritmonitor.de:hen. 220:n kulutus 7.3l/100km ja 280:n 7.5l/100km. Ajoprofiili pysynyt hyvin samanlaisena, taajama-ajoa ja melko paljon moottoritietä. Käyttövoimavero taitaa olla v6;ssa muutaman kympin kalliimpi, ei mitään käytännön vaikutusta vuosittaisissa kuluissa.
OM646 220:n kulutus tuntui kovalta koko omistusajan, mutta mitä tuttuja olen haastatellut, niin eipä se muillakaan mikään säästöpossumoottori ole. Faceliftin 170hp versiosta ei ole kokemusta.
Muutenhan ei mitään varsinaista syytä ole miksi erityisesti pitäisi valita facelift-malli. Kyyti ei faceliftissä muutu juurikaan paremmaksi. FL:n alipainetehosteiset jarrut ovat sbc:tä tunnokkaammat, talvikelillä luistonesto ja abs toimivat sbc:llä täysin eleettömästi, facelift rutisee espin työskennellessä.
V6:n perässä oleva 7g-tronic on hieno laatikko, 5-vaihteinen tuntuu sen jälkeen hitaalta ja vanhalta. Hyvin toi ehjä viitos-toosakin toimii.
Halogeenivalot on sitten kyllä aika surkeat, ihan oikeasti kannattaa valita yksilö, jossa xenonit. Penkinlämppärit talvella myös kivat, toisesta linkitetystä ne näyttivät puuttuvan. Muutenhan tuossa on vakionakin jo ihan hyvät myrkyt.
Eikö tuon enempää ole ollut kulutuksissa eroa 220 ja 280 välillä??
Liedosta löytyisi varteenotettava 280cdi. Onko facelift malleissa vielä samoja tyyppivikoja moottorissa, kuin pre-facelifteissä?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7063868" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 Hankinnassa
Jos kaikki menee putkeen, niin olen tällä viikolla menossa katsomaan tuota 2007 220cdi:tä. Kertokaa mitä paikkoja tuossa kannattaa katsoa tarkasti. Vaadin päästä koeajamaan auton kylmänä, että saan kokeiltua laatikon toiminnan kunnolla. Mese ei ollut mennyt katsastuksesta läpi. Edestä toinen alapallo oli väljä, mikä näissä on kait ihan kulutustavaraa? Muuta vikaa ei leimalla ollut.
Tosiaan penkinlämmittimiä tuossa ei ole, mutta kauko-ohjattava webasto löytyy, mikä on iso plussa.
Tosiaan penkinlämmittimiä tuossa ei ole, mutta kauko-ohjattava webasto löytyy, mikä on iso plussa.
Re: W211 Hankinnassa
Nahkapenkit on vähän ilkeät ilman penkinlämmitintä. Lisäksi Webasto ei näyttäisi ainakaan tehtaalta olevan peräisin. Tupakointiversio on joko miinus tai plus henkilöstä riippuen. Suomessa myös jälleenmyynnin kannalta erityisesti tietyt tuontimaat koetaan jostain syystä pelottavina. Ainakin farmarissa helmamuovin ja takalokasuojan yhtymäkohta mätänee, kun saumassa oleva kumi hieroo maalin puhki. Se on totta, että niveliä tarvii uusia joka leimalle.
Re: W211 Hankinnassa
Jos se webasto toimii niinkuin kuuluu, niin nahkajakkaroista huolimatta persgrillien todellinen tarve voi olla oikeasti kovin vähäinen.tn62634 kirjoitti:Nahkapenkit on vähän ilkeät ilman penkinlämmitintä. Lisäksi Webasto ei näyttäisi ainakaan tehtaalta olevan peräisin. Tupakointiversio on joko miinus tai plus henkilöstä riippuen. Suomessa myös jälleenmyynnin kannalta erityisesti tietyt tuontimaat koetaan jostain syystä pelottavina. Ainakin farmarissa helmamuovin ja takalokasuojan yhtymäkohta mätänee, kun saumassa oleva kumi hieroo maalin puhki. Se on totta, että niveliä tarvii uusia joka leimalle.
Re: W211 Hankinnassa
Onko tämä joku rautajousisten ominaisuus, kun minun ei ole tarvinnut uusia etupäähän vielä mitään, ja neljä leimaa on jo haettu?tn62634 kirjoitti:Se on totta, että niveliä tarvii uusia joka leimalle.
Re: W211 Hankinnassa
Terve!tj86430 kirjoitti:Onko tämä joku rautajousisten ominaisuus, kun minun ei ole tarvinnut uusia etupäähän vielä mitään, ja neljä leimaa on jo haettu?tn62634 kirjoitti:Se on totta, että niveliä tarvii uusia joka leimalle.
Mulla kokemusta vain kahdesta rautajousisesta w211 mallista, niissä etupään nivelet ja iskarit oli kulutustavaraa.
Re: W211 Hankinnassa
Eiköhän ne kaikissa ole kulutustavaraa. Sitten kovilla madalluksilla, isoilla vanteilla ja erilaatuisilla osilla tulee varmaan suuriakin eroja.isalmela kirjoitti:Terve!tj86430 kirjoitti:Onko tämä joku rautajousisten ominaisuus, kun minun ei ole tarvinnut uusia etupäähän vielä mitään, ja neljä leimaa on jo haettu?tn62634 kirjoitti:Se on totta, että niveliä tarvii uusia joka leimalle.
Mulla kokemusta vain kahdesta rautajousisesta w211 mallista, niissä etupään nivelet ja iskarit oli kulutustavaraa.
-99 w210 300DT
Re: W211 Hankinnassa
Kirkkonummen auton osto kariutui myyjän huonoon yhteyden pitoon, sekä hän otti yllättäen auton pois myynnistä, eikä vastannut enää tämän jälkeen puhelimeen...
Uutta matoa koukkuun. Laitelkaahan linkkejä mitä ehkä kannattaisi käydä katsomassa. Mieluiten Keski-Suomen alueelta, mutta tarvittaessa liikun kauemmaksikin.
Uutta matoa koukkuun. Laitelkaahan linkkejä mitä ehkä kannattaisi käydä katsomassa. Mieluiten Keski-Suomen alueelta, mutta tarvittaessa liikun kauemmaksikin.
Re: W211 Hankinnassa
Terve!
Ensimmäisen mersun hankinta mielessä ja katseet kohdistunut lähinnä näihin -04 eteenpäin oleviin E-sarjan dieseleihin, joten kysynkin mitä mieltä porukka on tälläisestä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7074143" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomenna olisi tarkoitus käydä tuota vilkaisemassa.
Tätä kävin jo katsomassa, mutta vaikutti aika hämärältä.. Ulkoisesti ihan siistissä kunnossa, etupuskurissa halkeama ja maalia lähtenyt 10x10 läntti. Kuulemma Saksasta tuotu, käyttöohje oli saksankielinen, huoltokirja ruotsinkielinen (??), jossa huollot alkoivat 98tkm kohdalta vasta ja huoltokuitteja Viron mersuliikkeestä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6937321" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensimmäisen mersun hankinta mielessä ja katseet kohdistunut lähinnä näihin -04 eteenpäin oleviin E-sarjan dieseleihin, joten kysynkin mitä mieltä porukka on tälläisestä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7074143" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomenna olisi tarkoitus käydä tuota vilkaisemassa.
Tätä kävin jo katsomassa, mutta vaikutti aika hämärältä.. Ulkoisesti ihan siistissä kunnossa, etupuskurissa halkeama ja maalia lähtenyt 10x10 läntti. Kuulemma Saksasta tuotu, käyttöohje oli saksankielinen, huoltokirja ruotsinkielinen (??), jossa huollot alkoivat 98tkm kohdalta vasta ja huoltokuitteja Viron mersuliikkeestä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6937321" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 Hankinnassa
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6949543" onclick="window.open(this.href);return false;